شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۵/۰۴/۱۳۹۸
سه شنبه، ۱۵ام اردیبهشت ۱۳۸۸
۹:۳۷ ق.ظ

دیدار با آقایان سید هاشمی و صاحبی

دومین از شب دیدار اعضای شورای شهر با معلمان بازنشسته سقزی به دیدار با آقای صاحبی و سید هاشمی گذشت که هر دو جزء مطرح ترین معلمان سال های نه چندان دور سقز به شمار می روند. عرفان صاحبی که هم اکنون نیز در دانشگاه پیام نور مشغول به تدریس است و تا چند ماه قبل مدرس دانشگاه آزاد نیز بود، در حوزه علوم انسانی و خصوصا روانشناسی که رشته تخصصی وی نیز می باشد، جزء صاحبنظران به شمار آمده و تالیفاتی نیز دارد. وی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر خبر از به پایان رساندن جلد دوم کتاب افسانه و داستان های فولکلور منطقه داد که به کمک دانشجویان دانشگاه پیام نور گردآوری کرده است. صاحبی ضمن تشکر از حضور مهمانان، پیشنهاداتی در خصوص ساخت محل های اسکان موقت در کنار سد لگزی مطرح نمود. شهردار سقز نیز در این دیدار این دو شب را که در حضور اساتید خوش نام سقزی بوده به عنوان یکی از بهترین روزهای زندگی خود نام برد و از صاحبی به خاطر یک عمر تدریس در سطوح مختلف تقدیر و تشکر نمود. رحیمی از عرفان صاحبی همچون چهره ای ماندگار در تاریخ سقز یاد کرد. آقای سیدهاشمی دبیر بازنشسته شیمی نیز برای دقایقی میزبان اعضای شورای شهر و شهردار سقز بود. وی به بیان خاطراتی از دوران تدریس و تلخی ها و شیرینی های آن دوران پرداخت.  
عرفان صاحبی
عرفان صاحبی
سید هاشمی
سید هاشمی
 
کد خبر: 3276


۹ دیدگاه

  • ابراهیم کریمی
    ابراهیم کریمی: ۲-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۱:۳۴ ق.ظ :

    این کاری رو که شورای شهر و شهردار شهر سقز شروع کرده اند بسیار کار پسندیده است

    آقای سید هاشمی عزیز یکی از به ترین و
    مردترین معلمان سقزند. امیدوارم که روزی بتوانم ایشان رو از نزدیک ببینم.

    پاسخ دهید

    • علی
      علی: ۲-۱۵-۱۳۸۸ . ۹:۵۲ ب.ظ :

      چرا اعضای شورای شهر با سواد ، فرهنگ دوست فقط به حضور اساتید پیر و بازنشسته می روند. اگر جرات دارند به حضور معلمین رو شنفکر و علم روز بروند تا بفهمن فرهنگ یعنی چه؟

      پاسخ دهید

      • !
        !: ۲-۱۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۷ ق.ظ :

        در جواب اقاي علي:
        خوب جناب عالي بگيد فرهنگ يعني چه! شمايي كه هنوز بلد نيستي با چه ادبياتي بايد حرف بزني…. اين افراد بزرگوار كه اين همه به شهر ما خدمت كردن و از خودشون مايه گذاشتن حقشونه كه ازشون قدرداني بشه نه اينكه پير و بازنشسته خطاب بشن ,كه البته اين پيري و بازنشستگي هم حاصل جوونيشونه كه براي امثال شما صرف كردن…اين افراد هنوز هم روشنفكر و ايده ال هستن…

        پاسخ دهید

        • بهروز-ش
          بهروز-ش: ۶-۲۶-۱۳۸۸ . ۸:۱۲ ق.ظ :

          منظور آقاي علي نفي اساتيد محبوب سقز نيست ايشان پيامي دارد كه خوب بيان نكرده است.من هم معتقدم كه از تمام معلمان دلسوز بايد قدر داني شود چه بازنشسته چه شاغل.من هم شاگرد آقايان سيد هاشمي وصاحبي بوده ام به خاطر دارم ايشان و چند معلم ديگر( آقايان محمدي-اميني -اردلان – فتح الله زاده و…..) براي پاسخگويي به سوالات دانش آموزاني كه درپارك شهر مشغول درس خواندن بودند به آ نجا ميامدند و خالصانه جوابگوي سوالات ما ميشدند.در كجاي دنيا اين دلسوزي را سراغ داريم؟

          پاسخ دهید

        • hmid
          hmid: ۲-۱۶-۱۳۸۸ . ۶:۳۲ ق.ظ :

          من اگر اقای صاحبی عزیز را ستون فقرات تدریس و اداره اگاهانه دبیرستان سعدی بدانم .اگر اقای خالدی را مغز توانای ریاضی بیشک اقای سید هاشمی را استاد عزیزشیمی خودم بعد از 3 دهه بیاد دارم .صادقانه بگویم حتی وقتی که در کانادا هم محصول اسید و پاز دلمان را خنک میکرد ارزو داشتم روزی به سقز بر گردم و به او بگویم دبیر شیمی ما اقای ارمسترانگ هم مثل ایشان دلسوز بودند.با ارزوی سلامتی برای این عزیان اگر شهرداری در ادای احترام به معلمان نسل جوان کاری انجام نمیدهد بنظر من شما مثل یک میدیای مسول در انشار نظراتشان فعال باشید.بیشترین احترام به استادان قدیمی ارج نهادن به شاگردان گذشته و همکاران امروزیشان است.

          پاسخ دهید

          • رحمان جوانمردی
            رحمان جوانمردی: ۲-۱۷-۱۳۸۸ . ۱:۵۸ ب.ظ :

            احترام به این دو استاد گرامی بسیار بجا بود. قدردانی از معلم، قدردانی از آموزش و علم است. این اساتید نسلهای مختلفی را در سقز آموزش داده‌اند. آقای سید هاشمی در تابستان ۱۳۵۲ یک ماه به این بنده درس شیمی آلی آموخته است که هنوز هم بیشتر آموزه های ایشان را بخاطر دارم و خود را وامدار ایشان می دانم. تعلیم ایشان با استادی و از سر احاطه کامل ایشان به موضوع بود. آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای این دو عزیز را دارم.

            پاسخ دهید

            • فارووق مێعمارزاده
              فارووق مێعمارزاده: ۲-۱۸-۱۳۸۸ . ۷:۵۷ ق.ظ :

              سلاوی تایبه‌تیم هه‌یه بۆ هه‌ر دوو مامۆستایانی به‌رێز ساحێبی و سه‌ید هاشمی. هه‌ر دووی ئه‌م به‌ڕێزانه له مامۆستایانی من بوون و زۆر شتیان لێ فێر بووم. هیوادارم هه‌ر ساخ و سڵامه‌ت بن و ئاواتی به‌خته‌ته‌وه‌ریم بۆ هه‌ر دووكیان هه‌یه.

              پاسخ دهید

              • رستمي
                رستمي: ۲-۱۸-۱۳۸۸ . ۱۰:۵۴ ب.ظ :

                براي معلم علي الخصوص معلميني باشايستگيهاي نامبردگان كمترين حركتي بوده كه انجام شده ضمن تقديم بهترين ارزوها براي آنان حركت بانيان اين امررا ارج مينهم وجاي بسيار معلمين ديگررا خالي ميبينم كه انشائ لله درآينده اجتماعات بزرگتري را شاهد باشيم.

                پاسخ دهید

                • عزیزی
                  عزیزی: ۸-۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۱ ب.ظ :

                  آیا فقط این دو معلم تلاشگر هستند چرا سایر عزیزان معلم را فراموش کردید بهتر است کمی به خود بیایید

                  پاسخ دهید