شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۱/۱۱/۱۳۹۸
جمعه، ۲۰ام آذر ۱۳۹۴
۱:۴۳ ب.ظ
یادداشتی از عضو شورای شهر سقز

به بهانه ی بارش برف

نویسنده ی مقاله
نظام غفاری

بارش برف نه چندان سنگین در روز یکشنبه 15/9/94، فرصتی فراهم آورد برای محک خوردن توان شهرداری ومجالی برای قضاوت شهروندان در مورد توان مدیریّت شهری و احتمالاً مقایسه ی وضعیّت با سالها و دوره های قبل.

در مجموع شهرداری در این مورد نیز، از غالب شهروندان نمره ی قبولی نگرفت. تردّد به شدّت مختل شده بود، حتّی خیابانهای اصلی و مرکزی شهر مسدود شده بود، تصادف های فروانی صورت گرفت و …

خودروهای زیادی در معابر اصلی و فرعی شهر متوقّف شده بودند، گاه عدّه ای از شهروندان با هل دادن خودروها در صدد رفع انسداد معابر بودند. عدّه ای در بستن زنجیر چرخ به رانندگان کمک می کردند، تعدادی برای یاری رساندن به همشهریان خود، خیابانها و معابر را نمک پاشی می کردند و در این میان آنچه واقعاً دیده نمی شد، شهرداری بود.

شهرداری را چه شده است؟ معاونت خدمات شهری همان معاون سال های قبلی است، غالباً مسئولین همان ها هستند و کارگران سخت کوش تنظیف و نیروهای سایر واحدها (از جمله رانندگان حوزه ی عمران)، همان افرادی هستند که قبلاً بودند. نیروها همان هایی هستند که هیچ گاه شب و روز و سرما و گرما را نشناخته اند. در موارد مشابه گاه چند شبانه روز خانه ها و خانواده های خود را نمی دیدند و اگر مختصر استراحتی هم می کردند، در خوابگاه تنظیف می ماندند.

موضوع را پیگری کردیم و نزد مسئولان مربوطه از وضعیّت برف روبی و خدمات رسانی شکایت نمودیم و گلایه های شهروندان را منعکس کردیم. گفتیم: اگرچه قدردان نیروها خدوم شهرداری و کارگران زحمت کش واحد تنظیف و سایر عوامل دخیل در امر هستیم، امّا مدیریّت را ضعیف دیدیم؛ به ویژه مدیریّت زمان را. نیروهای شهرداری زمانی خواستند برف روبی و نمک پاشی را شروع کنند که به علّت انسداد خیابان ها، راه، بر خود آنان نیز بسته بود و اگر تنها یک ساعت زودتر (قبل از راه بندان) معابر را نمک پاشی می کردند، شاید هیچ مشکلی پیش نمی آمد. یعنی قسمت عمده ی معضل در اثر همین تأخیر یک ساعته بود و باقی مشکلات و معضلات، ناشی از آن.

امّا دلیل این تأخیر چه بود؟ آیا بارش برف از قبل پیش بینی نشده بود؟ آیا معاونت و مسئولان مربوطه، شرایط کاری این گونه مواقع را نمی دانستند یا تجربه ی کافی نداشتند؟ آیا کارگران به عکس موارد مشابه، زود گرد نیامده بودند؟ آیا بعد از اتمام کارهای خود در شیفت صبح، از ماندن در تنظیف سر باز زده بودند و اصرار داشتند که باید سری به خانواده های خود بزنند؟ یا …

پس از پی گیری و بررسی امر، نتیجه ی حاصل شده این است:

از دفتر جناب آقای شهردار با واحد تنظیف تماس گرفته می شود و دستور صادر می گردد که کارگران برای صرف نهار به خانه های خود بروند، هزینه هایی پذیرایی شهرداری بالا رفته و مورد اعتراض واقع شده. از عهده ی خرید نهار برای کارگران برنمی آییم.

مبارک است! بالاخره شهرداری محترم فهمید که: «چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن». امّا متأسّفانه بازهم تمام جوانب را دیده نشد و لزوم تطابق هزینه ها و درآمدهای شهرداری به درستی درک نگردید. آری همچون همیشه دیواری کوتاه تر از دیوار کارگران زحمت کش تنظیف و سایر نیروهای خدم هم قطار آنان پیدا نشد. البّته ما فهمیده ایم که آنان بسیار صبورند و قانع. اگر کسری بودجه داشتیم، اضافه کار آنان را کم می کنیم، اگر نقدینگی نداشتیم، حقوق آنان را به تأخیر می اندازیم، اصلاً نصفش را یک ماه با تأخیر می پردازیم، بقیه اش را هر وقت داشتیم. حقوق آنان چه ضرورتی دارد؟ آن ها به مرحمت ما، وضع مالی شان که خوب است، یکی دو ماه حقوق هم که دریافت نکنند، مشکلی پیش نمی آید. مهم این است که: ما نباید سرمایه گذار را فراری دهیم، باید زیان های احتمالی اش را جبران کنیم. تعهّدات جبران خسارتش را هم، ما باید به عهده بگیریم. مهم این است که سرمایه گذار فراری نشود. این یعنی مدیریّت شهری…

آری در شهرداری ریخت و پاش فراوان است، هزینه های پذیرایی زیاد است؛ امّا همه ی ما می دانیم که نیروهای واحد تنظیف چه اندازه قانع اند. مگر در موارد مشابه هزینه ی پذیرایی آنان چه قدر بوده است؟ آیا غیر از یک غذای آماده ی ساده، بدون مخلّفاتی که در سایر پذیرایی ها، ما به کمتر از چند نوعش راضی نیستیم، چیزی صرف آن ها شده است؟ آیا جمع هزینه ی غذای این وعده ی آنان به هفتصد هزار تومان می رسید؟

آری جلوگیری از ریخت و پاش وظیفه ی همه ی ماست؛ امّا تهیه ی غذای کارگرانی که روز و شب در شهرداری می مانند، ریخت و پاش نیست. اتفاقاً حقّ آنان است و وظیفه ی ما. و اگر در روز مورد بحث غذای این نیروهای زحمت کش فراهم می شد، این همه تصادفات صورت نمی گرفت، این همه معضلات به وجود نمی آمد و این همه انتقادهای به حق، نمی شد.

صرفه جویی و آهسته کردن خرج؛ آری. امّا ادا نکردن حقوق نارنجی پوشانی که بر همه ی شهروندان حق دارند، خیر. صرفه جویی ها را بگذاریم برای سایر مواقع. چرا که این صرفه جویی نیست، امساک است؛ بی-عدالتی است.

نظام غفاری

عضو شورای اسلامی شهر سقّز

کد خبر: 16983


۴۳ دیدگاه

  • ناشناس
    ناشناس: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۲:۳۲ ب.ظ :

    سلام و عرض ادب. جناب غفاری فرمایش شما متین. ما هم می دانیم مدیریت ربطی به مدرک دانشگاهی ندارد. اما این وضعیت زایده عملکرد خودتان است. چرا مخالفت نمیکنید؟؟؟ این جا از عملکرد شهرداری انتقاد میکنید که خودتان انتخاب کرده اید؟؟؟ می خواهید بگویید که کار خودتان عالی است و شهردار مسبب مشکلات؟؟؟ در این که مهندس نعمانی مدیریت ضعیفی دارد شکی نیست. اما شما عضو شورای شهر نشدید که مثل من از دور خودتان را ناراحت کنید. به خاطر انتخابات هم که شده فکری بکنید.

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • ناشناس
      ناشناس: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۶:۲۲ ب.ظ :

      جناب غفاری اون زمانیکه برای مجسمه ی اقای مسعود رحیمی که نه هویتی داشته و نمادی، هزینه های چندین ملیونی اختصاص میدادین و واسشون رای جذب میکردی چرا امساک و بی عدالتی نبود
      ولی الان که موقع خود نمایی شده و خوب جلوه دادن شده میاید طومار طومار متن مینویسید!
      شمایی ک انقدر دلسوز و صرفه جو هستین در چندین شب اوج بارندگی و سرما ب کدام یک از واحدهای موتوری شهرداری سر زدین و رسیدگی کردین؟!…
      لازمه بدونین اینکه شما و امثالهم برای چنین هزینه هایی رای ب ناحق میدین امساک و بی عدالیتیه!
      البته اینبار نه در حق چند صد نفر نارنجی پوش زحمت کش!بلکه در حق کل مردم این شهر!

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • محسن
        محسن: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۶:۵۶ ب.ظ :

        سلام. هنوز هم دیر نشده است .این میدان و دوره تا دو سال دیگر در اختیارتان است کار های زیر بنایی لطفا فراموش نشود.(همچون همه سال های قبل و قبل تر .)باشد شهر دار از بدنه شهرداری باشد. با سپاس هم شهری همه شماها.94/9/20

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • محمد امین
          محمد امین: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۹:۳۳ ب.ظ :

          رفتار شما هم تبلیغی است چه میشد شما غدایشان را می خرید .اعضای شورا که وضع تعدادی دارد از توپ بودن میگذره مگه نه؟

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • محمد
            محمد: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۱۰:۱۴ ب.ظ :

            با سلام و ضمن تشکر از مطالب بیان شده از زبان عضو محترم شورای شهر ولی سوال اینجانب از شما برادر گرامی این است که بیان این مطالب چه دردی را از مشکلات مردم حل می نماید و یا بیان رسانه ای این مطالب چه کمکی به قشر زحمتکش کارگران شهرداری می نماید ایا به جای اراءه این موضوعات بهتر نبود که جنابعالی و ده عضو دیگر شورا که به عنوان هیات مدیره ای از طرف موکلین انتخاب و شهرداری را در کسوت مدیر عامل انتخاب نموده اید این مشکلات را در داخل خود مجموعه حل و فصل می نمودید و جهت موارد بعدی راه چاره ای پیدا می کردید که مردم بیش از پیش در این مواقع با مشکل مواجه نگردند برداشت اینجانب از مطالب جنابعالی شانه خالی نمودن از تکلیف سنگین نظارتی اعضای شورا می باشد امید است با درایت شهردار و اعضای شورای شهر تحصیلکرده بیش از پیش در خدمات رسانی به مردم علی الخصوص در مواقع بحرانی گام بردارید .

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • ناشناس
              ناشناس: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۱۰:۵۶ ب.ظ :

              ایا مشکل شهرداری وشهر سقز یک وعده غذا برای کارکنان محترم و زحمت کش واحد تنظیف ست؟؟؟؟مناعت طبع کارکنان واحد تنظیف خیلی بیشتر از یک وعده غذاست ایا رسیدگی به حقوق معوقه چند ماهه همین کارکنان که غذایی خانواده های خود را بازحمت فراوان از همین راه تامین میکنند بهتر نیست؟ ایا کار شورای محترم شهر رسیدگی به غذا یا چای و …ست؟امید است که وسعت دید خود را گسترده تر کرده به قول شاعر
              هفت شهر عشق را عطار گشت*ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • وجدان بيدار
                وجدان بيدار: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۱۱:۱۷ ب.ظ :

                اميدوارم جناب غفاري از روي تقليل گرايي و خداي نكرده پوپوليستي بازي اين متن را ننوشته باشند ( البته اگر ماركسيستي و با احترام بر پرولتر باشد كة جاي تقدير است) اما عضو محترم شورا بدونند كة يكي از مهمتري عوامل صعف لجستيك و سخت افزار و در يك كلمة كمبود شديد ماشينهاي جديد برف روب و لودرهاي كوچك و غيره ميباشد كة وظيفه شماهاست تامينش كنيد
                البته مديريت بحران در شهر ما فك ميكنند كة فقط زلزله و سيل بحرانه! كاش از جوانان خدوم و كاري امدادگران هلال احمر هم تو اين موارد بصورت امادة باش و بالفعل استفاده ميكردند كة نكردند

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • سلێمان عه‌بدی
                  سلێمان عه‌بدی: ۹-۲۰-۱۳۹۴ . ۱۱:۵۴ ب.ظ :

                  وێڕای ده‌ستخۆشی له‌ کاک نیزام غه‌فاری بۆ ڕوون کردنه‌وه‌که‌ی.بێگومان ڕوونکردنه‌وه‌ی له‌و چه‌شنه‌ بۆ هۆشیار کردنه‌وه‌ی ڕای گشتی به‌ نیسبه‌ت هه‌ڵس و که‌وتی به‌رپرسان زۆر پێویسته‌. نازانم ئه‌م بڕیاره‌ی شاره‌داری چۆن لێک بدرێته‌وه‌!!هیچ نه‌مابوو سه‌رفه‌جویی پێوه‌ بکرێت مافی ئه‌و کرێکاره‌ چه‌وساوه‌ نه‌بێت!! بۆ ئه‌و کاته‌ی سه‌دان ملوێن پوولی به‌رهه‌می که‌سری پارکینگ له‌ بانکی شاری سنه‌ بلۆکه‌ ده‌کرێت بۆ ئه‌وه‌ی تاقمێک له‌ به‌ڕێزان وامی که‌م به‌هره‌ی پێ وه‌ر گرن و تا کاتی ته‌سفییه‌ ده‌بێ ئه‌و سه‌دان ملوێن پووڵی شارۆمه‌ندان له‌وێ بلۆکه‌ بکرێت!!!ئه‌وسا بۆ سه‌رفه‌جوویی، نه‌هاری کرێکارانی شاره‌داری ده‌بڕدرێت و حقووقی کرێکاران چه‌ند مانگ وه‌پاش ده‌که‌وێت!!!له‌ به‌رهه‌می سه‌رمایه‌گوزاری کرێکارانی شاره‌داری له‌ ته‌عاونی مه‌سکه‌نه‌که‌یان چه‌ند پلاک بۆ تاقمێک له‌ به‌رپێزان داده‌نرێ وه‌ری ده‌گرن و ڵێوانێ ئاویشی له‌ سه‌ر ده‌خۆن!!!که‌س بۆ پارێزگاری له‌ مافی ئه‌و کرێکارانه‌ وه‌ده‌نگ نه‌هات!!!جێگه‌ی داخه‌ یه‌که‌م به‌فری ساڵ تاقیکارییه‌کی باش بوو بۆ نیشان دانی توانای مودیرییه‌تی شاره‌داری

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • ده رویش
                    ده رویش: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۱:۵۴ ب.ظ :

                    جه نابی عه بدی خاس هه وای یه کتان هه یه . کاکه رون کردنه وه مان ناوی به خوا شوعار مان ناوی هه ر که سیک زه ره ییک ده رکی بیت ده زانی کا نیزام به دوایی چیه وه یه . خو په راندنه وه له ره خنه . ئه گه ر شاره دار لاوازو هه لبه ت زوریش لاوازه گوناحی … یی شورایی شاره و به تایبه ت ئه وانه ی خویان به باش و پیاو ماقول ده زانن .

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • سلێمان عه‌بدی
                      سلێمان عه‌بدی: ۹-۲۴-۱۳۹۴ . ۱۲:۳۹ ق.ظ :

                      ده‌روێش گیان تێناگه‌م مه‌به‌ستت چییه‌ له‌وه‌ی که‌ (خاس هه‌وای یه‌کتان هه‌یه‌)؟!به‌ڕێزت ڕوونکردنه‌وه‌ت ناوێ که‌یفی خۆته‌ به‌ڵا م بۆ ئه‌وه‌ی بزانین کۆمه‌ڵگایش ڕوونکردنه‌وه‌ی ده‌وێ یا نا پێویست به‌ لێپرسینه‌وه‌یه‌.کاکه‌ ئێمه‌ به‌ قه‌ده‌ر به‌ڕێزت ده‌رکمان نییه‌ تکایه‌ ڕوونی که‌نه‌وه‌ بزانین نزام غه‌فاری به‌دوای چییه‌وه‌یه‌؟ئه‌گه‌ر مه‌به‌ستت کاندید بوونو شته‌یه‌ بۆ نه‌مایه‌نده‌گی خۆیشی بی هه‌وێ ناتوانێ چون ده‌بوا پێشتر له‌ شورا ده‌ست له‌کار کێشانه‌وه‌ی ڕابگه‌یه‌ندایێ!ئه‌گه‌ریش هه‌ست ده‌که‌ی شتێکی تره‌ تکایه‌ به‌ روونی بیفه‌رموو.گه‌ردنی حه‌وت پشتیشت ئازا ئه‌گه‌ر ده‌زانی نیزام غه‌فاری به‌ قه‌ده‌ر چڵه‌ پووشێ قازانجی تایبه‌تی بۆ من بووه‌ لێره‌وه‌ یا له‌ هه‌ر منبه‌رێ بڵاوی نه‌که‌یته‌وه‌.ئاماده‌یشم له‌ هه‌ر شوێنێک جه‌نابت دیاری بکه‌ی له‌ سه‌ر ئه‌م بابه‌تانه‌ ڕاسته‌و خۆ قسه‌ بکه‌ین.له‌وانه‌یه‌ به‌ڕێزت نه‌وێری لێره‌ خۆت بناسێنی قه‌ی ناکه‌ .

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • ناشناس
                    ناشناس: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۲:۱۰ ق.ظ :

                    با سلام
                    اخر سر نفهمیدیم هدف از بیان این فرمایشات چی بود..
                    دفاع از کارگران شهرداری بود? رفع تکلیف یک عضو شورای شهر بود?
                    گیر دادن به شهردار بود? خود نشان دادن به عنوان فردی در منصب شورا و دلسوز مردم بود?

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • عبدالله طه زاده
                      عبدالله طه زاده: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۲:۰۶ ق.ظ :

                      ولی در عوض شهرداری در نضب بنر و تشکر و تقدیر از دوستانشان در مجلس و شورا بسیار کارامد و سریع عمل میکنند و جه بسا در مورد بارش اخیر هم از جناب نماینده و دیگر دوستان بنر تشکرآمیزی را هم در دست تهیه داشته باشند.

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • سالار
                        سالار: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۷:۵۴ ق.ظ :

                        باسلام
                        درود بر شما اقای غفاری .واقعا ناکارامدترین شهردار در این بخش در همین دوره میباشد تمام شهروندان گله دارند از برادران نعمانی.ومقصر اصلی خود اعضای محترم شورا هستن

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • ناشناس
                          ناشناس: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۱۲:۲۳ ق.ظ :

                          باسلام
                          جناب اقاي غفاري مثل اينكه برف باريدن را وسيله مسابقه دادن فرض كرديد واسه مهك بخش خدمات شهر داري واقعا خيلي بعيد هست از همچنين شخصيتي واسه باريدن همچنين نعمتي كه خدا فرستاده بيايم تحليل كنيم كه شهرداري از اين كار برنده نشده كل نيروهاي شهرداري جاي خود ولي اعضاي محترم شورا كارمندان اصلي شهرداري هستيد شهرداري در هر كار موفق بوده ميگن شورا كار راانحام داده هر جا به بن بست برسن كار شهردارميباشد واقعاً عجب اتحادي دارن خيلي متاسفم واسه همچنين مديران كه دوست دارن كه اينطوري واسه باريدن رحمت الهي اينچنين برداشتي داره اقاي غفاري اگه شهرداري نتونست از عهد كاري بربياد ضعف از خودتون هست نه شهردار يا شهرداري

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • سبوور
                          سبوور: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۲:۳۷ ب.ظ :

                          سلام جناب غفاری. سخنان شما کاملا عوامانه بود. انتظار میرفت کسی که برای مدتی رئیس شورای شهر بوده تخصصی تر و دقیق تر اظهار نظر کند. جنای غفاری مگر دوره ای که شما رئیس شورا بودید از ارومیه شرکت خدماتی نیاوردید که تا الان به همین بخش تنظیف و کارگرانی که شما در ظاهر از آنها دفاع میکنید بدهکارند؟ مگر عیدی این کارگران را این شرکت ترک کامل پرداخت کرد؟ بیمه قالیبافی برای آنها رد نکرد؟ شما آن موقع کجا تشریف داشتید؟

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • دلسوخته
                            دلسوخته: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۲:۳۸ ب.ظ :

                            مردم ما باید یاد بگیرند و در عمل:
                            1- به پست و مقام ها مثل خادمان و نوکران مردم نگاه کنند.
                            2- از آنان به خاطر پذیرش پست‌ها و داشتن درآمدها، کار و انجام وظیفه طلب کنند.
                            3- آنان را بیخود بزرگ نکنند و مثل شخصیت های مهم و مقدس و آسمانی و کاریزما به آنان نگاه نکنند.
                            4- به جای تملق و چاپلوسی حق و حقوق قانونی و انسانی خود را از آنان طلب کنند.
                            5- از آنان التماس نکنند بلکه طلب کنند.
                            6- برایشان ریاکاری نکنند.
                            7- از درست کردن واسطه و پارتی در بین خود و آنان، برای انجام کارهایشان پرهیز کنند.
                            8- فکر نکنند که آنان نابغه‌های شهرند، هزاران نفر قوی‌تر از کل این مسئولان در شهر ما هستند که هیچ پست و مقامی ندارند و آرام در گوشه‌ای کار می‌کنند.
                            9- به آنان (مسئولان) بی‌احترامی نکنند مگر اینکه مرتب به انجام وظیفه‌ی خود پشت‌پا بزنند و به کارهای ناروا و فردی سرگرم شوند.
                            10- از آنان انجام وظیفه‌ی قانونی، شفافیت، خدمت صادقانه، نگاه برابر و عادلانه به همه مردم، پارتی‌بازی نکرد، رشوه نگرفتن، و کارجمعی به جای کار فردی طلب کنند.

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • ناشناس
                              ناشناس: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱:۴۷ ب.ظ :

                              به نظر شورای محترم مگه وضع شهرداری از لحاظ مدیرت شهری وشورا ضعیف نیست ؟من به نوبه خودم قول میدهم چه کسانی که طرفدار شهردارهستن وهم مخالف 2سال دیگه کاندیدا میشون برای شورا همه این رفتار وکارها ظاهر سازی هستش برای درامد مالی اش اگه راست میگن اعضای محترم کاندیدا نشون تا وجدانشان یک زره هم بمونه همه اینها شعار وفرار از واقعیت هستش اگه راست میگن استعفا بدن مگه درامدش میگذاره خواهشا هر 11نفر شورا بیشتر ازاین دروغ تحویل مردم باشرف وباتمدن سقز تحویل ندهیدواقعا زشته ازاین بشتر همه 11نفر نه ابروی شهروهم ابروی خودتان زیر سوال نبرید ممنون میشیم

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • ر-ر
                                ر-ر: ۹-۲۳-۱۳۹۴ . ۴:۰۴ ب.ظ :

                                اقای ناشناس ظاهرسازی بعضی از اعضا دلیل بر دروغگو بودن کلیه اعضای شورا نیست در بین انها کسای هستند که به دنبال احقاق حق قشر زحمت کش شهرمان هستند و حتی صادق بودنشان باعث جبهه گیری تعدادی از اعضای شورا نسبت به ایشان شده و ایشان بود که حقوق معوقه چندین ماهه اینجانب وهمکارانم در واحد تنظیف را پیگیری کرده

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • عبدالله طه زاده
                                عبدالله طه زاده: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۴:۳۶ ب.ظ :

                                افراد دلسوز و منتقد در شورای شهر متاسفانه در اقلیت هستند.

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • انسان کورد
                                  انسان کورد: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۵:۴۴ ب.ظ :

                                  سلام و سپاس برای آقای غفاری که ذر زمینه انتقاد از عملکرد شهرداری تااندازه ای جلودارتر هستند. سوالی که مطرح است این است که چرا این قدر کم انتقاد می شود؟ آیا انتقادپذیری شهرداری کم است؟ آیا آستانه تحملشان بالا نیست؟ کم نیستند معضلات و ضعف هایی که شهرداری در عملکردش به چشم می آید. نمونه اش کار آسفالت کوچه های به اصطلاح خودشان “حاشیه ی شهر” که هر سال مصادف می شود با شروع بارندگی های پاییز.همین الان چندین و چند کوچه در “تپه صالح آوا” شن ریزی های آغشته به قیر و نیمه آسفالتشان زیر برف و یخ بندان هفته اخیر مشهود است. یا وضعیت جابجایی مسافران در اتوبوس های درون شهری که با ازدحام های نامعقول مسافران سرپایی که گاه منجر به درگیری مابین راننده و طرف مزاحم شده،امنیت روانی را از خانواده های نوجوانانی که محکوم به استفاده از این سرویس ها هستند،سلب می نماید.

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                  • ناشناس
                                    ناشناس: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۹:۰۰ ب.ظ :

                                    باسلام اقای غفاری اولا فکر نکنید که مردم این شرایط را درک نمیکنند دوما با این نوشته هایتان ضعف و ناتوانی خودتان را توجیه نکنید توی کشوری مثل انگلیس و امریکا در این شرایط با مشکل مواجه میشدند بجای دامن زدن به اختلاف تحریک کردن مردم ازما مردم بخواهید صبر پیشه و بخاطر این نعمت الهی خدا را شکر کنند با تشکر

                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                    • علی
                                      علی: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۹:۰۹ ب.ظ :

                                      آقای غفاری ظاهرا تبلیغات را برای دوره بعد شروع کردید این مشکل تنها مربوط به شهرداری نبود خودتان گفتید که از قبل هواشناسی اعلام کرده بود که شرایط بحرانی است پس چرا هم کیشان سابقتان مدارس را تعطیل نکردند تا در اوج ترافیک مقداری از مشکل کمتر شود

                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                      • امید
                                        امید: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۹:۵۲ ب.ظ :

                                        احتراما پیرو شایعات موجود در سایتها و شبکه های مجازی راجع به عدم پذیرایی و سرویس دهی به کارکنان و کارگران زحمت کش شهرداری سقز در هنگام عملیات برف روبی و نمک پاشی خیابانها و معابر سطح شهر در جریان بارش برف اخیر،روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری سقز اعلام میدارد که با توجه به درخواست مسول واحد تنظیف و بخش های مربوطه با تاییدیه معاونت خدمات شهری شهرداری و هماهنگی با ریاست دفتر شهردار سقز ، در رابطه با تهیه نهار و شام و مواد غذایی لازم به واحد کارپردازی شهرداری ارایه شده و این واحد کلیه درخواست ها را در اسرع وقت آماده نموده است. شایان ذکر است که در چهار روز کاری تعداد308 پرس غذا برای کارگران زحمت کش و کارکنان شهرداری که مشغول به فعالیت بوده اند تهیه شده است. لازم به توضیح است که جدول توضیحات به پیوست برای آگاهی و اطلاع عموم همشهریان فهیم شهر سقز و رفع هر گونه ابهام در نحوه خدمات دهی ایفاد میگردد.
                                        ردیف تاریخ ناهار/شام تعداد
                                        1 94/9/15 ناهار 26 پرس
                                        2 94/9/15 شام 138 پرس
                                        3 94/9/16 ناهار 41 پرس
                                        4 94/9/16 شام 11 پرس
                                        5 94/9/17 ناهار 56 پرس
                                        6 94/9/17 شام 17 پرس
                                        7 94/9/18 ناهار 19 پرس

                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                        • HK
                                          HK: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۰:۳۲ ب.ظ :

                                          با سلام خدمت آقای غفاری و همشهریان گرامی
                                          البته جرات نوشتن ونقد برخود، جای بسی تقدیر است .
                                          ولی دوست دارم نکاتی چند را خدمت شما معروض باشم.
                                          1. شورای شهر وشهرداری سازمان یا گروهی منفک از یکدیگر نیستند لذا هر نقدی بر شهرداری بر شورای شهر نیز وارد است.
                                          2. متاسفانه چه نمایندگان منتخب مانند مجلس یا شورای شهر وچه ریاست ارگانها و سازمانها عادت به استفاده از پتانسلهای مردمی در اداره ی امور شهر ی
                                          را ندارند.
                                          3.شفاف سازی ،قانونمندی ،شهروند مداری ،پاسخگویی ،تعامل سازنده و…
                                          باید دیگر از قالب شعار به استراتژی و هدف پایدار
                                          تبدیل شود تا اعتماد شهروندان جلب شود.
                                          3. عملکرد شهرداری سقزدر چند دوره ی اخیر نکات مثبت ومنفی دارد که متاسفانه شاید بار منفی آن بیشتر باشد. از نکات مثبت شهرداری توجه به خیابان سازی ومعابردر نقاط حاشیه ای شهر توجه به زیباسازی فضای شهری از جمله گلکاری و درختکاری
                                          میادین وپارک ها و همچنین جمع آوری به موقع زباله های خانگی (باتشکر فراوان در این قسمت از مسئو لان به ویژه رفتگران زحمتکش که اولین حلقه ی بهداشت جامعه هستند). اما مهمترین نکات منفی عملکرد شهرداری ، عدم مدیریت ترافیک شهری ،عدم توجه به توسعه ی معابر مرکزی شهر ، عدم توجه به ساخت وسازهای بی رویه و فروش غیر قانونی تراکم ،عدم وجود استراتژی جهت معماری ،کلان شهری ، عدم ساماندهی دست فروشان و مشاغل خیابانی،عدم توجه کافی به مسائل فرهنگی وفرهنگ سازی به
                                          ویژه در روابط شهروندی مانند رانندگی و احترام به قانون
                                          رابطه سالاری به جای قانون سالاری و…

                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                          • همشری
                                            همشری: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۱:۰۵ ب.ظ :

                                            جناب آقایان محترم شهرداری و شورای شهر .. چرا نمی خواید قبول کنید هیچ کدوم از شما در جایگاه خودتان نیستید…..هیچ کدام …. فکر نکنید ..جایگاهی که با التماس رای بیاورید همین طوری خواهد شد..برادر

                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                            • جلال
                                              جلال: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۱:۱۳ ب.ظ :

                                              از شماست که بر ماست یا از ماست که برماست
                                              هنوز در طرحهای شهری که در تابستان بیلش را می زنند مهندسین محترم فراموش می کنند که سقز جزو شهرهای سردسیر کشور است و باید برای این فصل مناسب سازی شود بعنوان مثال پیاده روهای اطراف مجتمع میدان آزدای در روزهای برفی تبدیل شده به پیست پاتیناژ
                                              واقعا برای خودم متاسفم و هر روز حرص می خورم که مهندسینی که فقط ژست مهندسی را یدک می کشند… این شهر را اداره می کنند.!!!

                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                              • غفور: ۹-۲۱-۱۳۹۴ . ۱۱:۳۶ ب.ظ :

                                                درود بر برادر دانا وتوانا جناب كاك نظام غفارى افرين واقعا كل فرموديد دوستان شهادت مى دهم كه اقاى غفارى هميشه به ناعدالتيهاى شوراوشهردارى انتقاد دارد ليكن بعضى از همكارانش متاسفاحتى اكر بدانند كه اظهارات وى واقعيت هم دارد عمدا هم راى نيستند اكر هزينه يك صدم بنرهاى تبليغاتى رابه هزينه غذاى كاركران ترجيح مى دادند مشكل نبود راست مى فرمايد مكر همان نيروهاى زمان كاكه عثمان رحيمى نيستند خرده نكيريد بزركترين خيانتى كه به مردم شد اجازه فعاليت شوراها بوداميدوارم اين مشكل بزرك عدم هماهنكى شوراها باهمديكر حل شود

                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                • ناشناس
                                                  ناشناس: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۸:۱۳ ق.ظ :

                                                  با سلام
                                                  عزيزاني كه شورا را مورد انتقاد قرار داده اند حتما مي دانند كه تصميمات شورا با رأي اكثريت به تصويب مي رسد و پيگير شوند كه اكثريت دست چه كسانيست و با رأيشان چه مواردي را تصويب كرده اند؟

                                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                  • ZODIAC
                                                    ZODIAC: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۸:۱۶ ق.ظ :

                                                    آقای نظام غفاری یادتان رفته با چه حرص و ولعی آقای نعمانی را شهردار کردید ؟!! حالا به قول یک ضرب المثل فارسی (( …وز به شقیقه چه ربطی داره)) یعنی تمام مشکلات برف و برف روبی و لغزندگی معابر و مبلمان شهری به خاطر نهار ندادن شهرداری هستش ؟!
                                                    پس این گوی و این میدان از این روزها زیاد تکرار می شه.

                                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                    • ناشناس
                                                      ناشناس: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۸:۳۴ ق.ظ :

                                                      جناب غفاری حالا رسم شده هر کسی بیاد سرکار به فکرجیب خودشون هستن پرسنل شهرداری بخصوص کارگران بیچاره زحمت کش دیر حقوق میگیرن با شکم کرسنه نمیتونن کار کنن هر ماه به دلیلی حقوقشان کسرمیشوند باید بگویم اگر شما یاشهردار 10سال هم حقوق نگیرید میتونیدشاهانه زندگی کنید اما کارمندهای ساده وکارگران بیچاره چی انشالله اهو نزوله خانوادهایشان دامن گیرتون باشد حالا امدی خودنمایی کنید قبل از شورا چی داشتی حا ببین چی داری

                                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                      • انتظار
                                                        انتظار: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۹:۲۶ ق.ظ :

                                                        به نظر من این شهردار کم کارترین شهر دار در طول تاریخ بوده بعد از گذشت چند روز از بارش برف هنوز بلوار ورودی بانه به سقز خیابان پرف از برف است……………………….

                                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                        • ناشناس
                                                          ناشناس: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۱:۳۵ ب.ظ :

                                                          خب خدا رو شکر اقایون شورا به غیر از تبلیغات ایام محرم و غیره چیرهای دیگری هم بلدند

                                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                          • غفاری
                                                            غفاری: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۳:۲۲ ب.ظ :

                                                            با سلام و ضمن تشکر از دوستان، چند پاسخ کوتاه به پرسشهای طرح شده:
                                                            1. ما به آقای نعمانی رای دادیم ولی به این معنی نیست که پس از آن حق بازخواست و تذکر و استیضاح او را نداریم.
                                                            2. ما قبلا راههای دیگر را طی کردیم: تذکر محرمانه و دوستانه، تذکر شفاهی، تذکر کتبی، طرح سؤال و…
                                                            3. هدف ما از اطلاع رسانی این است: اولا شفاف سازی و اطلاع رسانی را وظیفه ی خود می دانیم. ثانیا: شاید این کار شوکی را به شهردار و بقیه وارد کند تا در راستای خدمتگزاری تلاش کنند. ثانیا: می خواهیم افکار عمومی را همراه کنیم تا فشار بیشتر بر شهرداری و مدذیریت شهری وارد آید و تن به تغییر و افزایش کارایی دهد.
                                                            4. بنده برای مجسمه ی آقای رحیمی رای جمع نکرده ام. البته به آن رای داده ام و آن را بی هویت نمیدانم. اما چنان قانونمد با برخورد کردیم که آقای رحیمی اتفاقا از ما رنجیده است.
                                                            5. بنده درصدد تبلیغات نیستم. اگر خواسته ی شخصی داشتم با سکوت محقق می شد و نیاز به اعتراض و ف ریاد نداشت. ضمنا بنده نه قصد کاندیداتوری در انتخاباتدوئر پنجم شورا را دارم نه در انتخابات دیگری.

                                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                            • محسن عبد
                                                              محسن عبد: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۱۱:۳۵ ب.ظ :

                                                              اقای غفاری جوری شکوایه و اه و ناله کردن و از این وضعیت ناراضین انگار بنده شهردار و منصوب کردم ، جناب غفاری شما 4 سال تمام مفت حقوق میگیرن که تنها وظیفه تون ، نظارت بر شهرداری داشته باشید اما متاسفانه …
                                                              پس خواهش میکنم بازم کمپین تبلیغاتی راه نندازید و با اذهان همشهریان عزیز بازی نکنید ، ….

                                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                              • ناشناس
                                                                ناشناس: ۹-۲۳-۱۳۹۴ . ۸:۳۸ ق.ظ :

                                                                ببخشید آقای غفاری، درمورد گزینه سوم.هدف اولتون که مشخص شد این حرفها شایعه بوده و نهار و شام داده شده.پس اطلاعاتتون درست نبوده. درمورد هدف دومتون باید عرض کنم که جناب شهردار و بقیه تا اونجایی که تونستند کار کردند. بارش برف از ساعت تقریبا 12ظهر شروع شد و در عرض یک ساعت،کل شهر سفید شد.خب به نظر شما با وجود بارش سنگین برف و شلوغی خیابان های اصلی در اون لحظه کافی بود یک راننده ترمز بگیره، کل خیابان بسته میشد. و خیلی دلایل دیگه… شما نباید فقط یک جنبه ی کار رو درنظر بگیرید و براساس اون یک نظر کلی بدید.و هدف سومتون، با شایعه پراکنی فقط اعتماد مردم رو نسبت به خودتون از دست میدید. به جای اینکارها به نظر بنده یه کم اتحاد داشته باشید تا بتونید شهر رو به بهترین شکل به بالاترین جایگاهش برسونید. ممنون

                                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                              • هیوا
                                                                هیوا: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۶:۱۸ ب.ظ :

                                                                کاش پست و مقام ها بعد از چند بار کم کاری عوض می‌شدند به خدا شهر ما انسان خوب کم نداره.
                                                                کاش انسان‌های خوب و درست کار برای همه چی کاندیدا می‌شدند.
                                                                تو را به خدا تو را به پیغمبر به وجدان به شرف به انسانیت انسان‌های شریف کناره‌گیری نکنید.
                                                                با کناره‌گیری و فوش دادن به خدا هیچی حل نمی‌شود لااقل یکبار هم شده آزمایش کنید.
                                                                به خدا کناره‌گیری وضع را خراب‌تر می‌کند و هرچه از کم‌کاری مسئولان ضعیف بگیم و کلمات ناپسند بگیم هیچی حل نمی‌شود خودمان هم باسکوت وکناره‌گیری در جرم آنان شریکیم.
                                                                اگر راست می‌گوییم و دلسوریم باید وارد میدان کار شد. هیچ راه دیگری نیست.

                                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                              • ناشناس
                                                                ناشناس: ۹-۲۲-۱۳۹۴ . ۱۱:۲۹ ب.ظ :

                                                                با سلام
                                                                در مورد عملکرد ضعیف شهرداری همه افراد مطلع هستند ، ولی درباره نقد آقای غفاری، نقد ایشان بجا بوده و شهرداری هم هیچ پاسخی برای گفتن ندارد،ولی کاش همه اعضای شورا جرات داشتند و از اینکه مواجبشان از محل های دیگر قطع نگردد و از اینکه سیمایشان در پیشگاه شهردار کدر نشود ، واهمه ای نداشتند ،آنموقع شاید دست و پای شهروندان آتل بندی نمیشد و ماشین هایشان به سمت صافکاریها روانه نمیشد ، ولی همه این ها فدای سر جیب مبارک بعضی از اعضای شورای محترم شهر سقز،اجرشان با خدا

                                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                • Azad
                                                                  Azad: ۹-۲۳-۱۳۹۴ . ۱۱:۵۵ ق.ظ :

                                                                  با عرض سلام و ادب
                                                                  این متن اگر از جانب یک شهروند یا یک کارمند شهرداری یا شورای شهر نشوته می شود، به جد به آن آفرین می گفتم و به احترامش دست می زدم!! ولی وقتی از جانب یک عضو شورای شهر نوشته می شود، بیشتر سبب ناراحتی و آزردگی است!! مگر نه اینکه شورای شهر و شهرداری مکمل یکدیگر اند!! مگر نه اینکه شورای شهر نهاد ناظر بر شهرداری است! مگر نه اینکه شهردار به رای مستقیم شورای انتخاب می شود!! پس چه شده است که شورای شهر اینگونه ساز غریبانه می زند؟؟ واقعا چه شده است؟؟ ضعف عملکرد مدیریت شهردار اظهر من الشمس است بردار گرامی!! منکر زحمات ایشان و پرسنل نیستم ولی با قیاسی ساده با پیشرفت تمام جوانب و دوره های سابق و نچندان دور مشخص است که دغدغه چند م شهرداری خدمت رسانی است! تا پاساژ و مغازه و … هست چرا خدمت رسانی!!!