شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۹/۰۶/۱۳۹۹
چهارشنبه، 30th آوریل 2014
8:25 ب.ظ

روزهای خونین سقز

طی هفته گذشته چند سانحه منجر به مرگ فضای عمومی شهر سقز را تحت تاثیر خود قرار داد که مهمترین آن یک نزاع خیابانی بود که به مرگ یک جوان 22 ساله انجامید.

چند روز قبل نزاع و درگیری بین چند جوان در پمپ بنزین خروجی شهر به سمت بانه اتفاق افتاد که طی آن یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. مقتول که جوانی 22 ساله بود به دلیل جراحت ناشی از ضربات چاقو جان خود را از دست داد. در این نزاع یک نفر دیگر هم به شدت زخمی شد.

در سانحه ناگوار دیگری که در میدان آزادی(به ر گاراج) اتفاق افتاد، یکی از اتوبوس های شهری با یک زن برخورد کرد که منجر به مرگ وی شد. این رویداد در 8 اردیبهشت ماه روی داد.

بر اساس گزارش های رسیده به شارنیوز یک مرگ مشکوک دیگر در محله حه مال ئاوا(بهارستان) خبر ساز شد. جسد یک کارگر ساده ساختمانی بعد از چند روز مفقودی کشف شد. اگرچه دلیل مرگ وی مشخص نیست اما عده ای از اهالی محل احتمال کشته شدن وی را مطرح می کنند.

طی یک ماه گذشته نزاع های منجر به مرگ یا جراحت های شدید، افزایش چشمگیری داشته است که نشان از افزایش خشونت های اجتماعی دارد. یکی از دردناک ترین این موارد قتل یک نفر به دست پسرش بر اثر اختلافات مالی است که حدود سه هفته قبل اتفاق افتاد. جسد مقتول بعد از چند روز بیخبری توسط روستاییانی که برای کندن گیاهان بهاری به کوهستان های اطراف سقز رفته بودند، پیدا شد.

این تنها بخشی از اخباری است که شارنیوز قادر به تایید آنهاست وگرنه شایعات دیگری در همین راستا در شهر وجود دارد.

کد خبر: 7956






۱۹ دیدگاه

  • اشنا
    اشنا: 4-30-2014 . 11:02 ب.ظ :

    با سلام

    شکی در این نیست که همچین اخباری بسی جای تاسف دارد ولی یادمان باشد که مسولین محترم میتوانند با دعوت کردن افراد جامعه شناس حداقل همایش هایی برگزار و این ناهنجاری هارا اسیب شناسی وفکری برای ان کنند البته قبلش عرض کنیم که جز مردم عامه کسی بابت این کار از انان تشکر نمیکند

    پاسخ دهید

    • شهروند
      شهروند: 5-1-2014 . 12:53 ق.ظ :

      شرمنده امّا ناچارم بگويم كه:
      فرموندن اين مطالب در قالب اخبار يعني چي؟؟!
      بنظرم اينجا سايت آسيب شناسي نيست بلكه اينجا شهرنيوز و تنها سايت خبري صادق و معتبرومستقل شهرسقز است،
      برادران عزيزم مكانيزم خراب كردن نام سقزوسقزي و متروكه فرضوندن سقز و تخله كردوندن سقز در سرتاسر تاريكستان مزرعه بالادستي بصورت كاملاًسازماني مشغول بكار شوشيده است!!!!!!!
      ديگر شما چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

      پاسخ دهید

      • مازیار
        مازیار: 5-1-2014 . 6:24 ق.ظ :

        البته اکتفا به یک یا دو مورد قتل در روزهای گذشته و نتیجه گیری مبتنی بر تغییر یک شاخص( خشونت اجتماعی) به نظر زیاد درست نمی آید اما واقعیت تلخی که از دیرباز گریبانگیر شهروندان بوده ماجرای دعوی های خیابانی و عادی بودن خشونت دراین شهر است

        پاسخ دهید

        • هنرور
          هنرور: 5-1-2014 . 11:21 ق.ظ :

          جای آن دارد که مسولان شهر آژیر قرمز فرهنگی را بصدا درآورده واقدامات پیشگیرانه را در دست اقدام قراردهند،جای آن است نیروی محترم انتظامی نسبت به دستگیری مجرمان اینگونه فجایع اجتماعی که لکه ننگی بر دامان شهر فرهنگیمان گذارده،اقدام نموده وریاست محترم دادگستری اشد مجازات را برای این اراذل واوباش درنظر گیرد. جای آن دارد همگان نسبت به این مسایل حساسیت نشان داده ودر خانواده خود از مرافقت فرزندانمان با دوستان ناباب جدا خودداری نماییم وجای آن دارد که ……

          پاسخ دهید

          • جعفر
            جعفر: 5-1-2014 . 2:04 ب.ظ :

            سلام
            به نظر شما دلیل این همه دعوا چیه ؟
            همگی به مشکلات اقتصادی بر میگردد و بس.

            پاسخ دهید

          • اشنا
            اشنا: 5-1-2014 . 4:00 ب.ظ :

            شهروند عزیز

            با سلام شکی در این نیست که مسولین محترم بخاطر صداقت این سایت حتما به این سایت یر میزنند دوست گرامی منظور بنده نسبت به این عزیزان است بنده منظور شمارا متوجه شدم ولی قصد بنده گوشزد کردن مسولین به مسولیت شان بود نه چیز دیگر …….

            پاسخ دهید

            • mani
              mani: 5-1-2014 . 6:18 ب.ظ :

              سلام عزیزان واقعیت باید گفته شود مثل جاهل صورت مسئله رانباید باک کرد .ریا وتظاهر تا استخوان ما تزریق شده هر کس به دلیلی تا یک بی طرف سخن کوید صادقانه صدخایه مال گرگ مزد بگیر در نقش گوسفند بع بع سر می دهند و می خواهند تا همه جا آتش نگرفت وهمه جا بوی گند نداد چون بالا دستها هی بگویند این تشویش افکار است در همه در گند خود غلطیده و خوب افسار دهند …

              پاسخ دهید

              • مامه خه مه
                مامه خه مه: 5-1-2014 . 9:59 ب.ظ :

                جناب ” هنرور ”
                فكر ميكني ارازل و اوباش چه كساني هستند؟؟؟!!!
                آيا از فضا اومدن يا از جهنم يا از بهشت ؟؟؟!!!
                خير هيچكدام !!!
                بنظرم ارازل و اوباش كساني غير از ما نيستند و اين ما هستيم كه با تراوشات روشنفكرانه و بهره مندي از فرهنگ غلط نوشتاري و گفتاري تندخويانه و با استفاده از عباراتي صقيل و منفور همچون ” به اَشدّمجازات رساندن ” و ” برخوردوسركوب شديد انسانها ” و در واقع با عمل غلط خويش، يك عده انسان كم فكرتر از خودمان را در موضع عكس العمل هاي بمراتب غلط تر قرار ميدهيم.
                باسپاس

                پاسخ دهید

                • هنرور
                  هنرور: 5-6-2014 . 7:56 ق.ظ :

                  سلام ممه خه مه ی عزیز:
                  یا ارازل واوباش را ندیده اید،یا منکر آن در شهر می شوید،که در هر دوصورت پاک کردن صورت مساله است.اما قبل از هر مساله ای در ابتدای عرائضم از اقدامات پیشگیرانه صحبت کرده ام وبعد اینکه هشدار در مورد توجه ویژه به مسایل فرهنگی وبعدا:این مساله که چرا “اشد مجازات”وچرا برخورد سرکوبگرانه،باید گفت که مسکن خوبی است برای این همه جنایت که آبروی شهری را (که در ترانزیت شهر تجاری بانه واقع وهزاران مسافر از این واقعه ضد فرهنگی بازدید میکنند)به سخره گرفته اند و……….

                  پاسخ دهید

                  • سقزي
                    سقزي: 5-8-2014 . 2:48 ق.ظ :

                    – هنرور – جان – عقل كُل مواظب باش فرارمغزها نكني!
                    – البته درتاييد فرمايش مامه خه مه عزيز –
                    پيشاپيش عرض مينمايم كه شهرسقز و مردم خونگرم و دوست داشتني سقز اصلاً ارازل و اوباش ندارند.
                    بلكه غوغاي معضل بيكاري و رنجش و نارضايتي جمعي درسطح بالا و خطرناكي مثل يك فنرجمع شده و عواقب پيگيري نكردن عقلاني آن، تل انباري از عقده هاي اجتماعي و كينه هاي شخصي بوجود آورده كه اين مشكل بسيار بزرگي است و بايد تمام نهادهاي مربوطه و ارگانهاي فرهنگي فكري اساسي و مديريتي جدّي وعملكردي بهينه و سريع بنمايند.

                    پاسخ دهید

                • س.عه‌بدی
                  س.عه‌بدی: 5-1-2014 . 11:53 ب.ظ :

                  به‌ باوه‌ڕی من گرفتی سه‌ره‌کی ده‌گه‌ڕێته‌وه‌ بۆ کێشه‌ کۆمه‌ڵایه‌تیه‌کان،بۆ دۆخی په‌روه‌رده‌،بۆ باری ئابووری کۆمه‌ڵگا،بۆ دۆخی بێکاری تاکه‌کانی ئه‌م شاره‌ به‌ تایبه‌ت بۆ نه‌بوونی هه‌ستی به‌رپرسارانه‌ له‌ لایه‌ن تاقمێکی زۆر له‌ کاربه‌ده‌ستانی ڕابردوو و ئێستای ئه‌م شاره‌،مه‌خابن کاتێ به‌رپرسی باڵای ده‌رمانی شار ئه‌م کێشه‌ کۆمه‌ڵایه‌تیانه‌ به‌ سه‌رێشه‌یێکی بچووک ده‌شۆبهێنێ و باوه‌ڕی وایه‌ به‌ ئستامینیفۆنێک چاره‌سه‌ر ده‌بێ!! ده‌بێ چاوه‌ڕێی قه‌یرانی له‌م چه‌شنه‌ بکه‌ین،کاتێ هۆڵه‌کانی ئیرشاد و ده‌ستگای په‌روه‌رده‌ چوار سمیناری ڕێک و پێکی زانستی له‌ سه‌ر کێشه‌کانی شار، ڕێک ناخه‌ن،چه‌ند پسپۆڕی شاره‌زا بانگهێشت ناکه‌ن،به‌ درێژایی ساڵ دوو دانیشتن بۆ گوێ بیسی داخوازیه‌کانی جه‌ماوه‌ر و فه‌رمانبه‌ره‌کانیان ڕێک ناخه‌ن!ته‌نیا له‌ بۆنه‌ تایبه‌ته‌کان به‌ به‌ژن و بالێ ىآڵاده‌سته‌کاندا هه‌ڵخوێندن ناکرێ چاوه‌ڕوانی دۆخی له‌وه‌ باشتر بین.من دڵنیام دۆخی شاری ئێمه‌ پێویستی به‌ گۆڕانکارییه‌ له‌ ڕوانینی به‌رپرسان بۆ به‌رپرسیاره‌تیه‌کانیان له‌ ئاست کێشه‌کانی کۆمه‌ڵگا،دۆخی کپ کراو و ده‌ره‌تان نه‌دان به‌ ڕه‌خنه‌ و ڕا جیاوه‌زه‌کان به‌رهه‌می له‌وه‌ باشتری لێ ناکه‌وێته‌وه‌.

                  پاسخ دهید

                  • هاوشاری
                    هاوشاری: 5-2-2014 . 10:34 ق.ظ :

                    باسلام دلل یل متعددی باعث چنین عواملی هست ولی متسفانه جوانان سقزی اصلا استانه تحمل |پایینی دارنند وهر کدام برای خود شخصیتی کاذب دوران فیلمهای دهه 40و50 رادارند وناشی از فرهنگ اشفته در زندگی روزمره ما بزرگان شهر دارد وخانوادهها هم اصلا در رفکر رفت وامد وکنترل صحیح فر زندان خود نیستند نمونه ان نیز در رانندگی وصف ها مشاهده میشود متسفانه اموزش و پرورش وخانواده ونهادهای فرهنگی وورزشی در ضمینه کم کردن هیجان واراه صحیح راهکارهای کم کردن استرس وبا لابردن استانه تحمل عملا تعطیلند فقط اکتفا بر صحبت کردن وبار مسولیت از دوش خود هستنند وهمه به حال خود رها شدیم باز این رشته سر دراز دارد ومجال نیست وعاقبت ان دامان همه راخواهد گرفت

                    پاسخ دهید

                    • هیوا
                      هیوا: 5-3-2014 . 10:31 ق.ظ :

                      واقعا جایی تاسف داره با این جنایات شهر سقز هر روز در بین شهرهای اطراف منفورتر می شود.

                      پاسخ دهید

                      • سقزي 258
                        سقزي 258: 5-3-2014 . 2:25 ب.ظ :

                        درجواب كاك هيوا و هاوشاري عزيز
                        مطمئناً كه شهر سقز و جوانان پاك و صادق و بيگناهش، يكي از كمترين آمارهاي جرم خيزي را در منطقه و حتيٰ ايران داراست.
                        پس بيخودي داغ نفرماييد
                        برويد بوكان و سنندج و كرمانشاه و مياندوآب و از شهروندان در مورد اوضاع شهرشان سئوالاتي بفرماييد ولي نگوييد سقزي هستيد چون فقط ميدانم بعلت تبليغات منفي ما سقزي ها، اسم شهرمان يه كمي بد شده است. و فقط خودمان مقصريم.
                        لطفاً از طريق همين اينترنت كمي تحقيقات بفرماييد بعداً دروازه دهان را به گلايه و انتقال نيروي منفي باز بفرماييد.

                        پاسخ دهید

                      • عائشه
                        عائشه: 5-3-2014 . 10:17 ب.ظ :

                        سلام شارنیوز
                        و تشکرکه نظرم را گذاشتید….

                        پاسخ دهید

                        • شهرکی