شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۳/۰۷/۱۳۹۸
دوشنبه، ۱۳ام مهر ۱۳۸۸
۱۱:۰۳ ق.ظ

پاسخ سازمان میراث فرهنگی کردستان به اخبار منتشر شده در مورد زیویه

مسئول محترم سايت شارنيوز با سلام احتراماً، با عنايت به اينكه اخيراً به نظر مي‌رسد سايت تحت مديريت شما علي‌رغم اعلام رسالت اوليه در مورد تلاش براي خبررساني، شناسايي و حفظ ميراثهاي تاريخي و فرهنگي، با درج، پردازش و پخش يك سري اخبار تأييد نشده، مسير خود را به سوي نشر اكاذيب و ايراد تهمت و افترا به مسئولين و القاي شبهه سوء مديريت در استان و … منحرف نموده است و با درخواست نظرسنجي و درج نظريات خام بازديدكنندگان كه عموماً نظرات آنها بر مبناي اخبار غلط شما استوار گشته، سعي مي‌نماييد كه افكار عمومي را نيز تحريك و هم‌سو با خويش سازيد كه ادامه اين امر بدون شك خطر تشديد اختلافات قومي و مذهبي و تفرقه افكني را به همراه خواهد داشت، لازم دانسته شد كه ضمن اعلام تذكري حقوقي و قانوني براي توقف روند فعلي، مطالبي به منظور تشحيذ ذهن خوانندگان محترم به اطلاع برسد چون عمده مطالب شك و شبهه برانگيز شما به قلعه زيويه مربوط مي‌شود، لذا با شرح خلاصه‌اي از تلاش و اقدام مديريت استان مطالب ذيل جهت انعكاس بدون ويرايش و احياناً حذف در آن سايت محترم متذكر مي‌گردد: قلعه يا دژ زيويه يكي از قلاع معروف دنياي قديم (پيش از دوران هخامنشيان) در منطقه سقز بود كه با ساختاري خشتي و چوبي در فراز تپه‌اي مرتفع در نزديكي روستائي به همين نام بنا گشته است و در اثر حملات مستمر قبايل مختلف، تأثيرات آب و هوايي و آسيب‌پذيري نوع مصالح بكار گرفته شده در ساخت قلعه، مي‌توان اذعان نمود كه ساختار اوليه معماري آن به كلي ويران گشته و عمده اقداماتي هم كه در آن صورت گرفته است به منظور نجات‌بخشي بقاياي ديواره‌ها و خشتهاي گِلي بر جاي مانده از آن كه بعضاً هم مؤثر بوده به طوري كه با به كارگيري مصالح موجود منطقه و ملات كاه‌گل و … از تخريب و نابودي بيشتر قلعه ممانعت بعمل آمده است. برخلاف القائات صورت گرفته در خبرهاي منتشره در آن سايت لازم به ذكر است پس از اتمام كاوشها تا سال 78 توسط نصرالله معتمدي و از سال 79 الي 82 توسط خانم سيمين لك‌پور و همكاران ايشان كه متأسفانه هيچ گزارشي از آن موجود نيست ديگر توجهي به اين قلعه باستاني نشده و صرفاً يكي از اهالي روستا بعنوان يگان حفاظت منطقه امر نگهباني از آثار برجاي مانده را بعهده داشته است و امر مهمي كه بتوان آنرا عمليات نجات‌بخشي يا كاوشهاي باستان‌شناسي در منطقه ناميد صورت نگرفته است. با تغيير مديريت در سازمان جديدالتأسيس ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، رياست سازمان كه اتفاقاً خود از دانش‌آموختگان تاريخ ايران باستان و از شاگردان سالهاي 75 تا 77 جناب آقاي دكتر اردشير خداداديان بوده است كه مقاله ايشان نيز در آن سايت محترم منعكس شده است توجه خود را به زيويه معطوف نموده و با درخواست از رياست وقت امور پايگاههاي سازمان مركزي (جناب آقاي دكتر موسوي) علاقه‌مندي خود را به اين اثر ارزشمند نشان داده به طوري كه اعتبارات ملي مشتمل بر هفتصد ميليون ريال در سال 1386 و يك ميليارد و يكصد و سي و چهار ميليون ريال در سال 87 بابت مطالعه ساماندهي و مرمت پايگاه و نيز تعيين و معرفي مديريت پايگاه (آقاي امان‌اللهي) به تهران (مدارك معرفي ايشان در سازمان موجود است) در واقع جان دوباره‌اي در كالبد زيويه دميده شده است. همچنين با دعوت تعدادي از اساتيد فن مانند سركار خانم سيمين لك‌پور، آقاي جليل گلشن و كارشناساني از پژوهشگاه ميراث‌فرهنگي و امور پايگاه‌ها برنامه‌هاي مدنظر در زيويه به نقد و بررسي گذاشته شد و جلسات متعددي با دعوت از مسئولين امر مانند فرماندار محترم اعضاي شوراي شهر زيويه و شوراي روستا و دهياري و حتي نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي در محل پايگاه زيويه تشكيل گرديد و امور مربوط به حفاظت اضطراري و مطالعات مورد نياز از قبيل آسيب‌شناسي و زمين‌شناسي و تهيه نقشه‌هاي توپوگرافي منطقه و قلعه در دستور كار قرار گرفت و با نظارت و هماهنگي سازمان در استان و معاونت ميراث‌فرهنگي كارشناسان استان اقدامات فوق با همان اعتبارات دريافتي از سازمان مركزي هزينه گرديد و البته مقداري تجهيزات هم از ناحيه امور پايگاههاي سازمان مركزي به پايگاه اختصاص يافت ناگفته نماند عليرغم برخي نظرات كينه‌توزانه در برخي از اخبار منتشره در آن سايت محترم مديريت پايگاه از نظر قانوني ملتزم به رعايت قوانين و مقررات و هماهنگي كامل با سازمان استان بوده است و نيم‌نگاهي به شيوه ابلاغ اعتبارات از جانب سازمان مركزي و واريز اعتبارات به حسابهاي دولتي و اجازه هزينه با نظارت رياست سازمان و ذيحسابي استان گوياي اين امر است كه پايگاه صرفاً از ابتدا استاني بوده و تنزل درجه يا القاء شبهه كم‌ارزش جلوه دادن آن كذب محض مي‌باشد، اتفاقاً عدم هماهنگي برخي مديران پايگاهها در سطح كشور با رؤساي سازمانهاي استاني و شكايات متعددي كه از جانب استانداران و مسئولين امر به رياست عاليه سازمان صورت گرفت، باعث گرديد كه از ابتداي سال 88 موضوع تعيين و انتصاب مديران پايگاهها و حتي دستمزد آنها و نظارتهاي كارشناسي بر كار پايگاهها كلاً به استانها تفويض شود و اين خود نشان مي‌دهد كه پايگاههاي پژوهشي ميراث‌فرهنگي استانها نمي‌توانند جدا و مستقل از سازمانها فعاليت نمايند. از ابتداي سال 1387 و بدون هماهنگي با سازمان استان و صرفاً با حمايت مدير پايگاه زيويه، يكي از اساتيد باستان‌شناس به نام آقاي دكتر كاميار عبدي مجوزي كوتاه مدت با نام پيگردي قلعه زيويه از پژوهشكده باستان‌شناسي اخذ مي‌نمايد نامبردگان بدون هماهنگي و حتي اطلاع استان در مدت كوتاهي با بكارگيري تعدادي از كارگران شاغل در پايگاه كه به سياق سال قبل صرفاً جهت عمليات نجات‌بخشي و حفاظتهاي اضطراري از بقاياي قلعه بكارگيري شده بودند و با سوءاستفاده از موقعيت پيش آمده به حفاري و كاوش و پيگردي نقاط مختلفي از اين مكان پرداخته و حتي غار مسدود شده در زير قلعه را نيز باز و اقدام به گمانه‌زني‌هاي مشكوك در آن نموده بودند، كه با دريافت شكايات مردمي و گزارش اعضاي دوستداران ميراث‌فرهنگي ساكن در روستاي زيويه (كه تصوير آن پيوست مي‌باشد) و با اعزام تيم كارشناسي از استان و مشاهده تخريبات جبران‌ناپذيري كه از جانب اين به اصطلاح اساتيد فن باستان‌شناسي در قلعه صورت گرفته بود، بلافاصله از فعاليت آنها جلوگيري بعمل آمده و مجدداً از اعضاي هيأت راهبردي درخواست بازديد از محل شد كه نامبردگان نيز با مشاهده اقدامات صورت گرفته در قلعه بلافاصله تذكرات لازم را به ايشان داده و تقاضاي خلع يد ناصواب ايشان از موقعيت مذكور را نمودند. در اين اثنا با مديريت اوضاع و حمايت ذيحسابي استان مشكل عدم پرداخت دستمزد بيش از پنجاه كارگر شاغل در قلعه در مدت زمان كوتاهي مرتفع گرديد و مدير متخلف پايگاه نيز جهت تعيين تكليف به سازمان مركزي معرفي گرديد. اما به هر حال كارشكني‌ها و اقدامات ناصواب نامبرده موجب شد كه امور جاري پايگاه به مدت شش ماه به تعويق افتاده و با عنايت به حساسيت‌هاي ايجاد شده، انتخاب مدير شايسته پس از ايشان تا قطع كامل ريشه‌هاي نفوذ مديريت سابق مدت زمان 6 ماهه‌اي ديگر را به خود اختصاص داد و البته خوشبختانه در مدت فوق با نظارت معاونت ميراث‌فرهنگي‌ استان اعتبارات باقيمانده اختصاص يافته به پايگاه در راستاي ادامه حفاظتهاي اضطراري قلعه هزينه گرديد و در سال مالي جديد (1388) نيز با صدور ابلاغ مديريت آقاي ساعدموچشي كه در مقطع دكتري باستان‌شناسي دانشگاه تهران قرار دارند، به حمد و ثناي خداوند متعال امورات پايگاه به حالت عادي خود بازگشته و اقدامات اجرائي و حفاظتي نيز با ابلاغ اعتبارات جديد كه معمولاً در شش ماهه دوم سال تخصيص مي‌يابد بزودي آغاز خواهد گرديد. لذا حكايت زيويه و اقدامات صورت گرفته در آن چيزي جز به شرح فوق نيست و اخباري دال بر جلوگيري از ثبت جهاني زيويه با احداث يك مدرسه و جابجايي و رانش دو سه متري ستون تالار و غيره، بيشتر به خيالبافي و نشر اكاذيب مانند است تا خبررساني. جداي از اين مطلب درج نظرات خام بازديدكنندگان در پاسخ به اين اكاذيب نيز مشخص است چه از كار درخواهد آمد. s
به اين منظور چون روند فعلي فعاليت سايت خواسته يا ناخواسته، در جهت القاي عمده شبهاتي چون سوء مديريت در سازمان تحت تصدي اينجانب و اين امر به معني زير سؤال بردن تمامي تلاشهاي دلسوزانه مسئولين در اين راستا است. با اعلام اينكه مراتب به منظور پيگيري به دادستان محترم اعلام خواهد شد، تقاضا مي‌شود ضمن درج عين اين جوابيه برابر قانون مطبوعات، مسئولين سايت با جديت و دقت بيشتري نسبت به درج اخبار واصله اقدام نمايند. رئيس سازمان علي فعله گريکد خبر: 4832


۷۴ دیدگاه

  • آرام
    آرام: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۵:۵۳ ب.ظ :

    رئیس سازمان میراث فرهنگی استان به نظر من زیاد عصبانی نشده است. زیرا اینها جایگاهی بالاتر از بقیه مردم برای خود قائیلند. اینها فکر میکنند که هر چه دلشان خواست میتوانند انجام دهند وهیچ کس هم حق ندارد در مورد کارهایشان سوال کند چه رسد به اینکه مخالفت کند. خودشان می برند ومی دوزند.
    اگر قلعه ویادژ زیوه در نقطه ای دیگری غیر از کردستان وجود داشت سالانها هزاران بیننده به دیدارش می شتافتند ولی چون در کردستان به یک ویرانه تبدیل شده است. البته هر چند سال یک بار تعدادی دزد اثار باستانی البته از نوع قانونی اش با حمله به این قلعه دارای ثروتهای باد آورده ای می شوند. تعجب میکنم که چرا جناب رئیس حکم زندان مسئولان سایت شهرنویز را صادر نکرده است

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • prdrj
      prdrj: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۲:۲۴ ق.ظ :

      سلام جناب نا آرام
      حکم زندان توسط قاضی صادر میشود و هر متهمی حتی شما اگر جرمتان ثابت شود حتما به زندان خواهد رفت.البته ایراد تهمت و افترا و مطالبی که شما در بالا مطرح کردهاید قطعا مشمول قانون مجازات اسلامی است و اگر خود را بشناسانید و شکایت هم از شما بشود محکوم می شوید.ناراحت نشوید فقط یاد آوری حقوقی بود…

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • ريلكس
        ريلكس: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۹ ب.ظ :

        جناب مثل اينكه خود شما خيلي ناآرام تر هستيد وبايستي يكي به فكر به حال پريشان شما و دوست دلبندتان باشد كه نظرات همه را خام مي دانيد.

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • مهناز
          مهناز: ۷-۲۴-۱۳۸۸ . ۵:۵۷ ب.ظ :

          من ديگه حوصلم سر رفت از اين استدلال و بيطرفي ميراث كردستان نسبت به اتفاقات زيويه فقط ميخام اينو بگم آقاي رييس ديگه بيش از اين وجهه سازمان عريض و طويل ميراث فرهنگي را پايين نياوريد كجاي دنيا ديده شده در يك نامه رسمي 3 صفحه انهم جهت اطلاع رساني به عام و خاص اينهمه غلط املايي و نوشتاري (شوراي شهر زيويه ستون تالار دار و غيره) وجود داشته باشه بعد ادعا كنيم حساسيت ها نسبت به زيويه خيالبافي! ! ! و نشر اكاذيب ! ! !
          مردم قضاوت با شماست ببينيد توانمنديهاي سازمان ميراث فرهنگي كردستان! ! !

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • prdrj
        prdrj: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۹:۱۲ ب.ظ :

        سلام متشکریم عالی بود تا روسیاهی به کسانی بماند که در این مدت با مطالب کذب خود واقعا مردم را سر کار گذاشته بودند.دقت در سند ها نشان میدهد که آن مدیر … پایگاه چه تخطی هایی داشته و این موضوع در نامه آقای فاضلی به صراحت بیان شده و شورای روستا هم در گزارش خود از حفاریهای شبانه آن آقا دکتر و مدیر متخلف پرده بر داشته اند واقعا دکتر عبدی … نمی کشد که هنوز هم با شار نیوز مصاحبه می کند…

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • سياوش
          سياوش: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۲:۳۸ ب.ظ :

          سندها غير از تلاش با تمام قدرت در جهت اخراج كردن فرد غير خودي امده به قلم رو شما و دايره قدرت اساتيد پايتخت نشين هيچي را نشان نمي دهد .
          اقاي كه در تمام خبرهاي مربوط از جمله دستگيري 10 حفار دوله كوره و … مردم شريف و متمدن سقز را با حرفهاي ركيك و مردم را به قضاوت شتاب زده و كوركورانه متهم كرده ايد حناي شما ديگر براي مردم رنگي ندارد و قابل توجه شما كه مصاحبه جناب اقاي دكتر عبدي را انقدر برحق و درست ديده ايد كه دستپاچه شده و متوجه نشده ايد كه جناب دكتر با ايسنا مصاحبه نموده اند نه با شارنيوز .
          و نامه شوراي روستاي زيويه كاملا براساس منافع شخصي بوده چنان چه اين موضوع را مي توان به وضوح در متن نامه مشاهده كرد كه نگارندگان نامه فقظ در خط اول 3 بار كلمه ايران را پشت سر هم تكرار نموده اند اقاي حقيقت ياب .
          واگر دوباره با فرماندار و شوراي شهر زيويه جلسه گزاشتيد حتما ما را هم خبركنيد تا فرماندار و شوراي شهر زيويه را از نزديك زيارت كنيم ( خط 44)
          متاسفيم براي پاسداران ميراث مان .

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • ماد
          ماد: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۱۴ ب.ظ :

          ممنون از پيگيري هاي شما شارنيوزي ها ولي من اصلا قانع نشدم اين گفته ها كاملا عكس مصاحبه اقاي عبدي است و اقاي فعله گري رانش تالار و نابودي كامل زيويه را خواب و خيال ناميده و درضمن نامه شروع به كار مدرسه توسط نوسازي فكر نمي كنم دليلي قانع كننده اي براي نبود مدرسه در حريم قلعه زيويه باشد و نامه شوراي زيويه كه سه بار كلمه ايران را پشت سر هم نوشتن و كارهاي ناشايست !!!!! كلا ممنون ولي من كه قانع نشدم و اين مسئله هيچ ربطي به اختلافات قومي ندارد براي اينكه اختلافات قومي پيش نياد چيه بي خيال زيويه بشيم .
          منتظر مصاحبه هاي شما با اقايان دكتر عبدي و اقاي امان الهي مدير پايگاه سابق زيويه هستيم كه تا حالا ما كه حرفي از امان الهي نشنيديم .
          با تشكر

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • علي
            علي: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۱۸ ب.ظ :

            اين جريان 10 حفار دوله كوره چي شد ما كه نفهميديم ؟؟؟؟
            كه ده نفري رفته بودن حفاري و دستگير شدند !!!!!!!!
            بعدا كه گفتند دستگير نشدند .
            شدند يا نشدند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • سقزی
            سقزی: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۲ ب.ظ :

            آقای فعله گری، من هفته پیش زیویه بودم.
            به جای تهیه این جوابیه که چند روز کاری از وقت مدیریت کل استان رو گرفته است، کاری برای زیویه انجام میدادید. حداقل سنگ اندازی نمی کردید.
            این صندلی لعنتی ریاست همه چیز رو تحت شعاع خودش قرار داده.
            حالا که به عنوان نماینده سازمان مطبوعتان در این بحث وارد شده اید، لطفا به سوالات زیر جواب دهید.
            1.چرا سازمان شما از فعالیت های نصرالله معتمدی و سیمین لک‌پور گزارشی ندارد؟ تهیه نشده یا تهیه شده ولی گم شده است؟
            2.شبهه ای که در ایسنا هم مطرح شده: تخصیص اعتبار 200 میلیونی به زیویه حاصل کار شما نبوده است. اگر بوده چند مورد از نامه نگاری های آن را با مرکز رو کنید.

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • پروین حیدری
              پروین حیدری: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۳۱ ب.ظ :

              قسمتی از متن شکایت شورا :
              … فردی به نام حمید امان اللهی بعنوان مسئول پایگاه … معرفی ولی بجای مواظبت و نگهداری قلعه اقدام به کارهای ناشایست و اخلال و مزاحمت مردم و حفاری در هنگام شب نموده و این آثار گرانبها رو به نابودی و تخریب می باشد …
              مگر نه این که آقای امان اللهی را شما معرفی کرده بودید؟
              خب یا شما برای این معرفی باید پاسخ گو باشید یا اینکه این نامه صحت ندارد و چنانچه از متن نامه بر می آید هیچ سند و مدرکی برای این اتهامشان ندارند و صرفا با رفتار کاری ایشان موافق نبوده اند.

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • زيويه
                زيويه: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۲:۰۷ ب.ظ :

                خانم حيدري ممنون از اظهارات شما .
                در مورد فعاليت هاي جناب مهند س امان الهي تمامي نامه ها حاصل تلاشهاي مديريت استان براي بركناري امان الهي بوده ونامه معرفي امان الهي به تهران مدير استان كه نمي توانست از همان بدو كار امان الهي با او مخالفت كند و در مورد نامه شوراي روستاي زيويه كاملا برداشت شما درست بوده و اين نامه مربوط مي شود به متوقف كردن هرگونه ساخت وساز در حريم دژ زيويه از جمله مدرسه زيويه كه در حريم منظري دژ زيويه قرار دارد و اخبار و شفاف سازي هاي مربوط به مدرسه را مي توانيد با مراجعه به اخبار قبلي مربوط به زيويه مشاهد فرمائيد و امضا كنندگان نامه يقين داشته باشيد كه بنا به منافع خود اين شكايت را تنظيم كرده اند و كارهاي ناشايست و اخلال و مزاحمت براي مردم زيويه دقيقا به فعاليتهاي دلسوزانه مدير سابق برمي گردد كه سعي در ساماندهي و ارسال پرونده زيويه به يونسكو و ثبت جهاني اين اثر مهم را داشت و با وجود كار شكني هاي استان و قرارگرفتن مدرسه در حريم قلعه زيويه و ساخت و ساز سود جويان( تنظيم كنندگان نامه) در حريم قلعه اين پروند هم بسته و به كلي فراموش خواهد شد .

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • prdrj
                  prdrj: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۷:۴۵ ب.ظ :

                  سلام
                  البته در این میان مدیر محترم سابق باید اول پاسخ گوی پرونده خود در دادگستری باشد .گویا با توجه به مجموعه قوانین آقای دکتر و وی به دادگاه معرفی شده اند و پس از صدور حکم محکومیت آنان حکم صادره برای شار نیوز ارسال خواهد شد. ناگفته نماند قسمتی از دلسوزیهای این آقایان بصورت دست نوشته موجود است و اگر ریاست سازمان موافقت نماید آنرا به شارنیوز میدهیم تا مشخص شود که اینان خود در گزارش خودشان هم اذعان نموده اند که چگونه به اشتباه یک دیوار خشتی 2700 ساله را تخریب کرده اند .البته این یکی از مدارکی است که به دادگاه ارائه شده است.ضمنا بحث ثبت جهانی هم صرفا برای رد گم کردن و انحراف موضوع مطرح میشود اگر مدیر نالایق سابق در تمام گزارشات قبلی خود که برای استان یا مرکز ارسال نموده حتی یک بار این موضوع را مطرح کرده اند آنرا منتشر کنند.؟؟؟

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • زيويه
                    زيويه: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۲:۳۲ ب.ظ :

                    البته اگر گزارشات مربوط به انها باشد .
                    دوست ميراث استان ما خبر مدرسه زيويه كه مانع ثبت ان در فهرست اثار جهاني مي شود را مي توانيد در طرف راست صفحه ببينيد ولي خيلي متاسفم كه كسي نيست كه برعليه شما براي تخريب صدهاي اثر تاريخي شكايتي به دادگستري تقديم كند .
                    شما ها با چه رويي سخن از تخريب اثار مي كنيد ما كه اثاري نديده ايم كه توسط شماها حفظ شود مي توانيد واگر توانستيد براي تفريح هم شده و اگر پرستيژ كاري بهتان اجازه داد يك سرك كوچولو به غار كرفتو بزنيد بينيد كه چه گندي به بار اوردايد ديوار سالم براي اين اثر نادر و شاخص باقي گذاشته ايد ناگفته نماند شما فقط زحمت گرفتن پول ورودي غار را مي كشيد كه تنها اگر 10 % از ان را هزينه حفاظت غار مي كرديد حال با چنين جنايتي عليه تاريخ و فرهنگ بشريت روبرو نبوديد . از كاني ره شكه چه خبر كه ان هم قرباني دوستان شد بالوقايه هم همچنين حمام حاج صالح هم كه فكر نمي كنم تا 20 سال ديگر مورد استفاده قرار گيرد . حمام خدر ي با نه چي عجب حفاظتي واقعا كه و ………………………………………..
                    كاش كسي پيدا مي شود .

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • Kam Kharj
                    Kam Kharj: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۷:۰۲ ب.ظ :

                    آقای پر درج
                    بابا خداییش خیلی باحالی
                    بابا دمت گرم، زیویه 15 سال در اختیار شما بود، شما اگر برای زیویه دلسوزی داشتید چرا 15 سال آن گوشه افتاده بود کاری نکردید. همین که دیدید کسی آمده و داره کاری انجام میده، زیویه صاحب پیدا کرد. شما به اصطلاح دانشمندان گرامی، اگر عرضه کار داشتید در طول 15 سال گذشته، همه با هم، کل استان رو میگم، 5 مقاله منتشر می کردید. در دو همایش منطقه ای شمال غرب و غرب چرا اثری از حضورتان نبود؟ دکتر عبدی کسی بود که می تونست کوتاه قامتی تان را به شدت نشان دهد. شروع کردید حاشیه سازی و گرفتاری اداری. خجالت بکشید. همین کارها را کرده اید که هیچ پژوهشگری حاضر نیست به استان کردستان پا بگذارد. یک گپ بزرگ در باستان شناسی ایران به نام استان کردستان وجود دارد. حوزه جنوب دریاچه ارومیه کاملاً کار شده، زاگرس مرکزی (کرمانشاه) بسیار روشن است. ولی استان کردستان از پارینه سنگی تا قاجار ابهام است و ابهام. پیشتر همین بلا را سر محمدی فر آوردید وقتی که مدیر پیشین استان او را برای کار در حوزه مریوان دعوت کرد. سابقه تان درخشان است آقای معاون.

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • زيويه
                      زيويه: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۳:۵۰ ب.ظ :

                      مسئولين شارنيوز اين اقا را چرا گزينش نكرديد داره درگيريهاي قومي به وجود مي اوره . نظر ايشان ديگه خيلي خام است .
                      فعاليتهاي هاي دلسوزانه استان را مي توانيد در نظر كم خرج مشاهده فرماييد .
                      مسئولان استان كه در جلسات داخلي خود همديگر را فوق كارشناس صدا مي زنند !
                      و اقاي فعله گري در متن بالاي خود فرمودند كه كردستان ميراث نداشته و ايشان قدم رنجه فرموده اند كه ميراث جديدالتاسيس كردستان را سامان داده اند بايد در اين رابطه ابراز داشت كه استاد اين سازمان را با غير متخصص بودن خود بيش از پيش دگرگون كرد و با ديدي امنيتي كه مخصوص نهادهاي نظامي كشور است به تمام مشكلات نگاه كرده اند ، بجاي درمان كردن زخمها امنيتي جلوه دادن انها .
                      واين اولين بارشان نيست ، در مورد جريان گورهاي شهرك زاگرس سنندج ايشان با مصاحبه اي دوباره درگيريهاي قومي و مذهبي را پيش كشيد كه هيچ ربطي به اصل موضوع نداشت با توجه به اينكه الان هم ندارد .
                      بنابه تكميل كردن نظر اقاي كم خرج اقاي رئيس و معاون ،اقاي رامين اردلان را كه با مراسمي خاص به رياست ميراث سقز منصوب كرديد چرا بعد از دو ماه به كلي ايشان را از صحنه ميراث پاك كرديد ؟؟؟؟؟؟؟

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • وفا
                وفا: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۳۲ ب.ظ :

                ما نگران زیویه هستیم و شما نگران صندلی ریاست سازمان

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • هه لو
                  هه لو: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۳۳ ب.ظ :

                  زيويه در يك قدمي مرگ . نامه نگاري هاي بين ادارات ( قربانت شوم و فدات ) چدردي رو دوا مي كنه .
                  متاسفم .از اين به بعد كاربران را گزينش كنيد لطفا.

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • ماد
                  ماد: ۷-۱۳-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۲ ب.ظ :

                  سلام
                  با نهايت تشكر از مسئولين دلسوز ميراث فرهنگي استان كردستان ولي براي من جاي سوال است كه زيويه از كي شهر شده كه ما خبر نداريم كه شما با فرماندار و شوراي شهر زيويه جلساتي داشته ايد ممنون از تلاش و دلسوزيهايتان رجوع شود به خط شماره 44 جلسات با مسئولين زيويه .

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • هيوا
                  هيوا: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۲:۴۷ ب.ظ :

                  شوراي شهر زيويه !!
                  مباركه ولي شهر زيويه مقداري به شهر صاحب نزديكه كاش كل تپه را شهر مي كردند .
                  به هرحال تبريك عرض مي كنيم مباركه .
                  خدا كنه شوراي شهر زيويه مثل شوراي شهر سقز نباشند .

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • prdrj
                    prdrj: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۷:۴۹ ب.ظ :

                    سلام کاک هیوا
                    قطعا اشتباه صورت گرفته سهوی بوده است چون در همان خط به شورای روستا اشاره شده است و منظور شورای سقز بوده است لطفا اصل موضوع را بچسبید این اشتباهات در تمام نوشته ها ممکن است رخ دهد.

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • احمد
                    احمد: ۷-۱۴-۱۳۸۸ . ۸:۳۷ ب.ظ :

                    سلام و تشكر از شارنيوز .
                    من هم متن اقاي دكتر عبدي را سه بار مطاله كردم و تمام نامه ها و مطالب اقاي مدير استان را نيز به دقت خواندم و به نظر من مطالب دكتر عبدي علمي و ثابت شده است تا تعريف و تمجيد هاي مدير استان و تشكر كردن از خودش و تمامي اسناد و مدارك را نامه نگاري داخلي و تلاش فراوان با پشت كاري قوي و دسته جمعي مي دانم در جهت بركنار كردن امان الهي مدير زيويه .
                    موضوع مهمي كه بايد به ان توجه شود رانش تالار ستون دار است كه اقاي مدير استان ان را خيال بافي مي داند كه با يد راهي اصولي براي جلو گيري از اين رانش پيشنهاد و اجرائي شود نه با تفره رفتن و امنيتي جلوه دادن موضوع بحث را به بي راه بكشاند ، دراينده كه تالار به كلي تخريب شد نامه هاي اقاي فاضلي ، نامه شوراي روستاي زيويه و نامه نوسازي مدارس به چه درد مي خورد .
                    ما براي گفتن جمله زيويه در يك قدمي نابودي بايد كي را ببينيم .

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • prdrj
                      prdrj: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۶ ق.ظ :

                      سلام حضور احمد آقا
                      عزیز باید خدمت شما عرض کنم شما که نمیدانم در چه زمینه ای تخصص دارید به صراحت و عدم دیدن قلعه زیویه نمی توانید با قاطعیت در مورد علمی بودن مطالب دکتر اظهار نظر کنید کافی است از چند معمار و باستان شناس بی طرف در مورد به اصطلاح کاوشها و تخریبهای آنها در زیویه سوال کنید.همان تالار که از آن یاد می کنید توسط همان دکتر باستان شناس و همدستش اماناللهی به عمق 3 متر گود برداری شده که حیرت تمام همکاران خودش را هم بر انگیخته است می توانید ببینید.ضمنا قطعا آقای رئیس سازمان مدارک و اسناد بسیاری در دست دارد که من فکر می کنم سعه صدر ایشان باعث شده که همه را منتشر نکند بهتر نیست قبل از به قاضی رفتن یک طرفه .کمی هم واقعیت نگر باشید.

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • احمد
                        احمد: ۷-۱۵-۱۳۸۸ . ۲:۰۲ ب.ظ :

                        من خودم در اين زمينه تخصص كامل را دارم و بارها به زيويه رفتم هم قبل از مديريت مان الهي كه پايگاه متروكه بود و هم در موقع فعاليت ها انها رانش تالار ستون دار خواب و خيال بافي نيست كه شماها فكر مي كنيد من خودم از نزديك تالار را ديده و برسي كرده ام و با توجه به ديدن و اطلاع كامل از رانش تالار كه توسط اقاي كه دكتراي زمين شناسي دارند ثابت شده است در نتيجه خيالبافي نيست و براي جلوگيري از رانش اصولا بايد يك سري اقدامات در زمينه جلوگيري از رانش انجام داد ولي فكر كنم كه اختلاف برسر صندلي رياست زيويه اجازه نداد كه استحكام بخشي تالار ستون دار كه نادر ترين تالار قبل از هخامنشي است به پايان برسد و با تحريك مردمي كه منافع خود را در عوض كردن امان الهي مي ديدند تباني كرده و زمينه شكايات و كارشكني ها و سنگ اندازي هاي خود را فراهم كرديد حتما تنظيم كنندگان نامه حال هركاري كه دلشان بخواهد انجام مي دهند و شما ها كه سالي يك دفعه به انجا مي رويد و انهم براي تنوع و تفريحات خود نه بخواطر زيويه باديدن ساخت و ساز بروي خود قلعه حتما دوباره انكار و از زير بار مسئوليت با سرعت زيادي درميرويد و اين مسائل را نيز مانند نديدن مدرسه اي به ان بزرگي كه خودتان مجوز ان را صادر نموده ايد و حتما ده ها تخلف ديگر را ناديده مي گيريد و متاسفانه جمع خودي شده و ديگر هيچ خبري درج نمي كند و در نهايت زيويه اي ديگر وجود نخواهد داشت .
                        تبريك مي گويم شماها در جنگ قدرت و متوقف كردن بيش از 30 پروژه فعال امان الهي كه شايد بي توجهي هاي سالهاي قبل را جبران مي كرد موفق شديد
                        ودر اينده جلسات زيادي از شما ها با فرماندار و شوراي شهر زيويه خواهيم ديد .

                        احمد از سقز

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • حميد
                          حميد: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۱:۱۲ ب.ظ :

                          جناب متخصص بجاي سنگ در تاريكي انداختن كمي از تخصصتان را در اختيار پايگاه قرار دهيد تا شايد مثمر ثمر افتد .عجيب است با وجود اساتيد فني همچون شماها چرا همچنان عبدي مي گويد كردستان در زمينه باستان شناسي؟فقير است.ضمنا اگر آن سي پروژه ات را اعلام كني ممنون ميشويم و فايده آن اين است كه مدير جديد از آنها استفاده مي كند.مگر نه اين است كه زيويه متعلق به همه مردم است

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • احمد
                            احمد: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۸:۳۶ ب.ظ :

                            اتفاقاً من مثل شماها عادت به سنگ اندازي در تاريكي ندارم سنگهايم را نگهداشته و در روز روشن جلو چشمهاي همه انهارا پرتاب كرده و مثل نظر قبليم درست به هدف مي زنم .در مورد استفاده از تخصصهاي من مگر شما ها حضور اشخاص غيري خودي در اطراف خود را مي توانيد تحمل كنيد ! ؟ ! ؟ ! ؟ ! ؟
                            عبدي درست مي گويند من در برابر ايشان خيلي از فقير هم پايين تر هستم ولي در مقابل شما خدايان استان بسيار بسيار غني ام .
                            فعلاً كه زيويه در اختيار شماست نمي بينيد رئيس با تسليم يكي دومتري تعريف و تمجيد و تشكر از خودش حضور مردم و غير هارا با حمله و يورش به نظر هاي مردم پاسخ دادند و با خواب و خيال قلمداد كردن رانش زيويه از فاش خبر رانش تالار چقدر نارحت شدند ( اينم عاقبت بودن افراد غير در جمع دوستانه شما : منتشر شدن اخبار نارحت كننده ) و من مي ترسم با فاش كردن 30 پروژه شما و همكاران سر از فضا در اوريد .
                            براي مثال مي توانم فقط يكي از پروژه ها را بازگو كنم و ان جلوگيري از رانش تالار و تخريب شدن ان بود كه به خواب و خيال بافي تبديل شد .
                            شما كه در تعيين تكليف براي اثار كردستان مختار و ازاديد پروژه مردم را چه به شما .
                            باتشكر از نظر پر است تان .

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • سارو
                      سارو: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۰۸ ق.ظ :

                      سلاو
                      براكانم تواوي ئم هول و پاكانه كردنانه گشتي بو ولاناني سروكي پشوي بنكي زيويه بو و كسانه كه هاتبون كه بو پري دلسوزيوه بو ولاته كيان و نيشتمانه كمان كارك بكن بلام به تواوي هول و تقالاي خويان و گرخست تا دستيان كوتا بكن و كاول كاريكانيان در نه كوت و قلاكمان له وه زياتر كاول بكن هروها كه ئستا سروكي ميراتي سنه دلت كه هرس هناني و رانيشي هولي كولكه كاني زيويه خونو خياله بلام برايان ئمه بابته كي سلماوه و اگر رگايكي بو ندوزرتوه به تواوي ويران دبت براسي ئم نامانه به تواوي نيشاندري قين و هول دان بو نماني كسه بو كه به تواوي كاول كاريكاني سالاني پشوي زيويه ي درخست تا چاره سري بكات بلام برپرساني سنه كه بغيري چند بينايكي ئم شاره ارزش و بايخ به هيچ شاركي تر نادن به ديان جور بربستي بون. هروها كه روژانه به ديان هه وال له كاول كاري شونه واره ميژويكمان له ميديا كان دبيسين به داخوا شاركمان سه قز بو كاول بوني شونه واره كاني له پله ي يكم دايه .
                      هيوادارم خلكي سه قز مترسي له ناوچوني زيويه لايان گرينگ به ت و بايخه كي زوري په بدن .

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • آزاد
                        آزاد: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۱:۳۸ ب.ظ :

                        سلام
                        من الان این بحسای داغ و خوندم
                        تنها کل کسی که به جای ریس میراس فرهنگی سقز.استان و فکر کنم حتی اگه پاش بیوفته به جای وزیرم جواب میده به اصتلاح آقای پردرج هستن
                        واقعا ای ول داره 1 تنه همه رو محکوم میکنه مندازه زندان و……
                        ببا گلی به جمالت

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • prdrj
                          prdrj: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۶ ق.ظ :

                          سلام آزاد
                          بابا گلی به جمال شما که با این دیکته عالی تان که (بحس و میراس و اصتلاح)را به ما هم یاد دادید تا از این به بعد بیشتر دقت کنیم.گلی گل گلی.

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • آزاد
                            آزاد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۱:۱۳ ب.ظ :

                            سلام جيگر طلا
                            اين ديكته اي كه من نوشتم اشكال نداره شما بلد نيستيد بخونيد الكي از چي ايراد ميگيري
                            هر وقت ياد گرفتي زبان پشتو بخوني اونوقت اشكال بگير
                            عزيز جان برادر
                            در ضمن هر وقت زيويه رو ميبينم ياد تخريباي اثار باستاني
                            افغانستان ميوفتم كه توسط طالبان صورت گرفت

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • محمد
                              محمد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۵:۲۷ ب.ظ :

                              بزرگوار فكر نكنم ديكته من ايرادي داشته باشه ايراد از سواد توه كه هنوز نميدوني از حروف عربي نبايد در فارسي ايتفاده كرد لطفا زحمت بكش بيشتر مطالعه بعد اظهار نظر ديگه بقيه رو من گرفتم از چه قماشي هستي

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • ماد
                            ماد: ۷-۱۶-۱۳۸۸ . ۵:۴۳ ب.ظ :

                            با تشكر از پيگيريهاي دلسوزانه شارنيوز كه باعث شده است كه حقايق گم و ناگفته نماند .
                            من به نوبت خودم بي توجهي ميراث استان به مديريت اقاي كه يك طومار فقط براي تعريف كردن از خودش به سايت شارنيوز ارائه كرده و با لحني كه نارحتي از ان مي بارد و با تهديد به تعطيل كردن شارنيوز بلكه بتواند شماهارا بترساند كه ديگر اخبار سرتاپا درست در مورد تخريب اثار باستاني منطقه سقر منتشر نكنيد و از اين بيشتر سازمان فرهنگي با مسئوليت شخصي و محدود را زير رگبار انتقادهاي خود و كاربران اگاهتان قرار ندهيد ، محكوم مي كنم .
                            من تمام مطالب مربوط به زيويه را دقيقاً مطالعه كرده و حال اگر بخواهم خودرا در اين موارد قاضي ببينم مطالب و مصاحبات اقاي عبدي را منقول تر و علمي دانسته و به واقعيت نزديكتر مي دانم ،كه اين شخص متخصص در علم باستان با تحمل تمام شرايط و سختي كار در زيويه اقدام به استحكام بخشي و راه چاره اي براي نجات تالارستون دار نمودند و اما تمامي نامه ها و مطالب مدير محترم استان را تلاشي براي پنهان كردن واقعيات از جمله رانش تالار و خواب و خيال بافي فرض كردن اين خطر جدي كه در نهايت به تخريب تالار ختم مي شود مي دانم .اقاي مسئول براي مهار كردن رانش تالار بايد حتما اقداماتي تخصصي انجام داد و يا شايد لازم باشد به جاي 3متر 5 م به تالار تجاوز كرد از نظر من كه 10 متر تجاوز كردن به تالار براي رفع مشكل را نش بهتر از روشي است كه شما براي مهار رانش انتخاب كرده ايد و ان خواب و خيال فرض كردن ان است و شما از اولين كلمه تا اسم خودتان سعي بر امنيتي جلوه دادن موضوع و با ادبياتي خشن و ايجاد رعب و وحشت و با رو كردن نامه هاي بي ربط كه تمام و كمال تلاش شما و اطرافيان را به وضوح براي كوتا كردن دست امان الهي و عبدي از زيويه را نشان مي دهد و توجيه ساخت مدرسه اي كه كاملاً در حريم قلعه قرار دارد و مانع ثبت ان در فهرست اثار جهاني مي شود كه در اين ارتبط نامه نوسازي مدارس را ارائه كرده ايد از اين نامه دليله محكم تري نداشتيد ، همشريان گرامي نامه هاي شوراي زيويه كه بيشترين حجم مدارك ارسالي شما را اشغال نموده اند به روشني توضيح داده اند كه اين نامه ها بنا به چه اهدافي تنظيم شده اند متاسفانه تابه حال هيچ قدمي براي قلعه زيويه برداشته نشده بود و كساني كه بعد از سالها با هدف نجات و احيا اين اثر به زيويه پا نهاده بودند شما و اطرافيانتان پاي انها را قلم كرديد و دوباره در قلعه زيويه را گل گرفتيد تا از اين ببعد اخباري ازقبيل را نش تالار و رانش كل تپه در اينده به جايي در ج نكند و صداي دژ باشكوه زيويه ميان كوهستانهاي سربه فلك كشيده منطقه فيض الله بيگي سقز خفه شود و حتي باد تيزرو شمال نيز نتواند اخبار زخمهاي مربوط به زيويه را به جائي برساند .
                            در ضمن در زمان داشجوئي در مورد زيويه مقاله نوشته ايد بخواطر نمره بوده و نمره 20 ان را از استاد خداداديان گرفته ايد چرا سر ما منت مي گذاريد .
                            بانهايت تشكر از زحمتات شما كه زيويه را براي ما شهر و 10 تا 10 تا حفار براي ماصيد مي كنيد .

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • prdrj
                              prdrj: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۲ ق.ظ :

                              سلام
                              بابا گلی به جمال شماها.که تحمل حتی یک نظر مخالف را ندارید.جناب ماد که کل ت÷ه را هم در حال رانش میدانند؟؟؟این دیگر از آن حرفها و سفسطه هایی است که برای محکوم کردن حریف به هر طریق ممکن بکار میرود.البته این تریبون محترم آزاد است و شما عزیزان که فرستی یافته اید می توانید حتی ادعا کنید که کوه مهر که تخت جمشید بر روی آن استوار گشته هم در حال رانش است و هزاران دروغ و شایعه پراکنی دیگر تا کمی از آن عقده های درونی تان تسکین پیدا کند قضاوت واقعی را خدا خواهد کرد.

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • ماد
                                ماد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۲:۳۶ ب.ظ :

                                سلام دوست پردرد من
                                با تعاريف و تماجيد و طومار خوسروپرويز گونه ها ديدم كي ها در دنياي مجازي خود را تحويل گرفته و به تخليه عقده و مسكنها به درون مخشوش و مضطرب خود تزريق كرده.
                                نه كوه مهر رانش نمي كند بلكه از حفاظتي شبانه روزي برخوردار است اين زيويه ي ماست كه قرباني كرسي ها و اتاقهاي مجلل استان شده فكر نمي كنم اگر كسي غير اشنا وغير دوست بخواهد پا به تخت جمشيد بگذارد با تمام نيرو و توان بجاي كمك و همكاري زير پايش را خالي كنند .
                                وبعدها با افتخار و قهرمان جازدن خود و حماسه افريني نامه هاي ان را منتشر كنند .
                                واقعاً فقر و عقب ماندگي فرهنگي و قدرت طلبي تا چه حد .

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • ماد
                                  ماد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۵:۳۷ ب.ظ :

                                  آخه نميدونم به چه زباني براي شما بگم شما در اين حد و قواره نيستي كه كار بنده را سفسطه بافي تلقي كني. چون هيچ شناختي به آثار منطقه بويژه زيويه نداري مطمئنن نمي توني قبول كني كه تپه نيز در اثر فشار صخره ها در حال رانش است و شكافي كه در بخش جنوبي صخره ايجاه شده گواه اين مدعا است. مطمئنن در تخت جمشيد ادماي اهل فن و كاري وجود دارن كه امروزه ما پز تخت جمشيد را ميديم هيچوقت نمي ايم بگيم زيويه چون با اين كارهاي در حد عالي شما ما ديگه رومون نميشه چيزي بگيم فقط ميتونيم بگبم ايران تخت جمشيد و پاسارگادو داره

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • شرفی
                              شرفی: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۴:۲۷ ق.ظ :

                              گرامیان سازمان میراث کرستان
                              از ماست که بر ماست. ایا گندکاریهای … و بی مبالاتی های معتمدی برای شما عبرت نشد. اگر شما واقعا افراد دلسوز و نمایندگان حقیقی مردم و پاسدار میراث هستید باید بفهمید که زیویه به یک لکه ننگ در باستان شناسی ایران و خاورمیانه تبدیل شده. سالها در زیویه کاوش شده اما خروجی آن صفر بوده است. حتی یک نقشه و پلان ساده هم وجود ندارد. دکتر عبدی، دست کم این حسن را دارد که در بهترین دانشگاههای جهان تحصیل کرده و همتراز بهترین باستان شناسانی است که در خاورمیانه کارکرده اند. تعجب می کنم که چرا در کاوشهای زیویه اینطور مشکلاتی پیش آمده است. تصور می کنم افرادی بجای حل مشکلات و کمک به کارهای پژوهشی، چوب لای چرخ گذاشته اند. از شکل نمایش و ارائه این نامه ها هم این پیداست. با حوادث اخیر آموخته ایم که مدیران کشور ما برای توجیه رفتارهای غرض ورزانه خود دست به کارهای زیادی می زنند. خدا عاقبت ما و میراثمان را به خیر کند. به فکر باشید و نام نیک از خودتان بر جا بگذارید. مطمئن باشید افتاب زیر ابر نمی ماند و تاریخ داوری می کند.

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • اقبال
                                اقبال: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۶ ق.ظ :

                                مدیر محترم میراث استان بجا تهدید به حفاظت اثار باستانی استان بپردازید .

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • شرکو
                                  شرکو: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۹ ق.ظ :

                                  من مطالب مدیر استان را با مصاحبه فبلی داستگیری 20 حفار دوله کوره باهم را در یک سطح می بینم و به ایشان توسیه می کنم بجای خیال بافی به فکر چاره باشند

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                  • سمکو
                                    سمکو: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۰ ب.ظ :

                                    دوستان من خودم یک باستان شناس سقزی هستم . جریان زیویه را بیشتر از پنج ساله که دنبال می کنم واقعا” باید بگویم دکتر عبدی در کا ر خودش استاد بوده و ایشان کسی هستند که در تمام دنیا شناخته شده اند و مصاحبه قبلی ایشان کاملا” درست و از روی دلسوزی است ولی مالکان زیویه که همان میراث استان است هیچ خودشان روی تاج وتخت نشستند و اثار را بی خیال شدن به هیچ کسی غیر از دوستان اجازه ی کار نمی دهند . برای همین هم که اگر امان الهی و عبدی به زیویه نمی امدند رانش تالار ستوندار تا تخریب تالار اشکار نمی شد .

                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                    • سمکو
                                      سمکو: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۳ ب.ظ :

                                      راستی جریان دستگری اینهمه حفار یجا چیه بگید ماهم بدونیم ؟؟؟؟؟

                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                      • سعید
                                        سعید: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۸ ب.ظ :

                                        زیویه در خطر نابودی و صاحبان زیویه بی خیال !!!!!
                                        کاش میراث استان بجای تلاش برای برکنار کردن عبدی و امان الهی و ارائه کردن چندین نامه بیهوده کمی باانها هم کاری و از تخصص انها استفاده می کرد .
                                        متاسفم واقعاً متاسفم .

                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                        • علی
                                          علی: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۱۲:۲۱ ب.ظ :

                                          فکر نان باشید که خربزه اب است !
                                          زیویه تخریب شد ماباید قدرت نمایی ها را ببینیم و تشویق زوری به عمل اوریم .

                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                          • mad
                                            mad: ۷-۱۷-۱۳۸۸ . ۵:۰۳ ب.ظ :

                                            چند هفته پيش كه اينجانب از اين مكان تاريخي ديدن نمودم رانش ستون‌ها را به خوبي مشاهده نمودم و حتي يكي از آن‌ها بر اثر فرسايش خاك از تپه پايين افتاده بود.
                                            در مورد مرمت اين بنا نيز بايد عرض كنم مرمت‌ها بسيار ناشيانه بوده و با اين كار صدمات بسياري به آن وارد نموده اند؛ديوارهاي قديمي را با كاهگل دوباره سازي كرده‌اندكه اين كاهگل بر اثر باران شسته شده و باعث سرعت بخشيدن به تخريب آن شده است.

                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                            • ماد
                                              ماد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۲:۰۵ ب.ظ :

                                              دوست عزيز ممنون از توجه شما به زيويه ولي شما با اظهار نظر خود كار معمرين سه هزارسال پيش مانائي را زير سوال برديد چون ديوارهاي باشكوه زيويه از زمان تاسيس كاه گل بوده اند و بايد حتماً با همان مصالح اوليه خود مرمت و بازسازي شود .
                                              ولي رئيس ميراث استان در همين مصاحبه رانش را خواب و خيال بافي فرض كرده اند در اين مورد نظر شما چيه ؟؟؟

                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                            • علي
                                              علي: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۵:۵۵ ب.ظ :

                                              وقتي كه پاسخ رييس استان را نسبت بحث هاي كه در مورد زيويه خواندم دريافتم كه رييس استان با بزرگنمايي كارهايي كه كرده خود را مثبت جلوه دهد و در حد توان بتواند كساني تا قبل از اين زيويه تحت هر عنواني كار كرده اند را خائن، بد، دشمن ميراث فرهنگي و غيره ميدانند كس نيست بپرسه آقا مگر اين آقايان كه مورد لعن هستند باستان شناس نيستن يا نبودن؟ پس چطور بقول خود شما پژوهشگاه مدت كوتاهي به اينها مجوز داده؟ آيا فقط براي تخريب و خرابكاري كه شما نام ميبريد مجوز داده شده؟ پس در اينصور مرحبا به پژوهشگاه و هزاران افرين به باستان شناسان كه ما فكر ميكرديم از همه دلسوزتر به ميراث فرهنگي باستان شناسان هستند در ضمن من تو نظر سنجي ها خوندم كه آقاي دكتر لرستان مشغول كاوش هستن يا باز مجوز تخريب به ايشون داده شده يا نه اونجا قضيه فرق ميكنه. من از سايت شارنيوز خواهش مي كنم يه خبري از روابط عمومي ميرلث لرستان در مورد كاوشهاي دكتر عبدب بگيرن ببينن ايا واقعا اونجا هم اين اتفاق افتاده يا نه اطلاعات ناصواب و غلطي كه آقاي رييس به خورد ما ميدن در ضمن آقاي مدير ميراث كردستان بدوني اين شيوه نقد كردن يه ضعفه چون دكتر عبدي بصورت علمي دغدغه و دلواپسي خود را نسبت به زيويه اعلام كردن در واقع اين يك نوع هشدار باش و آگاه باشه نه جنگ و دعوا و محكوم كردن فلان وبهمدان هيچ از خود پرسيدم راستي من براي اين رفع خطر هر چند هم به نظر شما خيالبافي باشه چكار كرديم

                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                              • شهین
                                                شهین: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۶:۳۹ ب.ظ :

                                                سلام
                                                قدرت نمایی ممنوع .
                                                لطفاً بیشتر به اثار باستانی سقز توجه کنید .

                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                • نبی
                                                  نبی: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۶:۴۹ ب.ظ :

                                                  اقای رئیس استان مطالب شما را خواندیم .
                                                  ممنون از تهدیدات و ابیات خشن شما از نظر من مطالب شما و نامه های ارسالی به شارنیوز غیر از کارشکنی در کار دکتر عبدی و امان الهی هیچی را نشان نمی دهد شما مطالب دکتر عبدی را در ربطه با رانش تالار خواندید ؟
                                                  بجای قدرت نمایی لطفاً به فکر راه چاره باشید .
                                                  دکتر عبدی با مصاحبه خود و بیان کامل مشکلات به صورتی کاملاً علمی و واضح مشکل تالار را که شما ان را خیال بافی می دانید بیان داشته و من که به نوبت خودم از ایشان ممنونم چون اگر ایشان پا به زیویه نمی گذاشتند دوباره به زیویه توجه نمی شد .

                                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                  • ناصر
                                                    ناصر: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۶:۵۳ ب.ظ :

                                                    گشتی ئمانه پاکانه کردن بو پاراستنی خویانه له ناو بردنی قلای زیویه مبستی میراتی به ناو کلتوری سنه یه .
                                                    خدارحم کات هیچیان بومان نه هشتتو گشتیان وران کرده .

                                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                    • احمد
                                                      احمد: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۶:۵۴ ب.ظ :

                                                      آقای امان اللهی از هر اقدام غیر کارشناسی که از دستش بر آمد پرهیز نکرده، خواهشمندم برای صحت این ادعا از صاحبان امر، متخصصین باستان شناسی و اهالی زیویه(قابل توجه دوست داران میراث فرهنگی کردستان و سقز) بپرسید. الان هم لباس عوض کرده و خود را دوستدار آثاری که نابود کرده، معرفی می کند.

                                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                      • كريم
                                                        كريم: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۸:۲۹ ب.ظ :

                                                        من هيچ كاري به جنگ شما ها برسر قدرت ندارم و اما من كسي از اهالي زيويه را مي شناسم كه ادعادارند كه ميراث فرهنگي را روي انگشت كوچكش مي چرخاند و هر مدير كه به زيويه بيايد و اگر باب طبع ايشان نباشد به راحتي خوردن يك ليوان اب عوض مي كند اين مطلب را بارها به من و در جمع هم مطرح فرموده اند نظر شما چيه؟

                                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                        • وفا
                                                          وفا: ۷-۲۴-۱۳۸۸ . ۵:۵۱ ب.ظ :

                                                          جالبه اهالي زيويه شدن كارشناس و صاحب نظر فكر كنم اهالي زيويه هم در حد خود شما بدونه احمد آقا

                                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                        • جلال
                                                          جلال: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۶:۵۵ ب.ظ :

                                                          میراث استان رو کردن نامه های بی خود هیچ کاری را پیش نمی برد زیویه را از این که هست ویران تر نکنید .

                                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                          • پرویز
                                                            پرویز: ۷-۱۸-۱۳۸۸ . ۷:۰۳ ب.ظ :

                                                            از دوستداران میراث فرهنگی استان کردستان خواهشمندم یه سر به زیویه بزنند، قلعه و تخریبات وارده در دوره آقای امان اللهی رو ببینند، بعد خودشون قضاوت کنند.

                                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                          • سهند
                                                            سهند: ۷-۱۹-۱۳۸۸ . ۱۲:۳۱ ق.ظ :

                                                            اقايان ميراث استان خودتان مي گوييد كه از 11 فصل كاوش معتمدي و لك پور هيچ گزارشي در دست نيست ولي دوباره در چند خط پايين تر به اوردن لك پور اشاره مي كنيد و ان را به حساب فعاليت هاي خود مي گذاريد براي ما اين موضوع را روشن كنيد كه اگر لك پور به شما گزارشي تحويل نداده پس اين مدت در زيويه مشغول چه كاري بودند ؟ و بنا به چه سابقه اي درخشان اين شخص را به زيويه دعوت كرده و به دعوت ان افتخار مي كنيد ؟

                                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                            • زهرا
                                                              زهرا: ۷-۱۹-۱۳۸۸ . ۵:۵۹ ب.ظ :

                                                              سقراط ميگه در هر كجا بشر را دوست داشته باشند، فرهنگ را دوست خواهند داشت. وقتي كه نسبت به امان اللهي و تيم همراهش اينجور بدگويي ميكنن انتظار ميره كه به فرهنگ احترام گذاشته بشه. جريان امان اللهي فكر كنم مرغ همسايه غاز است

                                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                              • مهشيد
                                                                مهشيد: ۷-۲۰-۱۳۸۸ . ۵:۴۵ ب.ظ :

                                                                pordarj عزيز به ذائقه تان خوش نيامد ميخام بگم رسانه رييس بردار نيست

                                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                • saman
                                                                  saman: ۷-۲۰-۱۳۸۸ . ۵:۵۷ ب.ظ :

                                                                  aqaya rais ba fekra ziwiye bashid ka dara viran misha
                                                                  ain qodrat nmai ha kari ra azpish nmibra .

                                                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                  • saman
                                                                    saman: ۷-۲۰-۱۳۸۸ . ۵:۵۹ ب.ظ :

                                                                    زیویه به کلی نابود شد . ماباید بشینیم و جنگ بر سر ریاست پایگاه زیویه را مشاهده کنیم .
                                                                    واقعا” که .

                                                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                    • مائد
                                                                      مائد: ۷-۲۰-۱۳۸۸ . ۶:۱۱ ب.ظ :

                                                                      بقول سروش فعله گري در نامه ش يبوست فكري و اسهال كلامي داشته .

                                                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                      • شهاب
                                                                        شهاب: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۶:۳۲ ب.ظ :

                                                                        اقایان و جنابان میراث استان تابه حال چه قدمی برای اثار سقز برداشته اند .