شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۳۰/۰۸/۱۳۹۸
پنج شنبه، ۲۱ام آبان ۱۳۸۸
۷:۱۳ ب.ظ

“سه یده وان” 8 روز بر روی صحنه خواهد بود

نمایش “سه یده وان” به کارگردانی علی رضا اسماعیلی و نوسندگی رضا رستمی، از امروز به مدت 8 روز در آمفی تئاتر اداره ارشاد به روی صحنه می رود.

پوستر سه یده وان

کد خبر: 5591


۱۳ دیدگاه

  • مامه
    مامه: ۸-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۰:۳۱ ب.ظ :

    اگر كارگردان اين نمايش آقاي اسماعيلي نبود بازهم اين همه در مورد آن تبليغ مي كرديد؟

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • خسرو
      خسرو: ۸-۲۲-۱۳۸۸ . ۱۱:۰۱ ق.ظ :

      با تشکر از گروه تئاتر اناهیتا و بازی خوب کلیه این اعضا و موسیقی نمایش تلاش نموده اند متشکریم

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • کاکه
        کاکه: ۸-۲۲-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۸ ب.ظ :

        چرا فقط آثار آقای اسمعیلی روی سن میرود؟

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • شیرکو نانوا
          شیرکو نانوا: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۱:۵۷ ق.ظ :

          شار نیوز قرار نیست همه کارها قوی باشد
          خواهشمندم از این به بعد اخبارت را بده کار شناسی نکن.دور بهم زنی تا کی

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • کاکه دو
            کاکه دو: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۱۲:۵۴ ب.ظ :

            کاکه ی یک:شمانمیدانی ویاخودت رابه ندانی زده ای.بغیرازاقای اسماعیلی مگرکسدیگری هم بلداست شووواریته بسازد.پس حق مسلم ایشان است که روی صحنه برود.

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • ئاکو
              ئاکو: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۸:۰۴ ب.ظ :

              من هنر مند نیستم.اما از کارآقای زارع اده.واسماعیلی
              خوشم آمد.و المانهایی از تاتر حرفه ای مشاهده می شد.تشکراز شار نیوز

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • رضا
                رضا: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۸:۰۸ ب.ظ :

                سه یدوانی که ما بعنوان اسطوره می شنا سیم در نماایش اسماعیلی.فقط نمادی نشان داده می شود
                و متاسفانه این فر مها را ده سال قبل از اسماعیلی دیده ام با تاسف هیچ پیشر فتی مشاهده نمی شود
                البته ایشان می بخشند بیشتر به رقصهای هندی دسته خمعی می ماند

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • محمد زارع زاده
                  محمد زارع زاده: ۸-۲۳-۱۳۸۸ . ۹:۱۳ ب.ظ :

                  قسمت اول
                  تتاتر يکی ازهنرهای هفتگانه است .کسانی که درباره بوجود آمدن تئاتر جستجو کرده اند ميگويند سر چشمه آن از آيين هاست . آيين به مراسم مذهبی و اجتماعی می گويند . مثل مراسم بوکه بارانه . در ايران و مراسم رقص های مخصوص در کشورهای ديگر انسان هميشه دوست داشته است به اتفاقاتی که خارج از اراده و ميل اوست تسلط داشته باشد و اين ويژه گی اصلی تئاتر است.
                  تئاتر در مقايسه با هنرهای ديگر امکانات زيادی دارد برای اينکه از هنرهای ديگر مثل نقاشی ، ادبيات ، معماری ، موسيقی و … در آن استفاده می شود کلمه تئاتر (theater ) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تيه ((thea تماشاگران و يا محله تماشا است.
                  درزمان های قديم ، تماشاگرن در سرازيری تپه ها می نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب وتشريفات مخصوص در پايين همان تپه يا کناره معبد که محل عبادت بوده ، تماشا می کردند.

                  قسمت دوم
                  در اين قسمت درباره آيين و ارتباط آن با تئاتر مي خوانيد . آئين ها و تئاتر از عوامل اساس مشابهي استفاده مي كنند .
                  موسيقي ، رقص ، گفتار ، صورتك ، لباس ، اجراكنندگان ، تماشگر و صحنه
                  در اجراي آيين آرايش توسط رنگ ، خاكستر يا جوهر كه سطح بدن را مي پوشاند براي كامل كردن صورتك و لباس بكار مي رود آنطور كه گريم در تئاتر اين كار را انجام مي دهد
                  بازيگران آيين بايد بسيار ماهر و با انظباط باشند مثل بازيگران تئاتر
                  براي اجراي آيين يكي پيشكسوتان يا سالمندان آشنا به آيين تمرين سختي را براي اداره ي اجراي خوب آيين بكار مي گيرد كه كاملا با كارگرداني تئاتر قابل مقايسه است
                  در قسمت بعد از نظرات ديگري درباره سرچشمه بوجود آمدن تئاتر بخوانيد . اين بخش با نظرات ديگري درباره ي سرچشمه ي بوجود آمدن تئاتر آشنا خواهيد شد .
                  با اينكه سرچشمه آييني امروز پذيرفته ترين نظريه درباره ي بوجود آمدن تئاتر است اما جستجوگراني هم اعتقاد دارند

                  قسمت سوم
                  درسرچشمه تئاتر داستانسرايي است . آنها مي گويند كه گوش كردن و رابطه برقرار كردن با قصه ها جزو بزرگترين خصوصيات انسان است .
                  برخي مي گويند تئاتر از رقص و حركات ضربي و ژيمناستيك و يا تقليد حركات و صداي حيوانات آغاز شده است .
                  اما نه خصوصيت داستانسرائي انسان و نه علاقه ي او به تقليد ، هيچكدام نمي تواند او را بسوي آفريدن هنر تئاتر راهنمائي كرده باشد ، چرا كه اسطوره ها و داستانها هم در اطراف آيين ها بوجود آمده اند و تقليد از حيواناتي كه انديشه و عقل ندارند هم نمي توانسته سرچشمه تئاتر باشد چرا كه آيين ها از انديشه و اعتقادات و ميزان شناخت انسان شكل گرفته است .
                  درصورت صلاح دید شارنیوز ادامه خواهدداشت. درنمایش آقای اسماعیلی نمادهای از کلاسیک و رمانتیک یافت می شود من به تمام عوامل خسته نباشید می گو یم باتشکر محمد زارع زاده[ p

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • هنر ایزاک
                    هنر ایزاک: ۸-۲۴-۱۳۸۸ . ۹:۳۰ ق.ظ :

                    مدت 27 سال است که از دیارم (بوکان) دورم مقداری با مشکل می توانم بطور صحیح از ادبیات فارسی برای نوشتن استفاده نمایم همه نوع تغیرات به وضوح به چشم میخورد تا اینکه برای دیدن دوست قدیمی خود به سقز سفر نمودم و در میدان اصلی شهر رکلامی در رابطه با نمایش بیت سید دوان مشاهده و از اینکه با لباس کردی به اجرا در می آید سور پرایز number one برایم ایجاد شد و لحظه شماری میکردم تا در عصر جمعه به تئاترون سقز رفتم و به ناظره نشستم چیزی که از همه عجیب تر بود گویش بیان بازیگران با زبان کردی بر من بیشتر غلبه کرد با وصف آنکه پسر 17 ساله ام بسیاری از جملات را نمی فهمید و مدام از من سئوال می نمود راضی به نظر میرسید به هر حال تنها چیزی نه به دیدگاه نقد بلکه از یک درونمایه کاملا” دوستانه عرض مینمایم بنده به عنوان یک مدرس و استاد یار کالج مشغول به کار و تدریس هستم اما در رابطه با بیت سید دوان و تغیرات و شنا خت یصری از این شاهکار فلکلوریک و به نوعی دیگر امپراطور و ادبیات ایینی و بیت های کردی به سادگی نمی توان تغیرات در آن ایجاد نمود وجود عناصر تربیت و تعلم آن زمان خود یک نوع فرهنگ است که بیتی چون سید دوان خلق شده با وصف انکه این فرهنگ به صورت سینه به سینه نقل شده و تحت هیچ شرایطی قابل تغیر نیست مگر اینکه از منظر هر شخص با دلیل و برهان منطقی و شناخت بثری مناسب به موضوع و اساس آن نگاه کند که این امر بسیار کمرنگ به نظر میرسید گوی اینکه دست نویسنده را به گرمی می فشارم البته بنده تحت هیچ شرایطی مخالف تغیر نیستم بلکه در و نمایه و جوهره ی اصلی نباید فراموش شود موضوع دیگر کارگردان جوان نمایش خلقت بسیار شگرفی در این نمایش به وجود آورده بود که در حال حاضر و در بسیار ی از نمایش ها به ندرت از حرکات شبیه پاتیناز استفاده میشود و این دوست جوان با این ابتکار موجبات جذب مخاطب را مینمود و کاش فرم بنده بازیگران اتعطاف و ازادی بیشتری داشت در حین اجرا نچیروان عنصر ادب و متانیت قوم کرد با به دوش کشیدن ترم برادر خود مه ل کوان به نحوی روی صحنه حضور پیدا کرد و با بیان آتشین و پر از انرزی آنقدر مخاطب را مهیج مینمود که انگار کسی داخل سالن نیست و با بازی بسیار توانا آب سردی بر رویم ریخت که هنوز هم که با ان فکر میکنم تحت تاثیر آن زمان و گویی خود از همان عشیره و در آنجا زندگی میکنم و بیت خوانهای نمایش با بیانی بسیار مناسب و قابل فهم تصویر دیگری از نمایش را برایم ایجاد کردند که وصف ناشدنی بود در هر حال زنده و پاینده باد کلیه ی دست اندرکارن نمایش سید دوان و تنها وضعی که میتوانستم بصورتی تاثیرات و انرژی خود را تخلیه نمایم نوشتن همین مطلب بود و بنده یکی از مشتاقان سایت شار نیوز هستم و در هفته بیش از چند بار و قتم را با این سایت میگذرانم و تشکر می نمایم .
                    جامعه فرهنگ دوست سقز را دورد میگویم
                    هنر – ایزاک
                    امریکا – سانتا بار بارا

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • هنر ایزاک
                      هنر ایزاک: ۸-۲۵-۱۳۸۸ . ۳:۰۳ ب.ظ :

                      با سلام
                      با تشکر از گروه نمایش تاتر اناهیتا و اجرای خوب تمامی بازیگران نمایش و تقدیر از بازی خانم نقش اول ، و بازیگران مرد (سیدوان – نچیروان – نقالها)وموسیقی خوب نمایش امیدورام همیشه در صحنه باشید
                      تماشاچی

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • سیالشکر
                        سیالشکر: ۸-۲۵-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۳ ب.ظ :

                        ضمن عرض خسته نباشیدحضورتمام عوامل.بازیگران توانا.نویسنده وکارگردان و تمامی کسانی که واسه این کار زحمت کشیدند.دست تک تکشان را میفشارم وبه قول اقای صاحبی که دراجرای پنجم گفتند همه را میبوسم.!!!!این نمایشنامه درجشنواره نماینده این دیار بود.دیاری که ایا حرفی ازاین بهتر برای گفتن نداشت.به قول نویسنده این بیت سینه به سینه تااینجا اومده اماتغییری اتفاق افتاده؟تم داستان متفاوت بوددست نویسنده درد نکنه امایه سوال بنده این رو نه ازروی غرض ورزی نه ازرویحسادت میگم چون اول خسته نباشید گفتمبرای اینکه واقعابه اجرا دراوردن یک متن انهم برای کارگردان حوصله میخادولی اگه این کار مال یک نفر دیگه غیر اقای اسماعیلی بود اجرا میشد؟جنابعالی در دهه های اخیر درکار هنری خلاق بودی اونم به خاطر تنها خودتان نبود بازیگران بااستعدادی همراهیتان میکردند.اما حالا مردم دیگر به کارهای اسماعیلی علاقه ندارند چون شما جلو رشد خود راگرفتیدالبته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!درکارهنری والاشما ازلحاظ دیگرخوشبختانه موفقید واین هم همه میدونن.ماجوانان خلاقی دراین شهر داریم اما متاسفانه کسی نیست دستشان رابگیرد بلکه به جای سنگ کامیونی اجرجلوشان خالی میکنند .یه فرصتی هم به بقیه بدید.به امید روزی که درتمامی اجراهای بعدی به جای کارگردانی شما بنویسند باتشکر اززحمات اقای اسماعییلیکه مارا یاری دادن .مطلب دوستانست نقد نیست!؟

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • مختار
                          مختار: ۸-۲۶-۱۳۸۸ . ۱:۳۴ ق.ظ :

                          فکرمیکنم اگراین کارحرفی برای گفتن داشت درجشنواره تاترکردی حرفش رامیزد.بایدازگروههای دیگری نیزدعوت کردکه اجرای عمومی داشته باشندکارهایی که آموزنده باشدکارخانم کریمیان راندیدم اماتعریف آن رابسیار شنیدم اگراجرایی دیگرداشته باشندحتمااستقبال میکنیم .لطفا جواب بدهید.ظمنا آقای زارع زاده چرااین تئوری های زیباراهیچ وقت درکارهایشان به کارنمیبرندتاآبروی تاترشهرمان نرود

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • سقزی