شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۵/۰۷/۱۳۹۹
جمعه، 29th آوریل 2016
2:04 ب.ظ
به بهانه روز شورا

جای خالی برنامه های فرهنگی اجتماعی در شورای دور چهارم

نویسنده ی مقاله
شهریار قاسمی

پس از اعلام نتایج انتخابات دور چهارم شورای شهرسقز در سال ۹۰، این امید بوجود آمد که یازده نفر از قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه با نگرش نو و بینشی آگاهانه، قطعا برای پیشرفت و توسعه عمرانی-فرهنگی-اجتماعی… سقز نسخه های مناسب و کارسازی خواهند پیچید اما با گذشت سه سال، متأسفانه در بخش فرهنگی اجتماعی، اتفاق خاصی نیفتاد و بیشتر به فعالیتهای عمرانی و تغییر کاربری های سوال برانگیز پرداخته شد.

قطعا عمران بدون فرهنگ و رشد اجتماعی کافی نیست و آنچه که امروز شاهد آن هستیم ضعف برنامه ریزی و توقف رشد اجتماعی در سقز می باشیم

با نگاهی به اتفاقات ناخوشایند اجتماعی در سالها و ماههای اخیر از جمله خودکسی های متعدد و خشونت های خیابانی و سایر بزهکاری های اجتماعی، برنامه ریزی مناسب فرهنگی اجتماعی و تلاش در این راستا در مجموعه شورا دیده نشده و هیچ مصوبه مناسب و مدون فرهنگی از جلسات شورا خارج نشده است.

الحاق هکتار ها زمین به محدوده شهر قطعا نیازمند برنامه ریزی مناسب فرهنگی اجتماعی است چراکه در آینده نچندان دور، جمعیت کثیری در این مناطق ساکن حواهند شد آیا برای این جمعیت برنامه ریزی شده یا فقط در فکر صدور پروانه ساختمان و افزایش درآمد شهرداری هستیم؟

آیا هزینه خدمات شهری به زمینهایی که قرار است ساخته شود از محل اخذ عوارض صدورپروانه تأمین خواهد شد یا بازهم باید شاهد روستاسازی در دل شهر باشیم؟

درپایان باید این نکته را متذکر شد که کار فرهنگی نیازمند برنامه ریزی مناسب و صرف هزینه و زمان است و اعضای شورا و مسئولین باید آستین بالازده و همتی بگمارند چراکه  اگر بازهم در این خصوص چشم پوشی شود، قطعا شاهد نابهنجاری و معضلات اجتماعی بیشتری خواهیم بود.

کد خبر: 18892






۹ دیدگاه

  • کردستان
    کردستان: 4-29-2016 . 3:04 ب.ظ :

    متأسفانه۳ ساله که۷ نفر از اعضای شورا سقز مشغول تبلیغات برای جناب بیگلری هستند و اصلا کاری به وضعیت تأسف بار سقز ندارند و دل نمیسوزونند. شخصیت،شعور و انسانیت به مدرک نیست. اینو همین اقایون نشون دادن…

    پاسخ دهید

    • پاریس
      پاریس: 4-29-2016 . 5:56 ب.ظ :

      سلام. بعد از ۲ سال و اندی برگشتم سقز ولی انگار این شهر هیچ مسئول و صاحبی نداشته تو این ۲سال چون اصلا فرقی نکرده بود که هیچ،بدتر هم شده بود متأسفانه!؟
      شورا و شهردار جدید عثمان رحیمیرو حسابی کوبیدن ولی خودشون هم در عمل کاری نکردن. جالب اینه که مردم هم اعتراض نمیکنن…

      پاسخ دهید

      • دڵسۆز
        دڵسۆز: 4-29-2016 . 9:00 ب.ظ :

        آفرین بر نکته ای که اشاره شد به راستی نه تنها مجالی یا همتی صرف پرداختن به مسائلی به این مهمی نشد بلکه خود نیز از نظر مالی بار خاطری برای شهر شدند که جوابی برای اقناع افکار عمومی نخواهند داشت البته آقایان غفاری،دوغی و باغبانی از این امر مثتثنی هستند

        پاسخ دهید

        • عادل: 4-30-2016 . 1:48 ب.ظ :

          باتشکر وسپاس فراوان از اقای شهریار قاسمی برای نقدهای بجا وبی طررفشان ………………………….
          بله تجاوز وتعرض به خاک سقز ازپانزده سال پیش یعنی سال ۱۳۸۰توسط استاندارو شهردار وقت شروع شدبه گونه ای که تنها دغدغه ی شهرداری پلاک بندی زمین های مسکونی وفروششان بود به دون انکه توجهی به ایجاد کانون های فرهنگی هنری- کتاب خانه -فضاهای سبز چند منظورهو…داشته باشد .واین بود که با سر کار امدن افای عثمان رحیمی کارازکار گذشته بود، وبسیاری از زمین ها به مرحلهی کاربری واجرا درامده بودند.امید است زمین های تازه الحاقی بستر مناسبی رابرای احداث واجرای فعالیت های فرهنگی اجتماعی اقتصادی ایجاد شود واشتباهات سال های قبل تکرار نشود.

          پاسخ دهید

          • ریبوار: 4-30-2016 . 2:00 ب.ظ :

            مادر _بسیاری ازبزه کاری ها،بیماری های روانی،فقر،طلاق -بیکاری است واما اگر این مشکل به شکل مدیریتی ومتخصصانه حل نشود ما در اینده شاهد آمار بیشتری از این نابسامانی های اجتمتعی فرهنگی خواهیم بود

            پاسخ دهید

            • کمال
              کمال: 4-30-2016 . 11:49 ب.ظ :

              شورای شهر و شهرداری سقز واقعا جز ضعیف ترین ها بودن در این دوره کاش به جای تبلیغ و نصب پلاکاردهای از خود مچکر بودن فکری به حال شهر می کردند اقایون شورای شهر به کجا؟؟؟؟کار فرهنگیتون در این دوره شده بود نصب پلاکاردهای در این شهر که هیچ مناسبتی با فرهنگ و مذهب منطقه نداشت ….

              پاسخ دهید

              • وريا
                وريا: 5-2-2016 . 12:27 ب.ظ :

                در تایید فرمایشات دوستان آخه کجا دیده شده به مربی ای که تیمش تو مسابقات محلی توی فرضاً کشور پاکستان یا هر خراب شده دیگه ای مقام آورده تبریک بگن
                واقعاً حیف پول مردم بیچاره نیست خرج چاپ پلاکارد برای تبریک به مجری شدن یک نفر بشه؟
                کاش یه ذره بیشتر فکر می کردید

                پاسخ دهید

                • وجدان بيدار
                  وجدان بيدار: 5-3-2016 . 6:28 ب.ظ :

                  متاسفانه این حضرات که شورای قبل رو متهم به سواستفاده و اختلاس کردند(که البته به شدت هم وارد بود) خودشان از اول ماها از بانک شهر ان وام کم بهره رو گرفتن!! جالب اینه میگن مصوبه داشت!! بله خودشان واسه خودشان مصوب کردند، پس قانونیه!!کسی نیست بگه نمیشد اگر وامی درکار بود اونو بین ٢٠ خانواده یا جوان بیکار تقسیم میکردید که نفع این سپرده بیت المالی برای شهرندان باشه نه جیب حضرات!؟

                  پاسخ دهید

                  • نسیم: 5-5-2016 . 9:01 ب.ظ :

                    البته دوستان یادمان نرود که شهرداری سقز دوبار به عنوان شهرداری نمونه در سطح کشوری انتخاب شده است..
                    اما ای کاش این خدمات ادامه دار شود وتوجه ی به حاشیه ی شهر هم می شد

                    پاسخ دهید