شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۱۹/۰۹/۱۳۹۷
جمعه، ۲۷ام شهریور ۱۳۸۸
۹:۰۹ ق.ظ
توضیح اداره راه سقز در باره انتشار یک خبر در رسانه های خارج از کشور

مسائل غیرواقعی منعکس شده است!

در پی درج اخباری در سایت ها و رسانه خارج از کشور در مورد عملیات تعریض و ساماندهی حریم جاده قیلسون که در آن خبر از قطع صدها درخت مثمر و غیر مثمر داده شده بود، اداره راه و ترابری شهرستان سقز طی نامه ای ضمن تکذیب این اخبار از شارنیوز خواست تا جهت روشن شدن موضوع اقدام به درج توضیحات آنها نماید که متن کامل این توضیح به شرح زیرتقدیم می گردد: درج خبر مربوط به آمارتخريب و قطع درختان مثمر و غير مثمر در حاشيه راه فرعي روستاي قيلستون در شهرستان سقز كه در سايت ها و شبكه هاي خارجي منتشر شد، توضیحات زیر جهت تنویر افکار به اطلاع می رسد: بر اساس قانون ايمني راهها، حريم جاده مقوله ايست جهاني و جزئي است از قانون كلي راههاي سراسر جهان جهت حفظ جان انسانها تدوين شده. حريم در راههاي روستايي 12.5 متر در راه فرعي 17و5 متر ودر راه اصلي 22و5 متر از آكس جاده مي باشد كه تمام اشخاص حقوقي و حقيقي ملزم به رعايت آن بوده و هيچكس حق هيچگونه ساخت و ساز و ديوار كشي ، نهال كاري و … ندارند. اين اداره در سالهاي پيشين اقدام به پخش اطلاعيه اي در بين اعضاي شوراهاي روستايي جهت آگاهي مردم نمود و دردو سال قبل نيز كه اين اداره تسطيح و رگلاژمسير روستايي قيلستون را انجام داد، باز هم به صورت شفاهي به تمام باغداران واقع در مسير تذكر داده شد که اعضای شورای این روستا گواه این مسئله هستند.درنهایت با توجه به آسفالتي شدن مسير در سال جاري توسط اين اداره (آسفالت بازيافت ) و افزايش سرعت وسايط نقليه عبوري در محل و براي حفظ جان مردم خود منطقه، آزاد سازي حريم راه انجام گردید .علی رغم اعلام این رسانه ها مبنی بر از بین رفتن 3000 اصله نهال مثمر و 2000 اصله چنار اعلام می کنیم که تنها 31 اصله نهال مثمر و 65 اصله چنار که در یک یا دو متری راه قرار داشت قطع شده است.(تصاویر گویای این واقعیت است) حال سوال این است آيا قطع چند اصله نهال ارزش جان كودك،پيرمرد يا پيرزني را ندارد كه هر آن احتمال دارد اتفاقي رخ دهد وچون حادثه هيچگاه خبر نخواهد كرد و اگر قرار است جان چند نفر انسان به قيمت تخريب مسئولان اداره راه در آمان بماند اين كار را با جان و دل  مي پذيریم. جاي تعجب دارد كه سايت ها و شبكه هاي خارجي بدون اطمينان از صحت و سقم خبر واصله به لحاظ تشويش اذهان عمومي نسبت به انعكاس آن  اقدام و رسالت رسانه اي خود را فراموش مي كنند .ودر اين راستا اينجانب از تمام عزيزاني كه به هر عنواني اظهار نظر فرموده اند كمال تشكر و قدر داني را مي نماييم.

اداره راه و ترابري شهرستان سقز

dsc07066

نمونه نهال غیر مثمر قطع شده

dsc07067

نمونه نهال مثمر قطع شده

dsc07069

فاصله اندک نهال های کاشته شده و با کنار جاده

dsc07076

حریم جاده باید 12 و نیم متر باشد

کد خبر: 4556




    مطالب مرتبط:


۱۴ دیدگاه

  • shariwan
    shariwan: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۵ ق.ظ :

    akhe in tor ham nist ke jenabali mifrmaii dar zeman shoma

    پاسخ دهید

    • ارسلان
      ارسلان: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۶ ب.ظ :

      بابا مگر در كل قيليون 3000 نهال مثمر وجود داره ؟

      پاسخ دهید

      • رمضانی
        رمضانی: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱:۱۵ ب.ظ :

        این سایت(…) هر چی دلش خواست می نویسه جدا ها! هرچی دلش بخواد مهم هم نیست درست باشه یا غلط

        پاسخ دهید

        • خود دانی
          خود دانی: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱:۱۷ ب.ظ :

          چنان گفتن چنار و درخت فکر کردم هر کدامشان 100 سال قدمت دارند. این ها که هنوز یک سالشون هم نشده.!

          پاسخ دهید

          • خود دانی
            خود دانی: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱:۱۹ ب.ظ :

            آقا دولت بدبخت چیکار کنه. بلاخره باید جایی برای حریم راه وجود داشته باشه یا نه؟ حالا من به خاطر اشغال فضای زیاد تری برای زمین میان بغل جاده درخت می کارم. خوب تکلیف چیه ؟ این خلاف یا نه؟ اگه خلافه که کار خوبی کردن برخورد کردن. این چه طرز اطلاع سانیه که همه جیز رو 300 برابر بزرگ کنن خوب همینه که کسی بهشون باور نمی کنه

            پاسخ دهید

            • سیما
              سیما: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۱:۳۶ ب.ظ :

              این هم از آن خبر هاست که با شاخ و برگ فراوان و بوق کرنا از قاچاقچیان و 3اف‌هایی که به جای عزرائیل مامور قبض روح مردم شده اند حمایت می کنند .کاش این ها یک طرفه به قاضی نمی رفتند و حق و نا حق مصلحت و غیر مصلحت را از هم تشخیص می دادند .

              پاسخ دهید

              • ازاد
                ازاد: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۳:۱۸ ب.ظ :

                سلام به نظر من از این به بعد بجای خبر رسانی بهتر است دو سایت ضد خبر رسانی بر علیه همدیگر را دنبال کنند و انقدر ادامه دهید وبه همدیگر ضربه بزنید تا یا یکی از دو سایت یا هر دو سایت متلاشی شود . این برنامه از ما بهتران است که شما از ان غافلید

                پاسخ دهید

                • علی
                  علی: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۴:۲۳ ب.ظ :

                  بسیار برای سایت شارنیوز متاسفم كه به سخنگوی ادارات دولتی بدل شده و به جای موشكافی مسائل و خبرهای مختلف، چشم بسته ادعاها و مواضع روسای ادارات را منعكس میكند!

                  پاسخ دهید

                  • به‌فرین
                    به‌فرین: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۷:۴۶ ب.ظ :

                    سلام دوستان، به نظر من این كار اداره راه و ترابری سقز كاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده بوده است و این عمل هدفی بجز تخریب مراتع و منابع طبیعی سقز نداشته است. چرا اداره راه نقاط حادثه‌خیز و خطرناك جاده‌ای را اصلاح نمیكند؟! این باغها و درختان میوه به چ دلیلی قطع و نابود گشته‌اند؟ آیا هدف خدمت بوده‌ است یا اهدافی پلید و شوم دیگری كه همانا نابودی نشانه‌ها و نمادهای سرسبزی و حیات در این خطه میباشد مد نظر بوده‌ است؟! من با توجه به سابقه اداره راه و ترابری فكر میكنم این یك توطه برنامه‌ریزی شده بر علیه رونق و آبادانی سقز است و هدف آن خدمت به مردم نیست. عكسهای مربوطه نیز كاملا گزینشی میباشد و اصلا با فاجعه به‌ وجود آمده در قیلسون خوانایی ندارد.

                    پاسخ دهید

                    • susan
                      susan: ۶-۲۷-۱۳۸۸ . ۹:۰۳ ب.ظ :

                      کاش تعصب های بی جا چشم ما را کور نمی کرد .

                      پاسخ دهید

                      • wafa
                        wafa: ۶-۲۸-۱۳۸۸ . ۵:۲۰ ق.ظ :

                        slaw azizan nazanm la vlati ema bo chi hi eidarek nzarat va sar prshti nakat kate ka av nmama dadnre ya sharadari hich nalet ta malek la xarch la mahduda drust dabet dvaii achet ay ruxene kura bra pesh gatlaka xalki la tavani jurmaka agadar kano takay xalki hajar gunahbar akan bratan wafa

                        پاسخ دهید

                      • سیروان
                        سیروان: ۶-۲۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۸ ق.ظ :

                        من این خبر را در سایتی خواندم که با کمک یکی از ارگانهای نظام راه اندازی شده است. ارگانی که تنهای چیزی که برایش مهم نیست جان انسانها است. اگر به اسامی افرادی که این سایت را راه اندازی کرده اند نظری بیندازی متوجه خواهی شد قضیه از چه قرار است. این خبر تنها خبری نیست که جهت منافع افرادی بخش می شود این جمع دها خبر بخش کرده اند که هیچ کدام ارزش خبری نداشته اند.
                        به نظر شما در این موقعیت که نظام حتی به رئیس جمهور، رئیس مجلس ونخست وزیر قبلی اش اجازه نمی دهد نظریاتشان را مطرح کنند چگونه اجازه می دهد افرادی سایتی را راه اندازی کنند که با به اصطلاح سرنگونی طلبان وحتی افرادی که از اعضای احزاب مسلح ضد نظام هستند مصاحبه کند؟ واز اعضای ابعضی از احزاب به اصطلاح سرنگونی تلب تعریف وتمجید کند؟

                        پاسخ دهید

                      • پاشکۆ
                        پاشکۆ: ۶-۲۹-۱۳۸۸ . ۷:۵۰ ق.ظ :

                        حالا که این قدر برای جان آدمها ارزش قائلید شما را به خدا از این 5/12متری که برای یک جاده کوتاه روستایی میذارید تنها دو سه متر هم برای جاده اصلی سقز – بانه قائیل باشید. اخه اونجام آدما رفت و آمد میکنن! منتها یه کمی بیشتر از این مسیر. درختی هم برای از بین بردن نیست!

                        پاسخ دهید