شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۱/۰۸/۱۳۹۹
دوشنبه، 26th اکتبر 2009
11:56 ب.ظ

“حماسه‌های قوم کرد” منتشر شد

افسانه های قوم کردکتاب حماسه‌های قوم کرد منتشر و در اختیار علاقه‌مندان و دوستداران ادب و فرهنگ قرار گرفت. نویسنده‌ و گردآورنده‌ی این کتاب حیدر لطفی‌نیا محقق و نویسنده‌ سقزی است. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های شفاهی و مکتوب حماسی، پهلوانی، عاشقانه‌ و عرفانی مردم کرد است و در آن به‌ بررسی تعدادی از آثار زیبای حماسی که‌ ریشه‌ در آئین‌ها و باورهای کهن دارند پرداخته‌ شده‌ است. این کتاب توسط انتشارات سازمان میراث فرهنگی “سمیرا” در 3000 نسخه‌ چاپ و منتشر شده‌ است.کد خبر: 5182


۹ دیدگاه

  • saghezy
    saghezy: 10-27-2009 . 9:16 ق.ظ :

    با سلام به سقزیهای عزیز و عرض تشکر و ادب به اقای لطفی نیا به دلیل تلاشهای مضاعف ایشان جهت حفظ و نگهداری ادبیات کردی

    پاسخ دهید

    • آزاد
      آزاد: 10-27-2009 . 9:28 ق.ظ :

      وێڕای سڵاو بۆ ئێوه‌و خوێنه‌رانی به‌ڕێز. ده‌ستخۆشی له‌ کاک حه‌یده‌ر ئه‌که‌م و هیوادارم که‌ به‌رهه‌می زیاترو باشتری لێ ببینین. داوایه‌کم بوو، ئه‌ویش ئه‌وه‌یه‌ ئه‌گه‌ر نوسخه‌ی pdfی ئه‌و کتێبه‌تان بڵاو کردایه‌ته‌وه‌ زۆر باش ئه‌بوو. چوون ئێمه‌ له‌ ده‌ره‌وه‌ی وڵات ده‌ستمان به‌ کتێبه‌که‌ ناگات به‌ داخه‌وه‌! یان شێوه‌ی ده‌سخستنیله‌ ده‌ره‌وه‌مان په‌ بڵێن. سپاس

      پاسخ دهید

      • SAMAN
        SAMAN: 10-27-2009 . 1:01 ب.ظ :

        آیا کمتاب در تهران هم موجود است قابلیت خرید اینتر نتی مجود دارد یا نه؟؟؟؟ و آیا رستم شاهنامه سقزی بوده یا نه؟؟؟/

        پاسخ دهید

        • EDRIS
          EDRIS: 10-27-2009 . 1:07 ب.ظ :

          چگونگی تهیه کتاب را توضیح دهید ….

          پاسخ دهید

          • sroush
            sroush: 10-27-2009 . 5:54 ب.ظ :

            بنده به نوبه خود از نويسنده و گرداورنده اين كتاب متشكر و به ايشان خسته نباشيد ميگويم.
            اما متاسفانه ظاهرا اگاهى ايشان از ادبيات و مفهوم كلمات اندك و محدود ميباشد ، چرا كه كردها قوم نبوده و ملت ميباشند.
            احتمال دارد بنا به دلايلى گرداورنده كتاب از استفاده از كلمه “ملت”ترس داشته باشد.اما براى بنده و خيلى از دوستان قابل قبول نيست.
            اگر دوستان نظرى داشته باشند ميتوانند با ميل من تماس بگيرند.

            پاسخ دهید

            • darin
              darin: 10-27-2009 . 6:46 ب.ظ :

              dast xoshi le kak haidar dakam. balam agar be jegaiy qawm melati bekar behenayet zor chakter bo.

              پاسخ دهید

              • دانشجوي سقزي ساكن تهران
                دانشجوي سقزي ساكن تهران: 10-28-2009 . 11:39 ق.ظ :

                با سلام دست زحمت كشان اين عرصه درد نكنه

                پاسخ دهید

                • هرکول پوارو
                  هرکول پوارو: 10-28-2009 . 7:53 ب.ظ :

                  بون ژوغ مون آمی!!!
                  بنده رو که میشناسید … بلژیکی هستم و هیچ قوم و قبیله ای رو تو این خاورمیانه نمیشناسم …

                  میشه سی وو پله بفرماین این فارس و ترک و کرد یعنی چی !!؟ کی اوونا رو ساخته …!!!؟

                  تا اونجا که حافظه من یاری میکنه تو اوروپا ما همه جای خاورمیانه رو عرب و مسلمون میشناسیم !

                  آوواغ!

                  پاسخ دهید

                  • رعدوبرق
                    رعدوبرق: 11-1-2009 . 2:12 ب.ظ :

                    دست همه ی زحمت کشان درد نکنه این اثارموجب شناخت بیشترسایراقوام ازملت باستانی ورنجدیده ی کرد میشودوامیدوارم همچنان ادامه داسته باشد

                    پاسخ دهید