شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۳/۱۲/۱۳۹۶
جمعه، ۲۱ام شهریور ۱۳۹۳
۹:۳۸ ق.ظ
یادداشت جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب برای تنویر افکار عمومی

بررسی دلایل عدم تغییر در ساختار مدیریتی شهرستان سقز

شارنیوز: جمعی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان سقز که مسئولیت ستاد تبلیغاتی حسن روحانی را در یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به عهده yadداشتند با انتشار یادداشتی که یک نسخه از آن در اختیار شارنیوز قرار گرفته‌است به تشریح آخرین وضعیت مدیریتی استان کردستان و فشارهای اعمال شده از سوی برخی افراد و گروه‌ها برای به تعویق انداختن و منحرف کردن فرآیند تغییر مدیران اجرایی شهرستان سقز پرداخته‌اند. یکی از فعالین یادشده در این ارتباط به شارنیوز گفت که به جای صدور بیانیه‌های مرسوم و اعتراض صِرف به سؤاستفاده‌ی برخی گروه‌ها، تلاش کردیم تحلیلی از پیچیدگی‌های وضعیت موجود و هم‌چنین شفاف کردن رفتار سیاسی برخی افراد و گروه‌ها ارائه کنیم و قضاوت نهایی را در این ارتباط به مردم واگذار نماییم. متن یادداشت به این شرح است:

 

اگرچه دولت حسن روحانی که با حمایت و همراهی اکثریت مردم مناطق کُردنشین و خواست مبتنی بر تغییر آن‌ها به پیروزی رسید وارد دومین سال حیات خود شده‌ اما هنوز گره بسیاری از پُست‌های مدیریتی استان کُردستان خصوصاً فرمانداری به اصطلاح «ویژه»‌ی سقز باز نشده‌است. دولت روحانی با شعار تعامل و همراهی با دیگر دستگاه‌ها از جمله مجلس کار خود را آغاز کرد اما این حُسن‌نیت با سؤبرداشت بسیاری از نمایندگان از جمله وابستگان به جریان اصولگرا مواجه شد و به سؤ‌استفاده‌ی وسیع و دخالت در جزئی‌ترین اختیارات دولت انجامید؛ موضوعی که متأسفانه در استان کردستان ملموس‌تر و عینی‌تر به نظر می‌رسد. نمایندگانی که تا دیروز در برابر استبداد رأی و توهین‌های مکرر دولت احمدی‌نژاد به ساحت خود و مجلس سکوت کرده ‌بودند اکنون در جزئی‌ترین کارهای دولت از جمله انتصاب‌ها دخالت می‌کنند و متأسفانه مدیریت بی‌انگیزه‌ی استان کردستان نیز این دخالت‌های غیرقانونی و غیراخلاقی را تحت عنوان جلوگیری از فشار نمایندگان به وزرا توجیه می‌کند. این در حالی‌است که دولت روحانی با دلبری و مغازله‌ی یادشده با نمایندگان نیز بیشترین فشارها را در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب از سوی مجلس شورای اسلامی متحمل شده که آخرین نمونه‌ی آن استیضاح وزیر خوشنام علوم یعنی دکتر فرجی‌دانا بود. طنز ماجرا آن‌که نماینده‌ی سقز و بانه که البته بر اساس سوابق سیاسی و رفتاری هیچ تعلق خاطری نیز به گفتمان اصلاح و اعتدال ندارد به همراه یکی دیگر از نمایندگان استان به برکناری ارزشمندترین وزیر کابینه‌ی روحانی رأی دادند. 

 طنز ماجرا آن‌که نماینده‌ی سقز و بانه که البته بر اساس سوابق سیاسی و رفتاری هیچ تعلق خاطری نیز به گفتمان اصلاح و اعتدال ندارد به همراه یکی دیگر از نمایندگان استان به برکناری ارزشمندترین وزیر کابینه‌ی روحانی رأی دادند. 

 

همه‌ی ما به یاد داریم که وقتی در مهرماه سال 91 «ایرج حسن‌زاده» معاون سیاسی/ امنیتی استانداری کردستان در دولت احمدی‌نژاد برای معرفی «نادر فخری» به عنوان فرماندار سقز به این شهر آمد و در جلسه‌ی معارفه با این گلایه‌ی محسن بیگلری نماینده‌ی سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی مواجه شد که چرا در این زمینه با او مشورت نکرده‌است با صراحت و قاطعیت کامل گفت که انتخاب فرماندار از وظایف و اختیارات نماینده‌ی دولت است و به نماینده‌ی مجلس ارتباطی ندارد و بهتر است نمایندگان به دنبال انجام وظایف خود باشند. آن هنگام محسن بیگلری در مقابل نادیده‌انگاری و صراحت کلام معاون سیاسی و امنیتی استاندار هیچ واکنشی نشان نداد و هیچ‌‌کدام از وزرای دولت احمدی‌نژاد را هم به مجلس احضار نکرد و اتفاقاً نادر فخری، علی‌رغم غیربومی بودن به سرعت به فرماندار محبوبش تبدیل شد به طوری که بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی تمام تلاش خود را برای ماندن او در پُست فرمانداری سقز به کار بست و هنگامی‌که با مخالفت اصلاح‌طلبان این شهر روبرو شد به هر دری زد تا جای مناسبی برایش دست و پا کند. وی حتی به همراه سه نماینده‌ی کُرد دیگر، نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشت تا نادر فخری را به سِمت مدیرکل این وزارت‌خانه در استان کردستان منصوب نماید؛ نامه‌ای که علی‌رغم میل نویسندگانش از رسانه‌ها سر درآورد و بحث‌ و حدیث‌های فراوانی به‌دنبال داشت که جالب‌ترین آن‌ها واکنش خود بیگلری بود مبنی بر اینکه با انجام این کار تنها قصد داشته‌ تا فخری را از فرمانداری سقز دور کند! این در حالی است که او در ظاهر بر انتصاب مدیران کُرد و اهل سنت تأکید می‌کند. البته نادر فخری نیز در این مدت برای ماندن در پُست فرمانداری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌است که از جمله می‌توان به ارائه‌ی آمارهای عجیب و غریب به مدیریت جدید استان، تخریب چهره‌ی اصلاح‌طلبان با ارائه‌ی گزارش‌های مستمر و غیرواقعی به برخی نهادها و حتی تلاش برای ایجاد مشکل در کار و شغل و زندگی آنان اشاره کرد. 

مهم‌ترین گزینه‌ی مطرح شده برای فرمانداری سقز از سوی آقای محسن بیگلری که ظاهراً دغدغه‌ای جز انتخابات آینده‌ی مجلس و حذف رقبای بالقوه‌ و بالفعل خود ندارد آقای «محمدعلی پرتوی» است؛ شخصی که مردم سقز هنوز هم او و نزدیکانش را از بانیان اصلی ابطال انتخابات سالم و پرشور مجلس ششم در این حوزه‌ی انتخابیه به حساب می‌آورند

 

اکنون حدود یک سال است که به دلیل دخالت‌های مستمر نماینده‌‌ی سقز و بانه در زمینه‌ی تغییر فرماندار شهرستان سقز و مخالفت با گزینه‌های اصلاح‌طلب و معتدل و معرفی گزینه‌های تاریخ مصرف گذشته و فرسوده، مردم دومین و سیاسی‌ترین شهر استان کردستان هنوز در یک فضای مدیریتی کاملاً احمدی‌نژادی زندگی می‌کنند. مدیران استانی دولت اعتدال نیز که خود تاکنون برنامه‌ی مدون و مشخصی برای تغییر و توسعه‌ی استان ارائه نکرده‌اند مطالبه‌ی برحق مردم برای داشتن مدیرانی هم‌سو با رأی خود را به رضایت نماینده‌ی مجلس حواله می‌کنند تا به شایعات رواج یافته مبنی بر ناتوانی و عدم اقتدارشان مهر تأیید بزنند. جالب این‌‌که پس از کش و قوس‌های فراوان، مهم‌ترین گزینه‌ی مطرح شده برای فرمانداری سقز از سوی آقای محسن بیگلری که ظاهراً دغدغه‌ای جز انتخابات آینده‌ی مجلس و حذف رقبای بالقوه‌ و بالفعل خود ندارد آقای «محمدعلی پرتوی» است؛ شخصی که مردم سقز هنوز هم او و نزدیکانش را از بانیان اصلی ابطال انتخابات سالم و پرشور مجلس ششم در این حوزه‌ی انتخابیه به حساب می‌آورند. جالب این‌که آقای پرتوی که در حال حاضر نیز با ادبیات دهه‌ی شصت سخن می‌گوید و در تمام دوران نمایندگی و مدیریتی خود هیچ طرح و برنامه‌ی مدون، مکتوب و مشخصی ارائه نکرده‌است و بر اساس شواهد موجود، توان جسمی لازم برای کارهای مدیریتی را ندارد به تنها گزینه‌ی مورد نظر محسن بیگلری و همراهانش تبدیل شده‌ و هم‌چنان بر انتصاب او به عنوان فرماندار سقز اصرار می‌ورزند و با حمایت و همراهی «اصلاح‌طلب‌نما»‌ها و هم‌چنین افراد وابسته به جریان اصول‌گرایی، بازی دو سر بُردی به راه انداخته و چند هدف عمده را دنبال می‌کنند: اصلی‌ترین هدف این جریان در صورت فرماندار شدن آقای پرتوی، آسودگی خاطر از نامزد نشدن نیروهای وابسته به ایشان در انتخابات پیش‌رو، مدیریتِ وی و هم‌چنین مهندسی انتخابات بعدی مجلس در حوزه‌ی انتخابیه‌ی سقز و بانه است. در صورت عدم تحقق این امر و فرماندار نشدن پرتوی نیز آن‌ها می‌خواهند با مدیون کردن این چهره، از نفوذ نسبی او در شهرستان بانه برای کسب مجدد صندلی نمایندگی استفاده کنند. از سوی دیگر بیگلری و گروه همراهش با تداوم این وضعیت برزخی، علاوه بر این‌که از فرماندار شدن یک چهره‌ی اصلاح‌طلب و هم‌سو با دولت جلوگیری نموده‌اند هم‌چنان فرماندار مطلوب و محبوب خود یعنی نادر فخری را نیز در فرمانداری سقز حفظ می‌کنند.

اما شایعات و اظهار نظرهای افراد وابسته به این محفل در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که آخرین هدفشان این است که مسئولیت وضعیت یادشده را متوجه اصلاح‌طلبان نموده و آن‌ها را به عنوان عامل اصلی ممانعت از انتصاب یک فرماندار کُرد و اهل سنت معرفی کنند! که ظاهراً انجام این مأموریت و تحت فشار قرار دادن اعضای ستاد روحانی به اصلاح‌طلب‌نماهایی سپرده شده که تعدادی از آن‌ها تنها در روزهای پایانی رقابت‌های ریاست‌جمهوری و به انگیزه‌ی به دست آوردن پُست و جایگاهی به ستاد روحانی پیوستند. این در حالی است که هسته‌ی اصلی ستاد حسن روحانی و اصلاح‌طلبان سقز پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، برخلاف میل‌ خود و به پیشنهاد مدیریت جدید استان در چند نشست با نماینده‌ی سقز و بانه در مورد دو گزینه‌ی کُرد و اهل سنت یعنی آقایان «محمدکریم اسدبیگی» و «سیدمعروف صمدی» از مدیران توانمند و خوشنام استان کردستان برای فرمانداری سقز به توافق رسیدند که ظاهرا آقای بیگلری در ادامه و با توجه به گرایشات اصلاح‌طلبانه‌ی این گزینه‌ها تمایلی به تحقق این موضوع نداشت و به اتفاق دوستانش مسیر دیگری را انتخاب کرد. 

 آن‌ها به خوبی می‌دانند که اگر هسته‌ی اصلی اصلاح‌طلبان که نزدیک به دو دهه است شهر سقز را به یکی از کانون‌های مهم تفکر سیاسی در استان و منطقه تبدیل کرده‌اند عطش دستیابی به پُست‌های مدیریتی داشتند به راحتی می‌توانستند با انجام حتی یکصدم از وابستگی‌ها و خوش‌خدمتی‌های عده‌ای متوهم، یک‌شبه به تمامی آن‌چه رؤیای همیشگی چنین فرصت‌طلبانی است دست یابند

 

بر این اساس زدنِ انگ قدرت‌طلبی و سهم‌خواهی به نیروهای اصلاح‌طلب که به دلیل اتخاذ مواضع شفاف و منش و روش دمکراتیک و پایداری بر مواضع‌شان، سال‌هاست به شکل کاملاً خودخواسته و آگاهانه‌ با امکانهای دستیابی مستقیم به قدرت وداع کرده‌اند، ساده‌لوحانه و مغرضانه است. آن‌ها به خوبی می‌دانند که اگر هسته‌ی اصلی اصلاح‌طلبان که نزدیک به دو دهه است شهر سقز را به یکی از کانون‌های مهم تفکر سیاسی در استان و منطقه تبدیل کرده‌اند عطش دستیابی به پُست‌های مدیریتی داشتند به راحتی می‌توانستند با انجام حتی یکصدم از وابستگی‌ها و خوش‌خدمتی‌های عده‌ای متوهم، یک‌شبه به تمامی آن‌چه رؤیای همیشگی چنین فرصت‌طلبانی است دست یابند و این چنین با ابطال انتخابات، رد صلاحیت‌های مستمر و فشارها و نظارت‌های دائمی (خصوصاً در زمان دولت عدالت و مهرورزی) مواجه نشوند. آن‌چه اصلاح‌طلبان را مجبور به پیگیری عملکرد مسئولین و نقد آن‌ها می‌کند تنها اعتقاد به درستی راه، حفاظت از آرای اکثریت مردم و تلاش برای تحقق خواسته‌های مبتنی بر تغییر جامعه است. اصلاح‌طلبان هرگز مانند کسانی که همه‌ی موقعیت و جایگاهشان را مدیون حذف رقیب‌ هستند و به حضور در رقابت‌های تک‌اسبه عادت کرده‌اند، اخلاق سیاسی را با پُست سیاسی معاوضه نمی‌کنند. پس بهتر است گدایان و سفلگان پُست و مقام که هنری جز خوش‌خدمتی برای قدرت و تخریب غیراخلاقی رقیب ندارند توصیف‌هایی چون قدرت‌طلب و فرصت‌طلب را برای خویش نگه دارند که برازنده‌تر است.

                                                                                                                     والسلام

   

کد خبر: 10392


۶۴ دیدگاه

  • سلمان
    سلمان: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۵:۴۷ ب.ظ :

    اینجانب با متن وزین فوق کاملا موافقم تمام هم و غم محسن بیگلری ماندن در پست نمایندگی دور بعدی مجلس است از اینکه نماینده شهرم به استیضاح وزیر دانشمند علوم رای مثبت داد بسیار متاسفم به یاری خدا بیگلری نماینده مردم اندیشمند سقز و بانه در دور بعدی نیست مطمن باشید

    پاسخ دهید

    • اربابا
      اربابا: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱:۰۱ ب.ظ :

      شما بدانید که تمام مطالب فوق غیرواقعی است البته مردم هم خوب میدانند حتی بروید ببینید آقای بیگلری بیگلری در مخالفان استیضاح وزیر علوم اسم نوشته بودند این مطالب عمدی و غیرواقعی فقط جهت تخریب است و قطعا به جایی هم نمیرسند مردم دیگه آگاهند

      پاسخ دهید

    • ابوبکر
      ابوبکر: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۷:۰۱ ب.ظ :

      سلام گروههای سیاسی فقط مواظب باشند اول از خداوند تعالی بعد از مردم جدا نمانند…. ….حیف است اندیشه و توان خود را هر گروهی با آن دیگری به اشتراک نگذارد … …میتوانید مشاور هم باشید هم مسئولان شهر هم گروه تحصیلکرده و روشنفکر برادر هم هستید
      خواهش میکنم همدیگر را درک کنید ….

      پاسخ دهید

      • شاهو
        شاهو: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۹:۲۲ ب.ظ :

        آقای بیگلری با مدرک کارشناسی ارشد محیط زیست فاقد بینش سیاسی بوده و از جریانات روز فاصله دارد.متاسفانه ایشان در تلاش برای راهیابی مجدد به مجلس با استفاده از هر اهرمی است. امید است مردم فهیم سقز در انتخابات بعدی به فردی متخصص، دلسوز و مردمی رای دهند.

        پاسخ دهید

        • شهروند
          شهروند: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۵ ب.ظ :

          دست مریزاد. به خدا کیف کردم. حرف دل همه مردم بود.

          پاسخ دهید

          • مامه
            مامه: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۶ ب.ظ :

            کاکه قسه کانتان هه‌ر هه‌موو راسته به لام چ فایده.

            پاسخ دهید

            • معلم
              معلم: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۹ ب.ظ :

              برای مردم سقز مایه سرافکندگی است که پرتوی فرماندارشان باشد. من خیلی خیلی متاسفم.

              پاسخ دهید

              • محمد
                محمد: ۶-۲۵-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۰ ب.ظ :

                اتفاقا برای سقز و سقزی مایه ی افتخار است که یکی از سیاسی ترین کرد ایرانی و یکی ازاصلاح طلبان واقعی فرماندارش باشد.آقای پرتوی هنوز هم محبوب بسیاری از سقزی هاست

                پاسخ دهید

              • صداقت
                صداقت: ۶-۱۸-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۷ ب.ظ :

                هدف اقای بیگلری ماندن اقای فخری است پرتوی و مرتوی همه ش بهانه است. اقای بیگلری بارها گفته که من از هر نظر فخری را قبول دارم. دیگر مدیر بومی و غیر بومی چه کشکی است؟

                پاسخ دهید

                • هیوا
                  هیوا: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۲:۳۴ ق.ظ :

                  اگر چه همفکرتان (اصلاح ظلب) نیستم اما براستی دستتان درد نکند برای افشاگری و عریان کردن چهره ی نامردمانی که هر از چندگاهی خود را مرد نشان می دهند

                  پاسخ دهید

                  • تیلکو
                    تیلکو: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۸:۴۶ ق.ظ :

                    ما مهندس بیگلری را انتخاب کردیم و به این انتخاب هم افتخار می کنیم ایشان آدم صادقیه مقایسه اش بکنید با حیدری که چه کارها نکرد!! فعلا هم تا دو سال دیگه نماینده مردم سقز و بانه است. با این حرفها نمیتونید از آب گل آلود ماهی بگیرید

                    پاسخ دهید

                  • محمد حسینی
                    محمد حسینی: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۶:۵۰ ق.ظ :

                    جای تأسف است که عده ای در قالب این جور نوشته ها به گل آلود کردن آب می پردازند

                    پاسخ دهید

                    • سقزی
                      سقزی: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۶:۵۸ ق.ظ :

                      جالبه نوشته اید مطالب دارای لحن مناسب باشه و لی متآسفان شارنیوز خودش این کار را نکرده.

                      پاسخ دهید

                      • فره ویژ
                        فره ویژ: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۸:۱۵ ق.ظ :

                        با سلام و آفرین به این دوستانی که واقعیتها را برای مردم شهر تصریح کردند.

                        پاسخ دهید

                        • حسن
                          حسن: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۸:۲۵ ق.ظ :

                          چنين اظهار نظري در مورد شخص آقاي پرتوي با آن همه سابقه درخشان و ارزشمند مايه تاسف است انتظار ميرودافراد با لياقت و صداقت همانند آقاي پرتوي كه در دوران نمايندگي و فرمانداري و ساير مسوليتها منشا خير و بركت و توسعه و آباداني بوده اند به نيكي ياد شوند و اگر اينگونه افراد در مناطقي ديگر ايران وجود داشتند از آنان تنديس مي ساختند

                          پاسخ دهید

                          • ابراهیم
                            ابراهیم: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۴۷ ق.ظ :

                            خاهشن اگه ممکنه دوقلم ازتوسعه و آبادانی ایشان بفرمایید

                            پاسخ دهید

                            • حسن
                              حسن: ۶-۲۲-۱۳۹۳ . ۸:۰۵ ق.ظ :

                              كاك ابراهيم عزيز پروژه آبرساني از سد شهيد كاظمي به سقز ، پل شهداي جهاد كه از پروژهاي حياتي هستند به همرا دهها پروژه كوچك بزرگ عمراني شهر روستا و نيز حل مشكل مدرك تحصيلي روحانيون معزز و استيضاح وزير اموزش و پرورش براي احقاق حق فرهنگيان گرامي در آن برهه زماني از خدمات با ارزش ايشان ميباشد البته در اين مقال نمي گنجد كه به ديگر خدمات اشاره شود از سوي ديگر زماني ايشان به فرمانداري پيرانشهر منصوب شدند مردم عليرغم مزيت مرزي بودن در فقر بسر ميبردند و حتي با قاطر و انهم بصورت قاچاق در مرز فعالييت داشتند اما با حضور سبز وي در بعنوان فرماندار بازارچه مرزي با هزاران شغل و رونق اقتصادي و توسعه شهر راه اندازي شد و نيز قبل از وررو ايشان به سردشت بعنوان فرماندار آ ن يك شهر نظامي و جنگ زده بود كه نامبرد آنرا به شهري واقعي و اقتصادي و توريستي مبدل ساخت كه همين خدمات وي سبب شد مردم قدر شان اين دو شهر عليرغم غير بومي بودنش و داشتن دهها دكتر و مهندس بعنوا كانديداي رقيب ، ايشان را بعنوان نماينده خود در مجلس انتخاب و معرفي نمايند

                              پاسخ دهید

                          • 123
                            123: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۹:۰۵ ق.ظ :

                            به نظر من دوستان از هر طیف فکری بجای انتشار مطالب گنگ و نامفهوم بهتراست مطالبات مردم را مطرح و با همفکری تلاش کنند برای رفع مشکلات چاره ای اندیشیده شود و الا یک تنه به قاضی رفتن همیشه راضی برگشتن است من فکر می کنم شما و همراهانتان عجولانه قضاوت می کنید

                            پاسخ دهید

                            • مجنون 258
                              مجنون 258: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۹:۳۳ ق.ظ :

                              درود بر تغيير
                              تاريخ نشان داده كه هرازچندگاهي تغييركردن و تغييردادن مديران منطقه اي، از نظر روانشناسي اجازه بروز و خودنمايي روحيات ديكتاتوري را از آنان سلب نموده وباعث گرايش هرچه بيشتر مديران به مردم داري و رضايتمندي افكارعمومي ميشود.
                              من بعنوان يك شهروندسقزي از دست رفتارديكتاتوري و كردارزشت نادرفخري به تنگ آمده ام.
                              ضمناً جناب بيگلري عزيزم، تاريخ مصرف آقاي پرتوي گذشته، ازقديم الايام گفتن:
                              آزموده را آزمودن خطاست!!!!!
                              باوربفرماييد با حضور آقاي پرتوي واطرافيانشان فقط وفقط با عصبانيت و حس بدبيني مردم مواجه ميشويد.

                              پاسخ دهید

                              • دیدبان سقز
                                دیدبان سقز: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۲ ق.ظ :

                                سلام ماکردهاکه اصالتاآریایی وایرانی الاصل هستیم مانندسایرملت ایران که برای اعتلای این مرزوبوم جان فدامیکنندماهم درطول دفاع مقدس جانهاداده ایم و هجمه های دشمنان این مرزوبوم را نیزدرک نموده وبا حضورخوددرصحنه های مختلف پس زده ایم که مهمترین آن فتنه 88 بودکه هنوزهم دشمن درتکاپوست وماهمچنان درصحنه لذا اینکه فلان طیف اینجوریه وفلان طیف آنجوری از برنامه های دشمن است وگرنه رئیس جمهور محبوب ومحترم مال همه ملت است واین صحیح نیست که افرادستادهای آقای روحانی حتی درعزل ونصب همه انتصابات دست بقیه راببندندلطفابخودبیاییدوبرای سربلندی ایران وتوسعه دامنه دارسقزتلاش کنیدوجدابه مسئولین امردراین زمینه کمک کنیدنگذارید زمان براحتی ازدست بروددعواهای سیاسی را به رفاقت ملی تبدیل کنیدباتشکر

                                پاسخ دهید

                                • کارمند
                                  کارمند: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۴ ق.ظ :

                                  متاسفانه آقای بیگلری از همان روز اول که بر سر کارآمدند دست به تقویت و جبران زحمات برای اعضای ستادشان زدند…………
                                  نمونه بارز آن هم انتقال آقایان کریم کریمیان و محمد صالح حکیمی و کمال کارگر و احمد زارعی از آموزش به آموزشکده فنی سقز بود و حتی همین آقای باقی رحمان پور که الان ریاست شورای شهر سقز را به عده دارند در این لیست بودند که ظاهرا اقای مظفر رستمی با انتقالی ایشان مخالفت نمودند، که همین باعث ایجاد کدورت گردید………

                                  پاسخ دهید

                                  • عرفان
                                    عرفان: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۴ ق.ظ :

                                    همه جای ایران با نظر نماینده عزل و نصب ها انجام میشه از وزیر گرفته تا دیگران سقز هم چنینه.

                                    پاسخ دهید

                                    • حمه
                                      حمه: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۰ ق.ظ :

                                      گیانم به قوربان بیگلری بت

                                      پاسخ دهید

                                      • گل اقا
                                        گل اقا: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۷ ق.ظ :

                                        اقای حسینی جنابعالی با دلیل مطالب ان نوشته را رد فرمایید و اقدامات اقای بیگلری را در این سه سال را بفرمایید. بزرگترین عیب ما این است که گور گورانه از بعضی افرا پیروی میکنیم

                                        پاسخ دهید

                                        • حسین
                                          حسین: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۷ ق.ظ :

                                          مشکل بیگلری نیست دوستان عزیز.. مدیریت استان نمیخواد از خودش هزینه بکنه…به هرحال نباید عرصه را خالی کرد…به نظرم باید دست امثال اسد بیگی رو ببوسن تا بیاد فرمانداری رو بپذیره ..سوابقش پراز سلامت و لیاقته..

                                          پاسخ دهید

                                          • پرویز
                                            پرویز: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۷ ب.ظ :

                                            کاش دوستان شهرنیوز به جای پیش گرفتن رویه غلط تسویه حسابهای شخصی و توهین به شخصیتهای مورد قبول مردم، به تعامل درست برای جلب اعتماد از دست رفته خود و در پیش گرفتن وحدت و یکدلی می پرداختند

                                            پاسخ دهید

                                            • حبیبی
                                              حبیبی: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۱۲:۳۹ ب.ظ :

                                              ردپای بیگلری در تمام انتصابات سقز و بانه دیده می شود مانند؛ دانشگاه پیام نور, فرمانداری،و …. و اخیرا هم انتصاب شهباز محسنی از نزدیکان پرتوی به ریاست دانشگاه آزاد سقز با وضعیتی که در تهران در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در حمایت از شهباز محسنی رقم زد و تمام مقامات آنجا را کلافه کرده و

                                              پاسخ دهید

                                              • وستا علی خیاط
                                                وستا علی خیاط: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۲:۲۲ ب.ظ :

                                                (به احترام دموکراسی حذف نکنید ) اگرچه شما اصلاح طلبها هم ایراداتی داشته و دارید و دموکراسی را در تعابیر خودتان می خواهید ولی متأسفم که نماینده ای مثل آقای بیگلری داریم و دیگر بهش رأی نمیدم ما گول سادگی و صداقت روستایی بودن و تربیت در دامان پاک و بی غل و غش روستایی ایشان را خوردیم که البته ایشان ….

                                                پاسخ دهید

                                              • وبلاگ ماد: ۶-۱۹-۱۳۹۳ . ۳:۳۰ ب.ظ :

                                                با وجودی که به خودتان هم نقد مشابهی وارد است (در سالهای گذشته) ولی در حال حاضر حق با شماست. محسن بیگلری عملکرد بادی به هر جهتی داشته و واقعاً خیلی از طرفدارانش را از دست داد و احتمال دوباره انتخاب شدنش اندک است.

                                                پاسخ دهید

                                                • یک شهروند
                                                  یک شهروند: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۷:۴۳ ق.ظ :

                                                  واقعا جای تاسف داره که آقای استاندار اینهمه نسبت به سقز بیخیال تشریف دارن

                                                  پاسخ دهید

                                                  • علی
                                                    علی: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۸:۱۸ ق.ظ :

                                                    پرتوی با کارنامه ای که دارد کسی نیست که با امثال این حرفها بتوانید از صحنه حذفش کنید

                                                    پاسخ دهید

                                                    • شهروند غیر بومی
                                                      شهروند غیر بومی: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۹:۰۹ ق.ظ :

                                                      متاسفانه حق با شماست و لاجرم مجبورم قبول کنم مدیران به جای دلسوزی برای شهر بیشتر به فکر ماندن هستند و چه بسیارند مردمان بومی که آب در چرخ مدیران نالایق غیر بومی می ریزند امید است با فشار اقشار فردی دلسوز سکان هدایت شهر بزرگ و مهمی چون سقز را بدست گیرد به امید آن روز که شاید دور نباشد

                                                      پاسخ دهید

                                                      • pop korn
                                                        pop korn: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۳۳ ق.ظ :

                                                        برای مردم شهرستان بانه و سقز متاسفم كه كسی را به نمایندگی انتخاب كرده اند كه به استیضاح وزیر علوم آنهم به دلیل افشاگری هایش رای داده.

                                                        پاسخ دهید

                                                        • احمد
                                                          احمد: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۴۱ ق.ظ :

                                                          شما اصلاح طلبان …… حساب خود را پس داديد . بس كنيد فتنه ي 88

                                                          پاسخ دهید

                                                          • ابوبکر
                                                            ابوبکر: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۲:۵۲ ب.ظ :

                                                            سلام
                                                            من در هیچ گروه سیاسیی نیستم و هیچوقت هم سیاسی نمیشوم چون سیاسیون حتی اگر نخواهند باز مجبور میشوند از حق مردم بزنند برای همفکراشان و توجیهی هم برایش دارند و آن اینکه فراوان فعالیت کرده و….. از این توجیهات خودخواهانه بنظرتان این با دمکرات بودن همخوانی دارد ؟ خودت بریدی و خودت دوختی و خودت به تن کردی بدون اینکه نظر مردم جامعه رابپرسی ؟!
                                                            متلا اگر الان رفراندمی در سقز برگزار شود و از مردم سوال شود اصلاح طلب ها را قبول دارید یا اصولگراها را
                                                            بنظرتان قریب به اتفاق به کدامیک رای خواهند داد ؟ من میگم هیچکدام.
                                                            چون گروههای سیاسی برخاسته از متن مردم نیستند بلکه از دانشگاه برخاسته اند یا برای پاسداری از فرهنگ دیگری که فرهنگ آن مردم نیست…… ً…..

                                                            پاسخ دهید

                                                            • احه
                                                              احه: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۳:۳۳ ب.ظ :

                                                              دوستان انچه فرموديد صحيح نيست همه انها يكطرفه است مردم شما راخوب مى شناسند صراحت بفرمايد سهم مى خواهيد اكراقاى بيكلرى ازاقاى فخرى حمايت كرده باشد كار عاقلا نه اى كرده است جون حداقل اقاى فخرى دنبال كارسيا س ومهره جينى نمى باشد ومثل حضرات دنبال خودى وغير خودى نميباشد فرماندار بومى رانيزتجربه كرديم ضمن احترام فقط فرماندار عده اى خاص بودند

                                                              پاسخ دهید

                                                              • ابوبکر
                                                                ابوبکر: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۵:۱۷ ب.ظ :

                                                                له بیرمان نه چه امه گشتمان موسولمانین
                                                                حیزب و ده سه ی سیاسی ره و ره وشی غیره موسولمانه که دینه کی درووسیان نیه به یه کو جه میان کات مه جبورن له قالبی ده سه به ندی حیزبی و سیاسیا به یه کو سازش بکه ن …….له م به ینه دا ه مدلی و ده رکی موته قابل وجوودی نیه مه خصوصه ن ئه گه ر به نای اعته قاداتیان زور له یه ک دوور به عاممه ی خه لک که ایتر هه ر فه را موش ئه ون…. …درو و دووروویی و ریاکاری و دزی و ته قه للوب به حه داکثری خوی ئه گا و به عضه وه خته قانونه کی سه خت و سه نگینیش ناتوانه جوان به ته واوی جلویا بگره…… ضرر و زیانی کاری سیاسی و حیزبی زور زیاتره… …..خوا بکا ئه م ره گه له کوردوستانا په ره نه سه نه و جه وانه کانمان و ئه هلی بیروو را دووباره بازگه شته کیانی به بو سه ر قورئان که ئه ساسی دین و فه ر هه نگمانه و تاجی سه ر مانه و له دنیا مایه ی علو و سه ربه رزیمانه…. ….
                                                                به تشکر و سپاس له شارنیوز و باقی هاوکاران

                                                                پاسخ دهید

                                                                • سلیمان عبدی
                                                                  سلیمان عبدی: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۲۸ ب.ظ :

                                                                  كاك ئه‌بووبه‌كر
                                                                  بۆ خاتری ئه‌و قوڕعانه‌ی ناوت بردوه‌ تا به‌ ڕه‌وانی كوردی نووسین فێر نه‌بووی چی دی كه‌ به‌م ڕێنووسه‌ هه‌ڵه‌ت كوردی مه‌نووسه‌.كارم به‌ بیر وڕاكه‌ت نییه‌ به‌ڵام ئه‌ونده‌ی حه‌ول بۆ ناساندنی بیر وڕاكه‌ت ده‌ده‌ی نیو ئه‌ونده‌ تێبكۆشی فێر ده‌بی به‌ زمانی كوردی بنووسی و به‌م شێوه‌ سه‌قه‌ته‌ ده‌ست نه‌ده‌یته‌ كوردی نووسین!!!

                                                                  پاسخ دهید

                                                                • نەکەرۆز
                                                                  نەکەرۆز: ۶-۲۴-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۸ ق.ظ :

                                                                  سڵاو بۆ خەڵکی سەقز وهاوڕێیانی شارنیووز و
                                                                  ئە م کاک بەکرەی وا ماوەیێکە لە هەموو هەواڵێکی شارنیووزدا خەریکی خۆنواندنە و ئا لێرە دا بۆم دەرکەوت دژایەتی جەنابت لە گەڵ ئەوهەواڵانەی وا پەیوەندی بە کۆکردنەوەو هەناردنە کردنی یارمەتی خەڵکی ئازیزی سەقزبۆ کوردانی ئاوارەی شنگال لە ڕووی دڵسۆزییەوە نە بوە کە بزانیت ئەمانەتی خەڵک بە تەواوی و بێ کەم و کووڕی ئەگاتە دەستی لێقەوماوانی شنگال، بەڵکوو ئە و بیر و ڕا سەلە فیانەی خۆتە کە نزیکە لە تێڕوانینی تاقمی داعش بۆ سەرجەم مرۆڤایەتی . لەوەی کە ناوێری بە ڕوونی ددان پێدا بنی و ڕق و قینی خۆتت بۆ ناخورێتەوە لەوەی کە بۆگەلی کورد خەمی ئینسانی و بە تەنگەوە هاتنی هاوزمانانی بەلاوە گرینگترە تا زەقکردنەوەی جیاوازی ئایین و ئایینزاکان لەکوردستاندا.جەنابت بە شێوەیەکی توند و ناشیرین خە ریکی بڵاوکردنەوەی توخمی ئاژاوەو پشێویت وسوور بزانە خە ڵکی سەقز بە گشتی هاوڕای بیر و بۆچوونی سەلەفی وداعش و….نین و بۆتان ناچێتە سەر.

                                                                  پاسخ دهید

                                                                  • ابوبکر
                                                                    ابوبکر: ۶-۲۵-۱۳۹۳ . ۱:۲۳ ب.ظ :

                                                                    سلام نه که روز
                                                                    هر که بطور ثابت در خبرها نظر داد احساس مسئولیت میکند حال برای هر چه که برایش مهم است و خودنمائی دلیلی ندارد وقتی کسی نمیداند و نمیشناسد که آن شخص چه کسی است!در ضمن خیلی متوجه نشدم کلمات سنگین بکار بردی من هم فرهنگ لغت کوردی ندارم ولی بنظرم رسید منظورتان اینه که من از کمک رسانی به شنگال ناراحت بودم یا اینکه نسبت به برادرهایی که کمک ها را رساندند بی اعتماد هستم اولا که خدا را شکر میکنم بخاطر این کمکها و این در آیه ۸ سوره ممتحنه قرآن کریم آمده که کمک حتی به غیر مسلمان بر و قسط است…. در ثانی من آن برادران کمک رسان را نمیشناسم تا بخواهم به اعتماد یا بی اعتمادی متهم کنم وچنین اتهامی منتفی است من فقط میدانم جریانی در سقز در میان همه اقشار هست که بصورت مستقیم و غیر مستقیم
                                                                    مردم را به اخلال گری و کارهای منفی با توجیهاتی بسیار ساده و بظاهر دلسوزانه دعوت میکند که لازمه همه به نوبه خود بخصوص آنهایی که در امور مردم هستند هشیار باشیم و اینکه گفته اید میخواهم آشوب بپا کنم اصلا اینطور برعکس بنظر خودم دارم برادری را بیشتر میکنم حال اگر لحنم از نظر کسی تند بوده فقط خواستم توجه او و دیگران را به اهمیت موضوع جلب کنم ……و هیچ این گروههای که نام بردید از آنها و عقیده شان بیخبرم و هر گروهی بنام دین فرقه گرایی در دین است و خداوند تعالی آن را نمی پذیرد و بنا به قرآن ارتباطی با مسلمانان پیدا نمی کنند مگر اینکه دوباره به دین خدا که تنها قرآن است بازگردند…..

                                                                    پاسخ دهید

                                                                • سقزی
                                                                  سقزی: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۵:۵۳ ب.ظ :

                                                                  شما معلم نیستی ، چون معلم بایدبروز باشد در حالی که در کشورهای اروپایی مرزها هم نمانده اما شما عهد بوقی فکر می کنی و فرد توانمندی چون آقای پرتوی را به دلیل این که سقزی نیست محکوم می کنی واقعا متاسفم

                                                                  پاسخ دهید

                                                                  • حقیقت خواه
                                                                    حقیقت خواه: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۵:۵۶ ب.ظ :

                                                                    نوشته اید یادداشت جمعی از اصلاح طلبان ستاد آقای روحانی ، راستی چرا نام های این جمع را برای خوانندگان رو نمی کنید تا مردم بدانند این جمعی که از آنها حمایت می کنند چه کسانی هستند؟

                                                                    پاسخ دهید

                                                                    • منتقد
                                                                      منتقد: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۶:۰۶ ب.ظ :

                                                                      دست مریزاد برای این نتقد به جا، کامل و منصفانه شما. براستی مایه ننگ است این آقای منتخب مردم سقز و بانه. از روز اولی که انتخاب شد به جای اینکه به فکر شهرهای سقز و بانه و مردم محرومش باشد فقط به فکز انتخابات بعدی مجلس بود. امیدوارم مردم سقز و بانه درسی به او بدهند که مایه عبرت آیندگان شود.
                                                                      من موندم این آقا در این 3 سال چه کاری واسه سقز و بانه انجام دادند که به فکر دور بعدی هم هستند؟!!!
                                                                      به نظر من سقز و بانه به فکر و نیروی جوان و تحصیلکرده نیاز دارد تا بدون وابستگی بتواند برنامه های متفکرانه خود را در این 2 شهر محروم اجرا کند.
                                                                      واقعا ما ظرفیت های زیادی برای توسعه و پیشرفت داریم فقط سوء مدیریت و حتی عدم مدیریت داریم که امیدواریم برای دور بعدی انتخابات مجلس این مشکل را حل کنیم.

                                                                      پاسخ دهید

                                                                      • کاروان
                                                                        کاروان: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۶:۴۸ ب.ظ :

                                                                        ده‌ست خۆشیتان لێ ده‌که‌م ، به‌ شێک له‌ ڕاستییه‌کانتان زۆر به‌ باشی هێناوه‌ته‌ ئاراوه‌ ، ئه‌وانه‌ پێیان وایه‌ ئه‌و خه‌ڵکه‌ له‌ گوێی گادا نووستوون ، به‌ڵام دڵنیا بن خه‌ڵک به‌ باشی شته‌کان ده‌بینن و کۆمه‌ڵگایش دادگایه‌کی عادڵ و بێ ڕه‌حمه‌ و ….

                                                                        پاسخ دهید

                                                                        • سقزی
                                                                          سقزی: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۴ ب.ظ :

                                                                          جناب آقای زاهدی استاندار محترم و دلسوز استان کردستان به نظر میرسه در سقز انتخابات برگزار نشده و صدای آن هم به گوش نرسیده چون تمام نیروهای دوران احمدی نژاد بخصوص این فرماندار که از نزدیک میشناسمش به غیر از حفظ خودش و تکبر چیزی از او ندیده ام چرا پس از دومین سال از دولت آقای روحانی همچنان هست و عوض نمیشه باز هم میگم جناب آقای استاندار از چهره ات صداقت و خدمتگزاری میبارد تا کی سقز به این وضع بماند …………..لطفا جواب بده شما در خبر گزاری فارس گفتید تا پایان خرداد عوض میشود پس چی شد…..

                                                                          پاسخ دهید

                                                                        • سیروان
                                                                          سیروان: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۱۴ ب.ظ :

                                                                          اگر پرتوی امتحان خود را پس داده از هم کاسه های شماست. حالا که میخاد فرماندار شه و مردم اقبال نشان داده و نماینده هم راضی است دیگه چه نیازی به این همه فلسفه بافی است. نوشتید جمعی از فعالین سیاسی اصلاح طلب. کدام اصلاح طلب . حاکمیت کرد اصلاح طلب و کرد اصول گرا را را به رسمیت نمی شناسد این را لااقل خودت میدونی اگر نه برید از دکتر جلالی زاده بپرسید. به نظیر این جانب بهترین راه حمایت از کسانی مانند پرتوی است. بهتره آقای توکلی کینه انتخابات و رقابت های گذشته را کنار بگذارد با دیدی واقع بینانه و به روز برای خدمت به ملت و آبادانی شهرمان بکوشد. ما که مدعی مدنیت می کنیم به خدا باید با این ادبیات شرممان بیاید. شارنیوز دوران سختی را تجربه کرد بهتره از گذشته درس عبرت بگیرد. مردم نان ندارند بخورند شما بر سر قدرت و ارثی ناپدری! به جان هم افتاده و انتظار دارید به شما رای بدهند. لطفا این را دیگه آزاد بکنید بزار مخاطبینتان بدانند چقدر به اصول آزادی پایبند هستید. با تشکر

                                                                          پاسخ دهید

                                                                        • سقزی
                                                                          سقزی: ۶-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۳۵ ب.ظ :

                                                                          کسی میتواند بگوید جناب فخری، آیا برای خدمت در سقز تشریف دارند یا برای پست ومقام چرا این خدمات بی پایانش را برای استان خودش که کرمانشاه است نمیبرد ما سقزیها از خدمات بی پایان وی بی نهایت بهره برده ایم لطفا تشریف ببرند بس است به قول شاعر از طلا شدن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

                                                                          پاسخ دهید

                                                                          • رضا
                                                                            رضا: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۷ ق.ظ :

                                                                            از کسی که محیط زیست خونده بیشتر از این انتظار نمیره.آقای بیگلری کسی که با مردم نباشه و مطالبات مردم را درک نکنه قطعا در دوره بعد جایی در بین مردم نداره.ایشان و همفکرانشون 8 سال مملکت را به نابودی کشیدند.مردم در انتخابات بعد جبران خواهند نمود.

                                                                            پاسخ دهید

                                                                            • وستا علی خیاط
                                                                              وستا علی خیاط: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۴:۰۶ ب.ظ :

                                                                              ( با یادی از عمر خیام ) : جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه/ چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

                                                                              پاسخ دهید

                                                                            • فرزانه
                                                                              فرزانه: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۴:۳۳ ب.ظ :

                                                                              کمتر مسئولی رو دیدم که به اندازه آقای فخری در مدت نسبتا کوتاه دو ساله اینهمه چاپلوس و جاه طلب به دور خود جمع کرده و تا این اندازه مورد تنفر و انزجار مردم باشد!!!

                                                                              پاسخ دهید

                                                                              • ادریس
                                                                                ادریس: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۴:۴۴ ب.ظ :

                                                                                سپاس و ده س خوشیتان لی ئه که م

                                                                                پاسخ دهید

                                                                                • محمد
                                                                                  محمد: ۶-۲۱-۱۳۹۳ . ۶:۰۱ ب.ظ :

                                                                                  هنوز هم محبوبیت محمدعلی پرتوی از تمامی به اصطلاح اصلاح طلبان بیشتر است.عملکرد سه ساله جناب بیگلری قطعا خالی از عیب نیست بع ویژه در انتصاباتی که کمتر به شایسته سالار ی توجه کرده اما چندان هم که شما می فرمایید نامقبول نیست …کینه انتخابات گذشته را کنار بگذارید و به جای گرفتن پست و مقام دزفکر خدمت به مردمی باشید که نه اصلاح طلبان توانستند براى آنها کاری بکنند و نه اصول گرایان توانستند وضع را از آنچه که بود بدتر کنند ( چون به راستی بالاتراز سیاهی رنگی نیست )باور کنید پست و مقام اداری کم ارزش تر از آن است که هر بی اخلاقی و توهین را توجیه کند…بدرود

                                                                                  پاسخ دهید

                                                                                  • باانصاف
                                                                                    باانصاف: ۶-۲۳-۱۳۹۳ . ۵:۴۴ ب.ظ :

                                                                                    پرتوی قبل از اینها اصلاح طلب بود متاسفانه حافظه بعضی کم کار میکند یا شاید بخاطر پست و مقام خودرا به فراموشی زده اند ضمنا همه اصلاح طلبان بدانند زمان از دست می رود بهتر است همه از پرتوی حمایت کنند تا مثل فیروزی نشه و فردی دیگر را انتخاب نمایند شما خوب مدانید اسد بیگی اصلاح طلب دوست پرتوی بوده هچنین خیلی افراد دیگر پس بجای تفرقه باهم باشید تا در اینده پشیمان نشوید

                                                                                    پاسخ دهید

                                                                                  • تیلکو2
                                                                                    تیلکو2: ۶-۲۲-۱۳۹۳ . ۱۲:۱۲ ق.ظ :

                                                                                    با سلام و پاسخ به تیلکو .برادر گرامی تیلکو .بیگلری در حال حاضر منتخب در وو شهر سقز وبانه است دوستان سقز و بوکان بانه را در فاتحه خوانی فامیل .بیگلری دیدی ؟ اما اجازه بدید که ما بسیاری از تیلکوییهای سقز شرمنده و نگران آینده سقز و آبروی از دست رفته تیلکو هستیم . آ قای بیگلری لطفا واقع بین باشید و تاریخ شهادت خواهد داد .شهر نیوز خواهشا نمایش بده

                                                                                    پاسخ دهید

                                                                                    • صادق
                                                                                      صادق: ۶-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۵۶ ق.ظ :

                                                                                      سلام،بنده يكي از مديراني بودم كه در شهرستانهاي پيرانشهر و سردشت با آقاي پرتوي كاركردم،بيشتراعضاي شوراي اداري پيرانشهرقبل از حضور پرتوي آقاي طه فرماندارسابق آنجا را دوست داشتندزيرا فردي توانمند،بومي وباتجربه بود.اما وقتي آقاي پرتوي آمدندبعدازمدتي دريافتيم كه تغيير حاصله تبديل به احسن شده وآقاي پرتوي بسيار توانمندتر هستند و اگرايشان نبود آقاي طه با مشكلات زيادي مواجه مي شدزيرا افرادي در استانداري اذربايجانغربي درصدد ضربه زدن به آقاي طه بودند كه با حمايتهاي پرتوي از اين مديركرد به نتيجه نرسيدندزيرا پرتوي ميگفتند طه سرمايه اي است كه بايد حفظ شود وسالها طول ميكشد فردي بااين تجربه و توانمندي پرورش يابد.البته به پاك دست بودن آقاي طه معتقدبودند وميدانستند ديگران در صددتخريب مديران كرد هستند .آقاي پرتوي زماني كه نماينده سردشت و پيرانشهر هم بودند بنده حضورداشتم واز نزديك مي ديدم كه چقدر در تلاشند تا به مردم خدمت كنند .همين جو مخالفي كه الآن در سقز از طرف بعضي افراد وجريانهاي سياسي برعليه ايشان به راه افتاده در پيرانشهر هم از طرف نامزدهاي شكست خورده انتخابات وجود داشت وهرروز با دسيسه هايي مانع موفقيت پرتوي درراستاي خدمت به مردم بودند.بنده شاهد بودم كه مردم پيرانشهربعدازبازنشستگي آقاي پرتوي دسته دسته جهت ترغيب پرتوي به كانديداشدن در حوزه پيرانشهر و سردشت مراجعه ميكردند واز ايشان ميخواستند كه وارد عرصه انتخابات شود اما ايشان ميگفتند كه من بازنشسته شده ام وسراغ فرد ديگري برويد.اما با اسرا رتوده مردم نه گروه هاي سياسي درنهايت قبول كردند و علي الرغم تمام كارشكني هاي فرماندارپيرانشهر وسردشت كه از كانديداي خاصي حمايت ميكردند ،منتخب مردم شدند وتمام تلاش خودرا بكاربستند تا براي مردم حوزه انتخابيه اشان مفيد باشند اما كساني كه منافع آنها با وجود پرتوي در خطر بود كماكان كارشكني ميكردند و ايشان همچنان مصمم ادامه دادند .همه مردم ميدانند پرتوي فردي با ايمان قوي،صادق و پاك دست هستند كه اهل رانت و پارتي بازي به نفع هيچكس نيست.بنابراين هركسي با فرمانداري ايشان براي سقز مخالف باشد جاي تامل دارد.بنده مطما هستم مطرح شدن ايشان براي اين پست از طرف مردم و مسولين منطقه بوده است ،چون خود ايشان چندان به پست ومقام دنيايي علاقه اي ندارند واگر قبول كرده باشند بخاطر مردم و جمع كردن توشه ايي براي آخرت خودش است.زيرا بعداز اين همه پستهاي مديريتي وسياسي از لحاظ مالي جندان مرفه نيستند ومسلم است درمرام و منش ايشان خيانت به مردم جايي ندارد.بنده با توجه به شناختي كه از ايشان دارم مطمن هستم شرايط ووضعيت سقز با حضور پرتوي رو به ترقي و بهبود خواهد بود همچنانكه پيرانشهر متحول شد والآن هم آثار اقدامات مثبت پرتوي در پيرانشهر وسردشت مشهود است.تنهاايرادي كه به ايشان وارد است عدم اطلاع رساني به مردم از عملكرد خودش است كه ميگويد حمل بر خودستايي ميشود ،اگر اين مهم انجام مي شد شايد امروز به ايشان لقب مديرفرسوده نميدادند.ضمنا بنده از اين متعجب هستم كه اين گروه هاي مخالف پرتوي در سقز خودرابيشتر از پرتوي اصلاح طلب معرفي ميكنند.آقاي پرتوي در دولت فعلي بايد استاندار مي شدند.بنده ازآقاي بيگلري چندان شناختي ندارم ولي ايشان به هردليلي كه حامي پرتوي است بايد اين را بدانند كه از پرتوي به نفع هيچ شخص يا گروهي نميتوان بهره برداي سياسي كرد واجراي قانون وبرقراري عدالت درسرلوحه كار اوقراردارد.لذا اگر دنبال بهره برداري به نفع خودش است بهتر است سراغ فردديگري برود.درخاتمه اميدوارم هرآنچه تحقق يابد مصلحت الهي باشد وقطعا نفع مردم و خود آقاي پرتوي هم در همين است.با تشكر

                                                                                      پاسخ دهید

                                                                                      • علی
                                                                                        علی: ۶-۲۶-۱۳۹۳ . ۲:۴۰ ب.ظ :

                                                                                        کاک صادق طوری صحبت میکنند که آقای پرتوی علاقه ای به مقام دنیایی ندارند لطفا زندگی ایشان را مطالعه بفرمایید که به غیر تلاش ناسالم برای رسیدن به قدرت چه هنر دیگری داشته است؟ کسی که رقیب وی در انتخابات مجلس سردشت و پیرانشهر بود آقای دکتر محمد خضری بودند که مقالات و کتابهای علمی زیادی را منتشر کرده است. آقای پرتوی با اختلاف افکنی در میان مردم و با استفاده از روشی که قبلا در سقز هم در مقابل مهندس فاتح به کار برده بود ایشان را خان و فئودال نامید و برخی از مردم ساده را ترساند که اگر به قدرت برسد نظام ارباب رعیتی را زنده میکند. اگر علی پرتوی به فکر آخرت بود چرا از بخشداری و اداره بازرگانی و فرمانداری و مجلس دست نمیکشد ؟ مگر در این مملکت قحط الرجال است؟ مگر در پیرانشهر نگفت واردات ویسکی را آزاد میکنم؟ با واردات ویسکی به فکر آخرت است؟ با تقلب و دروغ؟

                                                                                        پاسخ دهید

                                                                                        • صادق
                                                                                          صادق: ۶-۲۷-۱۳۹۳ . ۴:۵۲ ب.ظ :

                                                                                          کاک علی اگرانصاف داشته باشید وبه وجدان خود مراجعه کنید،خواهید پذیرفت که تفاوت بسیاری وجودداردبین شخصی که به هروسیله ای درصدد کسب قدرت است با کسی که براثر تکلیف شرعی قبول مسولیت میکندودرجریان مسولیت هم به مردم خیانت نکند.آقای پرتوی باخواست مردم به این مسولیتها رسیده وبه همان مردم هم خدمت بی منت داشته است.اشاره کردیددرپیرانشهر وعده آزادی ویسکی را داده اند!!!! حتما میدانیددر کشور اسلامی ما این امرجزو محالات است.لذا با این بیانات خود به شعور مردم پیرانشهر توهین میکنید.آقای دکتر محمدخضری فردی دانشگاهی وشایسته از نظر علمی هستند که با این وجود مردم ایشان را برای نمایندگی مناسب ندیدندواین از ارزش و جایگاه ایشان نمی کاهد.البته که خان هم هستند واین موضوع راهم مردم سردشت وپیرانشهر میداستندونیازی به تبلیغات آقای پرتوی نداشت.خیلی از عالمان ،ادیبان وافراد برجسته جامعه ما جزو طوایف خان بوده اند و مردم کردستان به آنها افتخارکرده اند.ضمنا آقای پرتوی بواسطه دیانت و صداقتی که داشته و دارند همیشه قربانی تقلب و دروغ بوده اند.هیچگاه کارگزاران انتخابات حامی او نبوده اند تا تلاش ناسالم برای کسب قدرت داشته باشدوهمیشه طرفداران ایشان توده مردم و محرومین جامعه بوده اند وبا پشتیبانی همان مردم به مجلس راه یافته است.بنابراین بهتراست که شما زندگی ایشان را بادقت بیشتری موردبررسی قراردهید خواهید فهمید آقای پرتوی راه رسیدن به خداراباخدمت به مردم واز میان مردم محروم جامعه انتخاب کرده است.

                                                                                          پاسخ دهید

                                                                                      • يك سقزي
                                                                                        يك سقزي: ۶-۲۳-۱۳۹۳ . ۱:۵۸ ب.ظ :

                                                                                        خواستگاه و كنش هاي اجتماعي منجر به انتخاب هايي ميشه از روي احساس و همين امر باعث ميشه اين انتخاب هاي بلاي جان خود افراد بشه عملكرد هر شخصي مشخص است نماينده محترم سقز و بانه نيز قطعا در دور آتي شركت خواهند كرد و مردم اگر همچنان پيرو همان احساسات باشند شايد باز به خطا بروند
                                                                                        وقتي ما كسي را انتخاب ميكنيم كه بايد حداقل 2 سال طول بكشد تا تفاوت بودجه مصوب با تخصيص اعتبار را ياد بگيريد و سپس 1 سال هم طول بكشد كه تخصيص اعتبار با مبلغ دريافتي چقدر تفاوت دارد اوضاع همين است كه هست
                                                                                        وقتي نماينده ما بجاي مراجعه حضوريو مستقيم به وزارت راه و شهرسازي و سازمانهاي زير مجموعه نامه خود را به قاب در ميدان جمهوري ميزند فرودگاه سقز همين هست كه بوده و بيمارستان همچنان سازه اي بتني بلامصرف خواهد ماند و هر روز شاهد ترافيك بدتر در مسير بلوار كردستان توسط ماشين هاي سنگين خواهيم بود
                                                                                        تا وقتي معناي توسعه شهري و اصول زيرساخت را ندانيم و اينكه سرمايه گذار واقعي را جذب كنيم يك سري بازديد كننده تبليغاتي شهرك صنعتي همچنان راكد خواهد ماند و دخانيات نيز آرام آرام رو به نابودي
                                                                                        مردم سقز كه به اصطلاح سياسي ترين مردم استان هستند واقعا جاي سوال دارد انتخاب درست را چرا انجام نميدهند اي كاش به جاي منافع قومي به فكر منابع سطح كلان سقز باشيم … واقعا جايگاه سقز اين نبايد باشد …

                                                                                        پاسخ دهید

                                                                                        • سعد
                                                                                          سعد: ۶-۲۵-۱۳۹۳ . ۶:۳۲ ب.ظ :

                                                                                          من نیز گفته های آقای صادق وحقیقت خواه را تایید می کنم وراست هم گفتنند. – این جناح بازیها دیگر کهنه شده همه دنبال منافع خود وهمراهانشان هستندویک پسوندی هم بخود اضافه می کنند اصلاح طلب یا اصولگرا ویا ستاد آقای روحانی که دکتر روحانی اصلا” ستاد نداشتن ول کنید تراخدا مردم قیوم نمی خواهند در خانه هر سقزی را بزنید دو سه نفر لیسانس و فوق لیسانس بیکار دارندو شما هم دنبال آن هستیدیک نفر را که حرفهای شما را گوش کند سرکار بیارید واز او حمایت کنیدبعدش هم میگن ما مردمی هستیم اصلا” مردم شما را می شناسند یا شما را قبول دارند که تعیین تکلیف برای مردم می کنید مردم درد زیاد دارند بگذارید مسئولین خودشان کارهایشان را انجام بدهند آنها میدانند چکار باید بکنند انشاا… هر چه خواست خدا باشد همان شود

                                                                                          پاسخ دهید

                                                                                          • کمال
                                                                                            کمال: ۶-۲۷-۱۳۹۳ . ۶:۴۵ ق.ظ :

                                                                                            سلام اخلاق مداری هم حدومرزی دارددوستان عزیز اصلاحات مگر صمدی واسدبیگی هم فرسوده واز رده خارج نبودند،باز تاکید میکنم اخلاق مداری حد و مرزی دارد و دانا ادب دارد

                                                                                            پاسخ دهید