شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۸/۰۹/۱۳۹۹
چهارشنبه، 9th سپتامبر 2015
8:54 ب.ظ
به دلیل آلودگی بیش از حد مجاز آب

استخر پلمپ سپس رفع پلمپ شد

پلمپ شدن تنها استخر شهر برای چند ساعت بار دیگر بحث آلودگی آب و عدم کارایی سیستم های تاسیساتی آن را بر سر زبان ها انداخت.

به گزارش شارنیوز روز گذشته کارشناسان شبکه بهداشت سقز با همراهی ماموران و در دست داشتن حکم قضایی اقدام به پلمپ استخر سالن کاوه به سبب آلودگی بیش از حد مجاز آب کردند. منابع مطلع به شارنیوز گفتند که طی آزمایش های مکرری که از آب این استخر به عمل آمده بود، و بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 13 مرکز بهداشت، وجود موارد خطرناکی از  کليفرم های گرما پای (شاخص آلودگی آب به مدفوع)، کدورت بیش از حد آب و موارد دیگری از الودگی های بیش از حد مجاز محرز شد و بدین ترتیب مجوز پلمپ از مرجع قضایی اخذ گردید.estakhr

این آلودگی ها موجب ابتلای شهروندان به قارچ ها و حساست های شدید پوستی می شود.

 با توجه به آیین نامه های موجود برای هر فرد باید 2/2 متر مربع فضا وجود داشته باشد که برای استخر سالن کاوه میزان استاندارد حدود 40 نفر است اما در بسیاری از موارد بیش از چندین برابر ظرفیت، مراجعه کننده وجود داشت.

یکی از دلایل وجود این آلودگی ها، عدم کارایی سیستم تصفیه استخر است که علی رغم آشکار بودن موضوع اقدامی جهت رفع مشکل صورت نگرفت.

اما پلمپ استخر علی رغم وجود دستور قضایی برای چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و مراجعه کنندگان به جای پلمپ، با تابلویی مواجه می شوند که بر روی آن نوشته شده است: “استخر از تاریخ 20 شهریور به دلیل تغییر مدیریت و انجام تعمیرات و آماده سازی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد”

اینکه علی رغم نظر کارشناسی یک مرکز ناظر، چرا مرجع قضایی از نظر اولیه خود مبنی بر پلمپ استخر بازگشت؟ جای پرسش است اما تاکید فرمانداری و مرکز بهداشت سقز بر رفع نواقص موجب شده است آغاز به فعالیت مجدد استخر به رفع تمامی ایراد ها و تامین نظر نهاد ناظر بر سلامت شهر منوط شود.

این استخر در اسفند ماه سال 92 نیز به دلیلی مشابه برای چند روز پلمپ شده بود.

مدیریت این استخر را طی چند سال اخیر اسماعیل تیفوری عضو شورای شهر سقز برعهده داشته است.

کد خبر: 15668


۲۷ دیدگاه

  • احمد محمدی
    احمد محمدی: 9-10-2015 . 12:12 ق.ظ :

    سلام،این استخر به دلیل اجاره ای بودن و مشکلات ناشی از هزینه های بسیار بالا،نمیتوان تعطیلی کرد این استخر رو،اداره ورزش و جوانان سقز و کردستان هم بی خیال موضوع هستند و جبران خسارت رو برای مستاجر نمیکنند.استخر کاوه از یک دهه گذشته این طور بوده و قطعا از این به بعد هم این طور خواهد بود. ولی یک چیز جالب است و آن اینکه اگه مشکل اب بوده و مریضی پوستی ایجاد کرده باشد،پس همه نجات غریق ها و کا کارکنان استخر باید مریض میشدند. لطفا در سایت قرار دهید و نادیده نگیرید.

    پاسخ دهید

    • قندیل
      قندیل: 9-10-2015 . 12:43 ق.ظ :

      فک نکنم از این استخر کثیفتر تو خاورمیانه باشه.
      هیشکی هم رسیدگی نمیکنه. نه بهداشت ، نه فرمانداری نه تربیت بدنی نه …

      پاسخ دهید

      • هورام
        هورام: 9-10-2015 . 7:34 ق.ظ :

        کاک اسماعیل شما هم … قول های که به مردم دادی فراموش کردی … دکترای تربیت بدنی به اصطلاح

        پاسخ دهید

        • ریبوار
          ریبوار: 9-10-2015 . 9:24 ق.ظ :

          ضمن تشکر از مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان سقز جناب آقای دکتر محمد سه‌رکه‌وت غوثی و همکاران زحمت کش و دلسوزشان در واحد بهداشت محیط علیرغم فشارهای زیادی که از طرف مقامات قانون گذار و اجرایی استانی و شهرستانی بر آن‌ها وارد شد تا از این اقدام جلوگیری شود ولی بدلیل اهمیت سلامت شهروندان، این عزیزان خیلی تلاش نمودند تابالاخره استخر کاوه،نایوایی روستای ایرانشاه و تالار پذیرایی شادی را بدلیل عدم رعایت ضوابط و مسایل بهداشتی پلمپ نمایند،بنده به عنوان یک شهروند از مقاومت و تلاش ایشان (دکتر غوثی) و سایر همکارانشان تشکر و قدر دانی می‌نماییم .

          پاسخ دهید

          • کارمند مرکز بهداشت
            کارمند مرکز بهداشت: 9-22-2015 . 6:46 ب.ظ :

            ممنون

            پاسخ دهید

            • کارمند مرکز بهداشت
              کارمند مرکز بهداشت: 9-22-2015 . 6:50 ب.ظ :

              نماینده محترم مجلس تا ماه گذشته که مدیریت استخر در دست دوست نازنین و محبوبشان(آقای تیفوری) بود بارها مرکز بهداشت را در صورت گیر زیادی دادن بهشون (!!!!) تهدید کرده بود الان هم که مدیریت دست آقای احمدزاده (کارمند فرمانداری) افتاده است مجموعه فرمانداری از ایشان حمایت میکنند !!!!
              مردم شهرمون هم برن به درک (بلا نسبت البته)
              البته این رو هم بگم «از ماست که بر ماست».
              در مراجعه ای که اینجانب به استانداری داشتم؛ عنوان میکردند که تا بحال هیچ شاکی ای نسبت به غیربهداشتی بودن استخر نبوده است.
              محض اطلاع: سامانه 1490 جهت ثبت شکایات بهداشتی مردم فهیم شهرستان در هر زمینه ای میباشد.
              با تشکر از شار نیوز

              پاسخ دهید

            • ناشناس
              ناشناس: 9-10-2015 . 9:38 ق.ظ :

              “مدیریت این استخر را طی چند سال اخیر اسماعیل تیفوری عضو شورای شهر سقز برعهده داشته است.”!!!!!

              باز قضیه گندیدن ونمک است!!!!!

              پاسخ دهید

              • ملوان
                ملوان: 9-11-2015 . 11:34 ق.ظ :

                دوستا عزیز متاسفانه کلی فرم گرماپا یعنی آلودگی به فاضلاب انسانی و حتما به دوستان و اقوام تان اطلاع رسانی کنید تا ایرادات برطرف نشده به استخر نروند . این مخاطره واقعا جدی است و سبب بیماریهای قارچی و انگلی فراوانی خواهد شد .
                پلمپ آن واقعاً اصولی و فک پلمپ آن کاملاً غیر قانونی است.

                پاسخ دهید

                • امید
                  امید: 9-11-2015 . 12:05 ب.ظ :

                  وقتی مدیریتی فقط بفکر منافع خودش مباشد وای به حال مردم شهری که شورایش از نخبهگان شهر باشند

                  پاسخ دهید

                  • Azad Fallahi
                    Azad Fallahi: 9-11-2015 . 6:24 ب.ظ :

                    به راستی که استخر آلوده و پر از میکروب بود!
                    بنده به دلایلی دو سالی بود که به استخر کاوه نرفته بودم! در مرداد ماه امسال یک بار رفتم و به حدی آب رو کثیف و آلوده احساس کردم که فقط چند دقیقه در آب ماندم و بعد به سونا و به اصطلاح جکوزی !!!!! رفتم! آنجا هم وضع به همین منوال بود!! بعداز ربعی از استخر خارج شدم!!
                    آلودگی به حدی بود که با چشم دیده می شد!!
                    واقعا جای تقدیر داشت پلمپ کردن! و جای گریه داشت فک پلمپ!! به راستی آیا رابطه مدیریت محترم سبب فک رهن شده؟؟ اگر چنین است هم برای مدیریت عزیز و هم مسئولین بسیار متاسفم و جای پاسخ گویی است!! مگر غیراز این است که حکم قضایی به علت آلودگی بوده؟ پس چطور بعداز چند ساعت رفع آلودگی صورت گرفته؟؟؟
                    به راستی که مدیریت و مسئولین مربوطه باید پاسخ گو باشند
                    مخصوصا زمانی که مدیریت محترم خود عضو شورای اسلامی شر هم می باشند
                    بنده به شخصه منتظر خواهم بود هرچند شاید انتظار بی ثمر باشد

                    پاسخ دهید

                    • ریبوار
                      ریبوار: 9-12-2015 . 7:10 ق.ظ :

                      دوست عزیز، باور بفرمائید کارکنانی که با دستور قضایی استخر شنای کاوه را پلمپ کردند روز بعدش به فرمانداری احضار شدند و باز خواست شدند، چرا آن را پلمپ کردید.

                      پاسخ دهید

                      • وا نیه
                        وا نیه: 9-14-2015 . 8:24 ق.ظ :

                        دو ست گرامی واقعیت این است که آقای احمدزاده تا تاریخ بیست شهریور هنوز استخرا را تحویل نگرفته اند و تا این تاریخ استخر در اجاره آقای تیفوری بوده است.

                        پاسخ دهید

                    • sewar
                      sewar: 9-12-2015 . 2:07 ق.ظ :

                      تیفوری یک ماهه که استخر رو تحویل احمدزاده کارمند فرمانداری داده.بهتره از انصاف ، قضاوت درست بکنیم

                      پاسخ دهید

                      • شهروند سقز
                        شهروند سقز: 9-12-2015 . 1:01 ب.ظ :

                        وقتی پادرمیانی و میانجیگری حامی آقای تیفوری (…) راه‌ به جایی نبرد، ایشان به ناچار پارچه‌نوشته‌ای بر سردرب استخر با این مضمون «استخر از تاریخ ۲۰ شهریور به دلیل تغییر مدیریت و انجام تعمیرات و آماده سازی تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد» نصب کردند. این در حالی است که پا در میانی و رایزنی نماینده‌ی محترم با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برای پلمپ نانوایی ایرانشاه نیز راه بجایی نبرد و آنجا نیز به خاطر عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد. حال جای سؤال از آقای نماینده محترم مردم سقز و بانه است که آقای بیگلری آیا سلامت مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی شما جای بده بستان‌های سیاسی و تبلیغات انتخابی است؟ وای اگر از پس امروز بود فردایی . . .

                        پاسخ دهید

                        • مامه خه مه
                          مامه خه مه: 9-12-2015 . 5:58 ب.ظ :

                          سلام سقزی ها
                          آخه چرا تشکر!!!!اگر هم تشکری در کار باشه باید از مدیر قبلی مرکز بهداشت سقز در سال 92(آقای دکتر فتاحی) تشکر بشه که تونسته استخر را برای چند روز پلمب کنه تا ایراد ها برطرف بشه نه از کسی که فقط تونسته چند ساعت استخر را ببندد.در ضمن ریبوار دوست داشتنی این کار به رییس مرکز بهداشت ربط دارد نه مدیر شبکه….در ضمن اگر دکتر غوثی به فکر سلامت مردم باشه در مقابل فک پلمب وایمیستاد.
                          به آقای تیفوری هم تبریک می گم که روابطش با بالایی ها نزدیک شده که کار چند روزه فک پلمب را در عرض چند ساعت انجام داده.آقای تیفوری این بود شعار هی تبلیغاتی تون در انتخابات

                          پاسخ دهید

                          • محمد
                            محمد: 9-12-2015 . 5:59 ب.ظ :

                            با سلام خدمت دوستان عزیزان جان دویست هزار نفر به اندازه یک نفر که عکس وپوستر برای آقای ……الصاق کرده مهم نیست آقای ….تنها در این مورد مونده بود دخالت کند این را هم انجام داد راستی به این آقای محترم بگویید سرویس بهداشتی مسجد شیخ مظهر هم تعطیل شده اگه منفعت افراد نصاب عکس وپوستر در آن هست لطف کنه دخالت کنه آن راهم باز کنند جای تاسف است

                            پاسخ دهید

                            • که ژوان
                              که ژوان: 9-12-2015 . 9:34 ب.ظ :

                              با سلام
                              یک روز اهالی در مسجد جامع به جناب ماموستا ملا عبدالله محمدی که انوقت امام چمعه بود عرض کردند(در دوران جنگ) قیمت مرغ بشدت گران شده و مردم قادر به خرید ان نمیباشند شما به فرماندار بگید تا بفکر حل مسئله باشند ایشان در جواب فرمودند اگه شماها (… به کلکیا) دو روز مرغ نخورید قیمتش خودبخود پایین میاد(نظریه عرضه و تقاضا).
                              حالا اهالی شهر یک هفته نرن استخر تکلیفش روشن میشه یا درش رو میبنده یا درست میکنه.

                              پاسخ دهید

                              • غفور
                                غفور: 9-13-2015 . 7:11 ق.ظ :

                                دوستان هى نكوييد پا توكفش كسى مى كنيد كه از حمايت كامل ديكران برخوردار است فعلا اين ششماه هم بكذرد وكر نه كسى ديكرى بود مى توانست با سلا مت مردم بازى كند اميدوارم اين مدت با قيمانده مسوليت مردم رادريابيم زيرا مردم خيلى دانا هستند خوبيها وبديها را فراموش نخواهند كرد

                                پاسخ دهید

                                • ناشناس
                                  ناشناس: 9-13-2015 . 8:49 ق.ظ :

                                  سلام من یک شهروند هستم که دوست دارم همه مردم این شهر و بچه های خودم ورزش کنند از ماهها قبل نه خودم ونه بچه هام بدلیل الودگی شدید هر چه به استخر مراجعه کردیم جرات نداشتیم وارد استخر بشیم .ایا در دومین شهر استان یک سرمایه گذار وجود ندارد که استخر را از انحصار خارج کند ؟!!!

                                  پاسخ دهید

                                  • مامه خه مه سقز
                                    مامه خه مه سقز: 9-13-2015 . 3:18 ب.ظ :

                                    سلام سقزی ها
                                    آخه تشکر چرا!!! اگر هم قرار باشه از کسی تشکر بشه باید از رئیس مرکز بهداشت در سال 92(آقای دکتر فتاحی)تشکر کنیم که تونسته برای چند روز استخر را پلمب کند تا ایراد ها رفع بشه نه از کسی که فقط تونسته استخر را برای چند ساعت ببنده.
                                    ریبوار جان این کار ها مربوط به بهداشت محیط است و بهداشت محیط هم زیر نظر رئیس مرکز بهداشت کار میکنه و اگر همچین کار هایی بیخ پیدا کنه(مثلا فک پلمب شدن در عرض چند ساعت)باید مدیر شبکه وارد عمل بشه.در ضمن آقای دکتر غوثی اگر به فکر سلامت مردم بودند در مقابل فک پلمب ایستادگی می کردند که ظاهرا مقاومت در مقابل همچین کار هایی در توان ایشان نیست.
                                    به آقای تیفوری هم تبریک می گم که روابطش با بعضی ها (مثلا بهداشت ،دادگستری و…)نزدیک شده که کار چند روزه فک پلمب را در عرض چند ساعت انجام می دهند.

                                    پاسخ دهید

                                    • ایکس
                                      ایکس: 9-14-2015 . 9:00 ق.ظ :

                                      شما که صدای کف زدنتان برای نماینده گوش فلک را کر کرده جناب مامه خمه. ما هر چی میکشیم از دست امثال شماها است که با اشتباهات فاحش خود باعث مشکل برای مردم هستید.مثلا اگر بیگلری نماینده نبود الان مردم سقز و بانه کمتر مشکل داشتند.خدا وکیلی این نماینده آدم نادانی است.ببینید چطور با سلامتی مردم بازی میکند.چهار نفر مثل شما به این یارو رای دادند.

                                      پاسخ دهید

                                      • شهروند سقز
                                        شهروند سقز: 9-14-2015 . 11:54 ق.ظ :

                                        جهت اطلاع مامه خه‌مه‌ی عزیز در سال 92 که به گفته شما استخر برای مدتی و تا رفع نواقص بهداشتی پلمپ بود، مدیریت استخر با آقای فریدون خادمی بود که ایشان از حمایت مسئولین و نماینده‌ی مجلس برخوردار نبودند و ناچاراً در مقابل پلمپ تمکین نمودند.

                                        پاسخ دهید

                                      • ما مه خه مه
                                        ما مه خه مه: 9-14-2015 . 8:21 ب.ظ :

                                        قابل توجه شهروند سقز
                                        تا جایی که من یادم هست در این چند سال تربیت بدنی استخر را در اختیار آقای تیفوری گذاشته و شاید اقای تیفوری به دلیل اینکه کمبود وقت داشته اند تا بتوانند آنجا را هم اداره کنند مدیریت را به این شخص که شما می فرمایید داده اند….. مدیر با اجاره کننده فرق دارد مسوول اصلی اجاره کننده است.
                                        منظور من از این حرفها به خاطر این است که افرادی متملق تشکر میکنند به خاطر چی؟؟به خاطر گند کاری؟؟آیا کسی که نمی‌تواند در مقابل یک فک پلمب بایستد می تواند به فکر سلامتی مردم باشد؟
                                        با تشکر از شارنیوز

                                        پاسخ دهید

                                        • غفور
                                          غفور: 9-16-2015 . 6:22 ق.ظ :

                                          جوب خدا صداندارد اكر بزند دواندارد ليسا ن المخلوقى قلم لخالق يعنى زبان مردم قلم خدا هم هست انان كه وكيل مردم هستند با يد درامر وكالت خود سنجيده عمل كنند فارغ از هر جناح ودسته اى ويا فرد ياافرادىاين روش ومنش از ابتدأ باب غلطى بوده است زيرا كفته اند دشمن دانا بلندت مى كند برزمينت مى زند ،،،،،،،،، دوست

                                          پاسخ دهید

                                          • وریا
                                            وریا: 9-16-2015 . 6:26 ب.ظ :

                                            سلام به همه دوستان خوشحالم که مطابق معمول قبل از اینکه با کفش کسی راه برویم سریع شروع به قضاوت میکنیم همگی قبول داریم که استخر کاوه دارای مشکلات بود اما آیا این مشکلات در مدیریت جدید به وجود آمده یا ایشان هم میراث دار گذشته بوده است
                                            دوستان عزیز در اداره ورزش و جوانان استان بجای بررسی و مشکلات ورزشی شهرستان ها مدام به فکر درآمد زایی از ورزشی که خود محتاج تزریق پول جهت حیات خود است در زمانی که مدیریت جدید تحویل آقای تیفوری داده شد پول هر عدد بلیط چقدر بود و در پایان مدیریت چند درصد دوچار افزایش شد این درحالی است که سود جویی بعضی از دوستان به اسم خصوصی سازی باعث افزایش چهار برابری کرایه استخر شد هزینه عوامل نیز به همان شکل بالا رفت و با توجه به افزایش عمر استخر تعمییر و نگهداری آن نیز به حدی جدی شد که عملا حریف هزینه های سرسام آور نمی شدند دلیل اصلی عدم باز گشایی استخر در چند روز اخیر تغییر مدیریت جدید می باشد و با این توضیحات کسی که در مناقصه امسال برنده شده است حدود دو برابر کرایه سال گذشته رو پیشنهاد داده است این یعنی مرگ کامل استخر کاوه و ورشکستگی مدیدیت جدید
                                            بله لیاقت شهروندان سقزی خیلی بیشتر از آن است که فقط یک استخر داشته باشد آن هم با این زیر ساخت ضعیف همانند عدم وجود تالار مناسب جهت مراسمات و ….

                                            پاسخ دهید

                                            • همیشه در استخر بودم
                                              همیشه در استخر بودم: 9-18-2015 . 1:18 ب.ظ :

                                              حاضرم قه سه می لی بخوم ئاوی استخر 6سالیشه عوض نکراوه .

                                              پاسخ دهید

                                              • سه یوان
                                                سه یوان: 9-21-2015 . 8:41 ب.ظ :

                                                با سلام
                                                جای آقای بیگلری نماینده خالی .ایشان که برای فک پلمپ قضایی یک استخر و یک نانوایی در ایرانخواه این همه تلاش کردند این روز های بعلت امور تبلیغاتی چنان ازخود بیخود شدند که هواسش به مرگ دیگران نیست .عجیب است که ایشان مدیران بیمارستان رو برای این مسئله خاین نمیخواند در حالی مدیران دخانیات رو بعلت راه اندازی نکردن یک دستگاه در جلسه شورای اداری در فرمانداری سقز جلو رسانه ها خاین خواند و حالا هم دست در دست مدیران ان اداره میباشد و بدون هماهگی ایشان هیچ کاری نمیکنند

                                                پاسخ دهید