شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۳/۱۲/۱۳۹۶
جمعه، ۲۲ام فروردین ۱۳۹۳
۱:۳۹ ق.ظ

تقریبا همه فرمانداران استان مشخص شدند/ سقز و بیجار هنوز بلاتکلیف

تقریبا تمام گزینه های استانداری کردستان برای فرمانداری شهرستان های این استان قطعی شده و بعد از طی شدن مراحل اداری، فرمانداران جدید مشغول به کار خواهند شد. این درحالی است که وضعیت شهرهای سقز و بیجار همچنان نامشخص است و رایزنی ها ادامه دارد.

مجموعه اطلاعات رسیده به تحریریه شارنیوز در خصوص گزینه های مطرح برای فرمانداری سقز نشان می دهد که دو گزینه کریم اسدبیگی و معروف صمدی که بیش از این نیز مطرح بودند پر بسامدترین نام ها در چانه زنی ها و رایزنی های پشت پرده هستند. این درحالی است که دکتر شعبان سپهر، گزینه مورد علاقه استانداری کردستان برای فرمانداری سقز بود که وی تمایلی به حضور در این شهر نداشت و قرار است به زودی به عنوان مدیرکل سیاسی استانداری کردستان مشغول به کار شود.

اسدبیگی - صمدی

اسدبیگی – صمدی

صمدی و اسدبیگی که  فرمانداری شهرهای مهاباد و بانه در دوران اصلاحات را در کارنامه خود دارند، منتظر اعلام نظر نهادهای امنیتی و نظارتی هستند. 

بانه:

گزینه معرفی شده به وزارت کشور از سوی استانداری کردستان برای فرمانداری بانه، “راشد عذیری” است.

بعد از آنکه مذاکرات در مورد نژاد جهانی-شهردار سابق بانه- بی نتیجه ماند و وی از لیست گزینه ها کنار گذاشته شد، استانداری و اعضای ستاد بانه بر سر عذیری به توافق رسیدنداگرچه این توافق به سادگی به دست نیامد و حواشی زیادی حول ستاد روحانی در بانه به وجود آمد. عذیری معاون فرماندار دهگلان در دوران احمدی نژاد بود و هم اکنون سرپرستی این فرمانداری را برعهده دارد. وی در مقطعی در بانه بخشدار بوده است.

سنندج:

فرمانداری سنندج که همواره زیر سایه استانداری قرار دارد و کمتر نظر افکار عمومی را به خود جلب می کند، از جمله سمت های ممنوعه برای کردهای اهل سنت به شمار می رود. گزینه استانداری برای فرمانداری مرکز استان، دکتر ابراهیم زارعی است. وی اهل قروه و عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان است. 

در زمان اصلاحات مدیرکل میراث فرهنگی استان بوده و به لحاظ سیاسی به اصلاح طلبان گرایش دارد. زارعی در مورد شهر سنندج هم تالیفات و تحقیقاتی مرتبط با رشته خود منتشر کرده است.

قروه:

برای فرمانداری قروه “دکتر شریف بیانی” گزینه مورد نظر استانداری است. وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و سابقه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد سنندج را در کارنامه خود دارد. مشکلاتی بر سرراه انتقال او از دانشگاه آزاد به وزارت کشور وجود دارد که دلیل آن دولتی نبودن دانشگاه آزاد است که امکان ماموریت به دستگاه های دولتی را مشکل می کند.

مریوان: 

“محمد فلاحی”  به زودی به عنوان فرماندار مریوان معرفی می شود. وی در دوران اصلاحات معاون فرماندار در این شهر بوده و جزو گزینه های است که در همان روزهای آغازین حضور آشناگر -معاون سیاسی- در کردستان در مورد وی توافق حاصل شد. 

کامیاران:

یکی از فعالین ستادهای موسوی و روحانی و عضو شورای اصلاح طلبان استان کردستان، گزینه اصلی برای فرمانداری کامیاران است. “مسعود روحانی” معاون  آموزش و پرورش کامیاران بوده و  هم اکنون در اداره کل آموزش و پرورش مشغول به کار است. این گزینه  علی رغم تمایل استانداری هنوز به طورکامل قطعی نشده است.

دهگلان:

برای دهگلان، “یحیی نظری” مطرح ترین گزینه است. وی بخشدار این شهر در دوران اصلاحات بوده و به لحاظ سیاسی به اصلاح طلبان متمایل است.

بیجار:

وضعیت بیجار نیز مانند سقز نامشخص است. با این تفاوت که یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن مذاکرات در مورد این شهر، اعمال نظر بیاتیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی است. 

کد خبر: 7639






۱۷ دیدگاه

  • صدیق محمدجانی
    صدیق محمدجانی: ۱-۲۲-۱۳۹۳ . ۲:۴۹ ق.ظ :

    سکوت سرشار از ناگفته هاست

    پاسخ دهید

    • مامه خه مه
      مامه خه مه: ۱-۲۲-۱۳۹۳ . ۲:۳۹ ب.ظ :

      آقاي معروف صمدي انساني والٰا و روشنفكري وارسته و باعث افتخارملت كُرد هستند
      او زماني نماينده مردم سنندج درمجلس وسپس فرماندارمهابادبود

      پاسخ دهید

      • ناشناس
        • نکته یاب
          نکته یاب: ۱-۲۳-۱۳۹۳ . ۹:۵۸ ب.ظ :

          خطاب به موکلین وقیمان فکر و فرهنگ تاریخ ملت کرد لطفا ارزش هر چیز و هرکس را در گرو جریان اصلاحات نگذارید در ارزیابی افراد تنها نکته را اصلاح طلب نما و تک صدایی با خودتان ذکر کرده اید عجبا … تکثر گرایی در نزد شما یعنی این …

          پاسخ دهید

          • تدبیر و امید
            تدبیر و امید: ۱-۲۴-۱۳۹۳ . ۱:۳۳ ب.ظ :

            البته برخلاف کامنت همشهری ، گویا آقای بیگلری در ایام نوروز دیداری با اعضای ستاد دکتر روحانی در سقز داشته و صراحتا اعلام نموده ” بنده به عنوان یک عضو ستاد دکتر روحانی تمام تلاش خود را در راستای محقق شدن فرایند انتخاب گزینه هاجهت فرمانداری سقز که مورد تایید ستاد دکتر روحانی در سقز باشد را انجام می دهم “.

            پاسخ دهید

            • سقزي
              سقزي: ۱-۲۴-۱۳۹۳ . ۳:۲۲ ب.ظ :

              خدايا از دست اين اقاى فخرى فرماندارسقز به كى و كجا پناه ببريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

              پاسخ دهید

              • سلێمان عه‌بدی
                سلێمان عه‌بدی: ۱-۲۴-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۹ ب.ظ :

                من به‌ ءنوان یک شهروندعدم تعین فرماندار سقز را در نبود نیرو یا جریان مردمی تاثیر گذار و دارای وزنه‌ی اجتماعی سیاسی به‌ طوری که‌ نقش آن در تعیین فرماندار برجسته‌ باشد می بینم،با وجود فعالیت های جریان اصلاحات در شهر ما و نقش آنها در بر انگیختن احساسات جمعی با بهره‌ گیری از بیانیه‌ی شماره‌ 3 آقای روحانی و وعده‌های وزارت برای کرد ها،استاندار کرد برای کردستان و….. دیده‌ می شود که‌ وزنه‌ی آنها تنها در برهه‌ی انتخابات بود و به‌ واسطه‌ی خوانش برنده‌ی انتخابات از میزان وزنه‌ی این جریان در فردای بعد از پیروزی انتخابات در مراحل مختلف آنها را وادار به‌ عقب نشینی از خواسته‌ هایشان کرد و متاسفانه‌ این جریان بدون هیچ گونه‌ مقاومت و پافشاری بر خواسته‌های مطروحه‌ هر مرحله‌ از عقب نشینی را با توجیهات غیر قابل قبول موجه‌ جلوه‌ می دهد.
                بدون شک بهترین پاسخ به‌ اعتماد مردم این شهر و ارج نهادن به‌ شعور اجتماعی و سیاسیشان بها دادن به‌ خواست آنها در تعیین مسئولیت های مختلف و جنبه‌ مردمی بودن آنهاست نه‌ وابستگی به‌………….

                پاسخ دهید

                • سقزي
                  سقزي: ۱-۲۵-۱۳۹۳ . ۲:۵۲ ب.ظ :

                  بهترين گزينه همان آقاي معروف صمدي هستند.

                  پاسخ دهید

                  • همشهري
                    همشهري: ۱-۲۵-۱۳۹۳ . ۲:۵۴ ب.ظ :

                    شما هم حذف و سانسور؟؟؟!!!!!!
                    به خدا ازتون بعيده!!!!!

                    پاسخ دهید

                    • کامياران
                      کامياران: ۱-۲۵-۱۳۹۳ . ۹:۱۳ ب.ظ :

                      واقعا متاسفيم

                      پاسخ دهید

                      • سقزي 258
                        سقزي 258: ۱-۲۵-۱۳۹۳ . ۱۱:۴۲ ب.ظ :

                        معروف صمدي يا احمدعزيزي = مديريت جهادي و درايت روشنفكري

                        پاسخ دهید

                        • مامه خه مه
                          مامه خه مه: ۱-۲۶-۱۳۹۳ . ۱۲:۳۵ ق.ظ :

                          قطاربزرگ ” تدبيرواميد” بوسيله فرمانداران احمدي نژاد، لكوموتيوراني نميشود!!!
                          نمونه بارز اينكار: اجراي ناقص تمامي كارهاوبرنامه هاي دولت تدبيرواميد!!!
                          ازجمله:
                          اجراي ناقص وتقريباًآشفته برنامه جالب سبدكالا،كه موجب عذرخواهي رئيس جمهور شد!!!!

                          پاسخ دهید

                          • سالار
                            سالار: ۲-۱-۱۳۹۳ . ۷:۲۳ ق.ظ :

                            آقای بیاتیان ما را به خیر تو امید نیست،شرر مرسان.

                            پاسخ دهید

                            • همشهري سقزي
                              همشهري سقزي: ۲-۱-۱۳۹۳ . ۷:۲۴ ق.ظ :

                              جناب همشهري عزيز . اي كاش حرفهايي كه مي زني مستندات هم ارائه مي داديد . شما كه اصلاً از نظرات آقاي بيگلري بي اطلاعي چرا الكي اظهار نظر مي‌كنيد و يا شايد هم عمداً در جهت تخريب آقاي بيگلري باشد كه بدور از جوانمردي و عملي غير اخلاقي است .

                              پاسخ دهید

                              • همشهری
                                همشهری: ۲-۱-۱۳۹۳ . ۳:۰۴ ب.ظ :

                                بعضیا خیلی بی انصافن
                                من نظرم حذف شده ولی اونها ول نمیکنن چون نقدی بر بیگلربیگی مقدس شان نمودم

                                پاسخ دهید

                                • مامه كيان