شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۹/۰۶/۱۳۹۹
سه‌شنبه، 10th نوامبر 2015
12:43 ق.ظ
طنز

جوابیه یک هوادار مستقل از مدیریت دانشگاه آزاد به شارنیوز‎

توجه: این مطلب با شیوه ی نگارش روابط عمومی دانشگاه آزاد سقز تنظیم شده است. لذا به  کسانی که ناراحتی قلبی دارند خواندن مطلب ذیل پیشنهاد نمی شود.

دیدی ای دل که آن سایت دگر بار چه کرد؟

چون به منبر شد و با مکتب آزاد چه کرد؟ ( حفیظ)

همه می دانند که سقز دومین شهر استان کردستان است و چند هزارساله و عقب مانده نیز هم. الا شارنیوز.  شارنیوز مقداری مطالعه کن برای تو عیب است. تو فکرمی کنی سقز چندمین شهر استان کردستان است؟ ها ؟ نه شما به من بگو چندمین شهر است. لابد فکر می کنی اینجا مرکز استان است و نیازی به فوق لیسانس ندارد؟

همه جا صاحبان سلایق گوناگون مثل هم فکر می کنند و اگر نمی دانی به این می گویند تضارب آرا. یعنی آرا باهم یک ضرب کار می کنند. الا شارنیوز که ساز مخالف می زند و تضارب آرا ندارد.

شارنیوز چرا ناراحتی؟دشواری ات چیست؟ البته با سابقه ی که از ادبیات تو سراغ دارم بعید نبود. به نظر من مقداری بلاغت عبارات خودت را بالا ببر.

 کارشناسی ارشد باید خیلی وقت ها پیش به سقز می آمد. حتی یکبار تا شهر جدی التاسیس صاحب هم آمد ولی برگشت. مهاباد در 80 کیلومتری سقز قرار دارد و 48 رشته فوق لیسانس  و حتی دکتری دارد. حال سقز که از قضا در 80 کیلومتری مهاباد قرار دارد چرا نباید به همان میزان فوق لیسانس داشته باشد. اصلا شهر هایی که در 80 کیلومتری هم قرار دارند باید همسنگ همدیگر باشند. مثلا مهاباد تاناکورا دارد سقز هم دارد، وفوق لیسانس هم از این قاعده مستثنی نیست.  فرقش این است که آنجا نگاه توسعه ای بیشتر است و دلسوزی کمتر. در عوض در سقز عده ای دلسوز!#$% چو انداخته اند که ” هنوز کادر علمی تان تکمیل نشده کارشناسی ارشد گرفته اید؟” حال آن که مدیریت فعلی با رویکرد توسعه ای در همه ی زمینه ها از جمله ارسال کاوشگر کیوراسیتی به فضا فعالیت دارد و به زودی کادر علمی لازم را از زیر سنگ هم شده جور می نماید. تازه طبق مقررات دانشگاه از کیلومتر 250، 80 و 30 جاده ی سقز استفاده کرده است و از انجا استادانی را جذب نموده است یکی از یکی بهتر.

اشاره شده که چرا تدریس درس الکترومغناطیس به نفری که ادبیات فارسی خوانده داده شده  یا چرا باید یک فرد که  فوق لیسانس حسابداری دارد باید درس زلزله را تدریس کند. جهت تنویر افکار عمومی عرض کنم این دو نفر تعداد بسیاری کتاب و مقاله و جزوه  در زمینه ی های فوق نوشته اند و سالها در خارج از کشور از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو و سودان شمالی تدریس نموده اند. البته مدرک یک مساله ی ثانوی است. برای تدریس، داشتن یک جزوه ی خوب کافی است. جزوه را می دهی دست دانشجویان آخر ماه یک سری سوال هم می اندازی روش و یک امتحان می گیری می رود. آپولوهوا کردن که نیست، تدریس است.

در پایان جهت اطلاع شارنیوز عرض کنیم اخیرا یک هیات منتخب از وزارت علوم محوطه سازی دانشگاه را یکی از بهترین ها در منطقه حتی بهتر از مهاباد تشخیص داد و همه این را می دانند بجز شارنیوز.

کد خبر: 16422


۱۲ دیدگاه

  • ش.ب
    ش.ب: 11-11-2015 . 8:38 ق.ظ :

    برادر بزرگوار کاملا با شما موافقم ولی از یک جمله ات نا امید شدم ذهنم را درگیر مقدار دانستنیهای خود کردی که فرمودای که برای تدریس ان هم در مقطع ارشد یک جزوه کافی است بعد چند سئوال از جزوه وپاس کردن درس اگر اینگونه باشد که جنابعالی می فرمایید یک دیپلمه هم می تواند یک جزوه خوب از جایی گیر بیارد و از ان هم چند سئوال طرح نماید البته تشکر میکنم از اقای شهبازی دراین رابطه و امیدوارم با تلاش این برادر بزرگوار رشته های بیشتر در مقطع ارشد جذب نمایندو مردم خوب سقز بیشتر از این شایسته خدمات هستند

    پاسخ دهید

    • ناشناس
      ناشناس: 11-11-2015 . 10:33 ق.ظ :

      واقعا طنز تلختر از زهری برای اون به ظاهر دلسوزانی که در اکثر ادارات این شهر فقط کارشان سنگ اندازی است نه توسعه و ابادانی دستمیزاد

      پاسخ دهید

      • باوکی ئارتین
        باوکی ئارتین: 11-11-2015 . 12:24 ب.ظ :

        هدف طنز:

        طنز در آن‌جا آغاز می‌شود که رعایت حقوق دیگران نشود و آزادی توام با مسوولیت مورد تعدی واقع شود. بی‌بندوباری و هرج و مرج به عنوان آزادی تبلیغ شود و نظام جامعه در مسیر طبیعی خود مورد تهدید قرار گیرد. ستم و تجاوز در شکل‌های گوناگون چهره نماید و منادیان آزادی‌، خود عاملان بدبختی فکر و اندیشه و آزادی شوند. ‌ترقی و اعتلا جای خود را به انحطاط و سقوط دهد و پویایی اندیشه و حرکت ناشی از آن‌، کم‌کم به رکود انجامد.

        در حقیقت طنز اعتراضی است بر نارسایی‌ها و نابسامانی‌ها و بی‌رسمی‌ها که در ‌یک جامعه وجود دارد و گویی جامعه و مسوولان امر نمی‌خواهند ‌این اعتراض‌ها را مستقیم و بی‌پرده بشنوند. استاد زرین کوب می‌نویسد: «هر‌ یک از نابسامانی‌ها و بی‌رسمی‌ها ممکن است سببی‌باشد برای پیدایش هجو و هزل یا طنز اجتماعی. هر چند با شوخی و خنده همراه است، اما نقدی است جدی بر نارسایی‌ها و اشکال‌های اجتماعی‌، که نه سوزندگی و تخریب، بلکه قصد سازندگی و اصلاح دارد». دکتر آرین پور در نقدبودن طنز می‌نویسد: «طنزنویسی بالاترین درجه‌ی نقد ادبی ‌است، به شرط آن که رویدادها و چهره‌ها را دگرگون نکند»

        و در خنده‌ناک و شوخ‌طبع‌بودن آن می‌نویسد: «مبنای طنز بر شوخی و خنده است‌، اما ‌این خنده‌، خنده‌ی شادمانی و شوخی نیست، خنده‌ای است تلخ و جدی و دردناک و همراه با سرزنش و سرکوفت و کمابیش زننده و نیش‌دار که با‌ ایجاد ‌ترس و بیم‌، خطاکاران را به خطای خود متوجه می‌سازد و در مقام تشبیه می‌توان گفت که قلم طنزنویس کارد جراحی است، نه چاقوی آدم‌کشی. با همه‌ی تیزی و برندگی‌اش‌، جانکاه و موذی و کشنده نیست، بلکه آرام بخش و سلامت‌آور است. زخم‌های نهانی را می‌شکافد و عفونت را می‌زداید و بیمار را بهبود می‌بخشد»
        بنابراین هدف طنز «به گونه‌ی کلی‌، تنبّه و توجه‌دادن افراد ‌یا جامعه به عیب‌ها و مفاسد خود‌، تحقیر و کوبیدن رذایل اخلاقی‌، رشد فضایل اخلاقی و در ‌یک کلام تزکیه و تهذیب و اصلاح و به تکامل رساندن اجتماع است» و دکتر بهزادی در علل استفاده از طنز می‌نویسد: «متأسفانه‌، در چهارده قرن گذشته‌، غالب زمام‌داران‌، آرامش روح و شادمانی خاطر خویش را در کسب تعلقات دنیوی می‌جستند و با ریختن خون بی‌گناهان و بردن عرض و آبروی دیگران بر مسند قدرت قرار می‌گرفتند و خداوند‌، دین‌، عدالت و اخلاق‌، ابزار و وسایلی می‌شدند در دست آنان‌، برای فریب دادن مردم مظلوم» و می‌افزاید: «‌این طنزها زاییده‌ی هوس‌های زشت طنزپردازان‌ و برای خوارشمردن ارزش‌های دیگران نیست، بلکه تلاش روشنفکرانه و وطن‌پرستانه‌ای است‌، به منظور‌ ایجاد انگیزه و تفکر در مردم بی‌اعتنا و کم‌فرهنگ‌، تا به‌تر ببینند و بیش‌تر بیندیشند و ناهنجاری‌های رایج در جامعه را تشخیص دهند»

        پاسخ دهید

        • وریا عرفانی
          وریا عرفانی: 11-11-2015 . 2:48 ب.ظ :

          متأسفانه از سایت خبری تحلیلی به یک سایت با ادبیات لمپنی تغییر یافته اید!!
          خوب ادبیات لمپنی هم بد نیست، جایی در سقز داشته باشه.

          پاسخ دهید

          • شهروند
            شهروند: 11-11-2015 . 7:53 ب.ظ :

            دوست عزیزی که سنگ سقز را به سینه میکشی
            سلام
            عزیز دل برادر منطق را جایگزین حس ناسیونالیستی قرار بدهیم و با اندکی اندیشه با مسایل کنار آییم.تصور کنید برای خرید ماشین اول لاستیک را بخریم بعد به تناسب لاستیک بدنبال ماشین باشیم..آیا این امر نیکویست؟؟؟؟؟؟بهتر و فرخنده تر آن بود دانشگاه آزاد سقز اول بدنبال جذب اساتید بود و بعدا به دنبال دانشجو وت صویب رشته

            پاسخ دهید

            • محمد
              محمد: 11-12-2015 . 9:38 ق.ظ :

              با سلام خدمت دوستان بزرگوار
              طنز درست و نافذ و بجایی بود. به قول شهروند برای بنای یک ساختمان باید اول مواد لازم تهیه شود.
              آخه تا چه حدی دیگه ما مدرک را به سخره بگیریم که برای پر کردن جیب خودمون حاضر باشیم که با همچین اساتیدی کارشناس ارشد بدیم بیرون؟
              دوستان خود دانشگاه آزاد و اساتیدش از لحاظ علمی و مدرک از لحاظ کیفیت زیر سوالند.
              تا حالا هم که لیسانس دادند بیرون کلی به جامعه و علم ضرر زدند دیگه لازم نیست کارشناس ارشددددددددد تولید کنند.
              کدام دانشگاه؟ کدام استاد؟ کدام دانشجو؟
              به نظر من اسمی کاملا متناقض برای دانشگاه آزاد اسلامی گذاشتند چرا که فقط آزادش آزاد است اما نه اسلامی است نه دانشگاه.
              به نظر باید اسمشو بنگاه اقتصادی-تجاری-تفریحی تولید مدرک می گذاشتند.

              پاسخ دهید

              • محمد دوم
                محمد دوم: 11-13-2015 . 11:17 ق.ظ :

                درد دل خود را بدینگونه بنویسید بهتر است.
                آخر چرا این دانشگاه آزاد از بین نمی رود و روز بروز بهتر می شود؟؟؟
                آخر چرا ماها که تحصیلات درست و حسابی نداریم هر روز باید در محاصره افراد تحصیل کرده بیشتری قرار بگیریم. قبلا لیسانس بود قابل تحمل تر بود الان دیگر همه کارشناسی ارشددددد می گیرند و حالمان بیش از پیش گرفته می شود.
                آخر چرا دانشجوهای دانشگاه آزاد اینقدر بهشان خوش می گذرد. فضای باحال و استادهای همشهری باسواد و کلی امکانات مختلف تحصیلی.
                آخر چرا وقتی ما جوان بودیم از این چیزها نبود؟؟؟؟؟

                پاسخ دهید

              • ناشناس
                ناشناس: 11-12-2015 . 11:36 ب.ظ :

                هیأت امنای دانشگاه آزاد اگر لطف کنند جنب آرم دانشگاه آزاد شکل یک کیسه پول بگذارند ممنون می شویم.
                سوالات مشترک تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
                1:در کدام نقطه هنوز واحدی از دانشگاه آزاد احداث نشده است؟

                الف) فلات تبت
                ب) کوههای کلیمانجارو
                ج) جزایر گالاپاگوس
                د) قطب جنوب و حومه
                2- کدام مورد در بین دانشجویان دانشگاه آزاد دیده نمی‌شود؟
                الف) حال و حوصله درس‌خواندن
                ب) جنبش نرم‌افزاری و تولید علم
                ج) عبرت از گذشتگان
                د) امید به آینده
                3-‌ کدام مورد کوتاه‌تر است؟
                الف) مدت خوشحالی بعد از قبول‌شدن در دانشگاه
                ب) عمر پدر دانشجویان دانشگاه آزاد
                ج) مانتوی خواهران دانشجو
                د) پای فارغ‌التحصیلان نسبت به دستشان
                4- در مورد غذای سلف بین کدام دو مورد ارتباط بیشتری وجود دارد؟
                الف) تعداد قمری‌های دانشگاه و زرشک پلو با مرغ
                ب) ارتفاع چمن فضای سبز دانشگاه و قورمه سبزی
                ج) تعداد گربه‌های دانشگاه و چلوگوشت

                پاسخ دهید

                • محمد
                  محمد: 11-13-2015 . 11:12 ق.ظ :

                  آنچه در مورد این مطلب می توانم بنویسم تنها ادبیات سخیف و فاقد درونمایه های واقعی طنز است.
                  در واقع این مطلب یک هجویه بیش نیست که در آن از مطالب روابط عمومی و رییس دانشگاه گرته برداری شده و اندکی هجو به آن افزوده شده.
                  از کسانی که ادعای روزنامه نگاری و کار فرهنگی دارند بعید است معنی طنز را ندانسته و چنین هجو سخیفی را به خورد مخاطب بدهند.
                  در این که مطلب بنده را در بخش نظرات تایید می کنید یا حذف مختارید.

                  پاسخ دهید

                  • آزاد
                    آزاد: 11-13-2015 . 6:14 ب.ظ :

                    دانشگاه آزاد همواره موفق و پیروز
                    آب رو بریز اونجایی که سوخته! دانشجوی اخراجی شارنیوز!!

                    پاسخ دهید

                    • دانشجوی اخراجی شارنیوز
                      دانشجوی اخراجی شارنیوز: 11-16-2015 . 12:47 ب.ظ :

                      آخه اون ممه رو لوو برده، اونجام دیگه سوخته الان کجا رو پیشنهاد می کنید؟

                      پاسخ دهید

                    • m
                      m: 11-19-2015 . 7:47 ق.ظ :

                      درود بر رزگار معماری به نیابت از دکتر محسنی تخطئه سایت جنجالی شارنیوز را برعهده گرفته، وی جزو اصولگرایان و نیروهای خوش فکر طرفدار دکتر احمدی نژاد در سقز می باشد و جواب این مطلب شما را داده است.

                      پاسخ دهید