شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۸/۰۸/۱۳۹۹
شنبه، 2nd ژانویه 2010
10:01 ب.ظ

گروه نمایشنامه خوانی “ده‌نگ” فعالیت خود را آغاز کرد

گروه نمایشنامه خوانی “ده نگ” متشکل از اعضای گروه های تئاتر شانو، شه وار و رونیا آغاز به کار کرد. به گزارش شارنیوز به نقل از وبلاگ صلاح الدین محمدی- مدیر گروه تئاتر شه وار- این گروه با ارسال نامه‌ای به‌ اداره‌ ارشاد سقز فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است اولین برنامه خود را پنجشنبه 17 دی ماه در آمفی تئاتر اداره ارشاد سقز اجرا کند. گروه نمایشنامه خوانی” ده نگ” از این پس هر 15 روز یک بار متنی نمایشی را انتخاب و بعد از خواندن، به نقد و بررسی آن می پردازد  تا به گفته محمدی جانی تازه به تئاتر کم تحرک سقز بخشیده باشد. نمایشی که قرار است روز پنجشنبه ساعت 3 و نیم خوانده شود اثری است از محمد رحمانیان به کارگردانی اسماعیل پاشایی که توسط گروه تئاتر رونیا اجرا می شود. گروه نمایشنامه خوانی “ده نگ” دارویوش رفعتی را به عنوان سخنگو معرفی کرده است.کد خبر: 6119


۱۳ دیدگاه

  • abivash_a@yahoo.ca
    abivash_a@yahoo.ca: 1-3-2010 . 1:15 ق.ظ :

    salam ………….khyli khoshhalam ke tyme saghez ghahraman shode ..hamishe sarbolan bashyd

    پاسخ دهید

    • زارع مند
      زارع مند: 1-3-2010 . 12:06 ب.ظ :

      ضمن تبریک به نفس کار صورت گرفته. من در نامه ای که به ارشاد داده شده و در جریان محتوای آن هستم آاقای رفعتی بعنوان نماینده گروه معرفی شده و معمولا نماینده در تصمیم گیری ها اختیارات فراوانی دارد. حال آقای محمدی می توانند توضیح دهند که چرا اولا اگر آاقای رفعتی سخنگو هستند ایشان اطلاع رسانی می کنند و دوم چرا آقای رفعتی را برعکس محتوای نامه ارسالی به ارشاد فقط سخنگو معرفی کرده اند و آیا آقای رفعتی توانایی و اختیار تصمیم گیری از سوی 3 گروه موسس را دارد که ما جهت انجام کار و هماهنگی به ایشان مراجعه نماییم؟؟ یک سوال خصوصی هم اینکه در بین اعضای این سه گروه افرادی باتجربه تر و کهنه کارتر از آقای رفعتی هستند چرا این مسئولیت را به ایشان سپردید؟؟

      پاسخ دهید

    • امیر زارع زاده
      امیر زارع زاده: 1-4-2010 . 12:03 ق.ظ :

      سلام و خسته نباشید دست مریزاد حرکتی بسیار خوب ,لازم و به جاست و این می تواند شروع تمرینی شا یسته برای تئاتری های سقز باشد اگر…..

      پاسخ دهید

      • کیوان
        کیوان: 1-4-2010 . 1:16 ب.ظ :

        جناب زارع زاده درود!
        نمی دونم چرا بعضی مواقع اسمتون رو می شنوم تمام وجودم از ترس می لرزد البته حدسهایی هم دارم : شاید بخاطر مهارت و تخصص زیادتان در تئاتر است و یا شایدم بخاطر دیدن اون صحنه های بسیار خشن و ژستهایی که علیه اعضای شارنیوز در جشنواره ی 8 می گرفتید !
        من می خواهم اگر … شما را به جای شما پر کنم : اگر صلاح محمدی هم مثل اونایی که تئاتر زورکی شما رو تایید کردند وارد فاز پارتی بازی و … نشه!
        اگر پدر گرامیتون مثل همیشه به زور چند نفر و باز هم مثل همیشه بازیگر 3 نشن!
        اگر کتک هایی که تو جشنواره ی 7 از طرف…دریافت کردید یادتون بمونه!
        اگر همه بنازند به هنرمندی به ناااام امیر زارع زاده و گرنه همه رو لتو پار می کنید!
        اگر و اگر و اگر …..

        پاسخ دهید

      • دوست
        دوست: 1-4-2010 . 12:04 ق.ظ :

        به نظر من خیلی خوب است

        پاسخ دهید

        • ساڵح
          ساڵح: 1-4-2010 . 12:58 ق.ظ :

          به‌هیوای په‌ره‌سه‌ندنی ئه‌و چه‌شنه‌ یه‌کگرتنانه‌ و هه‌وڵ و ته‌قه‌لای زێده‌تر بۆ گه‌شه‌‌ی هونه‌ریی له‌ شاره‌که‌ماندا.. ده‌ستتان خۆش بێ و به‌رده‌وام بن!

          پاسخ دهید

          • کرمی
            کرمی: 1-4-2010 . 1:57 ب.ظ :

            سلام
            این آقای محمد جانی کی هستن.که تاتر سقز را کم تحرک می بینند
            شما بهتر است آموزش تاتر یتان را فعلا” با نمایش خوانی شروع بفر مایید

            پاسخ دهید

            • امیر زارع زاده
              امیر زارع زاده: 1-5-2010 . 2:06 ب.ظ :

              سلام.بسیار خوشنودم که نام من لرزه براندام خیلی ها می اندازد که صد البته نابجاهم نیست شیوه نوشتن و اجرای کارهای من به طبع بعضی هاخوش نمی آید.ما خشونت نشان ندادیم نمی دونم این از کجا اومده ما گله ای به مدیر سایت کردیم که چرا تخصصی عمل نمی کند این یعنی خشونت من گفتم کار را به کاردان باید دادو نقد تئاتر کار هرکسی نیست.خیالی خاو نمایشی بود به روز و روشن. می توانم با جرات بگوییم که 90درصد کسانی که کار من را دیده بودند با رضایت کامل از سالن خارج شدند البته بلانسبت شما باشه کیوان جان.کار من یک کمدی فارس بود که به همه ثابت کرد که این چنین کارها هم می تواند خنده را به لبان مردم بیاورد و تنها حرفهای زننده و لوده گری خنده آفرین نیست من واقعا قصد دفاع از کار را ندارم چون پرونده کار خیلی وقته مختومه است من حرفی از پارتی بازی نزده ام ولی معتقدم در جشنواره کردی همیشه مظلوم واقع شده ام و در این مانده ام چرادیگرجشنواره ها می رویم توفیق بیشتری داشته ایم و در سقز نه همان کار رومئو پرنده است و ژولییت سنگ پارسال در جشنواره دانشجویی چندین جایزه می گیرد ولی در سقز نامی از آن در اختتامیه برده نمیشه و جزبایکوتی هابودمن باجرات می گوییم که یکی از کارهای بسیار خوب جشنواره بود بگذریم.در مورد بازی پدرم که واقعا بی انصافی می کنید به گفته خیلی هااز اهالی تئاتر سقز لیاقت بازیگری اول را داشت و شما کیوان تیزبین حتما این نکته ر ادیدیدکه از پدرم خواستم برای گرفتن جایزه بالا نرود.از این کتک خوردن جشنواره 7واقعا بی خبرمو چیزی یادم نیست اگر شما لطف کنید مرا هم مطلع کنید ممنون می شوم چون ما تئاتری هاوظیفمان چیزی دیگر است و دعوا و کتک کاری کار مانیست البته متاسفانه یا خوشبختانه اش را نمی دانم.در پایان از این همه لطف و عنایت شما دوست گرامی متشکرم راستی لازم به عرض می دانم کاری جدید را به همت بچه های گروه پیوند جهت حضور در جشنواره تئاتر بین المللی دانشگاهی حاضر کرده ام که اگر خدا بخواهد قصد اجرای عمومی آنرا دارم باز هم ممنون خدا نگه دار تا فرصت بعدی. بازهم اگر…….

              پاسخ دهید

              • hiva
                hiva: 1-8-2010 . 11:05 ب.ظ :

                ba slam va khaste nabashid vaghen khoshhalam ke hame daran baham yek seda kar mikonan ma ham harchi az dastemon byad be aonvane ye honar dost darigh nemikonim kak salah dast marizad

                پاسخ دهید

                • حمید
                  حمید: 1-11-2010 . 12:05 ب.ظ :

                  بسیارخوشحال ومسرورشدم که این اقدام شایسته بااجرای بسیار عالی نمایشنامه نهرفیروزاباداغازگردید.امیدوارم ادامه اینکارباعث اتحادواتفاق موسفیدهای تئاترسقزورونق مجددچون سالهای پیشین شود.بازیهای درخشان وکارگردانی فوق العاده پاشایی باعث شدضمن دیدن نمایشنامه خوانی عالی بدانیم که کارگردانی درخواندن نمایش یعنی چی.باارزویدیدن کارهای بهترازاینگروه تازه تاسیس خصوصا اجراهای کامل درروی صحنه.

                  پاسخ دهید

                  • یه دوست
                    یه دوست: 3-10-2010 . 11:26 ب.ظ :

                    سلام دوستان خوشحالم حرکت مثبی است نمایشنامه خوانی تا حدی به نفع تئاتر است ولی ضررهای هم دارد عاددت کردن به نمایشنامه خوانی سبب تنبلی کارگردان ومخصوصا بازیگر میشود شما بعد از مدتی کلی بازیگر نمایشنامه خوان(پشت میز نشین) دارید ولی هیچ کدام انها توانای کار صحنه را نخواهند داشت ولی در عوض تا دلتان بخواد پر ادعا میشن و کارگردانها نیز به سبب راحتی نمایشنامه خوانی نسبت به اجرا به ان روی اورده و تئاتر شما نه تنها رشد نخواهد کرد افت تئاتر نیز خواهد کرد

                    پاسخ دهید