شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۷/۰۹/۱۳۹۶
جمعه، ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۳
۱۱:۱۱ ق.ظ

دولتی ها مراسم روز کارگر را در سقز برگزار کردند

مراسم روز جهانی کارگر با محوریت دولت مردان و تماشاچی بودن کارگران برگزار شد. کارگران اجازه نیافتند تا درباره مشکلات این روزهای خود سخنی بگویند و هرچه گفته شد همان کلیشه های همیشگی بود که از زبان مسئولان شنیده می شود.

تمامی مطالبات کارگری در سقز به اهدای جایزه به چند کارگر و نواخته شدن چند قطعه موسیقی خلاصه شد  و در نهایت از عدم تناسب دستمزد کارگران با شاخص های اقتصاد کلان، وضعیت نا بسامان بیمه و خدمات بهداشتی، مشکلات ایمنی کار، وضعیت مسکن کارگران،  عدم فعالیت انجمن ها و سندیکاهای کارگری در سقز (که روزگاری جزو فعالترین گروه های کارگری در ایران بودند) وضعیت نامشخص بازنشستگی کارگران، و هزار درد دیگری که کارگران سقزی دارند، سخنی به میان نیامد.

سخنرانان همان واعظان همیشگی بودند: رئیس اداره کار، فرماندار و البته پیام نماینده هم خوانده شد و امام جمعه هم که قرار بود سخنرانی کند نتوانست بیاید.

آنچه می خوانید گزارش شارنیوز از مراسم اول ماه می در سقز است:

روزپنج شنبه یازدهم اردیبهشت در سالن اجتماعات ادارۀ فرهنگ و ارشاد شهرستان سقز طی مراسمی از کارگران شهر سقز تجلیل و قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم  اسعد قدیمی رئیس ادارۀ کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سقز ضمن خیر مقدم  به حاضرین ، این روز را به همۀ کارگران و زحمت کشان در این عرصه تبریک گفت.

در ادامۀ مراسم نادر فخری فرماندار شهرستان سقز به ایراد سخنرانی پرداخت.وی در ابتدای سخنانش  با اشاره به نامگذاری امسال با نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نقش کارگران و کار آفرینان را در این امر مهم یادآوری کرد و گفت:اثربخشی و تأثیرگذاری کارگران در عزم ملی و نقش ارزشمند آنان در رفتار جهادی برکسی پوشیده نیست.

 firstm (4)

وی با توجه به تحقق حماسۀ سیاسی در سال گذشته که ناشی از عزم و ارادۀ ملت بود، این کار را زمینه ساز خلق حماسۀ اقتصادی در سال جاری دانست و با توجه به سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جانب رهبری انقلاب، بیان کرد که نگاه و اهمیت اقتصاد مقاومتی، افزایش کیفیت در تولید داخلی و نقش کارگران، کارآفرینان و کارفرمایان در این راه است.

فخری در ادامۀ سخنانش با توجه به عزم دولت و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی در حوزۀ سلامت وتأمین اجتماعی و رعایت عدالت اجتماعی اشاره کرد و افزود که اینها از نگرانیهای کارگران است و دولت در صدد رفع این نگرانیها برآمده است.

وی درحوزۀ اشتغال به ظرفیتهای شهر سقز و استان کردستان در زمینه های معدن، گردشگری ، کشاورزی،منابع انسانی عظیم و همچنین مرزبا کشور عراق به عنوان ظرفیتهای موجود اشاره کرد و در این راستا به بازارچۀ مرزی «سیف» که به زودی راه اندازی خواهد شد وهمچنین به کارخانۀ دخانیات سقز اشاره کرد که مقدمات شروع به کار آن فراهم شده است و در این راستا افزود:حدود 300 میلیارد تومان صرف خرید دستگاههای تولید سیگارت شده که اشتغال 600 نفری را به دنبال خواهد داشت.

firstm (1)

فرماندار سقز در پایان سخنانش از بابت قولهایی که در سال گذشته به کارگران  داده شد و عمل نشد عذرخواهی کرد و قول پیگیری آنها رادر سال جاری داد.

در پایان این مراسم بعد از خواندن چند آهنگ از طرف گروه موسیقی، از 109 کارگر نمونه در سطح شهر سقز تشکر و قدردانی بعمل آمد و جوایزی از جانب ارگانهای مربوطه به آنان تعلق گرفت.


firstm (5)

firstm (2)

 

کد خبر: 7985






۱۱ دیدگاه

  • رضا
    رضا: ۲-۱۲-۱۳۹۳ . ۱۲:۴۹ ب.ظ :

    کم توجهی فرماندار سقزا(صول گرا وحامی دولت نهم ودهم قبلی و اعتدال گرای فعلی یابه تعبیری ………….. ، به کلیه اقشار سقزی چه کارگر وچه کارمند وهنرمند و….. درتمامی مناسبتها ومراسمات مشهود است .وتنها یک دلیل دارد حمایتهای بی جهت نماینده شهرمان واین داستان تاکجا ادامه دارد خدارحم کند

    پاسخ دهید

    • ناشناس
      ناشناس: ۲-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۲۷ ب.ظ :

      برات متاسفم اقای جوجه اصلاح طلب باید دهانت را بشوری بعدنام جناب اقای مهندس فخری را بیاری بیا و کمی تامل کن شما در قبال ایندگان مسئول هستید پس نام انسانهای برجسته را به نیکی یاد کن متاسفانه از عادت بد ما دنباله روی کورکورانه از صحبت های یک سری انسان بی مسئولیت است واقعا ما باید کاری کنیم که لیاقت داشتن فرمانداری چون جناب اقای مهندس فخری را داشته باشیم پس تا کسی را نشناختی شعارهای مسخره نده ضمنا اسم نماینده ما هم جناب بیگلری است اقای با ادب.

      پاسخ دهید

      • سقزي
        سقزي: ۲-۲۵-۱۳۹۳ . ۲:۱۲ ب.ظ :

        جناب ناشناس و بي نام و نشان
        آيا ميدانستي، ادب مرد به از دولت اوست؟!
        مگر مأمور اداره بهداشتي؟!
        آيا خودت دهانت را شسته اي؟!
        ظاهراً اينجا بوي گند دهان جنابعالي است كه اين وادي مجازي را برداشته؟!
        فكرنكني خيلي ناشناس و ناشناخته هستي!
        از برجسته ترين شناسنامه ها و خصلت هاي امثال شما و همفكرانتان پرخاشگري و اهانت و قُلدُري و توهين و فحاشي به مخالفين كارهايتان است و بس!
        اُفتاد؟؟؟؟؟؟؟

        پاسخ دهید

    • احمدی
      احمدی: ۲-۱۲-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۶ ب.ظ :

      امیدوارم جناب آقای فخری دست از سر شهر ما بردارد و نماینده محترم و معتمدان شهر از لابی گری های جناب آقای فخری جلوگیری کنند متاسفانه یک سال از عمر دولت تدبیر وامید گذشته و ما هنوز منتظر تعیین یک فرماندار بومی و صادق و کار بلد برای شهرمان هستیم

      پاسخ دهید

      • ناشناس
        ناشناس: ۲-۲۴-۱۳۹۳ . ۱۱:۱۳ ب.ظ :

        لطفا نظرتان را به کسی تحمیل نکنید شهر ما یعتی من هم در این شهر سهم دارم ولی بر خلاف نظر شما میخوام جناب اقای فخری همچنان بزرگوارانه در پست فرماندار ویژه باقی بماند وما افتخارماندن در کناراو را داشته باشیم شما معنی اصلاح طلب را راحت طلب و جسارتا بعضی هاتون منفعت طلب میپندارید اگر به سابقه بعضی از رهبر!هاتون بنگریدمیبینید چه کسانی سنگ مردم را به سینه میزنندبدهی به بانکها میلیاردهاتومان،بدهکاری به شهرداری صدهامیلیون تومان،کلاه گذاشتن سر مردم کرورکروروهدف از تلاش در جهت عوض کردن فرماندار فرار از بار مالی قروض تحریر شده پس لطفا عاقلانه بیاندیشید اقای فخری یک گوهر به تمام معنی است بیایید قدر ش را بدانیم

        پاسخ دهید

        • سقزي
          سقزي: ۲-۲۵-۱۳۹۳ . ۲:۲۲ ب.ظ :

          سلام
          ناشناس جان
          من فقط نظرم آرزو نمودم و بهيچكس حرف زشتي نزدم!
          عجبا كه شما بهيچ عنوان تحمل نظرمخالف نداريد؟!
          – آیا میدانستی، ادب مرد به از دولت اوست؟!
          – آيا مأمور اداره بهداشتی؟!
          – آیا خودت دهانت را شسته ای؟!
          – ظاهراً اینجا بوی گند دهان جنابعالی است که این وادی مجازی را برداشته؟!
          – فکرنکنی خیلی ناشناس و ناشناخته هستی!
          از برجسته ترین شناسنامه ها و خصلت های امثال شما و همفکرانتان پرخاشگری و اهانت و قُلدُری و توهین و فحاشی به مخالفین کارهایتان است و بس!
          بسه يا باز هم بگم؟!
          …..
          اُفتاد؟؟؟؟؟؟؟

          پاسخ دهید

      • نه کروز
        نه کروز: ۲-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۱:۱۱ ق.ظ :

        حرف و حدیث از همه چیز و همه کس بود غیر از کار و کارگر ـ روز کارمندان دولت بود نام کارگر در آن جلسه پشیزی ارزش نداشت . …

        پاسخ دهید

        • مجنون 258
          مجنون 258: ۲-۱۶-۱۳۹۳ . ۸:۱۶ ق.ظ :

          درود بر شرف و غيرت و صداقت شما شارنيوزي ها
          كارگر بيچاره را در روز كارگر بي صدا كردن يكي از هنرهاي برجسته رؤساي سابق نژادي بوده و خواهدبود.
          لااقل اجازه ميداديد چندنفر كارگر از مشكلات كاريشان بگويند و لااقل مسئولين چند لحظه شنونده ميشدند.
          جناب ” بيگلربيگي ” براستي براي خودم و همه مردم سقزوبانه متأسفم متأسفم متأسفم

          پاسخ دهید

          • همشهری
            همشهری: ۲-۲۰-۱۳۹۳ . ۱۱:۳۱ ب.ظ :

            با سلام.لطفا در مورد قطع اضافه کاری کارگران شهرداری سقز که به صورت کمک هزینه روی حقوق پرداخت می شد تیتر بزنید و گزارش تهیه کنید.چون واقعا پایه حقوق در شهرداری پائین است و اگر کمک هزینه یعنی اضافه کاری به کارگران پرداخت نشود با این حقوق باقی مانده که چیزی در حدود 600 تا 650 هزار تومان می شود اصلا نمی شود زندگی کرد.

            پاسخ دهید

            • نه که روز
              نه که روز: ۲-۲۶-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۵ ق.ظ :

              سلام ضمن عرض ادب به همه دوستان تمنا می کنم صورت مسأله را پاک نکنید مشکلات سقز بیشتر از شخص فر ماندار است این همه مقام و مسئول عوض شدند چه گلی بر سر این شهر زدند؟ سقز استان شد؟فرودگاه کامل شد؟ کمربندی احداث شد؟ جاده سقز مریوان درست شد؟ بیمارستان تکمیل گردید؟ دانشکده و دانشگاه دولتی احداث شد؟ راه آهن آمد؟ موزه سقز افتتاح شد؟ مشکل شهر و محله های حاشیه مثل تازه آباد مرتفع شد؟کارخانه سیمان راه اندازی گردید؟ و …. تمامی موارد بالا و هزاران مشکل ریز و درشت دیگر به تاریخ پیوسته اند من همین جا از نماینده محترم می خواهم به فکر مسائل و مشکلات اساسی باشند انتخابات بعدی نزدیک است گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد و مردم ما عاقل و روشنفکر هستند به جای مهره عوض کردن پیگیر پروژه های به تاریخ پیوسته سقز باشید زشت است شهری با این همه قدمت و موقعیت های ممتاز عقب افتاده ترین شهر ایران باشد با کمترین درآمد سالانه

              پاسخ دهید

              • مامه كه مه