شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۹/۰۷/۱۳۹۹
پنج‌شنبه، 1st اکتبر 2015
3:05 ب.ظ

بالاخره مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد سقز ایجاد شد

بعد از گذشت 15 سال از تاسیس دانشگاه آزاد سقز بالاخره طلسم ایجاد رشته های کارشناسی ارشد در این واحد شکسته شد و از مهرماه امسال اقدام به پذیرش دانشجو در هفت رشته خواهد کرد.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز در گفتگو با خبرگزاری ها گفت:  این واحد دانشگاهی در شهرستان در هفت رشته جدید کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد که عبارتند از مهندسی عمران گرایش سازه، علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، تحقیقات آموزشی، مدیریت مالی، حقوق خصوصی، تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی ورزشی و تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی.azadun

وی افزود:راه اندازی رشته علوم ارتباطات در مقطع کاردانی و کارشناسی نیز پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شهباز محسنی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با موافقت شورای گسترش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، این دانشگاه در سقز در مرحله تکمیل ظرفیت، مهرماه سال جاری دانشجویان این رشته ها را پذیرش خواهد کرد. 

وی اعلام کرد: راه اندازی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد، گامی مهم در حوزه تحصیلات تکمیلی منطقه خواهد بود و برای ارتقای سطح آموزشی دانشگاه و تصویب رشته های دیگر نیز تلاش خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشگاه دارای چهار و نیم هکتار مساحت زمین است و فضاهایی اداری، آموزشی و ورزشی آن در زمینی به مساحت 17 هزار متر ساخته شده است.

به گفته محسنی این دانشگاه دارای 37 کارمند و 50 عضو هیات علمی تمام وقت و دو هزار و 600 دانشجو است.

دانشگاه آزاد واحد سقز به نسبت واحد های هم سن و هم درجه در شهرهای اطراف کمترین میزان توسعه آموزشی چه از نظر مقطع تحصیلی چه از نظر تعداد رشته ها را در سال های گذشته داشت و این خبر گام بلندی در ارتقاء جایگاه این واحد به شمار می رود.

کد خبر: 15996




    مطالب مرتبط:


۱۷ دیدگاه

  • همشهری
    همشهری: 10-3-2015 . 1:05 ق.ظ :

    با عرض سلام و خسته نباشید.پیرامون خبر فوق راجع به مقطع کارشناسی ارشد باید عرض کنم تا زمانی که سطح کارشناسی ان تا این حد پایین است کارشناسی ارشد ان ارزش علمی نخواهد داشت.اقای محسنی بسیار انسان محترم و پاکی هستند ولی متاسفانه توانایی کنترل زیر دستان خود را ندارند.و ان ها هم ادم هایی بی سواد با درک اجتماعی پایینی هستند.متاسفانه دانشگاه ازاد. نه دانشجویان لایقی دارد نه استادانی و نه محیط سالمی برای کسب فرهنگ دانشجویی.
    باتشکر.

    پاسخ دهید

    • محمد
      محمد: 10-10-2015 . 5:30 ب.ظ :

      متاسفانه این همشهری عزیز مقداری مغرضانه این مطالب را نوشته است.
      دانشگاه آزاد با توجه به بضاعت شهرستان سقز و امکانات موجود سطح مناسب و باکیفیتی از خدمات را ارائه می دهد. بهرحال این که مقایسه ای با دانشگاه های سطح اول کشور انجام دهیم مقداری دور از انصاف است اما با توجه به نظارت دائمی دانشگاه کردستان، دانشگاه آزاد سقز همواره جزو دانشگاههای برتر استان بوده است.

      پاسخ دهید

    • نصیبه
      نصیبه: 10-4-2015 . 6:50 ب.ظ :

      سلام. ثبت نام ارشد حقوق خصوصی بدون آزمون هست؟؟ با مدرک حوزوی میشه ثبت نام کرد؟ خواهشا جواب بدین.

      پاسخ دهید

    • حرفه ای
      حرفه ای: 10-4-2015 . 10:13 ب.ظ :

      هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد! اونوقت چند دکتر دروسش رو تدریس میکنند؟
      اصولا کیفیت در آموزش چه نقشی بازی میکند؟ آیا بجای حرکت های نمایشی اینگونه بهتر نبود در مقاطع موجود فعلی کار کیفیتی صورت میگرفت؟

      پاسخ دهید

      • محمد
        محمد: 10-10-2015 . 5:32 ب.ظ :

        در هر رشته 2 تا 3 نفر استادیار حضور دارند و قرار است به زودی در هر رشته از دانشیار نیز استفاده شود.

        پاسخ دهید

      • س.ح
        س.ح: 10-5-2015 . 1:32 ب.ظ :

        به استحضار می رساند دانشگاه آزاد سقز در مقطع سیکل هم بار علمی ندارد چه برسد به تحصیلات عالی .من که در سنوات قبلی دانشجوی دانشگاه آزاد بودم اساتید عزیز کاردانی را هم نمی توانستند تدریس کنند حالا این ارشد رو چه کسی تدریس می کند؟مثلا عمران را چه کسی تدریس می کند …تربیت بدنی چطور؟حقوق واااای فکر کنم ریاست عزیز از علامه طباطبایی مدرس میاره یا از علم و صنعت یا خود دانشگاه تهران؟؟؟.به قول دوستمون اگه جناب دکتر به جای تدریس ارشد زیر دستان را کنترل کند خیلی بهتر از تدریس تحصیلات عالی هستش.الان فکر کنم پایین ترین مرتبه دانشگاه برای خودش یه استادی هستش.ولی در کل دانشگاه آزاد سقز شده نمایشگاه نقاشی …

        پاسخ دهید

        • محمد
          محمد: 10-10-2015 . 5:34 ب.ظ :

          فارغ التحصیل عزیز
          لطفا با منطق و جدا از غرض ورزی شخصی اظهار نظر فرمائید.
          در حال حاضر 40 عضو هیات علمی شامل 8 استادیار و 26 دانشجوی دکترا و 6 مربی (کارشناسی ارشد) در این دانشگاه حضور دارند که در مقام مقایسه از دانشگاههای برتر استان کردستان است.

          پاسخ دهید

        • سقز گیانو دلم
          سقز گیانو دلم: 10-6-2015 . 2:21 ب.ظ :

          ای کاش از اساتید سقزی بیشتر استفاده میشد نصف استادان دانشگاه بوکانی و غیره هستند ما استادان قابل تری دارم .تا کی غریبه پرستی ؟ به کجا میرویم!!

          پاسخ دهید

          • کاوه
            کاوه: 10-6-2015 . 11:19 ب.ظ :

            من خودم از دانشگاه ارومیه ارشد حسابداری گرفتم . خداییش اگه استاد های کار کشته ای نباشد تا دانشجو رو بار بیاره که این مقطع با بقیه فرق داره به هیچ دردی نمیخوره. فک نکنم استادهای ما این توانایی را داشته باشند

            پاسخ دهید

            • حقوقی
              حقوقی: 10-9-2015 . 7:45 ب.ظ :

              با سلام تاجایی که من خبر دارم در سقز یک نفر عضو علمی در رشته حقوق در دانشگاه ازاد نیست حالا چطور ارشد حقوق را آوردند جای سوال است و چه کسی میخواهد دانشجو را تربیت کند و استاد راهنمای پایان نامه شود نمی دانم !!! احتمالا رشته های دیگر نیز همین وضعیت را دارند!!! متاسفم

              پاسخ دهید

              • محمد
                محمد: 10-10-2015 . 5:36 ب.ظ :

                دوست گرامی
                در رشته های ارشد 2 استادیار حداقل در واحد حضور دارند و در برخی موارد با دانشیار یا استاد تمام های دانشگاههای اطراف و حتی تهران بطور حق التدریس و یا نیمه وقت قرارداد بسته شده است.

                پاسخ دهید

              • دانشگاه آزادی
                دانشگاه آزادی: 10-10-2015 . 11:00 ب.ظ :

                با سلام
                اساسا دادن کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد سقز اقدام مثبتی هست هرچند به قول برخی از دوستان زمینه و زیر ساخت های آن هنوز فراهم نشده است.
                ولی نکته جالب این است که رییس دانشگاه آزاد سقز و نماینده جناب آقای بیگلری مانند گذشته از این مساله بهره برداری سیاسی کردند و در سطح شهر شاهد تقدیر آقای محسنی از آقای بیگلری بودیم بخاطر پیگیری های دلسوزانه نماینده محترم در این راستا!!!
                اما دوستان همگان بدانند که در این مساله نه آقای محسنی دخیل و تاثیر گذار بوده اند و نه اصلا آقای بیگلری پیگیر مساله بوده اند، بلکه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در یک اقدام همه گیر و سراسری به اکثر واحد های دانشگاه آزاد فاقد کارشناسی ارشد چند رشته واگذار کرده است. شاهد مدعا اعطای کارشناسی ارشد به واحد های مریوان، بیجار، قروه، بوکان و …. می باشد. لذا همانطور که عرض کردم ریاست واحد سقز و نماینده مجلس به هیچ عنوان در این مساله دخیل نبوده و نیستند بلکه متاسفانه این مساله را دستاویز تبلیغات سیاسی قرار دادند و چنین وانمود کردند که این دستاورد ناشی از پیگیری های آنان بوده است!!! امری که یک تبلیغات انتخاباتی محسوب گردیده و برای ریاست واحد سقز یک تخلف بزرگ محسوب می گردد (البته به نوعی خوش خدمتی آقای محسنی به آقای بیگلری است که ریاست خود را مدیون ایشان است )
                جهت تنویر افکار عمومی

                پاسخ دهید

                • محمد
                  محمد: 10-23-2015 . 12:36 ب.ظ :

                  جناب دانشگاه آزادی گرامی

                  سوال بنده از شما این است که چرا رشته های ارشد بوکان یا مریوان و قروه با سقز تفاوت دارند؟؟؟
                  اگر بررسی کنید می بینید که کلیه این رشته های ارشد درخواست هایی بوده که واحدها طی یکی دوسال گذشته از استان خود و سازمان مرکزی درخواست کرده و به تصویب رسانده اند. واحد سقز طی این مدت در بیش از 10 رشته درخواست نموده و بیشتر آنها تصویب نهایی شده، سایر واحدها نیز به همین صورت، هیچکدام مثل آنچه جنابعالی فکر می کنید بیکار ننشسته اند تا سازمان به آنها رشته واگذار کند. اگر جنابعالی و آنانکه این چنین بی انصافانه به این قضیه نگاه می کنند همچنان بر سر کار و ریاست دانشگاه بودید اکنون رشته های ارشد همچنان خوابی بیش نبودند.

                  پاسخ دهید

                  • دانشگاه آزادی
                    دانشگاه آزادی: 10-24-2015 . 11:30 ب.ظ :

                    جناب محمد که خود را وکیل مدافع آقای بیگلری و محسنی می دانید؛
                    سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به اکثر واحد های متوسط و کوچک خود در یک اقدام فراگیر به صورت آزمایشی کارشناسی ارشد واگذار کرده است. لذا اینجا دیگر تلاش دلسوزانه مسئولآن عزیزتون دیگر مفهومی ندارد. من فقط می خواهم افکار عمومی متوجه این مساله باشند (البته هستند و صرفا جهت یادآوری بود که با چه کسانی طرف هستیم از مسئولان).
                    اگر فقط واحد سقز در رک اقدام پیگیرانه موفق به آوردن کارشناسی ارشد میشد حرف شما درباره پیگیری جناب نماینده و رییس دانشگاه آزاد درست بود. ولی افسوس که صرفا به دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسایل هستند افسوس و هزار افسوس.

                    پاسخ دهید

                    • محمد
                      محمد: 11-3-2015 . 12:07 ق.ظ :

                      متاسفانه شما تصور می فرمایید مدیریت یعنی انجام کارهای محیر العقول که دیگران توان انجام آن را ندارند.
                      خیر مدیریت یعنی استفاده صحیح از تمام نیروهای موجود. لذا اگر بررسی فرمائید سایر واحدها نیز دارای مدیران و هیات رییسه هستند که بیکار ننشسته اند. اگر اکنون به واحد سقز رشته ای واگذار نمی شد شما و بسیاری دیگر این را از کم کاری هیات رییسه دانشگاه آزاد سقز می دانستید یا بخشش و طرح آزمایشی سازمان مرکزی؟؟؟؟

                      پاسخ دهید

                • عضو هیات علمی
                  عضو هیات علمی: 10-23-2015 . 12:43 ب.ظ :

                  با سلام

                  متاسفانه به نظر می رسد برخی از دوستان به ظاهر دانشگاهی در پی کوچک جلوه دادن تلاشهای هیات رییسه دانشگاه، نماینده محترم و سایر مدیران شهری هستند.
                  اگر این افراد راه صحیح انتقاد را برگزینند بایستی این واقعیت را قبول کنند که در یکسال گذشته کارهای بزرگی در سطح شهرستان انجام شده و همه همشهریان می توانند تاثیر مدیریت صحیح و کارآمد را در سطح شهر ببینند. پروژه های متعدد در حال اتمام و افتتاح هستند. پروژه های کارآمد برای سالهای بعد معرفی شده اند و مردم انشا… از ابتدای سال آینده تاثیر کارهای مفید این 4 سال را می بینند.
                  بنده برای شخص خاصی تبلیغ نمی کنم اما مردم اگر هوشیار نباشند افرادی که ادبیات هوچیگری و منم منم و بگم بگم دارند می خواهند چهره مدیران لایق را مخدوش کنند.

                  پاسخ دهید