شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۳/۰۷/۱۳۹۸
دوشنبه، ۲۰ام مهر ۱۳۸۸
۱۱:۲۴ ب.ظ
گزارش تصویری

جاده سقز بانه وبازار پر رونق LCD

بازار پررونق LCD در بانه مردم را از اطراف و اکناف ایران به این شهر میکشد و دیدن خودروهایی که LCD بر سقف خود دارند به جزئی از منظره های تبدیل شده که در روز می بینیم. خبرگزای ایلنا عکس هایی از این بازار پر رونق با عنوان” جاده سقز بانه و قاچاق LCD ” تهیه کرده است که عکس های آن به شرح زیر است. دیدن این عکسها علی رغم چندان گویا نبودن آن خالی از لطف نیست.

کد خبر: 4957


۲۹ دیدگاه

  • شهروند
    شهروند: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۸ ق.ظ :

    من به شما تبريك ميگم كه سايت تابناك خبرها را از شما مي گيرد .
    ولي اين خبر شما براي مردم اين منطقه دردسر ساز خواهد شد .

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • وفا
      وفا: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۲:۰۳ ب.ظ :

      همچین گفتی گزارش تصوری که الان گفتم چــــی ببینم

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • teieb Sharifian
        teieb Sharifian: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۳:۴۱ ب.ظ :

        گزیده‌ای از نظرات در تابناک
        با سلام
        ببینم می تونید این بندگان خدا را از نون خوردن بندازید و سوقشون بدید بسمت کارهای بسیار خلافترا از این ؟ راحت می شید ؟
        هر كسي اين گزارش تهيه كرده، حتمآ آدم عقده اي بوده، علت اينكه مردم از بانه خريد مي كنند بخاطر ارزاني كالا است در يك رقم تلويزيون حدود 500 هزار تومان با تهران تفاوت دارد. خيلي ها را مي شناسم كه وسع مالي نداشتند و جهاز دخترشان را از بانه گرفتند. حالا با اين گزارش مثلا مي خواهيم چكار كنيم؟
        اگر خبرنگار محترم واقعآ مرد است پيگير شود كه چرا قيمت اين اجناس در تهران چندبرابر است؟ با بهانه گارانتي و اين حرفها هم گول نخورد. و اگر واقعآ مرد است بررسي كند كه چرا جنس بنجل ….. از طريق نمايندگي ها و سيستم دولتي به قيمت بسيار بالا وارد كشور مي شود.

        این نشون میده که گمرک ایران چقدر روی این اجناس میخوره.پس از بانه بخریم بهتره

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • یک شهروند از تهران
          یک شهروند از تهران: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۴:۲۶ ب.ظ :

          خوبه حداقل مردم شهرهای دیگه به خاطر ال سی دی هم شده به مناطق کرد نشین میان و می فهمن که کردا سر نمیبرن و آدمای مهمون نوازی هستن.
          و برداشتی که در مورد مردم کرد داشتن از ذهنشون پاک میشه.

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • كاميار مازندراني
            كاميار مازندراني: ۸-۱۸-۱۳۸۸ . ۳:۰۵ ب.ظ :

            درسال 64 درمنطقه جنگي جنوب با يك كرد ديواندره اي همسنگر بودم شب مريض شدم وتب بالايي داشتم. همه همسنگران خوابيدند اما اقاي جميل دهقان ديواندرهاي تا صبح حوله را با اب خيس كرد وروي پيشاني ام گذاشت تا تب ام پايين بياد خيلي با مرام بود خدا حفظ اش بكند

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • ناشناس
            ناشناس: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۷:۴۴ ب.ظ :

            اقایان شارنیوز خبرهاتان به روز نیست زشت است این کارها رانکنید شمادارید با این کارتان نتنهالطمه به بازار بانه میزنید بلکه به خودتان سقزیها هم جفا میکنید حضور مسافران نه تنها رونق اقتصادی دارد بلکه از نظر فرهنگی هم استفاده های زیادی دارد مردمی که تا دیروز فکر میکردندکردها ادم را سر میبرند باان همه تبلیغات که رسانه های خودشان میکردن الان بدون پرداخت هزینه ای از طرف ما کردها خودشان به این واقعیت رسیده اند که نه کردها انی نیستند که فکر میکردند به خدا من بانه ای نیستم تاجرم نیستم ولی اطلاع دارم که حتی از شهرهای اطراف سقز دیواندره سنندج و…دراین شهر مشغول به کارند ایا به نظر شما بد است دست از این وحشیگریها بردارید انصافا منعکس کن

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • رستمي
            رستمي: ۷-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۳ ب.ظ :

            اميد كه خبرگزاري ايلنا زمينه ساز فشار براي جلوگيري از تداوم اين دادوستد متعارف نباشد تا رونق كسب وكار جاري براي جستجوگران و متقاضيان اشتغال را بسمت وسوي قاچاق مواد وبزهكاريهاي عقبه ء آن سوق دهند.

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • nasr
              • nasr
                • یوسف
                  یوسف: ۷-۲۲-۱۳۸۸ . ۱۲:۵۴ ق.ظ :

                  این کار شما را تاید نمی کنم .
                  خوب نیست هر چه را که می بنیم رسانه ای کنیم .
                  عده زیادی از این راه نان می خورند . شما که نمی خواهید نان کسی را آجر کنید .

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • علي
                    علي: ۷-۲۲-۱۳۸۸ . ۱:۲۴ ب.ظ :

                    براي شما متاسفام كه مدام داريد به بانه و مردمش گير ميديد كاش يه خورده انصاف داشتيد و ميديد كه چقد مردم سقز هم دارند از اين بازار نون ميخورند.

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • زیویه
                      زیویه: ۷-۲۳-۱۳۸۸ . ۱:۲۳ ق.ظ :

                      اگه این مرز نبود به نظر شما مردم بانه یا قسمتی از سقز و بوکان و استانهای همجوار و..خیلی از کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم منبع دا آمدشان از این مرز است چیکار باید میکردند؟ یک نمونه کوچک: به نظر شما این مرز نبود ما میتونستیم به این راحتی اجناس تازه دنیا را داشته باشیم؟ یا اگه مرز نبود یک متر پارچه یا یک کیلوی چای یا یک جفت کفش ایرانی را چند برابر قیمت الان میخریدیم. پس غیر مستقیم هم تاثیر بر زنگی کارمند ها هم دارد.

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • kavan
                        kavan: ۷-۲۳-۱۳۸۸ . ۱۱:۳۴ ق.ظ :

                        اگه این مرز نبود به نظر شما مردم بانه یا قسمتی از سقز و بوکان و استانهای همجوار و..خیلی از کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم منبع دا آمدشان از این مرز است چیکار باید میکردند؟

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • غمين
                          غمين: ۷-۲۳-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۱ ق.ظ :

                          سلامي گرم به كاركنان شارنيوز دستتون درد نكنه : در جواب Anonymous و يوسف و علي از گفتهاتون مشخص و معلومه كه بانه اي هستيد و …… ولي افسوس كه چنين كلمات و گفتماني را بكار ميبريد از شأن شماها بدور است ودر كل اگر نگاه كنيم ما كُرد هستيم و ايراني بانه اي و سقزي و بوكاني نداريم ودر يگ نگاه ( خدا رازق رزق ) و هرشهري از شهر همجوار خود نان ميخورداگر سقز نبود بانه همچنان مثل سي سال پيش بود وبا وجود سقز بانه مينازد وبا بودن سنندج شهرستان سقز ميبالد اگر چنين نبود همه ميناليدند . پيروز باشيد

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • ناشناس
                            • کمال مهابادی
                              کمال مهابادی: ۷-۲۴-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۹ ب.ظ :

                              واقعا این خبر شما شرم آور است و انتظار نمی رفت شارنیوز همسو با پاره ای سایتها زمینه ساز فشار بر بازار بانه شود.
                              این خبر شما چند حالت دارد
                              1- یا بی سواد هستید و ماهیت خبر را نمی فهمید
                              2- کورکورانه اخبار منتشر می کنید بدون اینکه نفع و ضرر آن را برای همزبانان خود در نظر بگیرید
                              3- بدون هیچ گونه خبر و تحلیل تولیدی صرفا اخبار را کپی می کنید گاها بدون ذکر منبع !
                              4- اهداف شما صرافا نرخ به نان به نرخ روز خوردن است بدون اینکه منافع ملت خودتان را در نظر بگیرید
                              خیلی از اخبار مهم سقز را به دلایلی منعکس نمی کنید
                              راستی چرا علل واقعی قاچاق را نمی نویسید که مردم بخاطر نان شب قاچاقچی( به اصطلاح) می شوند
                              چرا از کشته ها در این راه چیزی نمی نویسید!!!!!!
                              5- لابد افتخار هم می کنید که منبع خبری رسانه های مغرض علیه کرد شده اید
                              واقعا برای افکار شما متاسفم
                              قبلا از سایت شما خوشم می آمد ولی حالا متنفرم

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • nasr
                              • دانشجوي سقزي ساكن تهران
                                دانشجوي سقزي ساكن تهران: ۷-۲۹-۱۳۸۸ . ۱۲:۳۱ ب.ظ :

                                من در كلام اول كاري به بانه ندارم ولي چرا همشهريان محترم ما تا يه خبر راست ولي به ضرر قشر خاصي باشه صداشون درمياد بعد انتظار دارند كه مسولين با آنها رو راست باشند پس بايد ظرفيت را بالا برد.
                                در مورد بانه هم بايد بگم كه بانه در كنار سودمندي زيادي كه براي مردم دارد مضراتي هم دارد از جمله بانه و قاچاقچياش باعث سهميه بندي بنزين در ايران شدند يا جوانهاي بيگناهي كه در ميان شعله هاي آتش بنزين سوختند؟ البته بازم بگم منكر سودمندي هاش براي منطقه نيستم.
                                بازهم از شارنيوز كمال تشكر را دارم

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • تبسم
                                  تبسم: ۷-۳۰-۱۳۸۸ . ۲:۲۴ ق.ظ :

                                  سلام می خواستم فقط بگم از عکساتون ممنون ویه چیز دیگه اینکه هیچی اصلا ولش کن

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                  • بهزاد
                                    بهزاد: ۷-۳۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۳ ب.ظ :

                                    سلام. همه ی بیست تا نظر رو خوندم هنوز نفهمیدم دعوا سر چیه؟ شاید یه ذره حسودیمون بشه که چرا خارجی ها! جنسشون رو از سقزمون نمی خرن. بابا به خدا قیمت ال سی دی های سقزم همونیه که بانه ای ها میدن. ای هوار. ای داد. ای بیداد. ما فقیریم بدبختیم داریم بیچاره می شیم آهای خارجی ها چرا می رید بانه تو جیبشون پول می ریزین خطر جاده ی پر خطر بانه رو به جون می خرین بعد تو شهر به اون بزرگی دست شویی پیدا نمی کنین زود بر میگردین سقز چیز تو دست شویی سقزی ها می رینین! به خدا لوله های فاضلاب سقز داره منفجر میشه!!! من دردم رو به کی بگم ای خدااااا. بابا بیاین یه کم بی خیال باشیم بزاریم بانه ای ها پولشون رو پارو کنن. خدا بزرگه ایشالله واسه ما هم فرجی حاصل میشه.

                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                    • تبسم
                                      تبسم: ۸-۳-۱۳۸۸ . ۲:۵۰ ق.ظ :

                                      دوباره سلام ببخشید چقدر بعضیها بی ادب هستن هرچی دوست داشتن گفتن واقعا شرم اوره دیگه ادم انقدر بی ادب.

                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                      • علي
                                        علي: ۸-۳-۱۳۸۸ . ۱۰:۵۹ ب.ظ :

                                        مرحبا به آناني كه يه ذره درد اين مردم را ميفهمند زنده باد هرچي كردستانيه و آفرين بر بانه ايها كه هرجور شد مردم را از اقصي نقاط ايران به كردستان كشاندند تا بفهمانند كه ما هم هستيم.

                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                        • تبسم
                                          تبسم: ۸-۲۷-۱۳۸۸ . ۱:۱۷ ق.ظ :

                                          سلام من دقیقا دیروز از مسافرت اومدم یک هفته پیش رفتم بانه خب چیزایی که دیدم و میگم اول اینکه مردم خوبی هستن بعدشم اینکه مردای واقعا چشم چرونی دارند مثلا از هر ده نفر نه نفر نگاه میکردند نمیدونم شاید چون مدل لباس پوشیدن ما بااونا فرق داشت ولی اگر کسی واقعا قصد خرید داره فقط lcd بقیه چیزا قیمتش هیچ فرقی نمی کرد برای لباس خریدن که اصلا خوب نبود بحرحال من نظر شخصی خودم و گفتم .راستی ما شب به طرف بانه حرکت کردیم تو شب واقعا جاده هاش ترسناک بود من که خیلی ترسیده بودم .ما از مشهد راه افتادیم راهش خیلی طولانی بود البته از خود مشهد که نه از اراک رفتیم چون در اصل رفته بودیم مسافرت اراک خب دیگه فکر کنم اگه یکم دیگه بنویسم کل خاطرات مسافرت و تعریف کنم . لطفا اگر میشه نظر خودتونو در مورد نظر من بدید واقعا ممنون میشم .

                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                        • تبسم
                                          تبسم: ۹-۸-۱۳۸۸ . ۱۲:۴۵ ق.ظ :

                                          دوباره سلام در مورد نظر اقا محمد باید بگم اگه واقعا قصد خرید lcd داری ارزش داره ولی گارانتی نداره و بعدشم اینکه بخوای از مشهد بخاطر چیزه دیگه ای بری بانه من که میگم واقعا ارزش این همه راه و نداره.

                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                          • سخره
                                            سخره: ۱۰-۲۶-۱۳۸۸ . ۱۱:۳۳ ق.ظ :

                                            مردم کرد در هر دو رژیم گذشته و حال بدلیل آگاهی و فهم و درک سیاسی که داشته و دارند مورد بی مهری قرار گرفته اند، من هم همانند دیگر هموطنانم به قصد خرید به شهر بانه در تابستان 1388 راهی شدم ولی بسیاری از دوستان و آشنایان توصیه کردند بدلیل اینکه منطقه کردنشین ناامن است و مردم کرد سر می برندتلاش داشتند که مرا از این سفر منصرف نمایند ولی نگارنده به دلیل بالا اعتقادی به این سخنان نداشتم و راهی شدم و وقتی برخورد مهربان و دوستانه هموطنان کرد خود را از نزدیک مشاهده نمودم از فضای مصمومی که مدیران کشور برای این هموطنان نازنینم ترسیم کردند بسیار متاسف شدم. اما بازار خرید و فروش در شهر بانه این فرصت را برای آن بخش از مسافرانی که از سراسر کشور به این منطقه سفر می کنند فراهم می آورد تا همه موارد را بچشم خود ببینند و همچنین فاصله امکانات شهری و جاده ای نسبت به استانهای دیگر را ببینند که بر این مردم دوست داشتنی و شریف و بزرگوار چه رفته و می رود.

                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]