شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۶/۰۵/۱۳۹۸
چهارشنبه، ۳۰ام اردیبهشت ۱۳۹۴
۱۰:۳۵ ب.ظ

جنجال بر سر افتتاح یک فروشگاه جدید + پلمپ شد!

هیچ کس فکرش را نمی کرد افتتاح یک فروشگاه جدید در سقز اینقدر جنجالی شود و کار به بردن شکایت نزد مسئولان شهر بکشد.

 شعبه یکی از فروشگاه زنجیره ای “افق کوروش” از روز 29 اردیبهشت ماه افتتاح شد و قمیت محصولات عرضه شده در آن چنان با بازار سقز متفاوت است که در همان روز اول تا دیر وقت مردم برای خرید از این فروشگاه صف بستند.otoq

همین مسئله باعث شده است که عده ای از هم صنف های افق کوروش در سقز با نامه نگاری و حتی رفتن به فرمانداری اعتراض خود را بازار شکنی این فروشگاه ابراز داشتنه و آن را خطری برای کسب و کار خود عنوان کنند. 

یکی از معترضان به شارنیوز گفت که براساس قانون قیمت ها تحت عنوان تخفیف یا هر چیز دیگر تا حدی می تواند پایین آورده شود به شکلی که امکان رقابت منصفانه به خطر نیفتد. 

اما دلیل اینکه این فروشگاه می تواند با تخفیف های تا 25 درصد محصولات مختلف را عرضه کند چیست؟ برای جواب به سراغ سایت رسمی فروشگاه رفتیم. در قسمت مزایای فروشگاه “حذف واسطه هاي غيرضروري ميان توليدكننده و مصرف كننده” را به عنوان یکی از  عوامل تخفیف های همیشگی این فروشگاه عنوان کرده است. در ضمن شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش زیر مجموعه گروه صنعتی گلرنگ است.

دیگر فروشگاه های سقز کار سختی در رقابت با این فروشگاه دارند.

 

تکمیلی:

پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه:

جنجال پیرامون این فروشگاه با پلمپ آن در روز پنج شنبه وارد مرحله دیگری شد. اطاق اصناف سقز به دلیل تکمیل نشدن فرآیند دریافت جواز این فروشگاه دستور پلمپ آن را صادر کرد و تا زمانی که جواز فعالیت صادر نشود، اصناف اجازه فعالیت آن را نخواهد داد.

به نظر می رسد اعتراضات چند روز گذشته در این تصمیم بی تاثیر نبوده است.

کد خبر: 14138






۱۸ دیدگاه

  • مامه خه مه
    مامه خه مه: ۳-۱-۱۳۹۴ . ۱۱:۳۵ ب.ظ :

    ظاهرا” همیشه و همیشه حق با مافیای گرانفروشان عزیزوگرامی است و بس!!!
    عجیب اینکه فقط پلمپ شده!!!
    عجیب تر اینکه چطور و چرا ارزان فروش بیچاره را اعدام نفرمودند؟؟؟!!!!
    آخه جرم و جنایت به این سنگینی، فقط پلمپ؟؟؟!!!!

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • یک شهروند
      یک شهروند: ۳-۲-۱۳۹۴ . ۱۲:۰۹ ق.ظ :

      باعرض سلام خدمت دست اندرکاران سایت محترم شارنیوزدرابتداعرایضم ازشمابه عنوان یک سایت خبری گله مندم که چراشفاف سازی لازم رابرای روشن شدن اذهان مردم نکرده اید لااقل دلایل رااز معترضان جویانشده ایدوتنهابه صورتی سربسته شرحی مختصر داده اید.اینجانب به عنوان فردی که قریب ده سال است دراین صنف مشغول به کارهستم لازم به ذکراست بعدازگرفتن مدرک کارشناسی که اصلا باشغلم آسمان وزمین فرق داردتنهاازسرمجبوری ونبودکاردرشهرمان به این صنف روی آوردم وتا به حال چنین بی عدالتی درکسب وکارحتی درصنف معلمان ندیده ام درزیردلایلی رابرای روشن شدن اذهان مردم فهیم شهرمان آورده ودیگر قضاوت باخودشان است. ۱.فروشگاه مذکورفاقدهرگونه مجوزازاصناف بهداشت واماکن وشهرداری می باشداین درحالی است که اگریک شهروندسقزی بخواهدیک سوپر مارکت کوچک بازکندباید هفت خوان رستم رامرحله به مرحله ردکندازاصناف بهداشت اماکن شهرداری و….آنهم مبالغ هریک ازاین ادارات جمعاحدود۸۰۰هزارتومان آب می خوردتازه بعد گذشت حداقل سه ماه.تازه بایدسالانه به دارایی مالیات بپردازد بابت هرفاکتورومشکلات دیگر. ۲.باوجودداشتن مجوز این فروشگاه نمی توانددرشهرمان فعالیت داشته باشدچراکه موجب اغتشاس دربازاروفقدان نقدینگی میشودصاحب فروشگاه خود صاحب چندین کارخانه وشرکت موادغذایی وبهداشتی می باشدوچندین سال است که اجناس مختلف خودراشهرهای اطراف وازجمله سقزتوزیع میکندحال سوال اصلی ومشکل اصلی این است که این آقابه عنوان مثال یک قوطی رب گوجه فرنگی رابه مغازه داران وفروشگاه های زنجیره ای سقز فروخته ۳۰۹۰تومان وقیمت فروش درروی قوطی ۴۵۰۰تومان می باشدکه اکثرفروشگاه ها ومغازه داران سقز آنرابه قیمت ۳۵۰۰تومان فروخته انداماخوداین آقادرفروشگاهش آنرابقیمت۲۷۰۰تومان!!!!!!!عرضه میکندواین فروشگاه اگر به همین منوال ادامه فعالیت کندمنجربه بیکاری وتعطیلی فروشگاه هاومغازه های مواد غذایی وبهداشتی شهرمی گردددرابتداهرکدام از فروشگاه های زنجیره ای درشهرحدود۳۰تا۴۰نفرپرسنل دارند بعدنوبت به مغازه داران موادغذایی وبهداشتی میرسدکه بایک حساب سرانگشتی حدود۳۵۰۰تا۴۰۰۰نفربربیکاران شهراضافه میگرددآنهم شهری همچون سقزباآنهمه جوان بیکار. ۳.فروشگاه مذکورحتی دستگاه های کارتخوانش به بانک های تهران وصل میباشندیعنی عملاازلحاظ اقتصادی وگردش پولی نیزهیچ نفعی برای شهر نداردوباعث کم شدن نقدینگی وپول در بانک های شهر می شود ونهایتااگریک همشهری درآینده ای نزدیک برای گرفتن یک میلیون تومان وام به بانک های داخل شهر مراجعه کندحتی بانک هاهم توانایی دادن آن راندارند. ۴.درنهایت بزرگترین وکثیف ترین هدف این فروشگاه بدست گرفتن بازارودر انحصارگرفتن بازارموادغذایی وبهداشتی شهراست وباله کردن وخارج کردن رقباازبازارازطریق ناسالم ونابرابردرآینده به هرقیمتی که خواست اجناس عرضه می کندواین همه تخفیف رادر آینده چندبرابر ازجیب مردم میکشد. آخرکلام مردم خودقاضی باشیدوازمسوولان یک سوال رادارم وآن اینکه حمایت ازاشتغال زایی یعنی چه وکجاست طرف سوالم ابتدابافرماندارمحترم بعدنماینده محترم مجلس مهندس بیگلری،آقایان محترم شورای شهر.

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • سردار اردلان
        سردار اردلان: ۳-۱۰-۱۳۹۴ . ۷:۴۱ ق.ظ :

        درود
        کاش به همان نسبت قضاوت خود را بسط میدادی و از دیدگاه بقیه هم آنرا میدیدید.
        از دید آن پدر های ندار پر از درد و رنجی که بخاطر گرانی اجناس هر شب سر افکنده به منزل پا میگذارند.
        از دید آن مادر فقیری که خود لقمه کمتر بر میدارد تا فرزندش بیشتر بخورد چون نمیتواند از اجناس صنف شما بیشتر خرید کند.
        از دید آن کودکی که تنها میتواند ویترین ها را ببیند و جرات داخل رفتن به فروشگاهی را ندارد.

        آنها را هم ببین برادر.
        شاید دو نفر بیاسایند و لقمه نانی بخورند.

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • سقزی
        سقزی: ۳-۲-۱۳۹۴ . ۷:۰۵ ق.ظ :

        آخه ی…
        بالاخره یكی پیدا شد چرت این بازاری های سقز رو پاره كنه. خدای باید دست این دست اندركاران را بوسید.
        بازاری سقز ساعت 10 مغازشو باز می كنه ساعت 12 می بنده میره نهار ساعت 4 باجه عصرشو باز میكنه و ساعت 7 هم نشده می بنده میره پی كارش.

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • Ali
          Ali: ۳-۲-۱۳۹۴ . ۹:۴۸ ب.ظ :

          با سلام خدمت متخصصین اقتصاد و مسایل مالی شهرمان نه معماران نه شهر سازان و نه معلمین و … (با ادای احترام کامل به تمامی عزیزان ) قبل از هر بحث و گفتگویی لازم میدانم عزیران و شهروندانی که در خصوص بازار و مسایل مالی صاحب نظر هستند ابراز عقیده نمایند و به این پرسش پاسخ دهند که آیا ارزان فروختن و سود کمتر بردن خلاف قانون است ؟؟

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • کاوه حسینی
            کاوه حسینی: ۳-۲-۱۳۹۴ . ۱۰:۳۸ ب.ظ :

            با سلام عرض خسته نباشید خدمت مسئولان سایت و آرزوی موفقیت در راه دشوار اطلاع رسانی و روشنگری.اینجانب یکی از پرسنل فروشگاه افق کوروش میباشم،در تکمیل و یا نه، اصلاح خبر فوق به خدمتتان عارضم که فروشگاه افق کوروش پلمپ نشده فقط در هماهنگی با روسای اصناف و اماکن و احترام به توصیه های ایشان به صورت داوطلبانه و موقت برای اقدام به دریافت جوازکسب توسط پرسنل فروشگاه تعطیل شد.امید است که تبلیغات مسموم و مغرضانه ی عده ایی معلوم الحال در اخبار بدون حب و بغض شما خللی وارد ننماید.در پایان باید افزود که هدف از تاسیس این فروشگاه کمک به قشر کم درامد و آسیب پذیر و ایجاد اشتغال برای چند نفر از تحصیل کرده های شهرمان است و به هیچ عنوان خللی در بازار ایجاد نخواهد کرد. “اما در بازار گران فروشان و حاسدان چرااا”

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • سردار اردلان
              سردار اردلان: ۳-۱۰-۱۳۹۴ . ۷:۵۰ ق.ظ :

              درود بر شما
              من به شخص برایتان آرزوی موفقیت میکنم
              همین که دو نفر کم درآمد بتوانند از نحوه کار شما سفره ای رنگین تر داشته باشند بزرگترین خدمت را کرده اید.
              تمامی این بازار داغ شایعه هم بدلیل عدم توسعه فرهنگی و عدم آشنایی با دیگر جاهای ایران است .
              نمونه فروشگاه و سیستم کاری شما فروشگاه زنجیره ای شرق در تهران است که با تخفیف های گاه تا 30 درصد و دادن جایزه فشار زندگی را برای خیلی ها کمتر کرده است.

              لطفا از پروپاگاندا قشر مخالف نترسید.

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • سامان
              سامان: ۳-۳-۱۳۹۴ . ۱:۳۲ ب.ظ :

              توخوا بی خاسی که و شت هه رزان به خه لک به ی
              خاسی بو یه مه نه ها ته

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • محمد خاکسار
                محمد خاکسار: ۳-۳-۱۳۹۴ . ۱:۴۴ ب.ظ :

                فروشگاه افق کوروش اجناس را زیر قیمت کارخانه بفروش میرساند به طوری که شرکتهای پخش که مستقیم از کارخانه خرید میکنند نمیتوانندبه قیمت خرده فروشی که افق کوروش در فروشگاه توزیع میکند از کارخانه مربوطه تهیه نمایند اعتراض فروشگاه داران به این منظور است که کارخانه هم به قیمت فروشگاه کوروش بربای فروشگاههای دیگر اجناس را توضیع نماید

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • حامداسعدی
                  حامداسعدی: ۳-۳-۱۳۹۴ . ۱۱:۴۰ ب.ظ :

                  سلام معلوم شدکه سایرفروشگاههاتاکنون چه کلاههایی سرمردم سقزگذاشته اند,ازطرفی وجوداین گونه فروشگاههاباعث رقابت بنفع مردم میشودبنظرمن بجای بستن آن که چندین فرددوباره بیکارمیشوندازطرفی گران فروشان جری ترمیشونداداره اصناف میبایست مدعی العموم مردم باشدومیدان رقابت سالم رابرای مردم فراهم کند

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • مامه خه مه
                    مامه خه مه: ۳-۴-۱۳۹۴ . ۲:۱۸ ق.ظ :

                    سقزیهای عزیزوگرامی;
                    بیایید همه باهم شعاری را در سقز نهادینه کنیم که باعث تبلیغات مثبت و رونق اقتصادی شهر عزیزمان سقز شود،
                    درود بر ارزانفروش و درود بر ارزانفروشی.

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • هاوار
                      هاوار: ۳-۴-۱۳۹۴ . ۲:۳۳ ب.ظ :

                      با افتتحاح این فروشگاه ها تمام فروشگاه ها و سوپری سطح شهر باید تعطیل شوند و به صف بی کاران بپیوندند.آیا سوال بزرگی برای صاحبان فکر ایجاد نمی شود که این فروشگاه از کجا و به چه نیتی ایجاد شده است؟یا بهتر آن است مثل همیشه سرمان را پایین بیندازیم و صرف اینکه اجنانش ارزان است برویم از انجا خرید کنیم.

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • یوسف
                        یوسف: ۳-۴-۱۳۹۴ . ۱۰:۰۰ ب.ظ :

                        ارزان فروشی هم جرم محسوب میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این اداره اصنافو باید گوشمالی داد اخه اگه جرمه چرا تو تهران درشو پلمپ نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • ناشناس
                          ناشناس: ۳-۶-۱۳۹۴ . ۳:۰۲ ق.ظ :

                          سلام بر دوستان
                          وقتی به این فروشگاه میروید و لیست خریدی دردست دارید باید یک نفر را همراه خود برده تا وسایل را داخل نایلکس برای شما قرار دهد
                          چون این افراد به گفته ی خودشان فقط فروشنده هستند
                          یادتان باشد فروشنده هستند

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • ماجد
                          ماجد: ۳-۶-۱۳۹۴ . ۱۰:۵۸ ب.ظ :

                          دوست عزیز مطمئن باشید بحث ارزان فروشی نیست ،فروشگاهی که کمتراز نمایندگی اصلی شرکت چیزی را می فروشد به نظرتان یک کمی مشکوک نیست؟ چرامگر حمل از کارخانه تا مقصد یکی نیست؟چرا افق کوروش؟ نکند پشت این نام سازمان های کله گنده با رانت های آنچنانی باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • سه قزی
                            سه قزی: ۳-۷-۱۳۹۴ . ۱۱:۲۸ ب.ظ :

                            مریشکی هاوسی بوقله یه.حیکایه تی ئه م دووکانه یه. چوم و دیم که خه لکیان چون خه له تانه.به داخه وه کورده واری زوو به م شتانه خه له تاین.زور له دووکانه کانی شاره کمان له مانه باشترن و ماتلیشی نیه.

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • آواره
                              آواره: ۳-۱۱-۱۳۹۴ . ۸:۲۱ ق.ظ :

                              باسلام
                              بنظر بنده که ساکن سقز هم نیستم، در دین هم اومده که گرانفروشی چقد جرمش سنگین و گناه هست ارزانفروشی هم جرم و گناه سنگینی است باعث بیکاری و بی رونقی بسیاری از مغازه داران میشه این بنظرم مشکل زاست. وکار گرانفروشان رو هم تایید نمیکنم به هیچوجه

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]