شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۲/۰۷/۱۳۹۸
شنبه، ۱۳ام تیر ۱۳۸۸
۶:۵۵ ب.ظ

بیایید قدر این اکسیژن محلول در هوا(!) را بدانیم-شهربان

همان طور که مستحضر بوده و هستید به علت کمبود بخار و موقعیت بی شغلی، در باره ی همه ی جریاناتی که پس از شب 22 خرداد اتفاق افتاد سکوت کردیم،بهتر بگویم سکوتانده شدیم.اصلا به ما چه که چی شد ،چطوری شد و چگونه این طوری شد،که محال بود بشه و اگه قرار بود بشه چرا این قدر تابلو! به هر حال (نا)چیزیه که شده و دنیا پستی و بلندی زیاد داره البته ما که بلندی هایش را ندیدیم ولی داداشمان که در آن ولایت اسکاندیناوی می باشد می گوید دنیا از ان بالا یک رنگ دیگر است و همیشه بادیدن عسک هایی که برای مان می فرستد از حسادت منفجر می شویم ،که ما کجاییم و دوباره ما کجاییم. قبل از آنکه آهوی  کلام از یدمان در نرفته و به کوه و چمن و بیابان و عابر بانک نزده به اصل موضوع بپردازیم ،در این ایام بی خبری و بی خیالی و سوت و پرسه زدن در کوچه ی علی چپ ،چند روز پیش که رفته بودیم برای خودمان قاقا لی لی بخریم مشاهده نمودیم همه ی مغازه ها تعطیل گشته است .اول شیطان توی جلدمان رفت و فکر کردیم انتحابات تجدید شده ولی بلافاصله با وردی که از مرحوم مادربزگ مان یاد گرفته بودیم شیطان را کله پا نمودیم و فهمدیدیم لابد مغازه دارها رفته اند دسته جمعی در منزل 22 خرداد را جشن بگیرند،و بزنند و حرکات موزون انجام دهند،البته چون مواضع فکری ما کمی سبز بود مبلغی ناراحت شدیم و پیش خودمان گفتیم ااااک هییی ولی از طرفی هم از وجود این همه شادی و یکدستگی در میان همشهری های محترم به وجد آمدیم. اما چون خربزه ی بی لرز مثل زهر مار می ماند و خوشی فراوان مانند هر چیز فراوان دیگر باعث دلدرد می شود در پی این حرکت قرار شده است راسته ی بازار اردلان را دیوار کشی کنند تا مشخص شود یک من ماست چقدر کره دارد و نیز چقدر دوغ!! شایعاتی هم در خصوص پلمپ نمودن بازار و تبدیل آن به زمین فوتبال به گوش می رسد.شادی هم حدی دارد همین کارها را می کنند که  تورم به پانزده(بخوانید بیست و پنج) درصد می رسد.اصلا با این وضع هوا و خس و خاشاک موجود در آن شاید عزیزی خواست ماسکی کوفتی زهرماری بخرد،خب چه خاکی بر سرش بریزد.این چه وضعش است؟!! یک مسئول محترم هم فرموده اند :”عده ای (در کمال بی جنبگی ) از آکسیژن ما استفاده می کنند و بازار تعطیل می نمایند .”چه شیوا چه نیکو چه هاج زنبور عسل!   (ما را باش که تا ان لحظه فکر می کردیم اکسیژن یک عنصر فراوان در طبیعت است ) اگر اینها از نفت و گاز هم استفاده می کردند که جامعه دچار روغن سوزی و التقاط آب و روغن می گشت! پس بیایید قدر این اکسیژن محلول در هوا(!) را بدانیم که از سرمان زیادی است و هی نفس عمیق بکشیم ولی در بازدم مواظب باشیم که صدایی از خود نبزوزانیم .در شادی های مان آنقدر ورجه وورجه ننماییم تا سرانه ی  دیوار جامعه بالا نرود که آن موقع سیمان هم نایاب می شود و مجبور می شوند به جای سیمان از کاه و گل استفاده کنند که نتیجتا، خس و خاشاک بیشتر می گردد و …کد خبر: 3556


۲۳ دیدگاه

  • aa
    • massih
      massih: ۴-۱۴-۱۳۸۸ . ۱:۱۱ ب.ظ :

      خوب بود . دست شما درد نکند. به راستی در این شرایط نامطلوب سیاسی – اجتماعی خواندن چنین مطالبی التیامی است بر دردهای درونی

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • موج سبز
        موج سبز: ۴-۱۴-۱۳۸۸ . ۷:۰۳ ب.ظ :

        براستي دست شما درد نكنه خيلي جالب بود به طرز زيباي مسائل سياسي اخير ايران رو توسيف كرديد اي ول.

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • Zoodiak
          Zoodiak: ۴-۱۴-۱۳۸۸ . ۸:۵۱ ب.ظ :

          شما جرات نوشتن نقد نداريد هركي به به چه چه گفت مي زاريد اينجا

          …………….!!!!!!!!!!

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • هه لو
            هه لو: ۴-۱۴-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۵ ب.ظ :

            شاره باني خوشه ويست ده ستت خوش بي به راستي جوان و جيگه ي ريزه كه به و جوانييه به سه ر هاتي ئه م را بردوه ت به يار مه تي ئه و پينوسه لارو له ويره ي كه هيشتا له ژير گوشاره كانا را وه ستاوه و سه ربه رزانه ده نوسيت به هه ستي سه وزت به بيرو باوه ري به رزت بو خه لكي شاره كه ت و ولاته كه ت بنوسي.هه ر سه ر به رز و سه ركه وتو بيت به ئا واتي داهاتوويكي روون و پر له خوشي و سه ر به رزي و به دور له فيل و دروو هه ره شه و گروشه.( هاوريي روژاني رابردو براي چكوله ي داهاتوت)

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • papa
              papa: ۴-۱۴-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۸ ب.ظ :

              در مردابي كه براي خود ساخته اند هرچه بيشتر دست و پا بزنند بيشتر فرو ميروند

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • h-a
                h-a: ۴-۱۵-۱۳۸۸ . ۵:۴۶ ق.ظ :

                شماهاچرادست ازموذیگری بر نمی دارید وبه هرشیوه ممکن نیش خودرا برپیکره امنیت اجتماعی فرومیکنید اگربالفرض قبول کنیم که درتمام ایران تقلب صورت گرفته محال است درسقزتخلف دولتی صورت گرفته باشد چون همه کاندیداها هم در صندوقها وهم درفرمانداری نماینده داشتند مگرخود اوراق رای هوشمندبوده باشند که آنهم محال است بنابراین همچنانکه مقام معظم رهبری تاکید نمودند اینگونه اراجیف جایی دراین نظام نداشته وندارد وبا توجه به آشکارشدن دست اجانب خصوصا استعمارپیردرخلق جنجال وناامنی دیگرشماها نباید اینگونه بفرمایید.

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • n s
                  n s: ۴-۱۵-۱۳۸۸ . ۴:۴۵ ب.ظ :

                  eyval khili bahal bod aslan shoma hamishe tanzaton khobe ehtiyaji be tarif nadare khodayish man hankidam vaghti sokote 22 khordade saqez ro didam aslan entezare sokot nadashtam vali……..

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • ناشناس
                    ناشناس: ۴-۱۵-۱۳۸۸ . ۶:۱۰ ب.ظ :

                    دست همه بچه های شار نیوز درد نکنه.امنیت اجتمای ما از امثال h-aبه خطر می افتد نه شما

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • ازادي
                      ازادي: ۴-۱۵-۱۳۸۸ . ۹:۲۶ ب.ظ :

                      h-a عزيز اينها واقعيت جامعه است و هر كس كه خود را انسان و مدافع حقوق اوليه ي انساني بداند نمي تواند انها را اراجيف بنامد و از واقعيات چشم پوشي كند پس گر چنين است بياييد شما چشمان خود را بگشاييد و ببينيد چه بر سر مردم بي د فاع و حق طلب ايران امده است و بياييد ايران را از اين ويرابتر نكنيد.با تشكر بسيار از دوستان عزيز و زحمتكش شار نيوز و به اميد موفقيت روز افزون واميد به فردايي بهتر

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • h-a
                        h-a: ۴-۱۶-۱۳۸۸ . ۵:۳۰ ق.ظ :

                        خطاب به Anonymous
                        شمابجای نظردادن دربخش امنیت اجتماعی بهتره بری گندی را که درثبت نظربرماموستا خمین زده ای پاک کنی ، چراکه هم ادیبی بلندپایه را مورد تمسخرقرارداده ای وهم دل دوستداران ادبارا بدرد آورده ای!!!!!

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • Zoodiak
                          Zoodiak: ۴-۱۶-۱۳۸۸ . ۴:۱۵ ب.ظ :

                          h-a عزيز

                          دوستان ما متاسفانه فقط جوگير هستند ، نه روشن فكرند و نه سياستمدار نه ادبي !!

                          ما كردها فقط دوست داريم ساز مخالف بزنيم واسه اينكه خودي نشون بديم.

                          نويسنده همين مطلب از جمله آدم های خوش فکر این شهره که من بسیار به وجودش افتخار می کنم.با تشکر از دوستان اصلاح طلب که واقعا گل کاستند

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • sezar
                            sezar: ۴-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۵ ق.ظ :

                            خسته نباشید شارنیوزیهای عزیز. h_aسر تو مثل کبک زیر برف کردی وجود انسانهای بی درکی مثل شما در جامعه باعث شده که سران دولت دست به چنین تقلب ناشیانه ای بزنند.اینم بدون که مهم این نیست که در سقز تقلب صورت گرفته یا نه مهم این است که این کودتای در کل ایران صورت گرفته.در کل امیدوارم روزی تو هم از توهماتی که بهت دیکته شده بیرون بیای!!!!!!!

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • silas
                              silas: ۴-۲۳-۱۳۸۸ . ۳:۱۲ ب.ظ :

                              h_a عزیز.در ماه چقدر ازشون پول می گیری؟

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • h-a
                                h-a: ۴-۲۵-۱۳۸۸ . ۶:۲۶ ق.ظ :

                                من برای همه کسانی که بنوعی آب به آسیاب دشمن میریزند وبا آدرسهای غلط دشمنان نظرمیدهند وبراحتی آب خوردن مملکت خودرا هدف وآماج تیرهای زهرآگین دشمنان قرارمیدهند متاسفم متاسفانه امروز اگرکسی بخواهد از کشورش دفاع کند فکرمیکنندیا پول گرفته ویا کبکه ولی من به شماها میگویم ما نه آنوقت که از تمامیت ارضی این مملکت دفاع میکردیم وجان خودرا فدای آن مینمودیم ازکسی پول گرفته ویا توقعی داشتیم ونه امروز توقعی ازکسی ، فلذا بجای تهمتهای آبکی بفکروطنتان باشید ونگذارید دشمنان سوء استفاده کنند اگر واقعا ایرانی هستید

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • مامه خه مه ی نیشتمان
                                  مامه خه مه ی نیشتمان: ۴-۲۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۷ ب.ظ :

                                  جنابh-aعزیز:هرگاه حقوق برابرخواسته ایم شمابرطبل جدایی طلبی وفریاد دفاع ازتمامیت ارضی کوفته اید.کسی که این همه نابرابری وفقر وفساد اداری واجتماعی رانمی بیندوناپسندترآن که می بیندوباز هم به تعریف وتمجید می پردازد ، کبک نیست .مرغ خانگی است که خروس های همسایه پر بر پشتش باقی نگذاشته اندو هر روز بدون میل خود،بارهاوبارها مزاحم او می شوند.
                                  البته بلانسبت از روی شما .

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                  • ناشناس
                                    ناشناس: ۴-۲۶-۱۳۸۸ . ۴:۱۷ ب.ظ :

                                    kash inghad wahgte khodetoono be neweshtan in chizha sarf nikardid ye khorde be fekre in bodid ke dare chi sare mardomemon myad.na be ghole khodet be assk nega koni va hasrat bokhori.heyf ke javoonaye …ba arezooye sarbolandi…. D.LONDON

                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                    • ناشناس