شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۷/۰۷/۱۳۹۹
پنج‌شنبه، 9th جولای 2015
10:59 ب.ظ

پیشنهاد کاربران شبکه های اجتماعی برای نامگذاری یک میدان؛ کوبانی

شهرداری سقز مشغول ساخت میدانی در انتهای خیابان شهدا در تقاطع وادی رحمت و جایگاه cng  است و همین بهانه کافی بود تا عده ای از کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال نامی مناسب برای این میدان، به سراغ کوبانی بروند و این نام را که به نماد مقاومت در برابر ارتجاع تبدیل شده است، انتخاب کنند.

به گزارش شارنیوز کاربران شبکه های اجتماعی با بازنشر نوشته ای از بختیار ناهید که برای اولین این پیشنهاد را مطرح کرد، حمایت خود از  نامگذاری این میدان به نام “کوبانی” اعلام کرده و از شورای شهر خواسته اند که با این پیشنهاد موافقت کند.

منبع عکس: سایت شهرداری

کوبانی و شجاعت مردمش در مقاومت در برابر داعش غروری در میان همزبانان آنها در شهرهای کردنشین کشورهای ایران، ترکیه و عراق به وجود آورد و درواکنش به این مقاومت تاریخی، مکان های در شهرهای مختلف به نام کوبانی نامگذاری شده است. 

شاید ساخت این میدان که هنوز بدون نام است بهترین فرصت برای ثبت نقطه ای از سقز به نام کوبانی باشد.

 

کد خبر: 14719


۱۳ دیدگاه

  • سقزی
    سقزی: 7-10-2015 . 2:26 ب.ظ :

    چرا باید همیشه جریانات غیر انسانی و سیاسی شاطین الگو برای نامگذاری باشد؟
    نام باید پیام آرامش برای مردم بیاورد نه یادآوری بدبختی و جنگ

    پاسخ دهید

    • حمید رستمی
      حمید رستمی: 7-10-2015 . 6:24 ب.ظ :

      فکر نکنم با نام کوبانی موافقت بشه.ولی با نام غزه یافلسطین زود موافقت میکنند

      پاسخ دهید

      • هورام
        هورام: 7-11-2015 . 9:41 ق.ظ :

        عالي است … كوباني عالي است ….

        پاسخ دهید

        • ناشناس
          ناشناس: 7-12-2015 . 12:55 ب.ظ :

          سلام عليكم ….نيكي و پرسش!

          پاسخ دهید

          • شنگول و منگول
            شنگول و منگول: 7-13-2015 . 11:41 ب.ظ :

            ولله استاد عبدلله ناهید خیلی صحیح فرمودند که:
            سقز شهر توهمات اشباح زدگان و گورستان استعدادهاست!
            آخه اینم شد انتخاب؟!
            عجب انتخاب بی جا و بی معنی کردن این جناب بختیارخان!!!
            احتمالا خیلی هم بخودشان میبالند!!!
            آخه کوبانی نماد امید به زندگی و مقاومت و قهرمانیهاست و این چه تناسب و سنخییتی با میدان قبرستان سقز که نماد مرگ و ناامیدی است دارد؟؟؟!

            پاسخ دهید

            • كريمي
              كريمي: 7-14-2015 . 12:51 ق.ظ :

              عالي و ياد اور ان است.

              پاسخ دهید

              • غریب
                غریب: 7-14-2015 . 9:50 ق.ظ :

                بستگی به همت شورا و شهردار دارد . پیشنهاد مناسبی است

                پاسخ دهید

                • غریب
                  غریب: 7-14-2015 . 9:52 ق.ظ :

                  بسیار پیشنهاد انسان دوستانه ای خواهد بود . نشان از درک و فهم انسانی مردم فهیم سقز دارد

                  پاسخ دهید

                  • همشهری
                    همشهری: 7-14-2015 . 6:26 ب.ظ :

                    میدان ها و طرح های ترافیکی که بدون هیچگونه دقتی در نقاط مختلف شهر در حال ساخت است زمینه را برای طرحهای شهرداری در سالهای بعد آماده می کند که باید به این طرز فکر تبریک بگویم.
                    میادین جزو نمادهای هستند که در یاد و نام مردم می ماند و هر کدام یادآور لحظاتی هستند که مردم آنها را تجربه و لمس کرده اند (مانند میدان ته لیس )
                    مطمئنم که با این اسم موافقت نمی شود مانند میدان تپه مالان که قرار بود ” نـوروز ” نامگذاری شود و تبدیل به نماز شد!!!!؟؟

                    پاسخ دهید

                    • کهکشانی
                      کهکشانی: 7-14-2015 . 6:28 ب.ظ :

                      میدان تپه مالان هم قرار بود ” نوروز” باشد خوش ذوقان تبدیل کردند به “نماز”

                      پاسخ دهید

                      • yaser.h
                        yaser.h: 7-16-2015 . 12:17 ق.ظ :

                        موافقم ، ولی نه برای این میدان کوچک و در حاشیه شهر. مثلا برای پل روگذری که قراره ساخته بشه…

                        پاسخ دهید

                        • مامه خه مه
                          مامه خه مه: 7-17-2015 . 12:23 ق.ظ :

                          صد رحمت به اون پیرزن بازیگر که همون اول به رئیس دولت دهم گفت:
                          شما جیب ما رو نزن یارانه پیشکش !
                          بنظر منم:
                          شما اگر خیلی مردید میدان هلو یا همان میدان عقاب که نماد قهرمانی و قهرمان پروری های سقز عزیز است را حفظ و یا احیا بفرمایید بعدا” میدان کوبانی پیشکش !

                          پاسخ دهید

                          • راز
                            راز: 7-18-2015 . 10:52 ب.ظ :

                            زور چاکه کوبانی ناویکی جوانه ولی….

                            پاسخ دهید