شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۲/۰۷/۱۳۹۸
چهارشنبه، ۲۰ام آبان ۱۳۸۸
۲:۵۲ ب.ظ

شهربان – معضلاتی به نام آنفولانزا و زیویه

  1. اين روزها با هركسي كه مي خواهي دست بدهي و سلام كني انگار كه رسما درخواست وجه نقد كرده اي. چنان طلبكارانه نگاهت مي كند كه انگار قصد گرفتن جانش را داري. دليلش واضح و مبرهن است كه همه از خوكي شدن مي ترسند. اما در اين ميان هم هستند كساني كه معتقدند “گشتي درويه” و كماكان وقتي بهشان مي رسي تا قبل از اينكه بجنبي از سروكولت بالا مي روند و تمام جوارح صورتت را خيس مي كنند.قصه ی اين شب های كش دار و تمام نشدني همگي اين جوري شده كه قبل از رفتن به خانه چند عدد 6.3.3 مي خرند ومي روند پيش حاجي منصور، آمپول ها را استعمال  نمايند. زود به خانه  بر مي گردند ودر حالي كه دارند با خيال راحت و احساس دردی خفيف و ملايم و دوست داشتنی البته نه از امپول بلكه  … دراز كشيده ، تخمه خوران فارسي 1 نگاه می كنند.
  2. برادر يكي از همكارانم كه دانشجوي معماريست برای اخذ مجوز جهت بازديد از زيويه به اداره كل مربوطه مراجعه كرده است.وقتي مدير مربوطه همين كه شنيده است  طرف ساكن سقز است ضمن ابراز علاقه و محبت فراوان به تمامي اهالي سقز نه تنها به دانشجوي بينوا مجوز نداده است بلكه با كلماتي حاكي از عشق از نگهبانان درگاه بارگاه خويش خواسته است طرف را تا ترمينال سقز با نوازش بدرقه كنند.داستان بالا كاملا حقيقي است. چون معمولا دستگاه مربوط كل وقايع و اخبارها را (حتي اخبار هواشناسي) را انكار و تكذيب مي كنند بنده اماده هستم همكار خويش را مستند تحويل مقامات قضايي بدهم. اما دليل اين حسن رفتار چيست؟ اگر فكر مي كنيد كه يكي از وابستگان سببي  اقاي مدير سقزي است خير؟آقاي مدير به صراحت اعلام كرده اند چون شارنيوز را سقزي ها مي چرخانند پس تمامي اهالي سقز كذاب و مزدورند. شدت عصبانيت آقاي مدير به حدي است كه مي گويند  نام سقز را در روي نقشه  با خودكار خط خطي نموده اند.بنده از همين جا به آقاي مدير و كل خدم وحشم گرامشان عرض ادب مي نمايم و از ايشان عاجزانه تقاضا دارم گناه اهالي شرور ،دروغ پرداز، مغرض و … را به حساب كل مردم سقز ننويسند. و خدمتشان عارضيم كه ما نيز به عنوان جمعي از كاركنان نادم شارنيوز با اين كارهاي زشت سردبير فراريمان مخالف بوده و هستيم و براي اينكه حسن نيت خويش را نشان دهيم حاضريم شبانه با بيل و كلنگ خودمان برويم زيويه را از ته بزنيم تا هم شما را از دست اين غده سرطاني مثلا تاريخي نجات دهيم و هم به همگان ثابت كنيم كه عاقبت كاخ و قلعه و خانه هاي انچناني جز نابودي چيزي نيست حتي قول مي دهيم كه اگر احيانا از وسايل جامانده از اناني كه قبلا انجا را شخم زده اند چيزي پيدا كرديم  همه را تحويل دهيم. يا اگر دوست داريد ما طوماري جمع مي كنيم و از شما خواهش مي كنيم كه زيويه را هم به ديواندره ي ها بدهيد؟ يا اگر دوست داريد مي توانيد كسي را معرفي كنيد ما خودمان در يك انتخابات آزاد و مدني او را به عنوان جانشين سردبير فراری شارنيوز انتخاب مي كنيم؟ يا اگر دوست داريد ما با  پولي كه از درج تبليغات در شارنيوز به دست مي آوريم در محل زيويه ي سابق توالت عمومی می سازيم تا كسانی كه برای درس گرفتن از عاقبت كاخ ها به آنجا مي آيند وبرای خريد به بانه مي روند ثوابي هم ببرند؟  يا گر دوست داريد …
  3. از كساني كه با سردبير فراری شارنيوز در تماس هستند می خواهم به ايشان بگويند كه آفتابه دستش است بگذارد زمين و برگردد سقز. چون اين جانشينانش كه همگي از ريش سفيدان و اسطوره هاي دانشگاه پيام نور سقز هستند دارند شارنيوز را تبديل مي كنند به روزنامه ديواری دانشگاهشان. وكسي هم نيست به آنها بگويد كه 2 نمره ی ناقابل ارزش اين كارها را دارد؟ (بنده به علت اعتراض به اعمال سانسور در مورد حواشی جشنواره تاتر تا اطلاع ثانوی از تماس با ايشان معذورم)
کد خبر: 5562


۱۶ دیدگاه

  • يك سقزي
    يك سقزي: ۸-۲۰-۱۳۸۸ . ۵:۰۵ ب.ظ :

    جوان بوو ، زور جوان بوو..

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

  • ارسلان
    • تارا
      تارا: ۸-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۶ ب.ظ :

      مثل هميشه جالب و خواندني.ممنون اقاي شهربان

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • فعله مي گردانيم
        فعله مي گردانيم: ۸-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۵۲ ب.ظ :

        شما هم هي گير بده به اين زيويه بدبخت. مدير تمام تلاش خودشو كرده و موفق هم بوده. دست از بي انصافي برداريد

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • شاهین
          شاهین: ۸-۲۱-۱۳۸۸ . ۹:۴۷ ق.ظ :

          این واکنش رئیس که با توماری که به شارنیوز فرستاده بود و در ان خود را ژان والژانه زیویه جا زده بود خیلی متفاوته .
          عجب !!!!!!!!

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • ریبوتر
            ریبوتر: ۸-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۰:۱۰ ق.ظ :

            عجب هردم ازین باغ بری میرسد اقای دانشجو

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • کیوان
              کیوان: ۸-۲۱-۱۳۸۸ . ۳:۰۰ ب.ظ :

              bebakhshid jaryane in sardabire farari chiye? lotfan ma ro shir fahm konid

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • سارا
                سارا: ۸-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۳ ب.ظ :

                ايشون راست ميگن.جريان سردبير چيه؟

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • شه مال
                  شه مال: ۸-۲۲-۱۳۸۸ . ۱۰:۰۸ ب.ظ :

                  سردبیر چند وقتی هست جهت گل چیدن به تهران آمده

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • reza
                    reza: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۹:۴۷ ق.ظ :

                    با این طرز تفکر توان گل چیدن محال است عاقبت این تفکر نفس چیدن است.از سر دبیر گرفته تا …

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • سروه
                      سروه: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۷ ق.ظ :

                      تمام کارشکنی مسئولان فقط به خاطر فراموش کردن زیویه و پنهان نمودن این قلعه از دید مردم است که تا به حال نیز موفق بوده اند .

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • ماد
                        ماد: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۹:۲۴ ب.ظ :

                        سلام
                        دوستان در خبر( حريم قلعه زيويه در امنيت كامل نيست ) مديران استان نام سقزرا از زيويه خط زده و دراين خبر نيز شاهد زيويه اي بي سقز بوديم كه من در نظري بلند بالا به تاكيد بدان اشاره كرده و علاقه مندان مي توانند درارشيو سمت راست صفحه روي ان كليك كرده ومطالعه فرمايند .
                        همشهريان گرامي اين قبيل برخوردها از طرف مسئولان ميراث فرهنگي كه ديگر هم قدمت خود زيويه است يعني مي توان گفت كه با زيويه از دل خاك بيرون امده و هرمحقق ويا بازديدكننده اي كه توجهش به زيويه جلب شود چنان از كار خود پشيمان مي شود كه ديگر برود و هيچ وقت پشت سرشان راهم نگاه نكند ولي اين بار مي توان گفت كه متاسفانه ويا خوشبختانه مديران استان به پروپاي كسي پيچيدن كه اگر مي دانستند خبرش به جايي درج مي كند هيچ وقت مرتكب چنين خطايي نمي شدند وهمينك در خلوت خود و در خانه هاي مجلل و محلهاي كار اشرافي خود صدها بار معذرت خواهي و ازمعمار سقزي پوزش طلبيده اند .
                        دوستان ميراث استان كردستان درراستاي شخصي سازي اثار باستاني سقز نه تنها به كسي اجازه بازديد نمي دهند بلكه به ميل خود و با اختياري تام در مورد اثار سقز تصميم گيري مي كنند به عنوان مثال : ادامه كار تخريب تپه 3000 ساله كاني ره شكه را از طرف شركت بيس راه پيمانكار اتوبان كرمانشاه مياندواب ابتدا متوقف ولي بعدها بنا به سفارشات نزديكان ادامه ي كاررا بلامانع ساختند و مدرسه اي كه مانع ثبت زيويه در فهرست اثار جهاني شد كه ابتد عمليات ساختماني مدرسه از طرف خود مدير متوقف شد ولي بعدها بنا به دلايلي ادامه عمليات ساختماني مدرسه نيز بلامانع شد .
                        مديران ميراث استان كردستان حتي به كسي اجازه نمي دهند كه به عنوان يادگاري از بدنه بيمار و كهن سال زيويه عكسبرداري كند چه برسد به تحقيق و بررسي ، و اما و اگر ، اماو اگر درمورد زيويه زياد وجود دارد كه اگر نگهبان دژ ان روز روي فرم باشد و به كسي اجازه بدهد كه از دژ بازديد كند و كساني كه از اكثر نقاط كشور با شور و شوق فراواني براي ديدن گذشته خود پا به زيويه مي گذارند با خشم و حركات جودو و كاراته عوامل روبرو نشوند به خوبي به خاطر دارم كه يكي از دوستان كه براي ايشان از كشور عمارات ميهمانهاي امده بود بنا به درخواست و علاقه اي كه ميهمانان براي ديدن زيويه و كرفتو از خود ابراز داشته بودند دوست ما هم به اتفاق اول از كرفتو بازديد كرده و بعد به زيويه مي ايند كه ميهمانان نسبت به وضع موجود و تخريبات و اشفتگي دژ زيويه بسيار شاكي مي شوند و مي گويند اگر چنين بنايي در كشور ما بود دولت با تمام وجود از ان حفاظت مي كرد مي گفتند گرم سخن بوديم كه كسي مانند شبح رودررويمان قرار گرفت و با گرفتن دوربين از ما نيمي از فيلمهاي كرفتورا نيز پاك كرد و دوست ما هم خشك شده از خجالت هيچ توجيهي براي كار نگهبان نداشته ميهمانان را به غار سهولان برده تا كمي از شوك وارده به انها در زيويه بكاهد . بله فكر كنم مسئولان عزيزما فراموش كرده اند كه چندهزارسالي است كه زيويه يك دژ نظامي نيست و اقوام ماد و مانايي ديگر در اين مكان سكونت ندارند كه دژ زيويه منطقه عكسبرداري ممنوع باشد اين مدت هم كه دوباره بازار زيويه داغ شد وجود افراد غير خودي يعني مهندس امان الهي و دكتر عبدي در زيويه بود كه قصد داشتند براي دژ زيويه قدمي بردارند و از هركسي با اغوش باز استقبال و از تمامي پروژه هاي دانشگاهي حمايت مي كردند و تمام تجربيات خود و اطرافيانشان را در اختيار محققان و بازديد كندگان مي گذاشتند چون چيزي براي پنهان كردن نداشتند تا عكسبرداري و تحقيق را ممنوع اعلام كنند ، و در نهايت دكتر ومهندس نيز به سرنوشت دانشجوي سقزي دچار شد ند و از دايره قدرت و حريم خصوصي ميراث كردستان بيرون رانده شده اند ، در ضمن مگر پايگاه زيويه مدير ندارد كه از ميراث استان بجاي مدير پايگاه زيويه تصميم گيري مي كنند ؟
                        اري اگرجنابان مسئول كمي هم از هدف اصلي خود منحرف شده و به محققان و مشتاقان اجازه مي دادند كه موضوعات پايان نامه ها و تحقيقات خود را دژ زيويه قراردهند كمك بزرگي به اين اثر شاخص و نادر درنزديكي شهر سقز مي نمودند ولي دريغ از سرسوزني توجه .
                        ودر نهايت بايد بگويم كه دژ زيويه بدون نام سقز معنايي ندارد همچنين كه سقز بدون زيويه بي معني است و اين دو اثر گرانبها از دير باز با هم رابطه تنگاتنگي داشته و اگر زماني كسي ظاهر شود و بخواهد كه اين دو يار ديرينه را از هم جدا سازد بداند كه دو تكه از پازل كامل كننده تاريخ اين مرزوبوم را ازهم جدا و گم كرده است و اين امر توسط مورخان ثابت شده است .
                        واين نظريه كه سقز بيشترازدوره قاجار قدمت ندارد را بايد دوستان بگذارند در كوزه ابش را ميل فرمايند .
                        با تشكر

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • سردار
                          سردار: ۸-۲۴-۱۳۸۸ . ۶:۰۲ ب.ظ :

                          معلومه که دلشان نمی خواد که کسی به زیویه برود و با ویرانه ای مواجه شود و
                          اینها فقط پست و مقام برایشان مهم است و بس زیویه را می خوان چیکار .

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • سوران
                            سوران: ۸-۲۵-۱۳۸۸ . ۶:۱۱ ب.ظ :

                            مگر زیویه خودش مدیر پایگاه ندارد که رئیس میراث استان به جای او تعیین تکلیف می نماید و مراجعان را رد میکند یا مدیر زیویه نمایشی است و فعله گری به جای او تصمیم گیری می کند .
                            عجب !!!!!!!!!!!!!

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • سیاوش
                              سیاوش: ۸-۳۰-۱۳۸۸ . ۱۲:۲۸ ب.ظ :

                              حتماً رئیس با دیدن دانشجوی سقزی یاد جریان دستگیری 10 حفار دوله کوره افتادند که فارس می گفت فعله گری گفته فعله گری می گفت فارس گفته و فعله گری چنین خبری را تکذیب کردند و بعدها هم گفتند که دوله کوره حوزه بانه است و ابن حفارها در منطقه بانه دستگیر شدند و در نهایت معلوم شد که با نه هم دوله کوره نداره .
                              معلومه که با این همه فشار عصبی که رئیس را در بر گرفتند و هر روز 3 تا 4 خبر منطقه سقز را ظاهرا در راستاای حفظ کرسی های ریاست باید تکذیب می کردند .
                              معلومه که هر سقزی را مورد حمله قرار دهند .

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]