شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۶/۰۷/۱۳۹۹
دوشنبه، 15th فوریه 2016
9:25 ب.ظ

زباله بیمارستانی و چشمان تیزبین یک شهروند

زباله های بیمارستانی و چگونگی امحای آن از موضوعات مهم بهداشتی – درمانی است . شارنیوز بعد از دریافت عکسی که توسط یکی از مخاطبان ارسال شده بود، از وجود زباله بیمارستانی در مقابل ورودی درمانگاه ساریژ با خبر شد و با توجه به اهمیت موضوع طی تماسی با مدیریت درمانگاه , علت این موضوع را جویا شد.zobalehbimarestani

دکتر فرجی ضمن اشاره به نوع عفونی و نوع بی خطر این نوع زباله ها , به شرایط استاندارد تفکیک زباله های عفونی از سایر زباله های بیمارستانی در درمانگاه تحت مدیریت خود اشاره و نسبت به موضوع پیش آمده اظهار بی اطلاعی کرد . وی افزود : محتوای عکس , یکسری زباله از نوع کاغذ استریل و بی خطر بوده که متاسفانه بدلیل کم لطفی شهروندان موضوع برجسته شده است . وی گفت : زباله های عفونی و خطرناک با شرایط استاندارد و تحت نظارت کارشناسان مرکز بهداشت تفکیک شده و به منظور بی خطر سازی به مراکز مجوزداری که تبدیل این نوع زباله ها به زباله های معمولی را برعهده دارند ؛ ارسال خواهند شد .

وی بی احتیاطی در پاره شدن بسته نایلونی زباله را عامل ریختن زباله بی خطر در جدول کنار خیابان دانست و تاکید کرد که از این به بعد زباله ها ساعت دوازده شب جلو درب درمانگاه قرارداده خواهد شد و از تکرار این موضوع جلوگیری می شود.

ضایعات مراکز بهداشتی – درمانی ؛ که بیشتر در بیمارستانها , آزمایشگاهها و درمانگاهها تولید می شوند به علت آلوده بودن و زیانهای ناشی از عدم مدیریت بهداشتی , باعث ازدیاد و اشاعه انواع بیماریهای خطرناک و مسری شده و تهدیدی جدی برای سلامت انسان و محیط زیست محسوب خواهد شد.

کد خبر: 18050






۱۱ دیدگاه

  • سردار اردلان
    سردار اردلان: 2-16-2016 . 10:18 ق.ظ :

    درود

    بسیار پدیده جالبی است که :

    ۱- مسئولین محترم در بیشتر موارد اظهار بی اطلاعی می کنند ، اساسا هر کسی در بخش خویش مسئولیت هایی دارد و قرار نیست که همه امور هر بار به اطلاع ایشان برسد، بلکه وظیفه ایشان توجیه و در صورت لزوم تادیب پرسنل تحت امر ایشان است که امور محوله را با مسئولیت پذیری تمام و به نحو درست انجام دهند.

    ۲- حتی اگر این زباله ها عفونی نباشند از قبح این کار چیزی کم نمیشود و شخص خاطی کاری بسیار غیر متمدنانه انجام داده است، آیا آن شخص با خانه و محیط زندگی خویش اینگونه برخورد خواهد کرد؟
    به راستی چرا مردم هنوز در قبال محیط زندگی خویش اینگونه رفتار میکنند ؟!!!

    ۳- این رفتار البته مختص به این محل نمی باشد و اکثر مغازه داران شهر چنین رفتاری دارند حتی در خیابانهای معروف و پر تردد شهر این پدیده به وفور قابل مشاهده است که زباله ها بدون پوشش در زیر درختان و … رها میگردند. اما اصولا شهروندان از جاهایی مانند در مانگاه و ادارات و مدارس و … انتظار دارند مسئولانه تر و در شان نام و جایگاه خویش رفتار کنند.

    پاسخ دهید

    • m
      m: 2-16-2016 . 1:07 ب.ظ :

      در تقسیم بندی ها زباله های عکس فوق تحت عنوان زباله های عفونی خوانده می شوند و حتی اختلاط آنها با زباله های عمومی هم ممنوع است چه برسد به رها ساختن آن در خیابان!!!

      پاسخ دهید

      • هه وال
        هه وال: 2-16-2016 . 1:17 ب.ظ :

        با سلام
        شارنیوز عزیز و تیز بین لطفا یک سری هم به بیمارستان امام خمینی بزنید.
        شاید اونجا بازهم یک فوق دیپلم آزمایشگاه!!!!!!!!!!!! داره ملت بدبختو ویزیت می کنه.
        ممنون میشم

        پاسخ دهید

        • محمدحسین امینزاده
          محمدحسین امینزاده: 2-16-2016 . 7:42 ب.ظ :

          – برای یک فرد تحصیلکرده و پزشک قبل از هر چیز پایبند بودن و توصیه به رعایت بهداشت محیط اهمیت دارد و الگوی مردم جامعه خویش در رفتار و عمل باید باشد لذا شایسته بود ایشان ضمن قبول مسولیت خویش رسما از مردم عذر خواهی و از گزارشگر تشکر و فوری با شخص و یا کارمند خاطی تحت مسولیت خویش برخورد جدی و محکم می نمودند . بدیهی است همه می دانند آقای دکتر که شخصا زباله ها را بیرون نمی برند! و این کار کسی دیگر است در اینصورت اقدام جدی ایشان شان درمانگاه و بخش خصوصی را در نزد مردم اعتبار می داد و توجیه موضوع غیر قابل توجیه نتیجه معکوس در بر دارد .

          پاسخ دهید

          • شهروند
            شهروند: 2-16-2016 . 10:25 ب.ظ :

            کاش شهروندان ما نگاههای تیزبینشان بقیه ی گوشه و کنار شهر را هم می دی د .و بدون اطلاع دیگران را زیر سوال نبریم برای شهروندان عزیزم متاسفم که به جای همیاری و کمک در داشتن شهری سالم فقط در جهت نابودسازی یکدیگر گام بر میداریم وبناجوانمردانه است که همه ی زحمات بی وقفه پرسنل را زیر سوال ببریم ..
            کاش کمی با هم منطقی تر ،، از روی آگاهی و مهربانتر رفتار می کردیم.

            پاسخ دهید

            • از تهران
              از تهران: 2-17-2016 . 7:56 ق.ظ :

              از آن شهروند محترم و سایت شارنیوز بابت پیگیری این مسئله بسیار سپاسگزاریم. الان بی تفاوتی آفت بسیار بدی است که به خیلی از چیزها سرایت کرده. بسیار خوبه و جای امیدواریست اگر هستند کسانی که نمی گویند: به من چه!!!

              پاسخ دهید

              • شارؤمه ند
                شارؤمه ند: 2-17-2016 . 6:17 ب.ظ :

                شارنیوز دلسوز ممنون که چشمان تیزبینتان زباله های عفونی!!!!؟؟؟(کاغذ باطله)را می بیند ولی جای بسی تعجب است که دیان کیش حه مالاوا را نمی بیند که چه بر سر این مردم می آورد و…..لطفأ قبل از درج خبرصحت وسقم مسایل را از کارشناسان ومسؤلین جویا شوید تابه جای سایت به شایعه پراکن مبدل نشوید واعتبار وشأن خبری خود را حفظ کنید ممنون منتظراعتمادسازی ومتعهد کردن سایت هستیم

                پاسخ دهید

                • شهروند سقز دوست
                  شهروند سقز دوست: 2-17-2016 . 6:38 ب.ظ :

                  با سلام
                  صرفنظر ازاینکه ریختن زباله در معابر کار اشتباهی بوده و دور از شان شهروندی
                  اما بنده هیچ زباله بیمارستانی در عکس ندیدم به جز جلد پلاستیکی و کاغذی لوازم پزشکی و از نظر تقسیم بندی جزو زباله های عادی بوده نه بیمارستانی و تنها از منظر زیباشناختی جای اشکال دارد.
                  در ضمن زباله های عفونی و بیمارستانی(اعم از سر سوزن. انژیوکت و ….) داخل سیفتی باکس ریخته شده و توسط بخش خصوصی و با نظارت مرکز بهداشت جمع اوری و در محل مخصوص تعیین تکلیف می شود.
                  بهتر بود به جای تیتر خبر که خواننده را به بیراهه میبرد تیتر بهتری انتخاب می شد.
                  خوبه در مورد همه مسایل شهر حساس باشیم اما بزرگنمایی و خبر نیمه واقع ارزش رسانه ای خبر را زیر سوال می برد
                  ممنون از شهروندان عزیزم که به فکر زیبایی و سلامتی شهرند.

                  پاسخ دهید

                  • درمانگاه ساریژ
                    درمانگاه ساریژ: 2-17-2016 . 11:55 ب.ظ :

                    در خصوص خبر منتشرشده تحت عنوان “زباله های بیمارستانی و چشمان تیزبین” بر آن شدیم موضوع را با توضیح مسئول نظافت درمانگاه پیگیر شویم و ما هم با مخاطبان محترم شار نیوز به قضاوت بنشینیم. درمانگاه دو نوع زباله عفونی و غیر عفونی دارد که زباله های عفونی آن مانند مطب ها و سایر مراکز درمانی هر روز یا دو روز یکبار به منظور بی خطرسازی به شرکت متولی این امر تحویل داده می شود. رسید میزان زباله های توزین شده توسط این شرکت و گزارش بازدیدهای محیط زیستی موید آن است و زباله های غیر عفونی طبق معمول همه زباله های عادی سطح شهر در کیسه های مشکی ریخته شده و توسط ماموران زحمت کش شهرداری دفع میشود. مسئول نظافت درمانگاه توضیح دادند که آن روز زباله های عادی را در کیسه های مشکی ریختم و جلو درب درمانگاه قراردادم پایین آمدم تا کاپشنم را بپوشم پس از یک ربع ساعت که با یکی از پرستاران از درمانگاه خارج شدیم دیدیم همه زباله ها را توی جدول ریخته اند بلافاصله به کمک ایشان زباله ها را جمع آوری کردیم و در کیسه مشکی ریختیم. هرچند که درمانگاه در هر حال منطبق برگزارشهای دقیق و اصولی خود را پاسخگو میداند و چه بسا بسیاری از راهنماییهایی که موجب رضایتمندی مراجعان شده است ،که بیشتر اوقات به آن اذعان میکنند، مدیون همین پیشنهادات و انتقادهای سازنده ی همشهریان بزرگوار هستیم که در طول این چند سال با تماسهای تلفنی خود و یا تذکر حضوری ما را یاری کرده اند. اما باز جای چند شکوه ی دوستانه خالی است کاش چشمان تیزبینی می دیدند شبی را که پزشک دلسوز درمانگاه پس از شیفت کاری با بنده تماس گرفتند که جایی می روم میخواهم شما هم باشید و بدون هیچ حق الزحمه ای با بنده و آقایانی که امیدشان را از همه جا از دست داده بودند به مداوای خانم پیری رفتند که به شدت مریض بود و نمی خواست به هیچ مرکز درمانی برود و یا زمانی که قرارداد ما با بیمه های درمانی لای چرخ بوروکراسی رایج گیرکرده بود و ما به احترام همشهریان دفترچه ها را از آنها قبول میکردیم عکسی از حجم زیاد برگه های بیمه سوخته را هم در فضای مجازی می دیدیم. درمانگاه ساریژ خود را نه در مقام توجیه و نه در مقابل منتقدان، بلکه خود را در کنار آنها حس میکند.

                    پاسخ دهید

                    • شهروند
                      شهروند: 2-18-2016 . 11:55 ق.ظ :

                      از سایت شار نیوز بابت سلیقه ای و گزینشی عملکردنش سپاسگزاریم ممنون که مراعات عادتهای ما را میکنید و شما هم سخت اسیر پوسته سخت فیلترینک با غشایی به قطر مذاق خودتان هستید و هر نظری که خواستید منعکس می فرمایید و هر کدام را که نخواستید از گردونه ی مباحث خارج می فرمایید این همه احترام در این عصر به اراء و افگار(همان افگار بخوانید اشتباه تایپی نیست) مردم جای تقدیر است.

                      پاسخ دهید

                      • شهروند
                        شهروند: 2-20-2016 . 7:09 ب.ظ :

                        باسلام ممنون می شوم سری به درمانگاه تخصصی جنی دادگاه قدیم بزنید واقعأ این مکان در شأن پزشکان و بیماران نیست خواهشأ گزارشی اصویری ومصاحبه ای بل مردم انجام دهید

                        پاسخ دهید