شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۱/۰۵/۱۳۹۸
یکشنبه، ۵ام مهر ۱۳۸۸
۱۲:۴۹ ب.ظ

چند خبر کوتاه حاشیه ای!

*چندی قبل خبری مبنی بر دستگیری 9 حفار غیر مجاز در روستایی به نام ” دوله کویره” از توابع سقز از سوی فعله گری مدیر میراث فرهنگی استان انتشار یافت که بعد از درج در خبرگزاری فارس و ایرنا شارنیوز هم اقدام به انتشار آن نمود. از همان بدو انتشار نظراتی که برای این مطلب گذاشته شد حاکی از عدم صحت این خبر و اساسا برخی وجود چنین روستایی را در شهرستان منکر شدند و اینکه حفاری غیر مجاز به شکلی است که امکان اجتماع 9 نفر را میسر نمی کند. پیگیری ما از یک منبع آگاه در نیروی انتظامی نتیجه ای نداشت و کسی از این خبر مطلع نبود تا اینکه در پیگیری ماجرای زیویه فرصت گفتگو با آقای فعله گری دست داد و خود ایشان هم از وجود چنین خبری یا مصاحبه با خبرگزای های فارس و ایرنا ابراز بی اطلاعی کردند. تا اینجا که علل ظاهر خبر صحت نداشته مگر اینکه روابط عمومی این نهاد راسا اقدام به انتشار آن کرده باشد. حال که سخن به اینجا رسید بهتر است به این نکته نیز اشاره شود که وضعیت قلعه باستانی زیویه به بحران نزدیک شده و رانش تالار ستون دار زیویه که یکی از قدیمی ترین تالار های ستون دار جهان است به دلیل رانش به خطر افتاده است. سقز است و یک قلعه زیویه که اگر به همین منوال پیش برود تا چند سال دیگری جز نامی از  آن چیزی باقی نخواهد ماند.

تالار ستون‌دار قلعه زیویه همچنان درحال رانش است

*مسابقات فوتسال جام رمضان یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی سالانه در سقز است که جمع کثیری از جوانان سقزی را به خود جذب می کند. نتایج این مسابقات مشخص شد اما از آخرین دوره آن مسائل مربوط به درگیری های حاشیه ای آن بیشتر نقل محافل شد تا اصل ماجرا! چند درگیری میان هواداران تیم ها در روزهای آغازین مسابقات مسئولان را بر آن داشت جلسه ای بین گروه های درگیر برپا کنند و از آنها بخواهند در حفظ نظم همراهی کنند حتی کار به جای رسید که یکی از برگزار کنندگان آنها را در یک اتاق تنها گذاشت که مشکلاتشان را در همین اتاق حل کنند که ظاهرا این تصمیم کارگر افتاد و قول همکاری داده شد تا اینکه باز هم در مسابقه نیمه نهایی و فینال درگیری ها از سر گرفته شد و پلیس ضد شورش وارد ماجرا شد. آگاهان خشونت های موجود در اینگونه اماکن را جدا از حرکات خشونت آمیز و نزاع های فراوان خیابان های سقز نمی دانند که این روزها دامان مسافران حاضر در شهر را هم به اشکال مختلف گرفته است.

*حدود یک ماهی است که شب هنگام در حوالی میدان مادر غوغایی است. جوانان طالب هیجان سقزی این شب ها با انجام حرکت های نمایشی و ویراژ دادنهای آنچنانی که اتفاقا کلی هم طرفدار پیدا کرده، مجریان ایجاد نظم را حسابی به دردسر انداخته است. این جوانان ابتدا ساعاتی خودرو ها در حوالی میدان مادر پارک کرده و بعد از جمع شدن مردم شروع به ویراژ دادن می کنند.اگرچه تاکنون موردی از تصادف یا صدمه به این خاطر گزارش نشده اما جو ملتهب حوالی این میدان خانواده ها را وادار کرده شب نشینی هایشان را به جای دیگری منتقل کنند. اما نیروی انتظامی هم چندان مهربانانه با این جوانان برخورد نمی کند و معمولا تعقیب و گریز تا خیابان های اطراف ادامه دارد. رانندگان 3 اف از پیشگامان ویراژ دادن در میدان مادر هستند. *مهرماه امسال ماه تئاتر کردستان است. جشنواره تئاتر مریوان و تئاترکردی سقز در این ماه  برگزار می شود اما از همین ابتدای راه، چند تن از تئاتری های سقز و دیگر شهرها نسبت به نتایج بازخوانی متون اعتراض جدی دارند و معتفدند حقی از آنها ضایع شده و نظر دیگران بر نظر اعضای هیات بازبین تحمیل شده است. در همین راستا دو نامه اعتراض رسمی به مدیر کل ارشاد استان ارسال شده که ظاهرا وی را نیز تحت تاثیر قرار داده بود و به همین سبب جلسه ای با حضور مسئولان تئاتر استان و اعضای بازبین تشکیل و موارد بررسی شد اما تغییری در نتایج به وجود نیامد.ممکن است این اعتراضات زمان برگزاری جشنواره-که نیمه دوم مهر ماه اعلام شده بود- را به تعویق بیاندازد. از طرف دیگر هنوز بودجه جشنواره هشتم هم اعلام نشده است. *روز خبرنگار بدون هیچ سروصدایی آمد و رفت. طبیعتا خبرنگارن غیر دولتی توقع یادآوری این روز را ندارند اما خبر رسید که مسئولان نه تنها هیچ تقدیری از آقای باژیان تنها خبرنگار حوزه دولت عمل نیاورده که دستمریزاد خشک و خالی هم تحویل ایشان نداده اند. تلاش باژیان باعث شده در خبرگزاری فارس و صدا و سیما اخبار مربوط به سقز بیشتر از دیگر شهرستان های استان باشد که شارنیوز هم در پاره ای مواقع از این اخبار استفاده می کند. *سرقت و دستبرد کماکان ادامه دارد البته طی هفته گذشته تنها خبر مربوط به سرقت خودروها منتشر شده است. در یک مورد راننده از خودروش پیدا شده که از یکی از دکه های کنار خیابان خرید کند که فردی از موتورسیکلت پیاده شده و مقابل چشمان او خودرو را به سرقت می برد.سارقان بعدا با دریافت دو میلیون تومان خودرو را به مالک تحویل دادند. هنوز خبری از دستگیری سارقانی که چندی قبل به چند منزل در بلوار انقلاب دستبرد زدند، منتشر نشده است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از شناسايي و دستگيري برخي افراد مرتبط با حوادث تروريستي اخير كردستان خبر داد.كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه در حاشيه جلسه علني روز يكشنبه با خبرنگاران گفتگو مي‌كرد در پاسخ به سوالي در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوي كميسيون متبوعش درباره حوادث تروريستي كردستان گفت: هيئتي به رياست علاءالدين بروجردي رئيس اين كميسيون در كردستان سفر كرده‌اند و با توجه به گزارشاتي كه به آنها اعلام مي‌شد مشخص شد افرادي در اين رابطه شناسايي و دستگير شده‌اند.

این روزها بحث تغییرات احتمالی مدیریتی داغ است در این میان از افرادی همچون زرین گل نماینده قبلی بیجار و مسعودی فرماندار اسبق سقز بعنوان گزینه های مطرح استانداری کردستان نام برده می شود

*همزمان با سومین سالگرد آغاز به کار شارنیوز سعی کردیم امکانات جدیدی به شارنیوز اضافه کنیم که کما بیش در جریان قرار گرفته اید. اولین مورد سیستم خبرنامه شارنیوز است(در صفحه متن اخبار قسمت سمت راست بالای صفحه)  که کاربران با اضافه کردن ایمیل خود می توانند روزانه در جریان آخرین اخبار و مطالب قرار بگیرند. بعد از وارد کردن ایمیل، نامه ای برای شما ارسال خواهد شد که برای تایید عضویت در خبرنامه لازم است بر روی لینک موجود در این کلیک کنید. حدود 20 نفر از دوستانی که تا کنون عضو شده اند هنوز بر روی این لینک کلیک نکرده اند. با توجه به اظهارنظر های فراوان کاربران که به غنی تر شدن مطالب کمک میکند امکان جدیدی به بخش کامت اضافه شده که نظردهنگان می توانند به نظرات دیگران نیز پاسخ دهند این کار زمینه گفتگوی میان کاربران را فراهم میکند. گزینه پاسخ در زیر هر نظر آمده است. گروه شارنیوز در فیس بوک به راه افتاد و در تا چند روز دیگر شارنیوز با نصب سامانه جدیدی مطالب خود را به صورت خودکار به این گروه انتقال میدهند. جدای از این امکان، سقزی های چهارگوشه جهان می توانند در این بخش با هم آشنا شوند و در مورد مسائل مختلف به گفتگو بپردازند.خلاصه اگر می خواهید از همشهریانتان خبر داشته باشد اولا در فیس بوک ثبت نام کنید ثانیا عضو گروه شارنیوز شوید.

گروه شارنیوز در فیس بوک

کد خبر: 4676


۳۱ دیدگاه

  • زانیار
    زانیار: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۲:۱۶ ب.ظ :

    با سلام و خسته نباشید
    خواهشمندم که مسئله زیویه را پیگیری کنید و هر روز در موردش خبر رسانی کنید تا مجبور به تمهیدات بشن و خدای نکرده این یک زیویه را هم که داریم از بین نره و به قول خودتون فقط اسمش بمونه.
    با تشکر

    پاسخ دهید

    • سياوش
      سياوش: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۳:۰۸ ب.ظ :

      ممنون از پيگيري هاي شارنيوز .
      بله فكر مي كنند سقز بي صاحبه كه هر دروغي دلشان خواست بگويند دوستي هم به اسم prdrj در تمام خبرهاي مشابه سنگ اين آقايان را به سينه مي زند .

      پاسخ دهید

      • prdrj
        prdrj: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۲:۲۸ ق.ظ :

        سلام آقا سیاوش
        چه شده به کجا چنین شتابان؟؟؟تحمل یک نظر مخالف را ندارید؟شما ها که داعیه مدارا با مخالف وتولرانس و تحمل را دارید مرغ همسایه برایتان غاز است؟…

        پاسخ دهید

      • دوستدار هنر
        دوستدار هنر: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۶:۴۵ ب.ظ :

        تئاتری های سقز از بس به هم فحش داده اند آبروی هر چه هنرمند است برده اند. چرا این نوع رفتار در زمینه های دیگر هنر نیست

        پاسخ دهید

        • ...:شهاب:...
          …:شهاب:…: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۸:۵۷ ب.ظ :

          اگه از طریق اینترنت این مشکل زیویه رو به گوش جهانیان برسونیم و اطلاعیه در سطح شهر پخش کنیم ویک تجمع جلوی فرمانداری شاید مسولان رو بیدار کنه….

          پاسخ دهید

          • hsan
            hsan: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۹:۲۴ ب.ظ :

            مسئله این روزها سرقته. دیروز پراید یکی از دوستان من رو دزدیدن.

            پاسخ دهید

            • محمد زاده
              محمد زاده: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۹:۲۶ ب.ظ :

              خبر دارید چند نفر از اعضای ستاد احمدی نژاد تو فرمانداری استخدام شدند. رئیس ستاد سقز هم قراره از صندوق مهر رضا بره تو فرمانداری کار کنه.

              پاسخ دهید

              • آگاه
                آگاه: ۷-۵-۱۳۸۸ . ۱۰:۰۰ ب.ظ :

                فکر نمی کنم استاندار عوض شود چون نسبت فامیلی با وزیر کشور دارد و رهبر هم که به کردستان آمد از کارهایش تعریف کرد. در سقز هم در سطح بخشدار تغییرات می شود نه بیشتر

                پاسخ دهید

                • saghez
                  saghez: ۷-۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۷ ق.ظ :

                  خبر مهم خبر مهم خبر دارید چند نفر از اعضای ستاد احمدی نژاد تو فرمانداری با مدرک دیپلم استخدام شدند. رئیس ستاد سقز هم قراره از صندوق مهر رضا بره تو فرمانداری کار کنه

                  پاسخ دهید

                  • ribvar
                    ribvar: ۷-۶-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۰ ق.ظ :

                    من از سایت شارنیوز خواهش میکنم مجدد با فعله گری تماس بگیرن و بگن در این مدت چه کار برای میراث فهنگی کردن. چرا هیچ پروزه ای در استان کردستان فعال نیست آیا این بی کفایتی مدیریتش نیست؟چرا همکاراش محل سگی بهش نمیذارن؟ فقط 4 نفر از همشهری و همکیشان خودش شدن همه کاره

                    پاسخ دهید

                    • prdrj
                      prdrj: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۰:۴۵ ب.ظ :

                      سلام آقای با فرهنگ و مودب.امثال شماها همین هستید.اگر چشمانت را باز کنی همه چیز و همه کارهای سازمان عریض میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان را می بینی.متاسفیم برای تو و امثال تو…

                      پاسخ دهید

                  • محمد
                    محمد: ۷-۶-۱۳۸۸ . ۱۰:۰۴ ب.ظ :

                    دژ زيويه قرباني بي كفايتي و بي لياقتي مسئولين اول سقز و بعدا” سنندج چون اگرما كسي دلسوز داشتيم مسئولين سنندج به ميل خود كار نمي كردند و با اثار باستاني سقز به مانند كالاي شخصي يا لوازم خانگي خودشان معامله نمي كردند مثال : تپه كاني رشكه كه شركت بيس راه ( پيمانكار اتوبان كرمانشاه مياندواب ) نصفي از ان را با خاك يكسان كرد و با يك سفارش مدير عامل بيس راه به استاندار و استاندارهم با يك تك زنگ به ميراث سنندج دستور ازسرگيري عمليات اجرايي كه توسط خود ميراث متوقف شده بود دوباره بدونه هيچ مشكلي براي بيس راه صادر نمودند
                    و قلعه زيويه كه قرباني مشكلات شخصي مسئولين ميراث سنندج شده .
                    مردم شريف سقز زيويه در خطر نابودي 100% و با زبان بي زباني از شماها درخواست كمك مي كند .

                    پاسخ دهید

                    • prdrj
                      prdrj: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۲:۳۳ ق.ظ :

                      سلام شارنیوزی ها چرا نظرات اینجانب و پاسخ آقا محمد را که از اسم خودش ناراضی بود را از سایت برداشتید این خلاف رسالت شماست!!!آمدید نسازید قرار بر این است این سایت آزاد و بی طرف باشد نه برای بعضی ها دو پینگ کند…!!!؟؟؟

                      پاسخ دهید

                      • محمد
                        محمد: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۲۰ ق.ظ :

                        اخه نظرات تو ارزش يك نگاه كردن ساده رو هم نداره
                        مگه براي شوخي و سرگرمي بزارن رو سايت .

                        پاسخ دهید

                        • prdrj
                          prdrj: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۲ ق.ظ :

                          سلام آقا محمد مودب
                          ولتر بزرگ اگر او را بشناسی ؟میگوید هر نوشته ای به یکبار خواندن آن می ارزد.شوخی و سرگرم کردن خود ارزش و حتی پاداش هم دارد ولی بی ادبی و تهمت و افترا گناهی نا بخشودنی است.ضمنا شما فکر نمیکنم اجازه داشته باشید بجای سایت محترم شار نیوز تصمیم بگیرید.

                          پاسخ دهید

                  • h-a
                    h-a: ۷-۷-۱۳۸۸ . ۷:۴۴ ق.ظ :

                    سلام دوستان
                    دراين موضوع وديگرمسائل چرا همگي از نماينده مجلس غافل شده ايد چراكه ايشان بدون هيچ دغدغه واتلاف وقت ميتواند درسطح استان جولان بدهد ودرسطح كشور نيز همچنين شارنيوز لطفا ايشان را كتبا درجريان گذاشته ومستمراپيگيري واقدام بخواهد؟متكي به اين نباشيدكه ايشان شارنيوزرا بخواندشايد نخواند.

                    پاسخ دهید

                    • پري
                      پري: ۷-۸-۱۳۸۸ . ۱:۵۳ ب.ظ :

                      سلام به همه شارنيوزيا استخدام ديپلمي ها در فرمانداري چيز عجيبي نيست تا بوده همين بوده هوناييم كه تحصيلات دانشگاهي دارن ميتونيم منتظر باشيم 30 سال ديگه شايد ….

                      پاسخ دهید

                      • سوران
                        سوران: ۷-۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۷ ب.ظ :

                        سلام
                        فعله گري مدير استان كردستان چي شد شارنيوز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                        پاسخ دهید

                        • سياوش
                          سياوش: ۷-۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۹ ب.ظ :

                          نوروز ثبت جهاني شد زيويه چي !
                          ثبت كجا شد !
                          سند 6 دانگ به اسم ميراث سنندج و ثبت استاني .
                          از لحاظ سنم حساب كنيم زيويه پيرتر است .

                          پاسخ دهید

                          • احمد
                            احمد: ۷-۱۲-۱۳۸۸ . ۳:۳۰ ب.ظ :

                            همیشه گفتن جوری انتقاد بشه که جوابی نداشته باشه. من فکر میکنم مایه شرم و تأسف است که استان کردستان با این همه تاریخ و گذشته(باستاد اینکه کردها از نسل ماد و مانان)چرا فقط زیویه را داریم؟باید ممنون گذشتگان بود که آثار کمی از خود برای ما به یادگار گذاشتن چون بلای زیویه به سرش میامد شاید همه اثار تاریخی هست بعلت بی توجهی از بین رفتن و مجبورن الان باید فقط به زیویه چسبد

                            پاسخ دهید

                          • هاوژین
                            هاوژین: ۷-۲۸-۱۳۸۸ . ۲:۵۰ ب.ظ :

                            دوستان به نظر من زیویه داره قربانی بی لیاقتی مسئولان میراث کردستان میشه ، تا اون جایی که من در جریان باشم بعد سالها یک تیم باستان شناسی اومد که زیویه رو نجات بده اما مسئولان محترم استان آنها را فراری دادند و ادعای مالکیت روی این قلعه را دارند، چه فایده همچنان زیویه تخریب میشه ..مردم سقز به داد این تپه یرسید

                            پاسخ دهید

                            • نریمان
                              نریمان: ۸-۲-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۲ ق.ظ :

                              اقای عزیزی و غعله گری زیویه را از این که هست ویران تر نکنید

                              پاسخ دهید

                              • رعدوبرق
                                رعدوبرق: ۸-۱۰-۱۳۸۸ . ۲:۰۳ ب.ظ :

                                من ازمیراث فرهنگی میخواهم مسئله زیویه راپیگیری کند وان را پشت گوش نذارد

                                پاسخ دهید

                                • خشایار
                                  خشایار: ۸-۱۵-۱۳۸۸ . ۸:۰۳ ب.ظ :

                                  در مورد قلعه باستانی زیویه وکلا” اثار باستانی ایران متا سفانه سازمان میراث فرهنگی و سایر ارگانهای مسئو ل بی تفاوت بوده وشاید بیشتر مسئو لان در این زمینه بی تفاوت ود نبال نفع شخصی باشند و من از مسئول محترم میراث فرهنگی سقز خواهانم تا در مورد زیوه به جد تلاش کرده تا نامی ماندگار نزد مردم سقز از خود جا بگذارد ونگذارد تلاشهای نیاکان این سر زمین نابود شود

                                  پاسخ دهید

                                  • محمد خاکسار
                                    محمد خاکسار: ۹-۲۶-۱۳۸۸ . ۷:۴۶ ب.ظ :

                                    لطفا همه روزه اطلاع رسانی کنید،ممنونم.

                                    پاسخ دهید