شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۱۸/۰۴/۱۳۹۹
جمعه، ۲۹ام فروردین ۱۳۹۳
۱۱:۵۸ ب.ظ

ابهام در انتخابات اتحادیه‌های صنفی سقز

آذرماه 92 اتاق اصناف اقدام به انتشار فراخوان شرکت در انتخابات اتحادیه‌های صنفی سقز نمود و از واجدین شرایط یا افرادی که صلاحیت کاندیداتوری دارند خواست تا برای شرکت در این دوره از انتخابات ثبت نام نمایند.
بر اساس قانون، مرجع بررسی و تشخیص صلاحیت کاندیداها نیز «انجمن نظارت بر انتخابات سازمان‌های صنفی» شهرستان سقز تعیین شده‌بود که عملکرد آن در این دوره بحث‌های فراوانی در پی داشته و باعث اعتراض تعدادی از کاندیداها و فعالین صنفی شده‌است. شارنیوز در پیگیری‌های خود با چند نفر از فعالین یادشده و کاندیداها که به فرآیند برگزاری انتخابات اعتراض داشتند به گفتگو پرداخت. نادیده‌ گرفتن و مخدوش کردن قوانین موجود و هم‌چنین جهت‌دار بودن عملکرد انجمن نظارت، محوری‌ترین انتقاد معترضان به روند انتخابات بود که برای اثبات گفته‌های خود موارد زیادی را به اطلاع شارنیوز رسانده‌اند که به دلیل وجود برخی حساسیت‌ها و asnafهم‌چنین اتهامات مستقیم به برخی افراد این سایت خبری نمی‌تواند تمامی این موارد را منعکس کرده و به انتشار بخش‌های عمومی اعتراضات موجود اکتفا می‌کند.
با توجه به فراخوان اتاق اصناف مبنی بر این‌که کلیه‌ی افراد دارای پروانه‌ی کسب معتبر با استناد به تبصره‌ی ماده‌ی 11 آیین‌نامه‌ی اجرایی انتخابات اتحادیه‌های صنفی، موضوع تبصره‌ی 3 ماده‌ی 22 قانون نظام صنفی کشور می‌توانند شخصاً و با در دست داشتن پروانه‌ی کسب معتبر در انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه‌ی صنف خود که از روز پنج‌شنبه 21/1/93 تا تاریخ 31/1/93 ادامه خواهد داشت شرکت نمایند.
شارنیوز تلاش کرده‌است تخلفات ادعا شده از سوی معترضان را که گسترده نیز بوده در حد امکان دسته‌بندی نماید که اهم آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:
1. عدم رعایت بند چهارم فراخوان انتخابات که بر اساس آن «اخذ رأی از افرادی به عمل می‌آید که دارای پروانه‌ی کسب با لوگوی جدید باشند» هم‌چنین در ادامه‌ی این بند از فراخوان انتخابات آمده‌است: «به کلیه‌ی همکاران محترم تحت پوشش اعلام فرمایید سریعاً نسبت به تعویض پروانه کسب خود اقدام فرمایند». معترضان مدعی هستند این بند از فراخوان که مبنای قانونی دارد تعمداً نادیده گرفته شده و تعداد زیادی از پروانه‌های بدون اعتبار به صورت سازماندهی شده در انتخابات شرکت کرده و رأی داده‌اند.
هم‌چنین به گفته‌ی برخی از کسبه و کاندیداها تغییر فُرم پروانه‌های کسب امری غیر ضروری بوده و تنها در شهرستان سقز صورت گرفته‌است چون پروانه‌های زیادی تا چند سال دیگر نیز اعتبار دارند ولی بنا به دستور اتاق اصناف سقز همه‌ی مشاغل ملزم به تغییر پروانه‌های خود با لوگوی جدید شده‌اند، به طوری که تغییر اعمال شده برای هر پروانه‌ی کسب مبلغی بالغ بر 700 هزار ریال هزینه در بر داشته است. هم‌چنین بر اساس شنیده‌ها از پروانه کسب‌هایی که هنوز رسمیت پیدا نکرده و به صورت قانونی صادر نشده‌اند و طبق بند چهارم فراخوان فاقد اعتبار می‌باشند برای رأی دادن در این دوره از انتخابات استفاده شده‌است.
2. بر اساس گزارش‌های رسیده سه نفر از کارکنان اتاق اصناف که مدیر اجرایی کل اتحادیه‌ها بوده‌اند در انتخابات شرکت کرده‌اند که بر اساس قانون باید به این منظور شش ماه زودتر از پُست‌های خود استعفا می‌دادند اما این کار صورت نگرفته‌ و سه نفر یادشده (اسامی آن‌ها در شارنیوز موجود است) بدون اعلام استعفای قبلی مجدداً در انتخابات شرکت کرده و به گفته‌ی منتقدان با سؤاستفاده از موقعیت‌شان در مجمع امور صنفی انتخاب شده‌اند.
3. به گفته‌ی یکی از معترضان به فرآیند انتخابات که نخواست نامش ذکر شود، بر اساس قانون نظام صنفی کشور در شهرهای کمتر از 250 هزار نفر جمعیت، با عضویت حداقل 50 نفر دارای پروانه‌ی کسب یک اتحادیه‌ی خاص شکل می‌گیرد. امری که ادغام اتحادیه‌های غیرهمگن توسط اتاق اصناف شهرستان سقز در شش ماه گذشته را با پرسش مواجه می‌کند که 26 اتحادیه را به 16 اتحادیه تقلیل داده و حتی اتحادیه‌های تولیدی، فنی و توزیعی را با هم ادغام کرده‌است. به عنوان نمونه اتحادیه‌ی دوزندگان از ادغام صنوف پرده‌دوزی، خیاطی، کفاشی، لحاف‌دوزی، گیوه‌بافی، تودوزی اتومبیل و روکش مبلمان تشکیل شده که هر یک از این صنوف با توجه به آمار موجود دارای بیشتر از 50 واحد صنفی هستند. موضوعی که به گفته‌ی معترضان به انتخابات یادشده، در راستای جهت دادن به آرا و تحقق اهداف گروه خاصی صورت گرفته‌است.
4. مکان رأی‌گیری که سابق بر این در یکی از مساجد سطح شهر یا اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت بود و معتمدین بازار نیز بر آن نظارت داشتند در این دوره بر خلاف عُرف رایج جای خود را به سالن اجتماعات اتاق اصناف داد که به گفته‌ی معترضان و هم‌چنین تعدادی از کاندیداها جهت‌دار بوده و صحت انتخابات را مورد تردید قرار می‌دهد.
5. جلوگیری از حضور کاندیداها یا نمایندگان آنان به هنگام رأی‌گیری یکی دیگر از مواردی است که منتقدان بر آن تأکید کرده و عدم وجود کنترل و نظارت لازم را برنامه‌ریزی شده‌ می‌خوانند. حضور رؤسای قبلی اتحادیه‌ها در محل اخذ رأی یکی از شائبه‌های ارائه شده از سوی مخالفان است. هم‌چنین به گفته‌ی یکی از کاندیداها افراد غیرمسئولی که عملاً جزو هیچ‌کدام از هیات‌های اجرایی و نظارتی نبوده‌اند در هنگام رأی‌گیری حضور داشته‌اند و به نفع کاندیداهای خاصی تبلیغ می‌کرده‌اند. حتی افرادی از سوی اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت از کم‌اطلاعی و بی‌سوادی برخی رأی دهندگان سوءاستفاده کرده و نام افراد خاص را به لیست‌ مورد نظر آنان اضافه نموده یا از رأی دهندگان ‌می‌خواسته‌اند به شخص خاصی تک رأی بدهند. گفته می‌شود بازرسان اتاق اصناف نیز به صورت تعمدی با بی‌سیم به برخی واحدهای صنفی سطح شهر مراجعه کرده و از کسبه خواسته‌اند به افراد خاصی رأی بدهند.
بنا به گفته‌ی کاندیداهای معترض به نتیجه‌ی انتخابات که بر روی درستی و مستند بودن گفته‌های خود تأکید می‌کنند در این دوره، انتخابات بیشتر اتحادیه‌ها با تخلفات گسترده همراه بوده‌‌‌است. منتقدان معتقدند با توجه به اهمیت اتحادیه‌های صنفی در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی، تلاش‌های صورت گرفته برای سازماندهی این دوره از انتخابات، با هماهنگی ریاست مجمع امور صنفی و برخی مسئولین اجرایی شهر در راستای برنامه‌ریزی برخی افراد و گروه‌ها و تأثیرگذاری بر انتخابات آینده‌ی مجلس در حوزه‌ی انتخابیه‌ی سقز و بانه می‌باشد.

کد خبر: 7810




    مطالب مرتبط:


۵۴ دیدگاه

  • شهروند 258
    شهروند 258: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۲:۱۸ ق.ظ :

    درود بر شرف و غيرت و حق خواهي و عدالتخواهي شارنيوزي هاي عزيز

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • مامه خه مه
      مامه خه مه: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۲:۴۵ ق.ظ :

      من را مدّت چند ماه بدون ارائه هیچ دلیل قانع کننده ای ” ردّصلاحیت ” و پس از دوندگی های بسیار تنها یک روز قبل از اخذ رأی ” تأییدصلاحیت ” نمودند که در اعتراض به این ” آشفته بازار ” و به ” سُخره گیری انتخابات و دمکراسی ” استعفاء دادم!!!!!!!!!!!
      مامه خه مه فروردین ۳۰م, ۱۳۹۳

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • ناشناس
        ناشناس: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۴ ق.ظ :

        آفرین شارنیوز دستت درد نکنه

        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

        • حمیدی
          حمیدی: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۶ ق.ظ :

          درود بر مامه خمه سقزی
          بزرگترین ظلم در این بااصطلاح انتخابات به کاک ارسلان بهرامی شد و خیلی ناجوانمردانه ردصلاحیتش کردن که به حق لیاقت ریاست اتاق اصناف سقز و استان کردستان را داشت و برای کم کردن مالیات بازاریان و آزادسازی ورودی بازارسقز (چم ولی خان) خیلی زحمت کشیدن

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • محمد کریمی
            محمد کریمی: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۲۳ ق.ظ :

            همراهی و هماهنگی رییس مجمع صنفی سقز با فرماندار محترم و تلاش آن‌ها برای انتخابات مجلس آینده بر کسی پوشیده نیست.

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • جمشید
              جمشید: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۲ ق.ظ :

              سلام همکاران محترم چی شده تخلف مگه تخلف کردن عیبه باورنمی کنم شارنیوزجان کاراینها از تخلف گذشته

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • علی غوثی
                علی غوثی: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۴۹ ق.ظ :

                سلام به امید خدا حق به حق دارمی رسد این انتخابات نبود فکرکنم انتصابات بود

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • سارا
                  سارا: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۶:۳۴ ب.ظ :

                  وای چه وضعی شده مافکرمی کردیم فقط……. این اتحادیه ها چرا این جوری شده اخه تقلب تو اصناف هم خدایا به داد این مردم برس

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • مختاراصغری
                    مختاراصغری: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۸:۴۹ ب.ظ :

                    باسلام خدمت دوستان عزیز در شارنیوز وهمه همشهریان عزیزم

                    بنده هم از طرف کانونهای تبلیغاتی که بالغ بر6 نفر هستند و5چاپخانه موجود درسقز اعم از افست وسیلک که 11 موردشده است وداری مجوز وزارت ارشاد واتحادیه چاپخانه داران استان بودند کاندید شدیم ولی بعد از تعویض جواز کسب بنده که زیر نظر اتحادیه چاپخانه داران بود ودارای درجه 1 صنوف بود وهنوز 7 سال اعتبار داشت با35 تومان به درجه 3 تنزل پیدا کردو تعویض شد که هنوزعنوان کانونها یاموارد دیگه ما درون سیستم آنها موجود نبود.بعد از سوءپیشینه وعدم اعتیاد وخرجهای دیگه با پیشنهاد اداره ارشاد ودوستان وارد عرصه شدیم وبدون اطلاع از این ترکیب مسخره وناهمگن که چندین صنف را باهم در یک صنف مختلط کرده وکلا بعد از این همه دوندگی آقایون برای ماندگاری درپست خود وپشتوانه افرادی که زجر وحرص قدرت را میخورندباز همان گروه قبلی به سر کارآمدند ومارامسخره خود کردند که بگن که انتخاباتی صورت گرفته ولی بنده هم این گزارش شارنیوز راتایید میکنم چون بنده هم باحضور خود آن را مشاهده کرده ام واز کم سوادی آقایون ابراز تاسف دارم که به همان منوال ناخردی-نآگاهی به کار صنف وبرای تسخیر کرسی وقدرت وترس ازفاش بعضی موارد وزیر سوال رفتن به هر دری زدند که بمانند وماندند(متاسفم) وبعد ازاین قضیه شکایت ودرخواست خودرا برای جدایی صنف خود از عکاسان ونوشت افزار و… به اداره کل ارشاد استان داده و100%پیگیری خواهیم نمود انشالله خیری باشد وبتوانیم خدمتگزاری برای مردممان باشیم که شهری بامحبت ،درست ،دوست وآشنا به نیازها وآمال آنان باشیم ورفع نمائیم نه زیاد کنیم

                    باتشکر

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • اشنا
                      اشنا: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۰ ب.ظ :

                      بله . بازهم اخبار غلط ! باز هم اشتباه ! اخه کسی نیست بگه شار نیوز این کارهاو سقز ؟! این دیگه چه خبریه ؟! بابا اخبار جدید وتوسایت بنویسید . یعنی این مردم هنوز نمیدونن که اصناف سقز ملک اجدادی یه جماعت با سواد و مشهور ومعتبر سقزند !واقعا از شارنیوز انتظار نداشتم

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • پیمان
                        پیمان: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۶ ب.ظ :

                        خدا حق پایمال شده بازاری ها را بگیرد

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • فریدون
                          فریدون: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۸ ب.ظ :

                          سارا جان چرا نارحت میشی ما که خودمان انجا بودیم که رای کسب کردن این ریس اتحادیه های قبلی چه جوری تقلب می شد ولی افسوس که ادم نمی تونه بعضی از حرفهارو بگه اگه ریس اتحادیه شدن اینجوریه دیگه ماها باید سرخودمون رو گل کنیم . تقلب تقلبه باید جلوشو بگیریم.

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • سقزي
                            سقزي: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۶ ب.ظ :

                            اين همه تخلف انتخاباتي با پشتيباني چه كساني انجام شده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
                            لطف كنين دستهاي پشت پرده را نمايان كنين

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                            • شهروند سقزی
                              شهروند سقزی: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۹ ب.ظ :

                              با سلام و احترام به سایت خوب شهرمان ، شارنیوز.
                              اطلاع رسانی و شفاف سازی گام موثری در تحقق یک جامعه مدنی و پویاست. بدون شک آنانکه فضای غبارآلود و شبهه دار را دوست دارند، توان و جرأت رویارویی با واقعیات موجود را نداشته و با وابستگی و پشت بستن برخی جریانات غیر مردمی و یا با شایعه افکنی و دغلبازی در جهت منافع شخصی یا گروهی خود از هیچ اقدام غیر اخلاقی ابایی نداشته، با چوب توهین و تهمت و افترا خود را پاکترین و رقیبان را نابکارترین مینمایانند.
                              امیدوارم اقدام شارنیوز در انتشار وضعیت انتخابات اصناف، به بالابردن آستانه تحمل افراد در شنیدن نظرات مخالف، کمک کرده و راه را برای نقد دستگاهها و ادارات شهر و وادار کردن مسئولان به پاسخگویی، باز کند. جهت تنویر افکار عمومی، افرادی که مورد اتهام واقع شده اند، پاسخ خود را مستدل بر موارد قانونی، از طریق همین سایت به اطلاع مردم برسانند و شارنیوز نیز در این راستا اقدام منصفانه انجام دهد.
                              پیشنهاد دوستانه ای هم به عزیزان شارنیوز دارم: برخی از جریانات و دوستداران نامزدهای قبلی بجای ارتقای جایگاه اجتماعی خود به تخریب رقیب دست میزنند! همچنانکه برخی دیگر نیز با مظلوم نمایی در سنوات قبل به آنچه میخواستند رسیدند! مواظب سوء استفاده این افراد و دسته ها باشید.
                              با سپاس- شهروند سقزی

                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                              • شمامه وخال خال
                                شمامه وخال خال: ۱-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۸ ب.ظ :

                                به خوا جوانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هه ي موباركم نه كرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                • یک رای دهنده به کاندیدای پیروز
                                  یک رای دهنده به کاندیدای پیروز: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۸ ق.ظ :

                                  نمی دانم شارنیوز چرا خودتان را بازیچه دست یک سری ادم شکست خورده وازهمه جا رانده کرده اید؟8000بازاری رای داده وکاندیداهای منتخب باکسب بیش از 80درصد ارا برگزیده شده اند به اینهمه عقیده به راحتی توهین میکنید.بترسیدازملامت مردم وبیدارکنیدوجدانتان را که با لالایی عجوزه ای به خواب رفته که ه ردم انتظار مکری ازآن میرودکه خودتان ودم ودستگاهتان را با خود رسوا خواهد ساخت….

                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                  • نادريان
                                    نادريان: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱:۰۰ ق.ظ :

                                    خرابكاري هم يه حدّي دارد اين يعني شوخي با انتخابات و تغيير رأي مردم

                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                    • طیب
                                      طیب: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱:۰۳ ق.ظ :

                                      آفرین بولتن
                                      شهر هرت گیر آوردن یا تشخیص نفرموندن؟

                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                      • صدقی
                                        صدقی: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۷:۱۰ ق.ظ :

                                        برخورد بشه دیگه تکرار نمیشه

                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                        • فریدون
                                          فریدون: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۲۳ ق.ظ :

                                          آیا در نا امیدی بسی امید است؟!
                                          آیا پایان شب سیه سفید است؟!
                                          پس کی؟!
                                          واقعا از اینکار متخلفانه مسولین اصناف متاسفم، آخرکجای دنیا کاندیداحق نماینده وناظرندارد؟!

                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                          • نه کروز
                                            نه کروز: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۰ ق.ظ :

                                            بخدا این انتخابات نبود انتصابات بود تقلب و تقلب کاری بود همه می دونن مگر کسی خود را به …… بزند و از اصناف سقز بعید است این مسئله مهم رو تقبل نمایند ( خیلی ننگ است ) برای شهری اینچنین و افرادی اینچنین و بی لیاقت های اینچنین .

                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                            • مخاطب
                                              مخاطب: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۰ ق.ظ :

                                              جالبه کاندیدای انتخابات اتحادیه چاپ و نشر خودش نیومد تو انتخابات رأی بده بعدش میگه تقلب شده ؟
                                              خدا شفاشون بده .

                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                              • منتقد
                                                منتقد: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۲۳ ب.ظ :

                                                روزگار غریبیست نازنین …!

                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                • تلخك
                                                  تلخك: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۱۲:۴۲ ب.ظ :

                                                  هر كه ٠باد٠ كاشت – يقين بدانيد ٠طوفان٠ حاصلش گرديد! (زنده باد شارنيوز)

                                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                  • شادی
                                                    شادی: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۲:۱۱ ب.ظ :

                                                    یکباره خودشون صندوقها رو پر میکردن خلاص .
                                                    دیگر مردم هم به زحمت نمی افتادن .

                                                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                    • روابط عمومی اتاق اصناف سقز
                                                      روابط عمومی اتاق اصناف سقز: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۴:۰۱ ب.ظ :

                                                      با سلام و عرض ادب خدمت همه بزرگواران
                                                      کاش دوستان اظهار کننده قبل درج اظهارات خود در این سایت ، از نزدیک واقعیتها را مشاهده مینمودند آنگاه اقدام به بیان مطلبی میفرمودند جای تأسف نبود . از مطالب مطرح شده بدور از واقعیت عزیزان نگران نیستیم ( هرکس بد ما به خلق گوید ما چهره به غم نمیخراشیم ما خوبی او به خلق گوییم تا هردو دروغ گفته باشیم ) .
                                                      در روز یکشنبه مورخ 1393/01/31 انتخابات سازمانهای صنفی شهرستان سقز پس از ده روز کاری به صورت گسترده و با حضور نمایندگان محترم کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی شهرستان و آحاد مختلف مردم عزیز در سلامت کامل برگزار گردید که نشان از توجه درونی اصناف محترم شهرستان سقز به آینده صنفی خود داشت . خالصانه از این حضور چشمگیر اصناف محترم که آمار آن به زودی در رسانه های معتبر درج خواهد شد تقدیر و تشکر میکنیم . حضور بیش از 80 درصد اصناف محترم شهرستان سقز در این انتخابات خود پاسخی است به همه آنچه که واقعیت نداشت و در این سایت درج گردیده لذا نیازی به پاسخ احساس نمیشود . در صورت مراجعه هر یک از شهروندان ، دلایل و مستندات به صورت کتبی و رسمی قابل ارائه است تا سیه رویی شود هر آنکه در اوغش باشد .
                                                      روابط عمومی اتاق اصناف سقز

                                                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                      • یک نظر بیطرف
                                                        یک نظر بیطرف: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۴:۱۰ ب.ظ :

                                                        استدعا دارد مامه خمه به اذهان عمومی اعلام بفرمایند به چه دلیل رد صلاحیت شده است وفرایند بعدی چه بوده است

                                                        عاقلان قضاوت نمایند

                                                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                        • یک نفر بازاری
                                                          یک نفر بازاری: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۴:۲۸ ب.ظ :

                                                          از شخصی که دنبال اجرای قانون است وانتخابات قانونی اتحادیه ها را به تمسخر گرفته است بپرسید چگونه در محل مجتمع غیر تجاری موفق به دریافت دو فقره پروانه کسب گردیده متاسفم اول اصلاح را باید از خود شروع کنیم

                                                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                          • ناشناس
                                                            ناشناس: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۴:۳۴ ب.ظ :

                                                            واقعا بهتر ین انتخابات اصناف کشوربوذ

                                                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                            • امید
                                                              امید: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۵:۳۸ ب.ظ :

                                                              انتخابات خوبی بود من که خواستم برم رای بدم یکی سرپله های اصناف برادر یک نور چشمی بود… بهم گفت به بفلانی رای بده زود ترهم بهتون گفته بودیم من هم نارحت شدم برگشتم که جناب عالی برادرت ازمقامات بزرگ شهر توتهرانی ولی افسوس که هرچی تبلیغ کرددروغ از اب درامد من هم به هرکس کسی بخوام رای می دهم ای خدایا ما مردیم یک انتخابات درحسابی ندیدیم اخر عیب نمی کنید توانتخابات اتحادیه ها تقلب می کنید……………

                                                              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                              • عباس
                                                                عباس: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۶:۴۶ ب.ظ :

                                                                هی رای دهنده کاندیدای پیروز چرا توهین می کنید ما جماعت تقلب کار همیشه از جای تقویت می شوید ان هم اقای …………. ی هستش چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوانداره

                                                                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                • كانديدا
                                                                  كانديدا: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۸:۲۵ ب.ظ :

                                                                  محض رضاي خدا پرتقال فروش را پيداكنيد دراين سالها يك باندمخوف و قوي اقتصادي درسقزوبانه برروي صندوق پول گرفتن ازبازاريان بيچاره وفعاليتهاي غيرقانوني و انحصارطلبي مطلق تشكيل شده كه اميدواريم باتدبيرمقامات دولت تدبيرواميد از هم پاشيده و به جزاي اعمالشان برسند ومردم محروم ومظلوم منطقه مزه شيرين تيغ عدالت نظام مقدس جمهوري اسلامي رابچشند.
                                                                  ::::: درودبرعدالت وصداقت دولت تدبيرواميد :::::

                                                                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                                                                  • شهروند سقزی
                                                                    شهروند سقزی: ۱-۳۱-۱۳۹۳ . ۸:۴۲ ب.ظ :

                                                                    اعلام رد صلاحیت خود، برای ساختن چهره ی قهرمانانه! شیوه ی پلیدی که در انتخابات مجلس نیز با هماهنگی جریانی خاص، به کسب آراء! انجامید. شهر ما اینهمه دلسوز و خدمتگزار دارد، اما وضعمان اینچنین است! چرا؟
                                                                    آیا کسی هم که بخاطر … صلاحیت ندارد باید مانند یک فعال صنفی یا سیاسی یا مدنی رد صلاحیت شده، قهرمان بازی در بیاورد؟ از طرفی، یک بازنشسته ی اصناف(گرچه بسیار قابل احترام است) به چه دلیل خواهان بازگشت به اصناف است؟ بسیاری از کاندیداهایی که رای نیاوردند، شجاعانه و بزرگوارانه به همکاران پیروز، تبریک گفتند و واقعیت را با جان و دل پذیرفتند. اما عده ای قلیل که صدایشان بلندشان همچون سابقه ی بزمی اشان نشان از فقدان شجاعت پذیرش جایگاه اجتماعی اشان دارد، غیرمنصفانه به تخریب شخصیت دیگران میپردازند و گاها دست کمک توام با تملق به سوی افراد خوشنام و صادق اما کم آگاه به نیات درونی این دهل زنان، دراز میکنند. بنده از هیچ دسته و شخص خاصی جانبداری نمیکنم و معتقدم هر فرد متقلبی در هر جایگاهی باید مجازات و به عموم شناسانده شود. این فرد یا افراد متقلب چه از اصناف و مدافعان اصناف باشد و چه از مخالفان. نگرانی من از بابت وضعیت غیر اخلاقی حاکم بر این آشفته بازار است که متاسفانه آبرویی را که افراد در طی سالیان سال جمع کرده اند، با یک شایعه و اتهام اثبات نشده به راحتی به باد فنا میرود. به چه دلیل؟ صرفا بر اساس شنیده ها! آنهم از طرف معدودی افراد که خود آنان نیز بازیچه ی عده ای شکست خورده در انتخابات قبلی اند! از شارنیوز با توجه به شخصیت والای گردانندگان آن بسیار بیشتر از اینها انتظار میرود. در پایان متذکر میشوم که برای انتخابات بعدی رقبای بسیاری در راهند! و قطعا اصناف وزنه ی سنگینی نخواهد بود. اما دیگر دوره ی با “هه‌ڵپه‌ڕین” رای جمع کردن هم گذشته!!