شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۷/۰۹/۱۳۹۶
پنج شنبه، ۱۲ام دی ۱۳۸۷
۱۲:۵۴ ب.ظ
عدم توان پرداخت از سوی پیمانکار

کارگران شهرداری 3 ماه است حقوق دریافت نکرده اند

کارگران واحدهای تنظیف،حمل و نقل، اجرائیات و فضای سبز شهرداری سقز 3 ماه است که حقوق دریافت نکرده اند. به گزارش خبرنگار شارنیوز پیمانکاران شهرداری از اردیبهشت ماه که مناقصه جدید برگزار شده قادر به پرداخت مرتب حقوق و دستمزد کارگران نبوده و شهرداری دو بار درخواست اجرای ضمانت نامه بانکی این 3 پیمانکار سنندجی را مطرح کرده بود که اعضای شورا با آن مخالفت کرده بودند. طی 7 ماه گذشته جدای از پرداخت نامرتب حقوق،سایر پرداخت های قانونی از جمله حق عائله مندی هم به کارگران پرداخت نشده و به همین دلیل چند تن از کارگران به طرح شکایت در اداره کار سقز پرداخته اند. عدم توان پرداخت پیمانکاران مسئله ای قابل پیش بینی بود چرا که قیمت پیشنهادی این 3 پیمانکار پایین تر از مبلغ کارشناسی شده بود،یعنی مطابق با مبلغ سال قبل پیمانکار قبلی .که با توجه به افزایش 20% حقوق و دستمزد این مبلغ نمی توانست معقول باشد.شهرداری سقز هم بدون توجه به توان پیمانکاران تنها به مبلغ پایین توجه کرده و سایر شاخص ها را نادیده گرفته بود و در همان زمان هم اعتراضاتی صورت گرفت که بی نتیجه بود. با توجه به میزان تورم بالا و مشکلات اقتصادی عدیده ای که این کارگران با آن دست و پنجه نرم می کنند،عدم پرداخت 3 ماه حقوق وضعیت نابسامانی را برای آنها رقم زده است.کد خبر: 1644




    مطالب مرتبط:


۱۶ دیدگاه

  • سارا
    سارا: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۲:۲۴ ب.ظ :

    پدر من از كارگران شهرداري ميباشد. متاسفانه سه ماه بيشتر ميشود حقوقي دريافت نكرده و بسيار ناراحت است ما هم درس ميخوانيم و خيلي شرم ميكنيم كه نميتوانيم كاري انجام بدهيم. پدرم ميگويد سال گذشته خيلي خوب بود چون شهردار خوب بود اما اين شهردار به كارگران كمك نميكند و حقوق ما را نميدهد. خيلي ممنون كه اين اخبار را چاپ كرديد.

    پاسخ دهید

    • 27
      27: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۷:۳۲ ب.ظ :

      به نظر من باید دست این کارگران را بوسید که نظافت شهر حاصل زحمات شبانه روزی آنهاست. متاسفم برای اعضای شورای شهر و شهردار که این گونه مزد زحمات کارگران را پرداخت می کنند. خیلی بی مسئولیت هستند.

      پاسخ دهید

      • زانكو
        زانكو: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۸:۴۵ ب.ظ :

        وضعيت كارگرهاي زحمت كش همه نشان از ادعاي دروغين مدعيان عدالت است.

        پاسخ دهید

        • كارگر
          كارگر: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۹:۴۶ ب.ظ :

          شهردار چرا به فكر انان نيست؟ مگر انان چقدر حقوق ميگيرند؟ كجايي محمود صالحي كه يادت بخير؟

          پاسخ دهید

          • مهدی ر
            مهدی ر: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۱۱:۰۵ ب.ظ :

            با سلام خدمت دوستان عزیز شار نیوزی
            قبل از هر چیز از زحمات بی دریغ شما در تحت پوشش قرار دادن اخبار داخل شهر کمال تشکر را دارم.
            به نظر بنده این مسأله چند جنبه دارد که اولین و مهمترین ان عدم توجه کارشناسانه ی مسئولان به مباحث است. همانطور که در خود خبر درج شده است شهرداری به صرف اینکه این پیمان کاران مبلغ پایین تری اعلام کرده بودند کار را به ایشان واگذار کرده و به مسائل بعدی کار توجه نکرده اند که این مسئله در کشور ما تازگی ندارد.
            دوم مظلوم بودن قشر کارگر در کشور و مخصوصا در منطقه ی ماست که به دلیل نداشتن ضمانت کاری و پشتوانه حتی با وجود عدم دریافت سه ماه از حقوق خود (آن هم بااین ارزانی بی سابقه که به لطف قدوم مبارک دولت نهم ایجاد شده ) جرات هیچ گونه اعتراض را ندارند که این هم ضمینه ساز سوأ استفاده از این عزیزان زحمت کش که تا پاسی از شب در این سرمای مثال زدنی شهر سقز مشغول به کار هستند شده است .
            به امید اینکه دست اندر کاران یک لحظه جرأت داشته باشند خود را به جای این قشر از جامعه قرار دهند بعد در مورد مسایل آنهاتصمیم گیری کنند.

            پاسخ دهید

            • محمد رسول سهرابی
              محمد رسول سهرابی: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۱۱:۱۵ ب.ظ :

              من توجه حضرات را به این فرمایش مبارک جلب و توصیه تفکروتدبیر در آنرا مینمایم
              مزد و حق کارگران را قبل از اینکه عرقشان خشک شود بپردازید

              پاسخ دهید

              • link
                link: ۱۰-۱۲-۱۳۸۷ . ۱۱:۳۹ ب.ظ :

                link:شهادت میدهم که این خبر صحت ندارد.و حتی ان نظر نیز که با نام معصومانه سارا امده است در جهت تهییج احساسات مردمی امده است و دروغی.دروغی که به وسیله ی گرداندگان اصلی این خبر وخوش باوران شارنیوزی درج شده است. پناه بر خدا

                پاسخ دهید

                • anti link
                  anti link: ۱۰-۱۳-۱۳۸۷ . ۱:۱۷ ق.ظ :

                  از كجا اينقدر مطمئني جناب link ؟ نكنه خود شهرداري و ميخواي از خودت رفع اتهام كني. بابا آفتاب رو كه ديگه نميشه انكار كرد. اصلا تو تا حالا يه دونه از اين كارگرها رو ديدي و باهاش حرف زدي كه بدوني بدبختي و بي پولي و چشم به زندگي ديگران دوختن و نا اميدي يعني چي؟

                  پاسخ دهید

                  • فرزاد
                    فرزاد: ۱۰-۱۳-۱۳۸۷ . ۱۲:۵۳ ب.ظ :

                    شار نیوزی های عزیز شما که یه سایت به این پرطرفداری دارید فکر نمی کنید با شایعه پراکنی آبروی خودتون رو به خطر می اندازید بهتره قبل از انعکاس جنین اخباری اول خوب تحقیق کنید و با مسئولان مربوطه صحبت کنید سایت به این وزینی نباید جولانگاه حرفهای بی پایه واساس کوچه بازاری بشه شما خبرنگارید و می تونید به راحتی حقایق رو کشف کنید

                    پاسخ دهید

                    • در جستجوی حقیقت
                      در جستجوی حقیقت: ۱۰-۱۳-۱۳۸۷ . ۸:۳۴ ب.ظ :

                      آقا فرزاد جان پس لطف کنید حقایق را با مستندات آن بفرمایید تا رو سیاه شود هر که در او غش باشد؟!!

                      پاسخ دهید

                      • مهدی
                        مهدی: ۱۰-۱۳-۱۳۸۷ . ۱۱:۳۵ ب.ظ :

                        من حقایق را میگویم. اساسا کارگران شهرداری به دو دسته تقسیم میگوند. یکی کارگران رسمی ودیگری کارگران پیمان کاری که البته شهرداری خود را نسبت به انها نیز مسئول میداند.کارگران رسمی (تنظیف،حمل و نقل، اجرائیات و فضای سبز)همه حقوق خود را دریافت کرده اند -حالا خط اول این خبر را بخوانید.-اضافه بران امسال یک سکونت گاه کارگری نیزدر کنار تنظیف برای راحتی کارگران ساخته شده است که تا کمتر از یک ماه دیگرمورد استفاده قرارمیگیرد.برید بپرسید!کارگران پیمان کاری نیزکه حقوقشان راباید پیمان کار به انها بدهد حقوق خود را دریافت کرده اند وتا جایی که من اطلاع دارم برگ تایید این دریافت به زیر مهر تایید شهرداری نیز رفته ست.انچه که بعضی از ان نارحت هستند این است که شهرداری توانسته است در مناقصه با پول کمتری با پیمان کاران قرارداد ببندد.

                        پاسخ دهید

                        • هه واره به رزه
                          هه واره به رزه: ۱۰-۱۴-۱۳۸۷ . ۷:۰۸ ق.ظ :

                          فرستنده ايميل بانام كاركرلطفابفرماييد محمودصالحي ربطشان به موضوع جه بودومعرفشان باشيدتاببينيم ميشود ازايشان براي شهرداري وامي بكيريم وبه اين عزيزان حقوق برسدوبه شما دعاي خير

                          پاسخ دهید

                          • هه واره به رزه
                            هه واره به رزه: ۱۰-۱۴-۱۳۸۷ . ۸:۲۹ ق.ظ :

                            کارگرعزیزبفرماییدمحمودصالحی این وسط چه صیغه ای بودند؟

                            پاسخ دهید

                            • kamal
                              kamal: ۱۰-۱۴-۱۳۸۷ . ۷:۲۹ ب.ظ :

                              با سلام به همگی کارگران عزیز
                              و با تشکر از سایت شارنیوز که این خبر را منعکس کرد (هر چند از این قبیل اخبار فراوان است ولی شارنیوز از منعکس کردن انها خودداری میکند. به چه دلیل ،نمیدانم)
                              بله آنهایی که باوار ندارند میتوانند خود به شخصه زحمت کشیده و به تحقیق بپردازند

                              پاسخ دهید

                              • امید
                                امید: ۱۰-۱۵-۱۳۸۷ . ۲:۴۵ ب.ظ :

                                چرا از نام محمود صالحی هراس دارید جناب هه واره به رزه؟

                                پاسخ دهید

                                • امین
                                  امین: ۱۰-۱۶-۱۳۸۷ . ۹:۱۵ ق.ظ :

                                  سوال: چرا ضمانت نامه بانکی پیمانکاران توقیف نمی شود؟
                                  جواب: چون پیمانکار و رئیس شورای شهر سقز هر دو بیجاری هستند!؟
                                  نتیجه: وضعیت کارگر سقزی و شهر سقز مهم نیست!؟

                                  پاسخ دهید