شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۵/۰۳/۱۳۹۸
چهارشنبه، ۱۸ام آذر ۱۳۸۸
۳:۰۰ ب.ظ

سقز صاحب تلویزیون شهری شد

با حضور جمعي از مسئولان شهرستان سقز و تعدادي از شهروندان سامانه تلويزيون شهري در اين شهرستان افتتاح شد صاحبان مشاغل از این پس می توانند کالا و خدمات خود را از این طریق به شهروندان بشناسانند. به گزارش شارنیوز احمد رشیدی مجری تلویزیون شهری سقز در گفتگو با شارنیوز ضمن دعوت از شهروندان جهت استفاده از این امکان جدید شهری، از هزینه 100 میلیون تومانی این سامانه خبر داد. وی همراهی شهردار، فرماندار، معاونت خدمات شهری فرمانداری، رئیس اداره ارشاد و اعضای شورای شهر سقز را در به نتیجه رسیدن این پروژه ستود و اظهار داشت بدون کمک و مساعدت آنها قادر به اتمام این پروژه نبودیم. شهردار سقز نیز در مراسم افتتاح اين طرح اظهار داشت: شهرداري همواره خود را موظف خدمت به مردم مي‌داند و در اين راستا زيباسازي شهر و نيز استفاده شهروندان از برنامه‌هاي مختلف صدا و سيما در ايام مختلف و نيز معرفي كالاهاي خود از طريق اين تلويزيون، شهرداري با همكاري بخش خصوصي اقدام به راه‌اندازي اين سامانه كرده است. عثمان رحيمي افزود: براي راه‌‌اندازي اين تلويزيون شهري شهرداري كه كيفيتي بسيار بالا دارد و در نوع خود در سطح كشور بي‌نظير است بيشتر از يك ميليارد ريال هزينه شده است. وي در ادامه سخنان خود اضافه كرد: تلويزيون شهري شهرستان سقز روزانه 64 هزار و 500 ثانيه برنامه‌هاي مهم صدا و سيما و نيز تيزرهاي تبليغي پخش مي‌كند. شهردار سقز در پايان سخنان خود اضافه كرد: اين شهرداري 100 ميليارد ريال براي بيش از 50 طرح عمراني و خدماتي در شهر سقز هزينه مي‌كند.

کد خبر: 5859


۴۶ دیدگاه

  • gejaloka
    gejaloka: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۴:۵۸ ب.ظ :

    سلام هرچند به بحث شما ربطی ندارد
    ولی میخواستم ازشما بخوام اگرمیشه یه سری به جهادکشاورزی بزنیدوازآنها درخواست مجوزمرغداری بفرمایید ببنید با چه جوابی با شمابرخوردمی کنند من 2سال هست که نتونستم جوابی بگیرم امیدوارم شما با گزارشی که ازاین سوژه میگیرید بتواند آیندگان را بیشتربه دریافت این گونه مجوزها امیدوارکند درضمن درخواهیدیافت که یکی علل بیکاری این شهرچیست

    پاسخ دهید

    • احمد
      احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۲:۲۴ ب.ظ :

      سلام
      من 4 سال دنبال این کار رفتم و آخرش اون رو به نتیجه رسوندم ، ببخشید رک حرف زدم اما نابرده رنج گنج میسر نمی شود .

      پاسخ دهید

    • بازاریان بازار ....؟
      بازاریان بازار ….؟: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۷:۰۵ ب.ظ :

      خیلی خوشحالیم بسیار جای بالیدن وافتخار دارد اما امیدوارم ان هم رسانه ای برای خالیبندیهای شورا وشهردار نباشد

      پاسخ دهید

      • احمد
        احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱:۴۹ ب.ظ :

        سلام
        ضمن تشکر از اینکه برایمان نظر گذاشید ، این رسانه متعلق به بخش خصوصی است و این سامانه زیر نظر معاونت خدمات شهری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار میکند و در ایام و مناسبتهای مختلف با صداو سیما همکاری می ننماید

        پاسخ دهید

      • ناصح شاناز
        ناصح شاناز: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۹:۳۴ ب.ظ :

        لطفا نور آن را کم کنید آدم چشمش درد میگیرد

        پاسخ دهید

        • احسان جلیلی
          احسان جلیلی: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۱۰:۰۵ ب.ظ :

          همان طور مانند قبل راضی هستم

          پاسخ دهید

          • مامه
            مامه: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۱۳ ب.ظ :

            100 میلیون …. !!!!!!!!!
            چقدرش حالا واقعا خرج تلویزیون شده؟؟؟؟
            تازه همش می خواد برنامه های جذذذذذااااااببببب سرایری رو نشون بده …..

            پاسخ دهید

            • احمد
              احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱:۵۴ ب.ظ :

              سلام
              بله 100 میلیون تومان اگه خواستید واقعا ببینید که چقدر خرج داشته بگید که کاملا توضیح بدیم که چقدر خرج شده ضمنا در زمانهای مناسبی از روز اونم در ایام های مختلف برنامه های سراسری پخش می شه

              پاسخ دهید

            • شامراو
              شامراو: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۰ ب.ظ :

              امکان خوبی برای کسبه و تجار شهر است ولی به شرطها و شروطها
              من با دیدنش بیش از اینکه از وجود این وسیله خوشحال باشم مسائل زیر در ذهنم مرور می شود که؛
              یکم: نورش چشم عابر و راننده رو اذیت می کنه.
              اون چیزی که من در شهرهای دیگه دیده ام، فاصله این دستگاه با ماشین ها و عابرین، اینقدر زیاد هست که نورش چشم رو نمی زنه.
              دوم: چرا آقای احمد رشیدی تبلیغات شهری رو قرق نموده اند؟ آیا تابلو های قبلی کافی نبود؟
              آیا این حمایتی که به گفته رشیدی بدون اون عملی شدن پروژه غیر ممکن بود به شایسته ترین مجری سپارده شده است؟ (با توجه به خرج از کیسه بیت المال)
              کارشناس محترم بانک یا فرمانداری یا شهرداری که کیفیت این دستگاه رو تایید کرده الان توضیح بدهند که چرا در روز دوم دو ردیف از LED های دستگاه از مدار خارج شده است؟ اصلا این حمایت کارشناسی شده؟
              سوم: جزئیات مناقصه این طرح که با حمایت دولت اجرا شده است چیست و چه کسانی شرکت کرده بودند؟ آیا اصلا مناقصه ای در کار بوده یا به عنوان بنگاه کوچک اقتصادی به آقای مجری که بیکار! بوده اند پرداخت شده است؟
              چهارم: این تابلو های تبلیغاتی و اخیرا همین تلویزیون شهری، که مثل قارچ وسط پیاده رو های باریک و شلوغ سقز سبز می شوند مخل آرامش و “زیبایی های نداشته ما” نیستن؟
              پنجم: آقای شهردار فرموده اند که برنامه های مختلف صدا و سیما رو از این سیستم پخش می کنند. من نمی دانم این اظهار نظر رو چطور تعبیر کنم! آخه برادر من وسط میدان تجمع درست می کنی که چی بشه؟ ترافیک رو حل می کنی؟
              کاش کمی فکر و تامل پشت سر این پروژه های عمومی می بود.
              آقای شارنیوز، قرار شد عکس یادگاری نزاری اونم کنار شاهکارهای شهر

              پاسخ دهید

              • احمد
                احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۲:۱۰ ب.ظ :

                سلام
                یکم : اولین بهترین و با کیفیت ترین تلویزیون شهری رو آوردیم نصب کردیم که جای افتخاره
                دوم: ما این کار هارو قرق نکرده ایم ما همیشه به فکر پیشرفت شهر از نظرهای مختلف بودیم
                سوم: خرج از کیسه بیت المال نبوده و تمام هزینه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بودهاین حمایت مسئولین هم در ضمن همکاری ها و تلاشهایی بوده که تا الان مسولین نموده اند
                مجری کار تا الان 13 سال سابقه کاری در زمینه تبلیغات شهری داشته و در ضمن این پروژه مناقصه نیست و شما هم می توانید اگه نظر یا ایده ای جالب برای پیشرفت شهری و زیبا سازی شهری دارید بیایید به مابگید که کمکتون بکنیم که چه جوری پس از 4 سال این اداره اون اداره رفتن می توانید دوام بیارید .
                دراین کار ازهیچ بانک یا اداره موسسه ویا هر چیز دیگری یک ریال وام جهت این کار نبوده و دریافت نشده اگر هم میشد ذکر میشد که با مشارکت فلان بانک
                تمام این هزینه ها هم از بخش خصوصی یعنی جیب مبارک خودمون بوده
                این تابلوهای تبلیغاتی که در ذهن شما بعنوان قارچ تلقی میشه همان هدف تبلیغاتی ماست که اگه یه روز یه نگاه به اون بکنید بدونید که چه خدماتی در سطح شهر وجود داره
                ضمنا امورات تبلیغلی خدمات شرکتها کالاها و هرچیزی که شما بخواهید از قشر کم درآمد تا پردرآمد میتونند ازاین سامانه استفاده کنند و در زمانهای مناسب برنامه های رسمی و زیبای صداو سیما باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش میشه
                و در آخر ممنون از گفته ها و نظرات زیبایتون همینکه واسه ما نظر گذاشتید معلومه که کاری که ما انجام داده ایم از تمامی نظر ها واسه شما جالب بوده . درضمن ما انسانهای نقد پذیری هستیم … باتشکر

                پاسخ دهید

              • شادی
                شادی: ۹-۱۸-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۱ ب.ظ :

                واقعا قشنگه………………….اما نفهمیدم کجای سقز؟

                پاسخ دهید

              • h-a
                h-a: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۵:۵۱ ق.ظ :

                سلام مبارک باشه اگه ازدست سارقین درامان بماند

                پاسخ دهید

                • ي سقزي
                  ي سقزي: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۸:۵۳ ق.ظ :

                  جلسه شورا شهر و تصوير شهردار به صورت انلاين از اين پخش خواهد شد . شما تصورش را بكنيد . ملت از دست اينا فرار مي كنند اينا مي خواهند انلاين هم نمايش داده شودند.

                  پاسخ دهید

                  • بماند
                    بماند: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۱۲:۱۷ ب.ظ :

                    باز این چه شورش است که در خلق عالم است

                    پاسخ دهید

                    • شهرام
                      شهرام: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۳:۰۱ ب.ظ :

                      با تشكر از تمامي كساني كه زحمت اين رسانه تصويري را كشيدند و خواهشاً مثل tv منزل خودمان ازش مواظبت كنيم

                      پاسخ دهید

                    • م-احمدزاده
                      م-احمدزاده: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۴:۳۳ ب.ظ :

                      ایول خوشم اومد…….!!!!

                      پاسخ دهید

                      • Esmail
                        Esmail: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۹:۵۰ ب.ظ :

                        مشکل بیکاری جوانان شهر را حل فرمودند، ازین پس دیگر بیکاری درشهر نمایان نیست چون جوانان پُر امید ولی بی کار شهر سقز در میاد ین شهر به نگاه کردن تلویزیون خیابانی مشغول خواهند بود. خوب اینهم کاریابی برای جوانان جامعه محسوب میشود.
                        بیایید همگی از دستندر کاران این پروژه بزرگ قدردانی کنیم.ـــــــــــــ ومن اللاه توفیق

                        پاسخ دهید

                        • احمد
                          احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۲:۱۷ ب.ظ :

                          سلام بزرگوار
                          شما که در فکر بیکاری جوانان این شهر هستید شما هم می تونید 4 تا پروژه در دست بگیرید که حداقل مثل ما 7 تا 10 نفر اشتغال زایی بکنید تا جوانان بیکار شهر ما کمتر به تلویزیون ما نگاه کنند در ضمن این سامانه خدمت به همشهریان است

                          پاسخ دهید

                      • هوخشتره
                        هوخشتره: ۹-۱۹-۱۳۸۸ . ۱۰:۱۷ ب.ظ :

                        بااین tv شهری چند درصد مشکلات بیکاری- طلاق-اعتیادو… ازمردم کم میشه
                        جناب شهردار مگر قراره سینمای خیابانی باشه که فیلم صدا وسیما را از ان پخش میکنی یااول این شرط را بهت تحمیل کردن

                        پاسخ دهید

                        • یک شهر وند
                          یک شهر وند: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۲:۳۴ ق.ظ :

                          اگر تصویر آنلاین میدان آزادی که مردم مثل مو ر و ملخ در سطح خیابان رد می شوند بگذارند خیلی جذاب است .
                          جای تاسف داره برای شهردار و شورای شهر که هنوز نتونستن یک پروژه خوب در داخل شهر انجام بدهند
                          صد رحمت به شهردار توان که اقلا زیر گذر چهاراه را زد( هزار رحمت بر عقل و فکر و آینده نگریش)
                          بجای این خرج های بیهوده یک زیر گذر در میدان آزادی درست کنید تا از دیدن مردم خجالت نکشید
                          راستی چرا یک جلسه پرسش و پاسخ با اطلاع قبلی شهردار و شورای شهر در سالن ارشاد برای افراد فرهیخته از لیسانس به بالا نمی گذارند تا گند کاریهایشان با گوش ناشنوایشان بفهمند

                          پاسخ دهید

                          • A.A
                            A.A: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۷ ق.ظ :

                            در روز هزاران جوان بیکار را میبینی‌ فکر کنم ایجاد یک زمینه شغلی‌ برای زیبا سازی خیلی‌ بهتر از این نمایشها باشد،متأسفانه یه سری از هم شهریهمون برای هر چیزی اتوماتیک وار پیام تبریک و تشکر میفرستند.مردم میخواستند برنامه صدا سیما نگاه کنن ماهواره نمیخریدن،این پروژه به قول خودشون تو ایران بینظیر ،چون هیچ جایی‌ این جوری پول مردم هدر نمیده،این طرح چه کمکی به حل مشکلات مردم کرده.این هم مزلیست آراسته شد به فضای شهر.براستی این مسئولین تنها چیزی که براشون مهّم نیست مردم هست.و با نظرات کاک اسماعیل و هوو خشتره موافقم.مسئولین بفکر یک کار اساسی‌ باشن از ماست مالی کردن مشکلات دست بردرن

                            پاسخ دهید

                            • احمد
                              احمد: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۲:۲۱ ب.ظ :

                              سلام
                              همینکه تونستیم 7 تا 10 نفر رو در ارائه و اجرای این کار کار گیری کنیم مایه افتخاره مشکل طلاق و اعتیاد و… هم به افرادهای دیگری ربط داره که اونها هم در تلاشتند تا این معضل ها از جامعه مابیرون برن اما چه کنیم که یاد گرفته ایم که همه فقط حرف بزنیم و حاشیه پراکنی واسه هر کاری بکنیم

                              پاسخ دهید

                              • A.A
                                A.A: ۹-۲۱-۱۳۸۸ . ۲:۱۲ ق.ظ :

                                جناب احمد رشیدی!شهروند عزیز کسی‌ از شخص شما انتقاد نداره و هر کسی‌ این آزادی را داره در زمینه شغلی‌ خودش فعال باشه.شما در ضمینه تبلیغات موفق هستین، و خوشحال شدم که انتقاد پزیر هستین ،مشکل در مانورهاییست که ارگانهای دولتی رو بخش خصوصی میدن،و خود بنده این موضوع یه بهانه بود برای نوشتن یه اعتراض نه‌ حمله به حریم خصوصی شما،چرا باید از یه رسانه خصوصی هم از سر ملت دست برندرن.کم امکانات در اختیار دارن.البته جفتمون میدونم اشکال کار کجاست؟

                                پاسخ دهید

                            • جوان بیکار
                              جوان بیکار: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۲۵ ب.ظ :

                              واقعا وسیله تبلیغاتی خیلی خوبیه ولی متاسفانه فساد اداری تو کارهای تبلیغاتی سقز زیاده.چرا همه تبلیغات بایستی توسط یک نفر انجام بشه و اون هم به دلخواه خودش نرخ بسیار بالا تعیین کنه مگه درامد مردم تو سقز چقدره که این همه پولی که اقای رشیدی برای تبلیغات میخواد بدن؟

                              پاسخ دهید

                              • احمد
                                احمد: ۹-۲۳-۱۳۸۸ . ۷:۴۱ ب.ظ :

                                سلام دوست عزیز ممنون از نظر زیبایتون . اگه شما تبلیغات یا کار میخواهید تشریف بیارید ببینید با چه مبلغی با شما کار می کنم متاسفانه قشر مردم خودمان اگه 1000 عدد تک تومانی هم بگید با صد هزار قرآن و قسم و تخفیف دوست اونمو با فلانی فامیلمو اینا میخوان قیمت رو پایین بیارن این قیمتهام تعرفه ای برای اثبات قیمت اما یک بار هم شده امتحان کنید مبلغ بیست هزارتومان در ماه واسه تبلیغات رقم بسیار سنگینی نیست و هر شغلی می تواند آنرا انجام بده .
                                ممنونم از نظرتون

                                پاسخ دهید

                              • یک شهروند2
                                یک شهروند2: ۹-۲۰-۱۳۸۸ . ۱۱:۴۹ ب.ظ :

                                با سلام خدمت آقای رشیدی
                                آقای رشیدی شما مدعی هستید که با 4 طرحی که اجرا کرده اید 10 نفر را سر کار گذاشته و چند سال دنبال این طرحها بوده اید تا مجوز به شما داده شده است.با کارهایتان فضای شهر را قشنگ کرده اید.و خیلی چیزهای دیگر..
                                اولا:طرحی که ایجاد اشتغال میکند چرا باید بعد از چند سال به مجری طرح مجوز بدهد؟
                                دوم:آیا شما همزمان به فکر این چند طرح خود بودید که بعد از چهار سال مجوز تمام این طرحها را گرفتید؟
                                سوم:آیا شما به این تابلوها که روی نرده های پل هوایی نسب کرده اید میگویید شهر قشنگ شده؟(فکر کنم هنوز شهر زیبا نمیدانید چگونه است چون شهر با این چیزها زیبا نمیشود)
                                چهارم:شما چهار طرح دارید و 10نفر کارمند و این اصلا سود آوری برای شما نیست چون خیلیها از دست شما دارن نان میخورند!!!!
                                پنجم:خیلیها هستند که با یک طرح که به آنها مجوز داده نمیشود میتوانند بیش از حداقل 30نفر را استخدام کنند.
                                آقای رشیدی عزیز ماهم در این شهرو دیار زندگی میکنیم پس برای ما از نابرده رنج گنج میسر نمیشود سخن نگویید که ما خود این راهها را خیلی رفته ایم و میدانیم چه جوری و به چه کسانی مجوز داده میشود.

                                پاسخ دهید

                                • ایوب
                                  ایوب: ۹-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۲:۰۱ ق.ظ :

                                  آقای شهردار خیلی ممنون از اینکه اینهمه به فکر شهرمون هستی ولی قربون شکلت مگه سقز تنها همین یک مشکل رو داشت که این همه خرجش کردید .هیچ میدونید با این پول میشد تمام کوچه های شهر رو آسفالت کرد؟؟؟؟یا خیلی کارهای دیگه.آها یادم افتاد اونوقت جیب آقایون خالی میماند………….پاسخ یادتون نره

                                  پاسخ دهید

                                  • سقزي
                                    سقزي: ۹-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۰:۲۱ ق.ظ :

                                    سلام بر همه بعضي ها پول خوبي به جيب زدند كاك خبات خسته نباشي يه كتاب pdf در موضوع يادگيري زبان كردي با لاين مستقيم دانلود اونقدر وقت و خرج بر نمي داره كتاب نداريد بفرستيم خدمتتون، البته به سوراني اگر سياست و برخي مصلحت ها اجازه مي دهند هااااا…..

                                    پاسخ دهید

                                    • دانشجوي سقزي ساكن تهران
                                      دانشجوي سقزي ساكن تهران: ۹-۲۱-۱۳۸۸ . ۱۲:۴۲ ب.ظ :

                                      با سلام اگه در كل حساب كني خوبه به شرطي كه زير سلطه يكنفر نباشه و در پخش تبليغات واقعا حق رعايت شه البته اگه رعايت شه ؟؟؟؟
                                      ولي بايد اول كالاهاي بومي را معرفي كنند بعد كالاهاي ساير شهرها
                                      با تشكر

                                      پاسخ دهید

                                      • ?
                                        ?: ۹-۲۲-۱۳۸۸ . ۶:۱۷ ب.ظ :

                                        سلام.انشالاه از دست ارازل سقز در امان بماند.به امید سقزی آباد

                                        پاسخ دهید

                                        • papo
                                          papo: ۹-۲۴-۱۳۸۸ . ۱:۰۰ ق.ظ :

                                          سلام
                                          خیلی خوشحالم که می بینم واسه شهرمان ۱۰۰ میلیارد ریال برای طرحهای عمرانی بودجه گذاشته اند.
                                          به امید اینکه مسئولان سعی در درست استفاده کردن از این رقم را داشته باشند.
                                          امیدوارم که همه ی مردم سقز در آباد سازی شهر خود را مسئول بدانند.

                                          پاسخ دهید

                                          • شامراو
                                            شامراو: ۹-۲۴-۱۳۸۸ . ۱:۴۰ ق.ظ :

                                            1. حمایت شهرداری و فرمانداری و شورا از شما چه بوده است؟
                                            2. من با خبری بودن این مطلب حرف دارم و فکر می کنم شارنیوز بیشتر جنبه حمایتی این قضیه رو در نظر گرفته.
                                            3. این تلویزیون واقعا آرامش رو از این میدان گرفته.
                                            4. دوستان وقتی هوا کمی تاریک می شود، دور میدان باشید تا مردم آزاری اش را ببینید. آقای رشیدی، اگه جلوی نور شدیدش رو نگیری، با سنگ به استقبالش می رم.
                                            5. برنامه های زیبای صدا و سیما!؟ یعنی مثلا عید قربان که شد با خانواده پاشیم بیاییم جلوی تلویزیون شما و برنامه های زیــــــبای صدا و سیمای میلی رو نگاه کنیم؟ باشد. می آییم!
                                            6. پیشنهاد می کنم که نظر کانون های تبلیغاتی شهر رو راجع به فعالیت های انحصارطلبانه احمد رشیدی جمع آوری کنید.
                                            شارنیوز، لطفا کمی محتوا تولید کنید و فقط نقل کننده اتفاقات نباشید.

                                            پاسخ دهید

                                            • سارو كريمي
                                              سارو كريمي: ۹-۲۵-۱۳۸۸ . ۱:۵۴ ق.ظ :

                                              نگاهي بر
                                              شاخص هاي گرافيك محيطي
                                              گرافيك شامل انواع مختلفي است از قبيل:1.گراف 2.دياگرام 3.چارت 4.علايم ونشانه ها 5.پوستر 6.بروشور 7.تصويرسازي 8.گرافيك انتشارات 9.گرافيك محيطي 10.گرافيك تلويزيون 11.گرافيك سينما 12.انيميشن و….كه به شاخص هاي گرافيك محيطي ميپردازيم گرافیک‌ محیطی‌ از کلیه‌ علائم‌، تابلوهای‌ و چراغ‌ها، از شکل‌ و رنگ‌ و طرح‌ و خط و نوشتار بهره‌ می‌گیرد و اگر بامعیارهای‌ درست‌استوار باشد می‌تواند :
                                              ـ ارتباط های‌ اجتماعی‌ مردم‌ را تسهیل‌ کند
                                              ـ به‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ سرعت‌ بخشد .
                                              ـ ایمنی‌ و جریان‌ ترافیک‌ را بهبود بخشد .
                                              ـ مردم‌ را از امکاناتی‌ که‌ شهر در اختیارشان‌ می‌گذارد آگاه‌ کند
                                              ـ با ایجاد مناظر زیبای‌ بصری‌ در محیط، به‌ سلامت‌ ذهنی‌ مردم‌ یاری‌ رساند .
                                              از جمله عوامل موثر در بيان گرافيك محيطي ميتوان به موارد ذيل اشاره كرد:
                                              – پوستر
                                              – علائم
                                              – تابلوهای‌ راهنمایی‌ و رانندگی
                                              – علائم‌ نورانی‌( نئونها )
                                              – تبلیغات‌ روی‌ وسائل‌ نقلیه
                                              – طراحی‌ محل‌های‌ خدماتی‌ عمومی‌، ایستگاههای‌ اتوبوس‌،پاركها.
                                              – طراحی‌ حجم ‌های‌ تزئینی‌ در میدان ‌ها و پارک‌ ها
                                              – تابلوهای‌ سردر فروشگا هها، مغازه‌ها، سینماها و کلیه‌ سازمان‌ها و موسسات‌ دولتی‌ و خصوصی‌
                                              – انواع‌ تابلوهای‌ تبلیغاتی‌ مانند: بیلبورد، سه‌وجهی‌، سه‌بعدی‌، دیجیتالی‌ ……
                                              از آنجا که‌ همه‌ این‌ عوامل‌ در محیط داخل‌ شهر انجام‌ می‌گیرد. بنابراین‌ باید بین‌ آنها و شهر، هماهنگی‌ ایجاد گرددو طراحان‌ گرافیک محیطی‌ با مهندسین‌ شهرساز از نزدیک‌، تشریک‌ مساعی‌ داشته‌ باشند. گرافیک‌ محیطی‌ باید به‌ نوعی‌ نقش‌ خود را ایفا نماید تا افراد
                                              در این‌ محیط در برقراری‌ ارتباطها و گذراندن‌ امورشان‌ مشکلات‌ کمتری‌ داشته‌ باشند. بخش‌عمده‌ اطلاعات‌ مورد نیاز شهر، در ارتباط با
                                              مقررات‌ آمد و شد، آگاهی‌ از فعالیت ‌ها و رویدادها و اماکن‌ گوناگون‌ وخدماتی‌ است‌ که‌ ارائه‌ می‌شود.مردم‌ باید راههای‌ مختلف‌ و ایمن‌ و
                                              سریع‌ رسیدن‌ به‌ این‌ محیطها را بدانند و بهترین‌ آنها را انتخاب‌ نمایند. البته‌تعیین‌ ضوابط اعمال‌ کنترل‌ بر تابلوها و علائم‌ بخش‌ خصوصی
                                              ‌ که‌ می‌تواند موجب‌ اخلال‌ در تاثیر عمومی‌ یا مکمل‌ آنهاباشند، جزء تفکیک ‌ناپذیر سیستم‌ مناسب‌ اطلاع‌رسانی‌ محیط است‌. گرافیک‌ محیطی‌ اعم‌ از محیطهای‌ باز و بسته‌، عرصه‌های‌ گوناگون‌ را در بر می‌گیرد، که‌ در هر دوی‌ اینها، نقش‌عمده‌ آن‌ ( اطلاع‌رسانی ‌) می‌باشد. محیطهای‌ بسته‌ شامل‌ فضاهای‌ داخلی‌ کلیه‌ ساختمان‌هاي اداری‌ و تجاری‌ و همچنین‌ نمایشگاهها و فروشگاهها می‌باشد که‌ در آنها با استفاده‌ از اشکال‌ و حروف‌ و انواع‌ تابلو، اطلاعات‌ لازم‌ به‌مراجعه‌کنندگان‌ داده‌ می‌شود.در محیطهای‌ باز نیز همچون‌ پارک‌ها، خیابان‌ها و معابر شهر و اساسا کلیه‌ فضاهای‌ باز واقع‌ در شهرها و محیط زندگی‌ انسان ‌، که‌ طراحی‌هایی‌ شامل‌: علائم‌ راهنمایی‌ و هشدار دهنده‌ داخل‌ پارک‌ها، تابلوهای‌ سردر فروشگاهها ، طراحی‌ ویترین‌های‌ مغازه‌ها ، علائم‌ راهنمایی‌ و رانندگی‌ در سطح‌ شهر، تابلوهای‌ نام‌ خیابان‌ها و کوچه‌ها، باجه‌های ‌مختلف‌ خدماتی‌ از قبیل‌ تلفن‌، پست‌ و…، در محدوده‌ گرافیک‌ محیطی‌ قرار دارند.گرافیک‌ محیطی‌ نقش‌ مهمی‌ را نیز در تبلیغات‌ ایفا می‌کند ، از جمله‌ در تبلیغات‌ تجاری‌ و تبلیغات‌ فرهنگی‌، اکنون‌ به ‌طور اختصار نگاهی‌ گذرا بر این‌ دو می‌اندازیم ‌:انسان‌ از زمانی‌ انسان‌ می‌گردد که‌ دارای‌ فرهنگ‌ می‌شود و فرهنگ از زمانی‌ آغاز می‌گردد که‌ انسان‌ به‌ وجودمی‌آید. آنچه‌ که‌ می‌توانیم‌ برایش‌ تقدیم‌ و تاخر قایل‌ شویم‌ تمدن‌ است‌ و انسان‌ با فرهنگ‌ وارد تمدن‌ می‌شود واکنون‌ این‌ انسان‌ متمدن‌ است‌ که‌ در دام‌ انواع‌ و اقسام‌ کشمکش‌های‌ روحی‌ و جسمی‌ دست‌ و پا می‌زند، برای‌ رهایی‌ و آزادی‌ نیاز به‌ پرواز دارد، پروازی‌ از درون‌ خود به‌ بیرون‌ و شاید برای‌ این‌ پرواز، بالی‌ بهتر از فرهنگ‌ و هویت‌ خویش‌نیابد. پس‌ باید با آن‌ آشنا شود و با بهره‌گیری‌ از آن‌ در جهات‌ مختلف‌ زندگی‌، خود و جامعه‌اش‌ را باور کند. این‌ نقطه‌ای‌ است‌ که‌ تبلیغات‌ فرهنگی‌ می‌تواند پا به‌ عرصه‌ وجود بگذارد و رسالت‌ خویش‌ را به‌ انجام‌ برساند.امروزه‌ در سراسر دنیا واژه‌ تبلیغات‌ فرهنگی‌ معانی‌ خاصی‌ پیدا کرده‌ و آن‌ هم‌ براساس‌ تعریف‌ فرهنگ‌ و تبلیغ‌ از دید آن‌ جامعه‌ خاص‌ می‌باشد. در کشور ما نیز این‌ تبلیغ‌ حول‌ محورهای‌ خاصی‌ دور می‌زند که‌ مربوط به‌ باورها ودیده‌ها و فرهنگ‌ جامعه‌ ماست‌ و در اینجاست‌ که‌ دوباره‌ صحبت‌ از هنر به‌ میان‌ خواهد آمد، هنری‌ که‌ باید خادم‌ جامعه‌باشد و اندیشه‌ها و آرمان‌های‌ والای‌ بشری‌ را که‌ سبب‌ رشد انسان‌ می‌شوند، جاودان‌ و ماندنی‌ کند به‌ گونه‌ای‌ که‌ بر همه‌اقشار جامعه‌ تاثیرگذار گردد.اکنون‌ وظیفه‌ گرافیک‌ محیطی‌ این‌ است‌ که‌ از نظر اجتماعی‌ پیام‌ مفیدی‌ برساند و هم‌ چشم‌ و ذهن را به‌ واسطه‌ آن‌ جلب‌ کند و در نتیجه‌ نظم‌ لازم‌ را برای‌ دیدن‌ آن‌ سوی‌ سطوح‌ چیزهای‌ قابل‌ رویت‌ به‌ ذهن‌ بدهد و در شناخت‌ارزش‌های‌ لازم‌ برای‌ یک‌ زندگی‌ کامل‌ و لذت‌ بردن‌ از آن‌ راهنماییش‌ کند.اگر شرایط اجتماعی‌، گرافیک‌ محیطی‌ را به‌ عرصه‌ پیام‌های‌ موجه‌، در وسیع‌ترین‌ و عمیق‌ترین‌ مهفوم‌ اجتماعی‌ آن‌ملزم‌ سازند، این‌ هنر می‌تواند بطور موثر به‌ آماده‌سازی‌ راه‌ برای‌ هنری‌ موثر و مثبت‌ یاری‌ رساند. هنری‌ که‌ بتوان‌ پیام‌خویش‌ را به‌ مردم‌ برساند و از طرف‌ آنها درک‌ شود.
                                              از میان‌ اهدافی‌ که‌ گرافیک‌ محیطی‌ مد نظر دارد، هدف‌های‌ کاربردی‌ از بقیه‌ مهمتر و در حقیقت‌ در اولویت‌ قراردارد که‌ البته‌ بعد از دست‌یابی‌ به‌ اهداف‌ گوناگون‌ کاربردی‌ خود، می‌باید فرهنگ‌ساز نیز باشد و اگر گرافیک‌ محیطی‌ با اصولی‌ صحیح‌ و متناسب‌ انجام‌ شده‌ باشد تا حدود بسیار زیادی‌ می‌تواند در گسترش‌ فرهنگ‌ جامعه‌ تاثیر داشته‌ باشد.رشد گرافیک‌ محیطی‌ به‌ چند عامل‌ وابسته‌ است‌ از جمله‌ رشد کیفی‌ فکری‌ مدیریت‌ها و وجود طراحانی‌ باخلاقیت‌های‌ بالا. البته‌ این‌ رشد تنها به‌ گرافیک‌ بر نمی‌گردد، بلکه‌ به‌ مجموعه‌ عواملی‌ منتهی‌ می‌شود که‌ ساختارهای‌اخلاقی‌، اجتماعی‌، سیاسی‌ و فرهنگی‌ نیز در آن‌ رشد یافته‌ باشند.رنگ‌، نقش‌ مهمی‌ در یک‌ طرح‌ دارد که‌ اولین‌ وظیفه‌ آن‌ جلب‌ توجه‌ مخاطب‌ است‌ و در مرحله‌ بعدی‌ نقش‌ مکمل‌عناصر تصویری‌ دیگری‌ برای‌ موفقیت‌ در ارسال‌ پیام‌ را ایفا می‌کند. حروف‌ نوشتاری‌ نیز در برقراری‌ ارتباط سریعترنقش‌ مهمی‌ دارند و در واقع‌ آنها تکمیل‌ کننده‌ یا تاکید کننده‌ تصویر می‌باشند.
                                              در گرافیک‌ محیطی‌ ابزارها و عوامل‌ مختلفی‌ برای‌ ارائه‌ اطلاعات‌ وجود دارد که‌ از هرکدام‌ برای‌ بیان‌ نوعی‌ خاص‌ ازایجاد ارتباط می‌توان‌ استفاده‌ کرد. مثلا بالون‌ها و تبلیغات‌ برروی‌ وسایل‌ نقلیه‌ مربوط به‌ گروه‌ ایجاد ارتباط توسط سوژه‌های‌ متحرک‌ می‌باشند. همچنین‌ بیل‌بوردها باید در مکان‌هایی‌ مورد استفاده‌ قرار گیرند که‌ فضای‌ اطراف‌ آنهاوسیع‌ باشد مانند بزرگراهها که‌ اغلب‌ مخاطب‌ با سرعت‌ بیشتری‌ از مقابل‌ آن‌ می‌گذارد و باید به‌ گونه‌ای‌ باشد که‌ به‌سرعت‌ بتواند ارتباط لازم‌ را برقرار کند. نسبت‌ میزان‌ ارتفاع‌ نصب‌ بیلبورد با طول‌ و عرض‌ آن‌ نیز از نکته‌های‌ حائزاهمیت‌ می‌باشد و باید بطور دقیق‌ محاسبه‌ شود. کارآیی‌ بیلبورد در شب‌ نیز بحثی‌ است‌ که‌ باید همراه‌ با عوامل‌ دیگرمربوط به‌ بیل‌بوردها با دقت‌ بررسی‌ و طراحی‌ شود و با استفاده‌ از سیستم‌های‌ نوری‌ ومناسب‌ پیام‌ دلخواه‌ در شبها نیز به‌مخاطبین‌ احتمالی‌ القا شود. و در خاتمه جا دارد اشاركي داشته باشيم به تلويزيون تبليغات شهري كه طراحي گرافيك براي تلويزيون با ساير موارد تفاوت اساسي دارد و اين تفاوت در اني بودن و كوتاه بودن زمان نمايش است اگر پيامي را كه بايد يك پوستر يا بروشور برساند مفهوم نباشد مي توان مجددا به دقت انرا نگاه كرد بنابراين پيام يا فكري كه از طريق تلويزيون شهري بيان ميشود بايد بلافاصله درك شود تا اثر خود را بر مخاطب بگذارد و اكنون با پيگيريهاي مكرر مسولين و مجتمع تبليغاتي آريا در شهرمان سقز نيز تلويزيون تبليغات شهري به افتتاح رسيد و ميتواند تبليغات سقز را به مسيري متفاوت سوق دهد و جا دارد به احمد رشيدي واقعا تبريك گفت به خاطر نو اوري در تبليغات سقز%

                                              پاسخ دهید

                                            • مهرداد
                                              مهرداد: ۹-۲۵-۱۳۸۸ . ۸:۴۰ ب.ظ :

                                              باسلام
                                              واقعا اگه یه کم فکر کنیم اونوقت میفهمیم که این شهر ما هیچ چیزی رو که ارزش تبلیغ کردن رو داشته باشه نداره .
                                              آخه قربون اون شکلتون برم ؛ با 100 میلیون هزینه میخوای کیفیت کلانه ی ، کلانه پزیهای بیشمار شهرمون رو تو این اسکوربورد بی نظیر نشون بدین ؟
                                              شایدم خواستی ویراژ سه اف و موتورسیکلتهای حرفه ای همشهریهامو نشون بدی
                                              یا شایدم تصاویر جنگ و نزاع پهلوونهای سقزی که هرازگاهی تو کوچه خیابونهای شهر مثل …. به جون هم می افتن .
                                              من واقعا واسه خودم متاسفم که …….
                                              با تشکر

                                              پاسخ دهید

                                              • پاشکۆ
                                                پاشکۆ: ۹-۲۶-۱۳۸۸ . ۶:۱۹ ب.ظ :

                                                بعد از يك هفته كي به روز مي‌شيد.

                                                پاسخ دهید

                                                • چینی
                                                  چینی: ۱۰-۳-۱۳۸۸ . ۳:۴۰ ب.ظ :

                                                  با ارزوی سقزی اباد وسربلند .ورفع مشکلاتبیکاری وفقر و…….در این شهر تاریخی

                                                  پاسخ دهید

                                                  • ملوسك
                                                    ملوسك: ۱۰-۲۴-۱۳۸۸ . ۲:۵۰ ب.ظ :

                                                    موفق باشي چشم اونهايي كه نمي تونند ببيننت كور آقا داماد

                                                    پاسخ دهید

                                                    • مهدی
                                                      مهدی: ۱۰-۲۶-۱۳۸۸ . ۱۲:۰۷ ب.ظ :

                                                      با سلام
                                                      قیمت این تلویزیون 50.000.000 میلیون تومان بیشتر نمی شود . من خودم .وارد کننده هستم این تلویزیون با این ابعاد و سازه 50 تا بیشتر نمی شود حالا بگو ماله شما این توریه آن توریه بشه 60 تا نه 100 هرکی خواست اقساط هم می دیم .

                                                      پاسخ دهید

                                                      • همه
                                                        همه: ۳-۳-۱۳۸۹ . ۳:۰۸ ب.ظ :

                                                        لا اقل یه آنتن رادیو وصل می کردین چند تا ایستگاه رادیویی رو پخش می کرد چون تصویرش واقعا افتضاح از مدل های چینی هم بد تره فکر کنم این هم تولید بناب یا میاندوآب باشد

                                                        پاسخ دهید