شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۵/۰۷/۱۳۹۹
دوشنبه، 5th اکتبر 2015
8:20 ب.ظ
جزئیات پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور سقز

ارشد ها در راه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور- مرکز سقز گفت: براساس تصویب دفتر گسترش وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه برای سال تحصیلی 95-94 در مقطع کارشناسی ارشد در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته های 1ـ حقوق خصوصی  2ـ شیمی آلی 3_ تاریخ ایران اسلامی 4ـ جغرافیای طبیعی- آب و هواشناسی (اقلیم شناسی) گرایش های کاربردی، شهری و اقلیم دانشجو می پذیرد.

دکتر علیرضا شریفی افزود: راه اندازی رشته های فوق با پیگیری های متعدد و در راستای توسعه علمی، توسعه منابع انسانی و تحصیلات تکمیلی، تامین نیروهای متخصص، پاسخگویی به نیازهای جامعه در زمینه تحصیلات تکمیلی، ارتقای سطح علمی و پژوهشی دانشگاه و… صورت گرفته و امید است از پتانسیل های موجود استفاده بهینه ای در جهت خدمات دهی علمی به جوانان علاقه مند منطقه صورت بگیرد

payamnor1

وی افزود: پیگیری ها جهت موافقت با راه اندازی چند رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد نظیر: مهندسی کشاورزی، برنامه ریزی شهری، زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی ادامه دارد که امید است با حسن نظر و مساعدت مسئولان وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه به نتیجه نهایی برسد

ارجحيت انتخاب دانشگاه پيام نور از سوي متقاضيان آموزش عالي

دکتر علیرضا شریفی گفت: جامعيت دانشگاه پيام نور بعنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور، کيفيت بالاي آموزشي و کسب برترین رتبه کشور به لحاظ کیفیت آموزشی در سال 93 در کشور، منابع کامل آموزشی، برخورداري از ابزارها و روش هاي پيشرفته اموزشي، سهولت دسترسي به آموزش عالي براي همگان، رفع موانع و محدوديت هاي نظام آموزش عالي، دريافت کمترين شهريه تحصيلي از دانشجويان، برخورداري دانشجويان از حمايت هاي قانوني و تشويقي، اعطاي مدرک رسمي و معتبر مورد تایید وزارت علوم و تمامی دانشگاه های جهان و… از دلائل ارحجیت دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها می باشد

مزایای تحصیل در پیام نور

وی به مزایای تحصیل در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: اختیاری بودن حضور دانشجو در کلاس های دروس نظری، شهریه مناسب نسبت به سایر دانشگاه ها، امکان تحصیل برای افراد شاغل و ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم از جمله این مزایا است.

شریفی؛ امکان معرفی مهمان موقت و دائم به شهر مورد نظر دانشجو در طول تحصیل، امکان معرفی مهمان اضطراری و تعیین حوزه امتحانی طبق درخواست دانشجو، آزمون الکترونیکی پایان ترم و مشاهده نمرات بلافاصله و امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی را از دیگر این مزایا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سقز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با شعار “آموزش برای همه، همه جا و همه وقت” توانسته است فرصت ها و پتانسیل های آموزش عالی در اقصی نقاط کشور فراهم نماید، گفت: کسب برترین رتبه کشور به لحاظ کیفیت آموزشی در سال 93 در کشور، کسب رتبه های برتر پژوهشی و فرهنگی باعث ارتقای سطح علمی و برند دانشگاه پیام نور در سطح ملی و بین المللی شده است

وی با اشاره به توانمندی دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی، خاطرنشان ساخت: آمارها نشان می دهد فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در آزمون ورودی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جزو افراد موفق بوده و در آزمون های استخدامی ادارات و نهادهای دولتی و عمومی، وکالت، کارشناسی و… درصد بالایی از قبول شدگان را به خود اختصاص می دهند و این مایه افتخار برای این دانشگاه می باشد.

دکتر شریفی افزود: مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی، سوله ورزشی و سالن آمفی تئاتر دانشگاه در هفته جاری افتتاح می شود و برنامه دیگری نیز برای توسعه کمي و کيفي دانشگاه مدنظر داریم که به طور جد پیگیر تحقق آنها هستیم.

 

کد خبر: 16052


۱۰ دیدگاه

  • غفور: 10-6-2015 . 10:04 ب.ظ :

    افرين دست مريزاد اقاى دكتر شريفى لطفا كار راخودتان انجام داده ايد بنام ديكران حساب نكنيد شما أزابتداى زندكى خود سا خسته بوديد موفق ومؤيد باشيد

    پاسخ دهید

    • آشنای قدیمی
      آشنای قدیمی: 10-6-2015 . 11:16 ب.ظ :

      به خدا اگه می دونستم مدرک و نون خشکی یه اندازه تو این کشور اهمیت دارن هیچ وقت وقتمو تلف نمی کردم برم دانشگاه دولتی درس بخونم.

      پاسخ دهید

      • حیران
        حیران: 10-7-2015 . 8:46 ب.ظ :

        حواستون باشه داره ظرفیت دانشگاه از ظرفیت مدارس ابتدایی+متوسطه اول+متوسطه دوم+فنی وحرفه ای بیشتر می شه-
        ازیکی ازآشنا ها پرسیدم حالا که دانشگاه قبول شدی فرقی رو بین مدرسه ودانشگاه دیدی ؟با اطمینان خاطر گفت یک فرق حالا خانم ها وآقایون دریک کلاسند وشاید درسها خیلی ساده ترشده؟

        پاسخ دهید

        • ارسطو
          ارسطو: 10-9-2015 . 10:41 ب.ظ :

          با توجه به تغییر و تحولات و کارهایی که دکتر در این مدت کوتاه در راستای ارتقا و پیشرفت دانشگاه انجام دادن حسن نیت و توانایی ایشون رو میرسونه تشکر میکنم ازشون

          پاسخ دهید

          • محمد
            محمد: 10-10-2015 . 9:32 ق.ظ :

            متاسفانه با آوردن رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور، زمینه بیشتری برای بیکاری جوانان فراهم می شود.
            آخه دانشگاه پیام نور خودش چیه که کارشناسی ارشدش عددی باشه. متاسفانه اکثر اساتیدشون هم فارغ التحصیل پیام نور هستند و از لحاظ علمی در سطح پایینی هستند و این مزید بر علت خواهد شد تا دانشگاه پیان نور تنها به یک کاخارنه مدرک سازی تبدیل بشه.
            ما به جای بزرگ نمایی مشکلات شهرمون این مسائل بی ارزش را بزرگ جلوه میدهیم انگار مثلا با آمدن مقطع کارشناسی ارشد تاریخ در دانشگاه پیام نور، شهر سقز به مدینه فاضله و قطب اقتصادی غرب کشور تبدیل میشود!!

            پاسخ دهید

            • دلسوخته
              دلسوخته: 10-11-2015 . 10:58 ب.ظ :

              امروزه هر روستایی صاحب دانشگاه شده و همه‌شون هم تا دکترا پذیرش دارن اونم چه پذیرشی تو هرکلاسی 100نفر جالبه وه‌لا!!
              تازه 90درصد استاداش هم خودشون پیام نوری و دانشگا آزادین!!! و دانشگای واقعی رو تجربه نکرده!! و خیلی از اونا هم با سفارش بهشون تدریس دادن!! خاک به سر دانشجوی عصر جدید!! خاک به سر دانش و دانشگاه!! من نمی‌دونم آخه کسی که لااقل چند تا کتاب درست حسابی (نه کتابهایی که با پول براشون ترجمه می‌کنن در …) را ننوشته باشه یا لااقل چند تا مقاله معتبر و جهانی نداشته باشه چطوری روش میشه بره تو کلاس فوق لیسانس درس بده!! جالبه به خدا!!

              پاسخ دهید

            • یه دکتر بی .....
              یه دکتر بی …..: 10-11-2015 . 11:32 ب.ظ :

              واقعا درس خوندن خیلی بی ارزش شده .من با هزار بدبختی از بهترین دانشگاه ایران ارشد حقوق خصوصی خوندم و الان تو پیام نور سقز این گرایش بیاد و اینجوری علم بی ارزش بشه شاید برای بعضی ها از این تنور نانی داغ بشه اما بعید میدنم پیشرفتی علمی برای سقز و دانشجوهای که پذیرفته میشن در پی داشته باشن. آخه کدوم دکتری بجز آقای شریفی قراره اینجا تدریس کنه. وای به حال مدرک داران بی سواد.

              پاسخ دهید

              • تحصیل کرده حقوق
                تحصیل کرده حقوق: 10-24-2015 . 6:22 ب.ظ :

                من در مقام پاسخ نیستم ولی چون خودم تحصیل کرده حقوق هستم باید همیشه مدافع حق و حقیقت باشم؛ کسانی که از دانشگاههای معتبر حقوق را خوانده اند اگر از دور قضاوت نکنند و بیایند از نزدیک رشته حقوق دانشگاه پیام نور سقز و سطح علمی آن را ببینند درست قضاوت میکنند پس اگر از نزدیک وضعیت را ببینید و با اساتید و مدیر گروه آن آشنا شدید و با دانشجوها بحث کردید مطمئن هستم واقعیت را اقرار میکنید چون تحصیل کرده حقوق از یکی از بهترین دانشگاههای ایران هستید و اساتید برتر شما را به حقیقت جویی و حقیقت یابی تعلیم داده اند.

                پاسخ دهید

                • یه دکتر بی...
                  یه دکتر بی…: 10-30-2015 . 11:56 ب.ظ :

                  بنده منکر سطح سواد دانشجوبان و یا اساتید نیستم و اتفاقا من معتقدم دانشجوبان پیام نور بخاطر حجم سنکین مطالب و کتابهای که مطالعه می کنند به مراتب از من و امثال من با سواد تر هستند اما اگر قرار باشد در هر شهرستان ارشد حقوق تدریس شود و هر ساله در هر دانشگاه حدودا 50 نفر فارغ التحصیل شوند که وضعیت کار برای این رشته از انچه که امروزه شاهد آن هستیم بدتر میشه ثانیاً الان چند نفر دکتری حقوق داریم که بتونن واقعا یک دانشجوی ارشد را تربیت کنن. من خودم سقر هستم و از نزدیک با اساتید در ارتباطم به شخصه غیر از جناب دکتر شریفی شخصی را در حد تدریس ارشد حقوق نمیشناسم.

                  پاسخ دهید