شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۴/۰۴/۱۳۹۸
جمعه، ۱۱ام مهر ۱۳۹۳
۱۱:۴۶ ب.ظ

اعتراض 130 معلم به عملکرد رئیس آموزش و پرورش سقز

باسمه تعالی

رییس محترم سازمان آموزش و پرورش استان کردستان تاریخ:

٩/٧/١٣٩٣

سلام علیکم
احتراما مدیریت طولانی‌‏مدت و ناكارآمد آقای مظفر رستمی بر آموزش و پرورش شهرستان سقز، موجب گرفتاری‏ها و معضلات متعدد گردیده است. سایه‏ی غرض ورزی‏، قانون‌گریزی و غرور بی‌جا،چنان بر فضای آموزشی این شهرستان سنگینی می‏کند که به طور كلی عرصه‌ی کار و فعالیت علمی، فرهنگی و آموزشی موثر را ناامید کننده، مکدر و ناممکن ساخته است. حال آن که در شرح وظایف مدیران آمده است که باید: “سعی در تزکیه و الگوسازی خود برای کارکنان داشته باشند و با تقویت روحیه‏ی وحدت اسلامی و همکاری صمیمانه محیطی بسازند که کاملا شکوفا کننده‏ی استعدادهای فکری و فرهنگی همکاران باشد.”

رییس جمهور محترم نیز در دیدار با فرهنگیان، قانون گریزی را آغاز خودکامگی و استبداد رای می‏دانند و از همه‌ی فرهنگیان درخواست می‏نمایند که: “به دانش آموزان کمک کنند تا بیشتر، بهتر و راحت‏تر با زندگی اجتماعی و تکالیف و حقوق قانونی خود آشنا شوند.”
بیش از یک دهه است که آقای رستمی با پنهان کردن خود پشت ارزش‏های اسلامی و انقلابی گمان می‏ورزد که هم دستگاه‏های ذی‏ربط و مسئولان مافوق خود را در بی‏خبری و غفلت نگه داشته و هم زیرکانه امکان هر گونه انتقاد و اظهار نظر را از معلمان زحمتکش و دلسوز این شهرستان سلب نموده است! در حالی که در نگاه رییس جمهور: “آشنایی با حق اعتراض و برخورداری از آن آغاز شکوفایی و عظمت انسان است و این آشنایی و برخورداری باید از مدارس آغاز شود.”

ایشان از ماندگاری و تغییرناپذیری مدیریت خود چندان مطمئن است که به گفته‏ی نزدیکانش نه تنها به این زودی‏ها بلکه بعد از سی سالگی خدمتش! هم میز ریاست را رها نمی‏کند و همین روزهاست که با جور کردن مدرک کارشناسی ارشد! حضور خود را برای پنج سال دیگردراین سمت تثبیت نماید!

جناب آقای عرفانی نسب
چندین سال است که جمع کثیری از همکاران فرهیخته و خدوم این شهرستان بنابر وظیفه‌ و تعهد دینی و مسئولیت بزرگ و خطیر معلمی خود درمقاطع مختلف زمانی و دلسوزانه درصدد طرح مشکلات و انحرافات بی‏شمار ناشی از این مدیریت پادگانی و کینه‏توزانه برآمده و با احساس مسئولیت تمام، راهکارهای منطقی و معتدل خود را ارائه داده‏اند، ولی متاسفانه همواره با تهدیدها، کج فهمی‏ها و خودسری‏های بیشتر ایشان مواجه شده‏اند و در طول تمام سال‌های مدیریت ایشان حتی یکبار هم نتوانسته‏اند دیداری عمومی با وی داشته باشند! (تصویر برخی از اقدامات انجام شده به پیوست ارسال می گردد.)

در حالی که بنابر گفته آقای دکتر فانی، وزیر محترم آموزش و پرورش: “شنیدن حرف معلمان وظیفه مدیران است و تا اجازه انتقاد و اظهارنظر به معلمان داده‏نشود، کرامت آنها حفظ نخواهد شد.”
هم ایشان به مدیران توصیه می‏کنند که خود را در معرض فرهنگیان قراردهند و اظهار می‏دارند: “ازمعلمان فرار نکنید، معلمان باید نقد کنند و شما باید حرف‏ها و انتقادات‏شان را بشنوید.”

جناب آقای عرفانی نسب، براستی اگر رویکردها و سیاست‏های وزارتخانه این‏هاست که وزیر محترم تبیین می‏نمایند، با کمال تاسف باید گفت که مدیریت جناب آقای رستمی کوچکترین همانندی وسنخیتی با آن‏ها ندارد!

این جانبان بنابر همین اساس و به دلایل زیر و با توجه به توجیه‏ناپذیری ریاست ده ساله‏ی یک شخص بر یک مسند حساس، انتظار داریم که بدون هرگونه ملاحظه‏ی غیر علمی و غیر آموزشی(از جمله مدت باقی مانده از “خدمت” ایشان) نسبت به تغییر و بهبودمدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اقدام عاجل بفرمایند:

١- برخورد ابزاری و منفعت طلبانه با قانون و ارزش‏های دینی،انسانی و انقلابی.

٢- سهل‏انگاری در برخورد با افراد مشتهر به فساد مالی، اداری و اخلاقی و حتی انتصاب و ارتقای آنان به سمت‏های حساس و مهم (دکتر فانی، وزیر محترم آموزش و پرورش: مدیریت مطلوب در آموزش و پرورش، مدیریت بر دل‏هاست نه بر اساس حکمی که گرفتیم. بر این اساس اگر می خواهید مدیر یا معاون انتخاب کنید، حتما – باید کسی باشد که- بین فرهنگیان محبوبیت و مقبولیت داشته باشد.)

٣- امنیتی کردن فضای آموزشی و ایجاد جو مبتنی بر رعب و بی‏اعتمادی. (دکتر فانی: مدیریت مطلوب در آموزش و پرورش سربازخانه‏ای و پادگانی نیست. ما باید تلاش کنیم معلم از معلم بودن خود احساس غرور کند نه احساس حقارت.)

٤- برخورد دوگانه و متناقض با قوانین و بخشنامه‏های اداری؛ اجرای شتابزده یک بخشنامه بدون فراهم نمودن بسترهای قانونی و در عین حال نادیده گرفتن دستورالعمل‏هایی که صراحت قانوني دارند.

٥- خویشاوندسالاری و فامیل بازی و اعمال سلیقه‏ی شخصی در عزل و نصب مدیران و معاونان مدارس. (همسر ایشان به مدت ده سال، به طور همزمان مدیر دو مدرسه ویژه‌ و حساس در دو مقطع تحصیلی متفاوت – راهنمایی و دبیرستان ــ بوده‌اند. كه‌ این كار در هیچ شرایطی مناسب وضع روحی و روانی حتی محرومترین مناطق كشور هم نیست چه‌ برسد به‌ شهرستان سقز با آن همه‌ نیروی خدوم و شرافتمند! كه البته دومین سال تحصیلی است كه تحت فشار برخی از اولیای دانش آموزان و انتقادات معلمان، ایشان را ازمدیریت مدرسه‌ راهنمایی نمونه كنار گذاشته‌اند.)

٦- تبعیض ناروا و نادیده انگاشتن سختی کار آموزگاران توانا و مدیران زحمتکش ابتدایی و زیر پانهادن حق مسلم آن عزیزان، که سال‏ها در روستاهای دور و نزدیک انجام وظیفه کرده‏اند. (صدور حکم برای برخی از افراد کادراداری و ازنزدیكان خود، در مجتمع‏های مناطق محروم و دارای حق نوار مرزی – بدون حتی یک روزحضور در روستای مذكور در حكم- نمونه بارزی از این نابرابري‏ها ست.)

٧- به سخره گرفتن و تحقیر نهاد انجمن اولیا و مربیان و اعمال نفوذگسترده در انتخابات آن.

٨- نداشتن برنامه‌ای مشخص و بیگانگی مطلق با مدیریت نهادآموزشی و تربیتی همچون آموزش و پرورش.

٩- اتهام‌زنی و پرونده سازی برای منتقدان، به جای پاسخگویی و استقبال از پیشنهادهای سازنده و راهگشا.(بر خلاف رویه‌ی آقای رستمی كه مهم ترین مسائل كلان آموزشی را تا حد خصوصی‌ترین مسائل شخصی تنزّل می‌دهد آنچه مورد انتقاد امضاءكنندگان این نامه است نه شخصیت حقیقی، بلكه جایگاه حقوقی و عملكرد سوءایشان می‌باشد.)

جناب آقای عرفانی نسب، لازم به‌ ذكرست كه‌ مقایسه آمار قبولی‏های سقز در کنکور سراسری با شهرستان‏های دیگر، با وجود چندین مدرسه خاص و تلاش همکارانی مجرب، دلسوز و توانا که حتی با وجود مدیری مستبد چون آقای رستمی کار خود را به درستی و از سرعشق انجام می‏دهند، گمراه کننده‏است. بویژه که میدانیم اکنون بارسنگین مالی و عاطفی یک دانش آموز کنکوری بیشتر بر دوش اعضا و اقتصاد متزلزل خانواده‌هاست. یقین داشته‏باشید اگرشخصی کارآمد و توانا بر آموزش و پرورش این شهرستان مدیریت می‌داشت این آمارها بسیار بالاتر می‌بود.
جناب رییس، لطفا دانش آموزان، معلمان، خانواده‏های سقزی و در یک کلام كرامت انسانی و آموزش و پرورش این شهرستان را دریابید و ازتبعات زیانبار و هزینه‌های سنگین آن جلوگیری فرماییدبراستی شاید همین امروز هم خیلی دیر شده‌باشد!

رونوشت به:
١- مقام محترم وزارت آموزش و پرورش جهت استحضار و اقدام لازم
٢- استاندار محترم و محبوب كردستان جهت استحضار و اقدام لازم
٣- امام جمعه فاضل و اندیشمند سقز جهت استحضار
٤- نماینده‌ محترم سقز و بانه جهت اطلاع و اقدام لازم
٥- اداره‌ محترم اطلاعات سقز جهت اطلاع
((لازم به توضیح است که بیش از 130 نفر از معلمین شهرستان سقز نامه مذکور امضاء نموده اند.))

کد خبر: 10752


۳۷۸ دیدگاه

  • چزوو
    چزوو: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۵:۵۰ ب.ظ :

    آقای فرهنگی شما که فرهنگی هستی برو پیش آقای رستمی و حرف حسابت را بزن همیشه که در اتاقش بازه
    ضمنا من دو سال پیش که فرزندم کنکور با رشته عالی قبول شد رفتم پیششون تا به نمایندگی از تمام معلمان شهر سرافرازم ازشون تشکر کنم و دستش را به گرمی بفشارم

    پاسخ دهید

  • چزوو
    چزوو: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۵:۵۱ ب.ظ :

    نه که روز جان منتظر جوابم هستم

    پاسخ دهید

    • برای منتقدین
      برای منتقدین: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۶:۲۶ ب.ظ :

      خدمت تمام دوستان عرض سلام و ادب و احترام دارم
      امروز رفتم اتاق اقای رستمی
      انچه را که اتفاق افتاد را بین و بین الله مینویسم
      تنها دو دقیقه منتظر شدم تا من را به اتاقشان راهنمایی کردند
      در کمال احترام با من برخورد کردند طرح تعدادی از همکاران گرامی را برایشان توضیح دادم که در صدد انجام کاری فرهنگی و خدماتی برای دانش آموزان هستند از ایده و عمل همکاران بسیار خوشحال شدند حتی فرموده اند میخواهد همکاران دلسوز را مورد تشویق قرار دهند
      برای انجام کار راهنماییهای نمودند و قول هر گونه همکاری دادند
      سالهاست ایشان را میشناسم او را فردی مذهبی – دیندار- دلسوز و انسانی پاک و پاکدامن از نظر اخلاقی
      دیده ام
      البته به قول بزرگی انسان شیر خام خورده است و ممکن است اشتباه کند و یا به قول ما روستا زاده ها ((ملاش له میحراب دا اشتیبا ده کا))
      نمیشد بدور از جنجال بدور از حاشیه سازیها و بدور از هر گونه تنش مباحث را باهاشون مطرح میکردید و پاسخ های ایشان را هم میشنیدید و یکدیگر را قانع میکردید
      تمام نظرات را خواندم تعداد بسیار معدودی از همکاران اسم خود را نوشته اند بقیه با نامهای مستعار و عجیب و غریب کامنتهایی گذاشته اند که پر است از توهین و افترا چه به رییس ادره و چه حتی به همدیگر
      معلمی نام بزرگی است اولین معلم خداوند متعال است که فرمود: الرحمن، علم القرآن… خداوند رحمان قرآن را آموخت… دومین معلم، پیامبر اکرم(ص) است که خود فرمود: من معلم برانگیخته شده ام
      مقام معلم مقام والایی است، مقامی است که بالاتر از مقام معلم نیست و چنین است که وارثان انبیاء شمرده می‌شوند.
      ای وارثان انبیا ای معلمان گرامی
      اگر سالهای تحصیل 4000همکار شهر سقز را در 14 سال تحصیل ضرب کنیم معلمان سقز تقریبا 56000سال تحصیل کرده اند و اگر سابقه متوسط معلمان شهر را 20 سال فرض کنیم 80000سال سابقه خدمت داریم ایا شایسته است با 80000سال سابقه خدمت و 56000سال سابقه تحصیل مشکلاتمان را اینگونه بیان و یا حل کنیم؟؟
      در پایان دو جمله را برای منتقدین و آقای رستمی و مدافعانش مینویسم
      1– اگر قلمتان انتقاد انتقامجویانه را نوشت بدانید آن قلم شیطان است
      2— شهید مصطفی چمران میگوید
      آنان که به من بدی کردند، مرا هوشیار کردند
      آنان که به من انتقاد کردند، به من راه و رسم زندگی آموختند
      آنان که به من بی اعتنایی کردند، به من صبر و تحمل آموختند
      آنان که به من خوبی کردند، به من مهر و وفا آموختند
      پس خدایا!
      به همه اینان که باعث تعالی دنیوی و اخروی من شدند، خیر و نیکی دنیا و آخرت عطا کن.

      پاسخ دهید

      • اكبر
        اكبر: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۱:۱۴ ق.ظ :

        با سلام
        اولا خودتان چرا با اسم واقعي ننوشتيد تا سمشق باشيد براي همه يا مدافعاان آقاي رئيس؟دوم اينكه (( دواي باران كپرنك؟))

        پاسخ دهید

      • حسيني
        حسيني: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۹:۳۲ ب.ظ :

        انصافا خانم فاطمي يكي از نيروهاي بسيار مهربان و فروتن اداره است و نيت بسيارمثبتي هم دارد

        پاسخ دهید

        • نقورچک
          نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۳۷ ب.ظ :

          هیجکدام از ویژگیهایی که گفته اید ربطی به مدیریت ندارد مدیر باید خصوصیاتی داشته باشد که بشود ارزیابی کرد.

          پاسخ دهید

        • احمد
          احمد: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۲۸ ب.ظ :

          پزوو! (هه نبانه بورینه)است نه (همبانه بورینه ) کاول

          پاسخ دهید

        • احمد
          احمد: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۱ ب.ظ :

          پیم وابی ده بی ئامریکا و ئیسرائیل به ر پرس بن!!!!!!!! له ژیر سه ری وان دایه

          پاسخ دهید

          • وجدان: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۱۹ ب.ظ :

            ضمن تشکر از پیشنهادهای محترمانه و انتقادهای ریز ودرشت ، همکی همکاران محترم فرهنکی ، بنده درجواب عرض می نمایم . وجدان خود را قاضی کنید آیا در شهرستان سقز درحدود این ده سال این همه مدیر غیر بومی آمدند ورفتند هیج کس سرا غشان را نمی داند و اسمهایشان نیر فراموش شد ه است ، آیا مدیر ناکارامد تراز مدیر آموزش و پرورش نداشتیم ؟ چرا داشتیم ؟ ولی…………….. ( 130 نفر کجابودید) –

            پاسخ دهید

            • نقورچک
              نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۱۲:۵۳ ب.ظ :

              این یک تقسیم بندی غیر علمی توهین آمیز است نه همه معلمان گذشته با سواد بودند و نه همه معلمان فعلی بیسوادند. ضمنا معلمان هم مثل بقیه انسانها نیازمند زمین و مسکن هستند و بخشی از مشغولیتهایشان این جور فعالیتهاست حالا اگر در این میانه کسانی معلمی شان را در حاشیه گذاشتند و به فعالیتهای اقتصادی اولویت دادند نباید این را به همه معلمان تعمیم داد. دو سئوال هم از شما دارم: 1-چرا تلاش معلمان منتقد برای بهبود این وضعیت اسف بار را به حساب پر توقعی شان میگذارید در حالی که خود شما هم از این وضع ناراضی هستید؟ 2- آقای رستمی بیش از دوازده سال است که در آموزش و پرورش این شهر مسئولیت دارد(معاونت و مدیریت) آیا نباید بخش اعظم این نابسامانی را که خود شما هم از آن انتقتاد دارید به حساب وی نوشت؟

              پاسخ دهید

            • رها
              رها: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۳۵ ب.ظ :

              بهزاد جان این اولین دفعه ایی است که جواب کامنت ها رو میدم ولی کامنت تو رو دیدم واقعا متاسف شدم چرا که حداقلش خوب جواب زحمات معلم خودتو دادی! توکه این کامنت رو گذاشتی خودت منصفانه بگو آیا دلیلش این نیست که خودت توقعت از فرهنگیان یا زیاده ،یا ادعا میکنی که از آنان بیشتر میفهمی و به آنان اعتماد نداری و مغرورانه و (ببخشید این جمله رو میگم ) بی انصافانه قضاوت میکنی ؟ امیدوارم که همه ما به جای دلسرد کردن فرهنگیان عزیز آنان رو دلگرم به کارشان کنیم تا حداقل باعث تسلی خاطر خودمان باشد چرا که دختران وپسرانمان بیشتر از آنکه پیش ما باشند پیش آنان هستند! باز هم از اینکه با لحن تند جواب دادم معذرت خواهی میکنم .

              پاسخ دهید

              • ارسلان
                ارسلان: ۷-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۹ ب.ظ :

                آخه اگه اسمشو بنویسه روسیاه تاریخ می شه

                پاسخ دهید

                • نه که روز
                  نه که روز: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۲ ق.ظ :

                  بهذاد طوری در باره معلمان سخن می گویی که انگار پدرت و یا مادرت و یاکسی از نزدیکانت معلم است؟ وگرنه با چنین اطمینانی کلی گویی نمی کردی! پسر یا دختر خوب (دختر گفتم چون بهزاد پسرانه است نه بهذاد!) اول طرز نوشتن و جمله بندی را یاد بگیر بعد به عرصه نظر دادن در باره بزرگان وارد شو! خدایشش دوباره جملات خودت را بخوان و به خودت نمره بده ببین چند میگیری؟ : کسی را غبره (غیره درست نیسیت غیر از) خودشان قبول ندارند از خصوصبات انها پرتوقعی ، مدعی ، خسیس ، بی اعتماد ،مغرور وبی انصاف و…….
                  اصلا(معمولا سه نقطه و یکی هم برای نشان دادن انتهای جمله که می شود چهار نقطه نه هفت نقطه) همدیگر را فبول ندارند حتی یک کاری کردن به خاطر خصوصیات گفته شده(باید می گفتی به خاطر خصوصیاتی که به آنها اشاره کردم طوری شده که) در بازار هم کسی برایشان کار نمی کنند(فعل جمع می کنند را برای کسی به کار نمی برند ،برای کسانی به کار می برند) اگر هم بکند یا نمیدانند(نمیدانند را نیز برای فعل مفرد بکند به کار نمی برند) معلم هستن (هستند نه هستن)ویادر وسط طرف کار را را رها میکند (با عرض معذرت منظور از وسط طرف چیست؟)نظام همدستشان (نظام همدستشان؟ یا نظام از دستشان؟) گیر کرده په برسد (په برسد؟! یا چه برسد؟) و در این جمله :(هرکس را بزارند مسول بعد از مدتی خرابش میکنند! ) بفرمایید منظورتان از کس چیست و یا کیست؟!!!

                  پاسخ دهید

                  • فرهنگی
                    فرهنگی: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱:۰۶ ب.ظ :

                    خدا وکیلی حق با بهزاد است از بنا و نجار و نقاش و جوشکار گرفته تا بقال و چقال و نانوا و …..از معلمین در این شهر ناراضی هستند
                    تنها معلمان مشکل اخلاقی نداشتند ان هم در این دو سال اخیر آن یکی بلو توس تلفنش با شاگردش پخش شد و در این اواخر هم معلم محترم با شاگردش در مدرسه ……رابطه داشته زنش رو طلاق داده و با شاگرد کلاس دوم دبیرستانش ازدواج کرده
                    من یکی خجالت میکشم از معلم بودنم شما را نمیدانم؟

                    پاسخ دهید

                    • هدیه
                      هدیه: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۴:۱۳ ب.ظ :

                      آقا یا خانم فرهنگی کاملا اشتباه فکر میکنی دراینجا هدفم این نیست که از کاریا رفتار فلان دبیر (شاید هم واقعیت نداشته باشد)دفاع کنم کار زشت از هرکسی سر بزند زشت است ولی آیا در بین همون شغلها که گفتی هیچ موردی اتفاق نمیفته وکاملا پاک ومعصوم هستند که در این صورت اولین فردی که اشتباه میکند خودت هستی که استعفا نمیدی ودنبال یکی از این شغلها نمی روی !خودت بهتر میدانی در هرقشری خوب وبد است ولی کدامشغلها به اندازه فرهنگیان نیرو دارد اتفاقا همیینکه به تعداد انگشتان دست بهش اشاره میکنی دلیلی بر پاکی وصداقت فرهنگیان است فقط صد افسوس بعضی از ازرشها(نگذشتن از حق خود و…)دربین بعضی از افراد جامعه ضدارزش است وبحساب خسیس بودن و…گذاشته میشود البته اگر از معلم سر بزند ودر غیر اینصورت بحساب زرنگی و کاسب بودن و…گذاشته میشود

                      پاسخ دهید

                  • كريم
                    كريم: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۴:۴۹ ق.ظ :

                    دوستان عزيز شما كه نظرات خودتان را بيان فرموديد چرا اجازه إظهار نظر به ديكران نمى دهيد اين اقاى چز وو. بيجا ره فقط اظهار نظر كردند حال يا صحيح يا اشتباه شما ابرويش رابرديد ازخودتان پر سيديت اكر حكومت يا ديكران درباره شما چنين مى كرد حالا تمام جهان را مطلع نموده بوديد هركس ساز شمارانزند قطعا ازشهر بيرونش مى كنيد ان وقت مى فرماييد دمكراس يعنى انچه ما مى فرماييم به قول كفتنى زبان دردهان پاسبان سر است

                    پاسخ دهید

                    • چزوو
                      چزوو: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱:۰۸ ب.ظ :

                      کاک کریم جان منتقدین چشم بسته و دهان گشوده اند و ابرو دیگران برایشان مهم نیست مهم رسیدن به هدف سیاسی است آن هم با هر قیمتی
                      آبرو بردن ردم این شهر کار اصلی شونه

                      پاسخ دهید

                      • معلم
                        معلم: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۲ ق.ظ :

                        آبرویش راٰ ما نبردیم. ما فقط استدلالهای واهی و مغلطه او را روشن کرده و او را وادار می کنیم تا مسئولیت سخنانش را قبول کند و (به رد فری نه دات و هه لبیت) بلکه هزینه بپردازد دربرابر آشفته کردن اذهان و سعی او در برابر تهمت زدن به همکاران منتقد و سبک نشان دادن همت آنها برای اصلاح آ و ب

                        پاسخ دهید

                    • مهر شاد
                      مهر شاد: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۹:۳۷ ق.ظ :

                      همکاران بزرگوار جناب آقای رستمی انسان بزرگوار ، دلسوز شهر سقز ، انسان زحمتکش ، همه این موارد را قبول داریم 10 سال است به آموزش و پر ورش سقز خدمت صاد قانه می کند به آموزش و پرورش شهر ستان دیگری برود تااین شهر ستان های دیگری هم از زحمات این بزرگوار بهر ه مند شوند یا اینکه مجمع عمومی تشکیل تا این تضادی که بین ریاست محترم اداره و همکاران فر هنگی پیش آمده بر طرف شود (عزیزان موافق آقای رستمی به مدارس بیاید برای آقای رستمی امضا جمع کنید ببینید چه پا سخ ها یی می شنوید )

                      پاسخ دهید

                      • خرسند
                        خرسند: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۵ ق.ظ :

                        سلام مسئولین محترم شارنیوز اولاشما کاملارسالت یک خبرگذاری را زیرسوال برده اید شایداین از کم تجربگی وجوان بودن شما باشد دوم این کارشما اطلاع رسانی نیست بلکه به بنگاه شایعه ّبراکنی بیشتر شبیه است نمونه بارز استعفای اقای محمدزاده بود تا وقتی که شایعه برعدم همکاری فرمانداربودبا بوق وکرنا مسله را به وحشتناکی بزرگ کردی وشروع به نشرنظرات هرج مرج طلبان کردی واقاقی محمدزاده را تا عرش اعلا بردی وقتی اقاای محمدزاده منکر اظهارات خود شد ناگهان شروع به بمباران نقطه نظرات او کردید اورا تا طبقه اخر جهنم بردی من اطمینان دارم با یکی دوبار تکرار این رفتارها کامل اندک اعتبار خبرنگاری خود را که شک دارم باقیمانده باشد را نیز از دست میدهید برادر عزیز من توصیه میکنم چند ساعتی با یک استاد باتجربه ریاضی کارکنید اخه مرد حسابی اموزش وبرورش سقزحدود 4000هزار نفر کادر دارد به نظر من و شاید تمامی خوانندگان اقای مظفر رستمی شاهکار کرده در بین 4000نفر تنها 130نفر مخالف دارد (حدود3درصد) مرد مومن خود شما که بقول خودتان نماد اصلاح طلبان هستی ( که با این هندونه زیربغل گذاشتنها الت دست چه دکترهای قرار نگرفته اید) در نظر سنجی دوستانتان مطمئن هستم بالای 40درصدمخالف دارید لطفا در رسالت کار خود بیاندیشیداقاق فخری اقای رستمی همگی انسانهای وارسته و خدمتگذار هستند بیاید ضمن اینکه انصاف را مد نظر قراردهیم قدر انها را بدانیم

                        پاسخ دهید

                        • ابوبکر
                          ابوبکر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۷:۳۲ ب.ظ :

                          سلام جناب خرسند
                          مطمئن باشین سال آینده ۱۳۰ نفر اعتراض کتبی نمی دهند بلکه نصف این تعداد خواهند بود به علت اینکه معلمیان یا دبیران یکی یکی تسلیم جو حاکم بر آموزش پرورش شده کلاس های خود را از طریق مدیر و معاون مدارس خود در اختیار مدیر آموزش و پرورش قرار می دهند در واقع آن دبیرانی که اعتراض ندارند خلع لباس معلمی شده تنها یک ویدیوی آموزشی هستند روز اول سلل تحصیلی شروطی برای دانش آموزان میگذارند مبنی بر اینکه چنانچه کج بجنبی یا درس جواب ندهی یا سوال خارج از درس بپرسی به دفتر معرفی میشوی و از آنجا به نزد رییس آموزش پرورش باید پاسخگوی او باشی و هیچ عذری آنجا قبول نمی کنند و به حراست فرستاده میشوی آنجا هم دستور میدهند پرونده ات را بدهیم زیر بغل بگذاری بری خانه.. …..اگر دیدین دبیری از کلاسش و معلمیش اظهار رضایت کرد بدانید این بلا سرش آمده….. حالا شما انصاف بدهید

                          پاسخ دهید

                        • چزوو
                          چزوو: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱:۲۰ ب.ظ :

                          آقای قادری جان
                          شماها و همفکرانتان توهین و افترا به رییس اداره زده اید یا ما؟؟؟
                          همه شهر میدانند هدف شما و شار نیوز که به پایگاه انسانهای معلوم الحالی مثل شما شده چیست. مظلوم نمایی نکنید به دانش آموزان درس دهید و بجای وقت تلف کردن در پای سایتها مطالعه بفرمائید تا بتوانید در کلاس درس پاسخگوی سوالات دانش آموزان در کلاس درس باشید و مثل روز …… در کلاس …. که از پاسخ سوالات دانش آموزان عاجز بودید به قول ماموستاها (( له قور نه چقی))

                          پاسخ دهید

                          • مدیر دبیرستان
                            مدیر دبیرستان: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱:۳۶ ب.ظ :

                            چون نمیخواهم مورد هجمه منتقدین و یا خدای ناکرده مورد تشویق اداره واقع شوم
                            بخدا قسم آنچه را نوشته ام با چشم خود دیده یا با گوش خود شنیده ام
                            گفتن حقیقت وظیفه هر انسان مسلمانی است خواه این حق گویی به نفعش باشد یا به ضررش
                            من به قیامت ایمان دارم و معتقدم مثقال ذره را محاسبه میکنند
                            و معتقدم اگر کسی چیزی را دانست و نگفت مورد مواخذه الهی قرار میگیرد
                            برادرم کاک حسین جان من تو رو از نزدیک میشناسم
                            مقتعدم رییس اداره اشتباهاتی داشته و دارد و خواهد داشت مانند من و تو و تمام انسانها
                            اما برای انتقاد روش شما و همفکرانتان را نمی پسندم امیدوارم به نظرم احترام بگذاری
                            خودم بارها در اتاق افای رستمی ازشون انتقاد کرده ام در مسئله یک شیفته سازی مدارس من منتقد بودم در مسئله خروج یکجای کارکنان اداری از اداره و حضور در مدارس منتقد بودم و هستم
                            و در سایر مسایل
                            همه را رو در رو بهشون گفته ام حتی صدایمان را برای هم بلند کرده ایم مشکلاتمان را میان خودمان حل کرده ایم و حداقلش این بوده که نظرات یک دیگر را شنیده ایم
                            برادر گرامی ایدوارم انچه را که من و تو و سایر همکاران مینویسیم فقط برای رضای خدا باشد

                            پاسخ دهید

                            • نقورچک
                              نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۳۴ ب.ظ :

                              یعنی حمایت از مدیریت فعلی تنفر و انزجار معلمان را در پی دارد.متاسفانه این اشتباهاتی که شما اشاره میکنید آنقدر بزرگ و نابخشودنی است که این وضعیت نامناسب و غیر قابل دفاع را به دنبال آورده است. شما هم تایید میکنید که آقای رستمی به هیچکدام از انتقاداتی که کرده اید توجهی نکرده است. منتقدان ضمن احترام بنظرات شما دیدگاههای خودشان را دارند و مشکلی هم با قیامت و مثقال ذره و محاسبه ندارند. اتفاقا به دلیل احساس مسئولیت و مواخذه آتی است که نمیتوانند سکوت کنند.

                              پاسخ دهید

                              • فرهاد
                                فرهاد: ۷-۲۴-۱۳۹۳ . ۵:۰۳ ب.ظ :

                                مدیر دبیرستان : خودت در نوشته ات اعتراف کرده ای که گوش شنوا نیست

                                پاسخ دهید

                              • غریب
                                غریب: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۶:۲۵ ب.ظ :

                                انصافاآقای رستمی مدیری توانا،لایق ،باشخصیت وذی نفوذاست افرادی که به آقای رستمی بی حرمتی می کنندخودشان بی حرمت وبی نزاکت وبی شخصیتند .آموزش و÷رورش سقزتاکنون رئیسی به این اندازه توانا وبالیاقت وهمچنین متعهد به خودندیده است .

                                پاسخ دهید

                                • شاعر
                                  شاعر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۶:۴۳ ب.ظ :

                                  ئه لين شاعير چاپلوس و مه داحن باورم نه ئه كرد. ته واوي ئه و شتانه ي وتووتانه پر به بالاي خوتانه. كه سيش بي حورمه تي به وان نكردوه فه قه ت ئه لين موديريه ت نازاني. منيش چاپلوسي نازانم هيچ ئيراد نيه.

                                  پاسخ دهید

                                  • !!!!!
                                    !!!!!: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۴۱ ب.ظ :

                                    درود بر شما کاک غریب همه ویسی براستی تو هم انسانی توانمند وبا اخلاق هستی صحبتهای شما محکم و سنجیده است و میتوان باور کرد چرا که تو از نزدیک با ایشان کار میکنی و شناخت بهتری داری فرمایشات بقیه از روی حسادت و کینه توزانه است .

                                    پاسخ دهید

                                    • نقورچک
                                      نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۴۴ ب.ظ :

                                      هیچکدام از ویژگیهایی که گفته اید ربطی به مدیریت ندارد مدیر باید خصوصیاتی داشته باشد که بشود ارزیابی کرد.

                                      پاسخ دهید

                                      • سعدی
                                        سعدی: ۷-۲۵-۱۳۹۳ . ۸:۳۷ ب.ظ :

                                        جناب آقای همه ویسی شما به عنوان کارشناس ابتدایی ،علاوه بردیدن مدیریت آموزش وپرورش از دید خودتان آن راهم از دید معلمان ابتدایی ببینیدواین کامنت دور از ادبیات شما است .

                                        پاسخ دهید

                                        • غریب همه ویسی
                                          غریب همه ویسی: ۷-۲۵-۱۳۹۳ . ۸:۴۹ ب.ظ :

                                          درتاریخ 21/7/93نظری به نام اینجاب غریب همه ویسی درج گردید که بنده بعد از 2روز ازآن مطلع شدم ودر تماس تلفنی با یکی از مسئولین سایت اعتراض نمودم اما ایشان نیز متاسفانه تنها به حذف نام خانوادگی بنده اقدام نمود .بدینوسیله اعلام میدارم که آن مطلب رابنده ننوشته وبا احترامی که برای مدیرمحترم اداره وکلیه ی همکاران گرامی قائلم توهین به هیچکدام را روا نمی بینم وامیدوارم همه به درجه ای از رشد برسیم که درچهار چوب ضوابط وبا حفظ ارزشها به نقد منصفانه ی همدیگر بپردازیم وهمچنین ازمسئولین محترم شارنیوز نیز خواستارم قبل از احرازهویت نگارنده از درج مطلب خودداری نمایند وبنده نیز وظیفه وحق خود می دانم ازطریق مراجع ذیصلاح تا شناسایی ومجازات فرد خاطی و….قضیه راپیگیری نمایم.

                                          پاسخ دهید

                                          • ح د ک م
                                            ح د ک م: ۷-۲۸-۱۳۹۳ . ۸:۲۷ ق.ظ :

                                            جناب آقای همه ویسی باسلام واحترام .باعنایت به اشتباه نوشتاری اینجانبان :ح د .ک م درمتن به نام شما که متضمن عذرخواهی می باشد درتاریخ 21/7/93اینجانبان باتفاق هم برروی مسائل آموزشی بحث داشتیم که ضمن نوشتن متن ازسجایای حضرتعالی بحث کردیم که اشتباها اسم شماهم بدون هیچگونه سوء نیتی نگاشته شد ضمن عذرخواهی ازشما ودوستارانتان ازخداوندمنان طلب مغفرت وازشما پوزش می طلبیم .ارادتمندهمکاران

                                            پاسخ دهید

                                        • فر زانه
                                          فر زانه: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۹:۵۹ ب.ظ :

                                          آقای رستمی اگر آموزش برای شما مهم است چرا هیچ وقت از نزدیک از مدارس بازدید نکرده اید تا متو جه شود چند درصد محبو بیت در میان همکارانت دارید

                                          پاسخ دهید

                                          • حسن
                                            حسن: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۳ ب.ظ :

                                            حسین جان> نمیتونی افراد رو بدون سردمدار و ستاد فرماندهی ببینی؟ یک عده انسان شریف و بزرگوار از روی احساس مسئولیت نقدهاشون رو مطرح کرده اند شما بجای انتقاد از آنها به واکنشی که در برابرشان میشود توجه کن: همه اش تهدید و توهین و اتهام!

                                            پاسخ دهید

                                            • همایون مرادی
                                              همایون مرادی: ۷-۲۱-۱۳۹۳ . ۱۱:۲۷ ب.ظ :

                                              امام حسین (ع): آن کسی که از تو انتقاد می کند دوست توست وآن کسی که چابلوسی تو رامی کند دشمن توست.
                                              درشایستگی های یک مدیر در آموزش وپرورش می توان به ارتباط اشاره کرد : ارتباط توانایی مدیر است در برقراری ارتباط با دیگران ،به طوری که معلمان بتوانندبه آسانی منظور اورابفهمندوبپذیرند.ارتباط برقرارکردن یک توانایی فراگردی یاعملیاتی است.اگرمدیربه درک موقعیت تواناوقابلیت سازگاری رفتاری داشته باشدولی نتواندارتباط موثری بازیر مجموعه برقرار کند ،تاثیر گذارنخواهد بود.
                                              ایتجانب در مقطع ابتدایی در روستا ،یکی از امضا کنندگان نامه اعتراض به عملکرد آقای رستمی بوده ام .از این که چند نفری با القاب مدافع یا …. از رییس محترمشان دفاع می کنند وجرأت معرفی خود راندارند وبا الفاظ بی پایه واساس وغیر منطق به همکاران دلسوز خود توهین کرده جای تأسف است . زیرا همه ما می دانیم آقای رستمی در طول دوران مدیریت خود معلمی را عاشق به شغلش تشویق ننموده است،مدیرآموزش وپرورش باید علاوه برآموزش برای(آزادی بیان ،آزادی عقیده،عدم سانسور ،برابری همه در برابر قانون ،آینده دانش آموزان بهتر از گذشته وحال ،تحریک دانش آموزان به تفکر ،به ریسک کردن ،به کسب آزادی های مثبت وصحیح ،به راه رسیدن حقوق ،به مسوولیت پذیری ،تلاش برای قوی تر شدن نسل آینده (علمی – انسانی ) تلاش کند.اما در مدت مدیریت آقای رستمی در بیش از یک دهه در آموزش وپرورش ( شتابزدگی در اجرای برنامه ها ،ساده سازی افکار ،کینه توزی ،تعصب ،تبعیض ،رمه ای کردن ،توده ای کردن ،تقلید ،پرورش افراد کوتاه فکر ،پرورش انسان های سر به زیر و آرام وبدون سر وصدا ، محافظه کار ،تلاش برای یک مفعول فکری ورفتاری )را مشاهده نموده ایم .دردوران مدیر یت ایشان بین مدیریت ومعلمان دیواری به وجود آمده ومعلمان صاحب نظر وتوانا به حاشیه رانده شده انددرحالی که فضای فرهنگی از عملکرد گفتار ورفتار وافکارمجموعه شکل می گیرد.ودر چندجمله کوتاه آموزش وپرورش سقز اینگونه اداره می شود : اگر جناب رییس روزی بخندد بدون سوال همه ی معلمان باید بخندند.
                                              اگر جناب رییس روزی ناراحت باشد باید بدون سوال همه ی معلمان گریه کنند.
                                              اگر جناب رییس از کسی خوشش آمد باید همه ی معلمان از آن نفر خوششان بیاید.
                                              اگر جناب رییس از کسی بدش آمد باید همه ی معلمان از آن نفر بدشان بیاید.

                                              پاسخ دهید

                                            • احمد
                                              احمد: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۸ ق.ظ :

                                              تمام دوستانی که در مقام دفاع از آقای رستمی پیام یا پیام هایی نوشته اند ، به نظر می رسد متن نامه ی فوق را اصلاً نخوانده اند و یا اگر خوانده اند ، متأسفانه استنباط درستی از آن نداشته اند . با اطمینان می گویم تهیه کنندگان این نامه و نیز نامه ی قبلی ، هیچگاه عرصه ی تعلیم و تربیت را میدانی برای تسویه حسابهای شخصی و یا عقیدتی خود قرار نداده و نخواهند داد . آنچه هدف نهایی و غایی این نامه و صد البته نامه ی قبلی است به هیچ وجه ، تعویض یک شخص در یک پست و تبدیل وی به شخصی دیگر نبوده و نیست ، زیرا در این آشفته بازار مدیریتی ، چه بسا فرد جایگزین جناب رستمی ، به مراتب معایب و مشکلاتی بیشتر از ایشان ، داشته باشد . بلکه پیام نهایی هر دو نامه ، تلاش برای تعویض و یا تغییر یک نوع طرز تفکر و باوری است که متأسفانه فرسنگ ها از مسائل آموزشی و تربیتی و مدیریت علمی فاصله داشته و آموزش و پرورش سقز را سالهاست در حصر و سیطره ی خویش نگه داشته است . این باور و این شیوه از اندیشه ، آموزش ، مدرسه ، همکار فرهنگی ، دانش آموز و هر آنچه ارتباطی به این حیطه داشته باشد را نه از دریچه ی تعلیم و تخصص و کارآمدی و شایسته سالاری ، بلکه تنها از زاویه ی « امنیت » میبیند و بدان می نگرد . این رویکرد تنها بر مدار ارزشهایی خودساخته و البته متکبرانه می چرخد که هر چیز و هر کس را خارج این محدوده ، ضدارزش ، مغرض و منفی باف می پندارد . دلیل اصلی اینکه همکاران ما در هر دو نامه خواستار تغییر آقای رستمی هستند آن است که متأسفانه آقای رستمی ابداع گر و واضع اصلی این طرز تفکر در اداره ی آموزش و پرورش سقز بوده اند و سالهاست به تنهایی بر تداوم و بسط آن نیز کوشیده اند . بنده به نوبه ی خودم ، هیچ خصومت شخصی با آقای رستمی و یا هیچ فرد دیگری از کادر درون اداره نداشته و ندارم و قویاً بر این باورم که تعویض یک فرد و آوردن فردی دیگر به جای وی هیچگاه به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد ، بلکه باید بر تغییر نگرشها و تغییر طرز فکرها اصرار ورزید . بنده تنها بر اساس این دیدگاه به هر دو نامه نگاه کرده و هر دو نامه را نیز بر این مبنا و با این استنباط ، با رغبت کامل امضا نموده و هیجوقت هم احساس پشیمانی نکرده و در هرجایی نیز از آن دفاع خواهم کرد . من فکر می کنم اگر غیر از این باشد راه به بیراهه رفته ایم . در پایان لازم است از شارنیوز عزیر به خاطر درج محتوای کامل هردو نامه و آگاهی بخشی به جامعه نهایت تشکر را اشته باشیم .

                                              پاسخ دهید

                                              • ابراهيم حسيني
                                                ابراهيم حسيني: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۵:۳۳ ب.ظ :

                                                سلاو و ريزي تايبه ت بو ژيري و بويري تان و بو شيوازي روانينتان بو ئه م بابه ته.منيش له گه ل بير و راي ئيو دا هه م كه ئه بي بير و را كان بگوريه ن نه ته نيا كه سايه تيه كان.

                                                پاسخ دهید

                                              • همكار
                                                همكار: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۱:۰۳ ب.ظ :

                                                ممممممممممممممممممممممممممممممممعلمي كه صفات شجاعت و نقاد بودن را نداشته باشد نه معلم است و نه مي تواند چيزي را به ديگران ياد بدهد

                                                پاسخ دهید

                                                • فرهنگی
                                                  فرهنگی: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۳:۴۴ ب.ظ :

                                                  Uدوستان همکاروگرامی من هم دوست دارم ازبرخورد اقای رستمی در چهار سال پیش اتفاق افتاد برایتان صحبت کنم.باورکنید چنان برخورد زشتی بامن که یک خانم هستم کردکه هیچ وقت یادم نمی رود.باید به حال خود گریست

                                                  پاسخ دهید

                                                  • ابراهيم حسيني
                                                    ابراهيم حسيني: ۷-۲۲-۱۳۹۳ . ۶:۴۶ ب.ظ :

                                                    جناب چزوو سلام: فرض كنيم كه شما آقاي رستمي نيستيد و اين همه اطلاعاتي كه داريد به شما وحي نمي شود و غيب هم نمي دانيد. امّا تحليل و تفسيرهاي اين نوعي شما و دفاع هاي پر و پا قرصتان از رستمي سوالاتي را براي خوانندگان مطرح مي كند لطف كنيد براي اين سوالات جوابي قانع كننده داشته باشيد تا مورد قضاوت نابجا قرار نگيريد.
                                                    1- راستي از خود نمي پرسيد كه اين همه اطلاعات را از كجا آورده ايد اگر با مدير (رستمي) دم خور نيستيد؟
                                                    2 – معلوم است جناب آقاي عرفاني نسب اسامي امضا كنندگان را به استحضار شما رسانده اند و گر نه اسامي در اين نامه نيامده است پس چگونه از پيشينه ي افراد امضا كننده خبر داريد و فورا آنها را طبقه بندي كرده ايد. اگر اسامي براي شما ارسال نشده است و همين جوري و بر اساس حدسيات خود به اين طبقه بندي پرداخته ايد بايد به عرض برسانم كه تصديق بلا تصور فرموده ايد.
                                                    3- آيا از خود نپرسيده كه اين چنين راحت برچسب زدن همان رويه ي مديريتي ناكارآمد و غير اخلاقي است كه متأسفانه در آموزش و پرورش شهرمان جاري و ساري است و امضا كنندگان اين نامه به اين نوع شيوه ي مديريتي اعتراض دارند و از آن گله مند اند.
                                                    4 – آيا پاك كردن صورت مسئله از طريق افترا بستن و تهمت زدن به حل مشكلاتي كه به وجود آمده است كمك مي كند يا بر مشكلات آن خواهد افزود؟
                                                    5 – فرض كنيم كه امضا كنندگان اين نامه آن طوري باشند كه شما گفته ايد. آيا ادب و اخلاق حكم نمي كند كه بايد مديريت در قبال درخواست هاي اين افراد هم بايد پاسخگو باشد و از ميزان ابهامات و بحران هاي به وجود آمده بكاهد؟ و اگر چنين اقدامي نمي كند آيا اين نوع مديريت نمونه اي بارز از مديريت بحران آفرين نيست؟
                                                    6 – در اين كامنت طوري وانمود كرده ايد كه چنين تعدادي از افراد معترض به مديريت يك فرد امري طبيعي و بديهي است و معناي ضمني آن نيز اين است اكثريت با مديريت آقاي رستمي مشكلي نداشته و طرفدار ايشان هستند و باز فرض كنيم چنين است كه مي گوييد پس چرا جرأت نوشتن نام خود را نداريد و همچنين چرا به صورتي علمي و به دور از غرض ورزي چرا در اين زمينه يك تحقيق علمي و يك نظر سنجي در خصوص ميزان رضايت مندي همكاران از مديريت ايشان برگزار نمي كنيد تا ….شود هر آن كه در وي غش باشد؟

                                                    پاسخ دهید

                                                    • نقورچک
                                                      نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۱۲:۱۵ ب.ظ :

                                                      درود بر شما آقای حسینی، انصافا همه ی بندهایی که اشاره کرده اید منطقی و بجا هستند.

                                                      پاسخ دهید

                                                      • چزوو
                                                        چزوو: ۷-۲۴-۱۳۹۳ . ۷:۰۶ ب.ظ :

                                                        کاک ابراهیم جان سلام
                                                        1- اطلاعات من نشانه داشتن سواد و رابطه با مردم شهر و علی الخصوص فرهنگیان است دانستن حق ماست به شما هم توصیه میکنم بجای وقت گذراندن بیشتر مطالعه بفرمایید و رابطه اتان را با مردم قوی تر کنید
                                                        2-برادر جان من عرفانی نسب را یک بار دیده ام ان هم زمانی بود که معاون پرورشی اداره کل بودن و برای رفع مشکلی پیششون با چند نفر رفتیم الحق و الانصاف مشکل را هم حل کردند
                                                        3- کدام صورت مسئله برادرم شما و همفکرانت منتقد اقای رستمی هستید من و امثال من به قول شما داترای اطلاعات زیاد میدانیم هدفتان چیست و مجبوریم نسبت به تنوییر افکار عمومی اقدام کنیم و این را وظیفه خود میدانییم چون در این شهر بدنیا آمده ام در این شهر تحصیل کرده ام و اهل این شهر هستم و خودم را بیشتر از شما به شهرم و سرنوشت فرزندانش دلسوز تر میدانم
                                                        4- برادرم دوباره تکرار میکنم مخالفان آقای رستمی معلوم الحال هستند و همانهایی هستند که گفتم
                                                        5- گرامیم از دوستانتان بپرسید وقتی نامه را به مدارس برده بودند و با جواب رد حداکثری معلمان دلسوز مواجه شدند چه جوابهایی شنیدند من بیش از صد جواب را دارم اگر خواستی برات مینویسیم در جواب شما و آقای عبدی و اقای قادری و اقای حسین محمدی همکارانتان چه گفتند
                                                        گرامیم من که مطمئن هستم کارتون برای رضای خدا نیست بلکه اهداف سیاسی دارید
                                                        راستی گرامیم شیرازیها یغموریها شاکریها محمدیها و سایر دلسوزان کجایند ایا معلمانی مثل شما توانسته اید جای انها را پر کنید

                                                        پاسخ دهید

                                                      • ابوبکر
                                                        ابوبکر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۱:۳۶ ق.ظ :

                                                        سلام
                                                        این یعنی شما هوش و استعداد دارید و تحلیل گر مسائلید پس چطوره مدارس سقز ویرانه است ؟ تحلیل های شما و امثال شما چرا بی حاصله ؟!

                                                        پاسخ دهید

                                                        • احمد
                                                          احمد: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۳:۱۹ ق.ظ :

                                                          جناب همکار!!
                                                          زبان شیرین وادبیات تحسین برانگیز شما در پاسخ بە نظر
                                                          یکی از همکارانتان مرا سخت شیفتە کرد…حالا شاگردان شما در چە حال و هوایی هستند…!!خدا می داند و بس.
                                                          نکتە دیگر این بار جناب مدیر و اعوان و اطرافیانش با عرم جزم قصد پاسخگویی بە نظرات را دارند…تاریخ قضاوت خواهد کرد.

                                                          پاسخ دهید

                                                          • نقورچک
                                                            نقورچک: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۹ ب.ظ :

                                                            خوب جناب پزوو این چه مدیری است که اجازه چنین کم کاریهایی رو میده؟ نکنه این افراد از نورچشمیها و نزدیکان خودشن!؟

                                                            پاسخ دهید

                                                            • اكبر
                                                              اكبر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۳:۱۰ ب.ظ :

                                                              آقاي چزو اصلا كلمه خائن را به كار نبرده ام و130نفر را فقط دلسوز ندانسته ام دلسوزان بيشتر از اينند،واگر بخواهي خوب مي تواني افراد مورد نظر را پيدا كني اما به شرط كنار گذاشتن بدبيني و بدانديشي.

                                                              پاسخ دهید

                                                              • اكبر
                                                                اكبر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۳:۲۱ ب.ظ :

                                                                اين هم از نبود امكانات رفاهي مانند سرويس رفت آمد براي آنان ناشي مي شودوهم اينكه با همان دويست ساعت ازاكثر ادارات ديگر بيشتركار مي كنند وكمتر حقوق ومزايا مي گيرند. همينقدر مي ارزه. حتي شما هم درراه خدا هرروز سركار نميري. وصبحانه را همه ادارات سر كار صرف مي كنند حتي در آموزش وپرورش.

                                                                پاسخ دهید

                                                                • دانش آموز
                                                                  دانش آموز: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۵:۰۴ ب.ظ :

                                                                  با سلام خدمت همه ی معلمان
                                                                  بنده دانش آموزی بیش نیستم ولی به خوبی این برایم روشن است که از شخصیت و اخلاق کسانی که این برگه را در نقد آقای رستمی امضا کرده اند آگاه هستم و بسیاری از این کسان دبیر خودم هم هستند و من به خوبی می دانم که چطور طرز تفکری دارند.
                                                                  پس آقای x شمای نادان به چه حقی می فرمایید که این معلمان رئیس ی می خواهند که به آن ها پستی را بدهد . بسیار روشن است که این ویژگی یکی از نشانه های بارز شخصیت شماست . معلم اگر معلم باشد هیچگاه قصدش چاپلوسی کردن و گرفتن پست و مقام ناحق نیست . هرچند که این انسان ها بسیار لایق تر از شماها و بسیاری از کسانی هستند که بدون هیچ تخصصی به آن ها پست های مهم داده شده است . هر کس باید بداند که با چه اندیشه وتفکری و از چه کسی دفاع می کند .
                                                                  من به عنوان یک دانش آموز دبیرستان تیزهوشان به خود می بالم که معلمانی در شهرمان داریم که مدافع حقوق ما و تمام محصلان هستند.

                                                                  پاسخ دهید

                                                                  • سيبه ري ئازادي
                                                                    سيبه ري ئازادي: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۵:۴۲ ب.ظ :

                                                                    به خوا نه خوشي چزوو خان كه ي له م نامه دا ئيشاره به وه كراوه كه كه سي خائن بي كامنتي ئه كبه ريش ئه و شته ي تيا نيه. پيشنيهادم ئه وه يه بچي بو لاي ره وانپزشكيك ئه تواني يارمه تيتان بدات.

                                                                    پاسخ دهید

                                                                    • حرف آخر
                                                                      حرف آخر: ۷-۲۳-۱۳۹۳ . ۷:۵۵ ب.ظ :

                                                                      متاسفانه شار نیوز هم آن توانی را ندارد در رساندن حرف های معلمان صادق باشد چون آنچه درد دل معلمان است را سانسور می کند وآنچه که اصلا اهمیت ندارد وبودن ونبودن آن مهم نیست را انعکاس می دهد .