شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۷/۰۹/۱۳۹۶
پنج شنبه، ۱۵ام خرداد ۱۳۹۳
۲:۳۱ ب.ظ
شهردار در مورد استخدام 90 نفر در ماه های اخیر توضیح داد

جزئیات جلسه سوال از شهردار سقز در گفتگو با رئیس شورا

جلسه مهم شورای شهر سقز با دستور کار سوال از شهردار در مورد دلایل استخدام90 نفر در ماه های اخیر، برگزار شد و پاسخ های مهندس نعمانی -شهردار سقز- توانست اعضای شورا را قانع کند.

منبع عکس: سایت شهرداری سقز

منبع عکس: سایت شهرداری سقز

نظام غفاری رئیس شورای شهر سقز در گفتگو با شارنیوز گفت: در این جلسه توضیحات شهردار به پرسش آقای سردار دوغی-عضو شورای شهر- در مورد به کارگیری 90 نفر قانع کننده تشخیص داده شد اما اعضای شورا از شهردار خواستند جزئیات بیشتری از نحوه این استخدام ها را به اطلاع شورا برساند.

وی در خصوص موارد مطرح شده در جلسه گفت: بخش عمده ای از افراد به کار گرفته شده مربوط  به کارگران فصلی مورد نیاز برای بخش های مختلف شهرداری است که هرساله در اوایل پاییز تعدیل و در اواخر اسفند ماه به کارگیری می شوند که هیچ کدام از این افراد کارمند شهرداری به شمار نیامده و طرف قرارداد با شرکت هایی هستند که به شهرداری خدمات ارائه می کنند. لذا نحوه جذب یا تعدیل این نیروها ربطی به شهرداری ندارد.

رئیس شورای شهر ادامه داد: بخشی از این 90 نفر مربوط به تغییر آمار کارگران شرکت های خدماتی است. به این ترتیب که تعدادی از کارگران از شرکت خصوصی “هیوا کار” خارج شده و به شرکت “مه آب روژین” وارد شده اند(یا بالعکس) که خروج این افراد از یک شرکت و ورود آنها به شرکت دیگر به عنوان استخدامی تلقی شده و در آمار منعکس شده است.  وی تصریح کرد: در این مورد از اساس بحث استخدامی و به کارگیری نیرو بی معنی است.

غفاری همچنین به آخرین آزمون استخدامی شهرداری اشاره کرد گفت: چند نفر از کسانی که اخیرا استخدام شده اند کسانی هستند که در آخرین آزمون استخدامی شهرداری سقز قبول شده اما به دلیل طولانی شدن فرآیند گزینش و احراز صلاحیت های دیگر به مجموعه شهرداری اضافه نشده بودند. این چند نفر به تازگی با در دست داشتن معرفی نامه استانداری مشغول به کار شده اند.

 

وی گفت: شهردار اذعان داشت که تعداد معدودی از افرادی که به تازگی استخدام شده اند از سوی برخی افراد و مسئولان ادارات شهر معرفی و با توجه به نیاز، در یکی از بخش های زیر مجموعه شهرداری به صورت شرکتی مشغول به کار شده اند.

 

رئیس شورای شهر سقز در ادامه توضیحات خود به مناقشه برانگیزترین بخش از مباحث مطرح در جلسه اشاره کرد که به جذب تعدادی از افراد توصیه شده از سوی نهادها و افراد مختلف مربوط می شد. وی گفت: شهردار سقز اذعان داشت که تعداد معدودی از افرادی که به تازگی استخدام شده اند از سوی برخی افراد و مسئولان ادارات شهر معرفی  و با توجه به نیاز، در یکی از بخش های زیر مجموعه شهرداری به صورت شرکتی مشغول به کار شده اند.

غفاری در پاسخ به این پرسش که تعداد این افراد چند نفر و از سوی چه نهاد هایی معرفی شده اند گفت: قرار است در این خصوص گزارش کاملی از سوی شهرداری تهیه و در اختیار شورای شهر قرار گیرد لذا جزئیات آن فعلا معلوم نیست.

وی در پاسخ به این پرسش شارنیوز که آیا اعضای شورای شهر هم افرادی را برای جذب در شهرداری معرفی کرده اند؟ گفت: شهردار به طور مشخص به 5 نفر اشاره کرد که توسط اعضای شورا معرفی شده اند. اما اعضای شورا 3 نفر از آنها رد کرده و منکر معرفی شان شدند و در مورد 2 نفر دیگر نیز با توجه به توانمندی و تخصص شان معرفی و جذب آنها به پیشبرد امور در شهرداری کمک میکند.

غفاری تصریح کرد: تمامی کسانی که به شکل های مختلف استخدام شده اند کارمند رسمی شهرداری به شمار نمی آیند و کارگران شرکتی هستند که در هریک از واحد های تنظیف، اجرائیات، سی ان جی و آتش نشانی به کار گرفته شده اند که البته ممکن است با توجه به نیاز شهرداری در بخش های دیگری نیزاز وجود آنها استفاده شود.

غفاری تاکید کرد: علی رغم قانع شدن شورای شهر از پاسخ شهردار، از ایشان درخواست شده است اسامی تمامی این 90 نفر و شیوه استخدام آنها را در اختیار شورای شهر قرار دهند.

کد خبر: 8627


۴۷ دیدگاه

  • جواد
    جواد: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۳:۰۶ ب.ظ :

    سپاس از شارنيوز براي پيگيري اين مسئله مهم
    حقيقتا اقاي غفاري بسيار شفاف به مسائل پاسخ دادند كه در نوع خود جاي تعجب دارد چون پيچاندن و به بيراهه بردن بحث به هنر مسئولان تبديل شده است.
    لازم است اسامي افرادي كه با پارتي بازي استخدام شده اند هم اعلام شود تا در اينده از ترس رسانه اي شدن كسي جرات عمل خلاف قانون به سرش نزند.

    پاسخ دهید

    • حه مه
      حه مه: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۳:۴۳ ب.ظ :

      با سلام
      لطفا مشخص کنید که هرکدام از رسا ی شهرمان چه تعدادی را معرفی کرده اند و با این کارشان با سوء استفاده از پست ریاستشان سهم خواهی کرده اند
      در صورت شفاف سازی دیگر کسی جرأت سهم خواهی را نخواهد داشت و از این به بعد روال لیاقت به جای پارتی بازی جایگزین خواهد شد و چهره ی شهر عوض خواهد شد

      پاسخ دهید

      • کارزان
        کارزان: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۳:۵۹ ب.ظ :

        در چند ماه فعالیت شورا گفته ها و مواضع و ادله و توجیهاتی از برخی از ایشان شنیده شده که ابدا در جهت منافع شهروندان و خواست آنان نیست. همین مطلب بالا که رئیس محترم شورا زحمت آنرا کشیده است.
        جناب آقای غفاری لطف بفرمایید صریحتر و شجاعانه تر مواضعتان را اعلام کنید. این نوع پاسخگویی نه نشان از درایت دارد و نه دوراندیشی! صرفا یا نشانه ی ترس است و یا نا آگاهی!
        اولا این سئوال چرا باید از طرف فقط یک عضو مطرح شود؟ پس بقیه ی اعضا چی؟!
        دوما شورای شهر از چی قانع شدند؟ از سفارشات نهادها و مسئولان و یا از سفارشات اعضای شورا؟
        این گفته ها تناقضات زیادی دارند لذا به عنوان یک شهروند خواستار شفافیت آنها و پاسخگویی شما هستم:
        1-برای اکثر این 90 نفر استخدامی در کار نبوده! فقط تعویض نیرو بین دو شرکت خدماتی بوده است. به گفته شما یعنی این نیروهای تعویض شده به شهرداری اضافه نشده اند و قبلا هم بوده اند. پس اسم و سوابق آنها در شهرداری موجود است؟!
        2-برخی بر مبنای روال قانون استخدامی و شرکت در آزمون و … بکارگیری شده اند! اما چرا اسامی آنها با تخصص مربوطه از طریق جراید و یا سایتهای معتبر بطور شفاف اعلام نشده است تا افراد دیگری که در آزمون شرکت کرده بودند بدانند که از آنها حق کشی نشده و افراد ذیگری به ناحق جایگزین ایشان نشده اند؟!
        3-فقط عده ی “معدودی” با سفارش برخی نهادها و روسای ادارات معرفی شده اند که به آنها “نیاز” بوده است! واژه های “معدود” و “نیاز” که جنابعالی از آنها استفاده کرده اید به جز توجیه و مشروعیت دادن به این کار غیراخلاقی و غیرانسانی چه معنای دیگری دارد؟
        جناب غفاری “شتر سواری دولا دولا نمیشود”. استخدام حتی یک فرد با سفارش هر مقام، نهاد و یا مسئولی، گناهی نابخشودنی و بسیار غیراخلاقی است. حتی اگر به قول شما به تخصص او نیاز بوده باشد! و مسئولیت شهردار و اعضای شورا در برابر این رانت دادنها بسی سنگین است. آنچنانکه خود به تنهایی میتواند یک محک جدی در سنجش سلامت فکری و کاری برای هر کدام از شماها باشد. این چه تخصصی است که شهرداری قادر به تشخیص آن نیست و باید از طریق سفارش به نیاز به آن پی ببرد؟ و این چه متخصصی است که باید با سفارش! و نه بخاطر لیاقت و تواناییهای خودش! بکارگیری شود؟
        4- شهردار “5 نفر” را سفارش شده ی برخی از اعضای شورا میداند! اما این اعضای شورا منکر معرفی “3نفر” از آنها شدند! هر آدم ساده ای میداند که این یعنی چه! یا شهردار دروغ میگوید و یا آن “برخی” از اعضای شورای شهر! وقتی تکلیف این “3نفر” حتی به گفته خودتان هنوز معلوم نشده که چگونه آمده اند، پس شما چگونه قانع شدید؟
        5- شورا از پاسخ شهردار قانع شد!!! خسته نباشید شورای محترم شهر!

        پاسخ دهید

        • هاوشاری (اونم از نوع راه دور)
          هاوشاری (اونم از نوع راه دور): ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۳:۴۴ ق.ظ :

          چرا خسته شدند دوست عزیز از این خسته تر نان به زندگی چند خانواده آورده اند !!!
          البته که حقوق دیگران مهم نیست البته که حقوق خانواده هایی که پایمال کرده اند به شورای شهر مربوط نیست اصلا مگر آنان چه مسئولیتی دارند مگر غیر از گرفتن حقوق و حرف گنده گنده زدن و بعضی وقت ها هم شرکت کردند در مراسمی و قیافه گرفتن کار دیگری از آنها برمی آید.
          آدم به کجای این مملکت و این اوضاع دل خوش کند

          پاسخ دهید

          • حسه‌ینی محه‌مه‌دی
            حسه‌ینی محه‌مه‌دی: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱۲:۵۳ ب.ظ :

            ده‌ست خۆش بێت، به‌ ڕاستی كارزانی! هه‌موو ئه‌و شته‌ی له‌ دڵی مندا بوو گوتت، ئه‌وا منیش به ناو و نیشانه‌وه‌ ژێر نووسراوه‌ت ئیمزا ده‌كه‌م.

            پاسخ دهید

          • ماد
            ماد: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۹:۳۶ ب.ظ :

            با تشکر از شهرنیوز برای پیگیری این خبر مهم
            به نظر من جواب شهردار به هیچ عنوان قانع کننده نبوده و فقط برمی گردد به حمایت اکثریت شورا شهر سقز که از شهردار حمایت می کنند و حتی اگر مسئولین شهر هم این افراد را معرفی نموده باشند کاملاً غیر قانونی می باشد و آقای نعمانی خود اقرار به پارتی بازی در خصوص استخدامی می نماید آقای غفاری عزیز این کجایش قانع کننده است ؟؟؟؟

            پاسخ دهید

            • آلیس از سرزمین عجایب
              آلیس از سرزمین عجایب: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۹:۴۷ ب.ظ :

              آقای غفاری معرفی تعدادی ، ولو اندک از طرف شهروندهای عادی جهت استخدامی در شهرداری ممکمن می باشد یا خیر?
              اگر خیر ، این روسا که آدم به شهرداری معرفی می کنند ، از کجا این حق را دارند?
              تعجب من در این است که یازده نفر از اعضای شورای شهرمان قانع می شوند، از چه قانع می شوند?
              از سفارش و سفارش کردن?
              آقای شهردار چگونه سفارش قبول فرموده اند? و چه جالب در جمع به این مسله اعتراف می فرمایند.
              # من مست و تو دیوانه#
              #ما را که برد خانه#

              پاسخ دهید

              • جافر
                جافر: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۱ ب.ظ :

                غفاری همچنین به آخرین آزمون استخدامی شهرداری اشاره کرد گفت: چند نفر از کسانی که اخیرا استخدام شده اند کسانی هستند که در آخرین آزمون استخدامی شهرداری سقز قبول شده اما به دلیل طولانی شدن فرآیند گزینش و احراز صلاحیت های دیگر به مجموعه شهرداری اضافه نشده بودند. این چند نفر به تازگی با در دست داشتن معرفی نامه استانداری مشغول به کار شده اند.
                جناب غفاری اون آزمون که خود نیروهای شهرداری قبول شدن در ضمن مگه مشاور شهردار هم آزمون قبول شده اینهمه کارشناس و متخصص ولی شما به بیراهه میگید آزمون اگه اون آقای مشاور از طریق آزمون اومده پس چرا دوستان هم رشته ای آقای مشاور برای بانه شرکت کردن چرا در سایر شهرداریهای استان کسی ازون آزمون چذب …

                پاسخ دهید

                • هستی
                  هستی: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۰:۳۳ ب.ظ :

                  با عرض سلام .
                  اگر جناب آقای غفاری و خود آقای دوغی قانع شده باشن جای تعجب نیست . با توجه به همرا هی همیشگی آقایان آقای لقمان. م به سفاش آقای دوغی به شخص خود شهردار بوده است و هرچند که آقای شهردار منکر استخدام آقوام خودش بوده این در حای است که پسر عم ایشان نیز مشغول به کار شده است .

                  پاسخ دهید

                  • سروش
                    سروش: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۵ ب.ظ :

                    آقای دوغی واقعاً……نه به طرح سوالت ونه این قدر زود قانع شدنت . همه ی مردم به این اعتقاد دارن که چه کارهایی که در شهرداری سقزرخ میده که چند نفر بخصوص از اعضا خبر دارن چه در زمینه استخدامی و چه در زمینه های دیگه . میگن CNG استخدامی نداره شهردار بی اینکه خبر دار بشه ده دوازذه نفر استخدام میکنن و
                    ….موضوع به این مهمی و جای خالی رسانه ها ی جمعی ….؟ ما باید فقط اکتفا کنیم به گزارش آقای غفاری که صحت و سقم مطالب از زبان خود ایشان هم جای بحث دارد ؟ اگر اینقدر شفاف صحبت می شد چرا رسانه جمعی در جلسه حضور نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

                    پاسخ دهید

                    • زانا
                      زانا: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۰:۴۹ ب.ظ :

                      ببخشید فکر نکنم همه اعضا قانع شده باشن و الا از شهردار نمی خواستن که مدارک استخدام و بکار گیری رو ارائه بده پس غفاری باید می گفت برای قانع شدن اعضا از شهردار خواسته شد که مدارک ارائه بده …

                      پاسخ دهید

                      • متقاضی کار
                        متقاضی کار: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۲ ب.ظ :

                        با سلام و عرض خسته نباشید . بسیار مایه تاسف و نگرانی است که خبر به کارگیری 90 نفر را خواندم ، زیرا خودم چندین بار به آقای شهردار مراجعه نمودم و گفتند حق به کارگیری حتی یک نفر را هم ندارم ، آقای نعمانی لطفا با خواندن این پیام مرا به یاد آورید و قضاوت فرمایید .

                        پاسخ دهید

                        • کوله وار
                          کوله وار: ۳-۱۵-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۸ ب.ظ :

                          شورا” قانع” است و شهردار “هه ژار”
                          کوره کاکه خه ریکی چین ؟!

                          پاسخ دهید

                          • مجنون 258
                            مجنون 258: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱:۴۰ ق.ظ :

                            سلام بر شارنيوز
                            يك پيشنهاد از يكي مثل خودتان
                            همشهريان عزيزم به جاي ميدان دادن به شايعه پراكني ها و خرابكاري نيروهاي مستهلك و مردود و منفوري كه در گذشته هاي دور و نزديك كارنامه هاي بسيار سياه و سهمگيني براي آينده شهرعزيزمان سقز به بارآورده اند،
                            ايندفعه بياييد همه با هم به شوراهاي تازه نفس و پُرانرژي و شهردار جوان و كارآمد، فرصت كاركردن و اعتمادمضاعف تزريق نماييد انشاالله كه پشيمان نخواهيم شد.
                            (كور باد دشمنان سقز)

                            پاسخ دهید

                            • هاوشاری (اونم از نوع راه دور)
                              هاوشاری (اونم از نوع راه دور): ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۳:۳۹ ق.ظ :

                              ماجرای استخدام های روی کاغذ چند سال قبل را به یاد دارید مدیری که اسامی سوری رد می کرد و شماره حساب خود را داده بود می دانید الان ایشان چه پستی در شهرداری دارد جناب حراست چه کار کردید اگر این مسئول هم استخدام شرکتی بود چه بلایی به سرش می آوردید؟ یعنی این شرکت ها در جریان نبودند یعنی اینها متوجه نشدند. چرا باید باور کنیم تخلف همین بود و تکرار نشد ؟ یعنی راهکار دیگری برای استخدام نیروی لازم و حرفه ایی در این ممکلت وحود ندارد که شهردار وقت هم بتواند از آن استفاده کرده و جایی برای شبه نگذارد.
                              فرموده اند که منتظر کارهای استخدامی بودند طرف را یک بار در حراست شهرداری بازجویی می کنند که تنها فایده اش گرفتن اطلاعات خصوصی طرف برای روز مبادا است! وقتی دوباره برای حراست استانداری صدا زده می شود از مسئولین حراست استانداری می شنوید اصلا آنها نه توان و نه اجازه این کار را دارند تازه آنجا گیج می شوید که اینجا چه خبر است و کی بی کیست که در جواب می شنوید … (یه نیروی اضافه است مجبوریم که آنجا از خودمان دور نگهش داریم اینجا باشد کارها را خراب می کند بعضی اوقات هم آنجا گند می زند چرا باید این حرفها را در مورد نیروی خودشان آنهم مسئول حراست به کارمندی که تازه قرار است شرکتی استخدام شود بزنند همین نیرو قرار است موقتی باشد و اگر به او نیاز نبود بیرونش کنند!!! اصلا نیرویی که قرار است چند ماه کار کند چرا باید گزینش شود! که اگر شما می دانید بدون اجازه هسته گزینش استانداری اجزاه کار ندارد چطور این همه مسئول داخل شهرداری سکوت پیشه می کنید یعنی باور کنیم شما مسئولیت ورود یک نیروی کارکشته به سیستمتان را به جان می خرید !)
                              چندین بار حقوق کارگرهای زحمتکش تنظیف عقب افتاد آنهم چند ماه طولانی مگر این شرکت ها متعهد نیستند که پرداخت کنند پس چرا نمی کنند منتظر پرداخت شهرداری می شوند پس آن تضمینهای سوری که می گیرید را کی قرار است استفاده کنید مگر قرار نیست این شرکت ها توانایی پرداخت تا یکسال را بدون حمایت شما داشته باشند. یعنی کارشناسی در شهرداری وجود ندارد که اگر قرار است شرکتی واسطه شود حداقل دارای اعتبار درست حسابی باشد یا اصلا به نفع نیست اینطور باشد به والله نیروهای تنظیف از تمامی افراد داخل شهرداری خود شهردار شورا و بقیه مسئولین شهر برای شهر مفیدترند واگر این کارگران نبودند این افراد شهرداری جز نهادی باج گیر برای عده ایی مفت خور معنای دیگری نداشت پس چرا در حقشان اینچنین جفا می کنید دست شارلاتانهایی می دهید به نام استخدام هر وقت نیاز نداشتید دور می ریزید چند ماه معلقشان می کنید و باز هم این بازی مسخره را هی تکرار مکررات می کنید. تازه پرداخت حقوقشان هم که بماند سر پرداخت دو هزار تومان ناقابل که باید به هر کدام از آنها پرداخت می کردید و بعدا فهمیدید که نکرده اید و زیر آن زدید با شرکت مورد نظر ساخت و پاخت کردید همکارتان در داخل اداره فهمید چه بلایی سرش آوردید بدبخت هم شرکتی بود که اگر توانایی اعضای شورای قبلی در تاثیر بر جناب رحیمی نبود الان ایشان هم خانه نشین بودند!
                              بله متاسفانه شما هم این روال گندیده تکراری را دنیال می کنید شما هم گول ظاهر موجه و زبان چرب بعضی از مسئولین شهرداری خوردید که هیچ ارزشی برای شماها قائل نیستند و با زیرکی هرچه تماتر برنامه های خودشان آنچنان که فکر می کنند برای شهر مفید است را به شما دیکته کرده شما هم چشم و گشو بسته اجرا می کنید (در این برنامه ها جایی برای استخدام نیروی تازه در شهرداری نیست چون شهرداری ارث پدری این 11 نفر نیروی رسمی است و اگر کسی در حد آنها قرار بگیرد قطعا شاخ می شود و عرصه تنگتر) و متاسفانه افرادی جدیدی هم که استخدام شده اند جدای از لیاقتشان از این به بعد به نوبت هر سال توسط یکی از این شرکت ها دوشیده می شوند. شما هم می بینید و چشمتان را می بندید مثل دیگرانی که قبل از آنها به سرشان آمده است البته که این شرکتها خود عوامل جاهای دیگری هستند که اگر نبودند هیچ گاه جرات چنین کارهایی را در خود نمی بینند اثبات آن هم کار سختی نیست تمامی نیروهای شرکتی داخل شهرداری می توانند از خوش حسابی های این جماعت به مسئولین شهرداری و جفا در حق نیروهای به ظاهر استخدام شده از طرف اینها برای کار در شهرداری شهادت دهند (اگر مجال و جرات گفتن بیابند ) آنهم به تفسیل
                              واقعیت استخدامی در شهرداری مبحثی مضحک و دردناک است که علاوه بر رسیدن جایگاهی مناسب برای افراد واجد شرایط و لایق وضعیت نیروهای حرفه ایی شهرداری را هم بیش از پیش به گند می کشد و حقوق مردم شهر بار دیگر به سادگی پایمال می شود.
                              هر بار مسئولین شهرداری یا اعضای شورای شهر یا مسئولین دیگر ادارات با بده بستانهای بین خودشان نیرویی را استخدام می کنند! روال کار اینچنین است این فرد در جایگاهی ساده ایی مشغول به کار می شود که بعضا حتی دیده شده اصلا این جایگاه نیاز به نیرو نداشته است یا اصلا یه جایگاه جدید تاسیس ی شود نمونه اش خواننده خوش صدای شهرمان که به جای همشهریانش مردم مرکز استان را مورد عنایت قرار داد که ایشان همزمان در فرمانداری و شهرداری مشغول به کار بودند چطورش را بگذارید شهردار وقت توضیح بدهد (که اگر بدهد, که اگر حراست در جریان باشد که اگر مسئول استخدامی شهرداری در جریان باشد) سپس برای گرفتن حق و حقوق به این شرکت ها یا شرکتهای مشابه خارج از شهر تحویل داده می شوند و به ظاهر این نیروها معرفی شده از این شرکت های کاریابی ( که حتی پیش می آید تا جند ماه بعد از استخدامی اصلا نه آدرس این شرکت نه مسئول آن را می شناسند و یا می توانید کسانی را در شهرداری پیدا کنید که حتی چند سال بدون داشتن قرارداد با این شرکت ها در شهرداری کار کرده اند اما نیروی این شرکت ها بوده اند و حقوقشان توسط آن ها پرداخت می شود !) است اما به واقع اینها واسطه ای بیش نیستند شاید به جرات گفت شرخرهای شهرداری برای از زیر مسئولیت در رفتن در پرداخت حق و حقوق واقعی نیروهای تحت امر شهرداریو یا اعمال صلیقه در استخدام شرکت هم حق وساطت خود را بدون هیچ زحمتی می گیرد و در روز مبادا به جای شهرداری با نیروی استخدام شده درگیر می شود و با آشنایی کامل با قوانین با ظاهر موجه و یا زبان چربی حقوق طرف را پایمال می کند.
                              از همه بدتر اینکه فرد استخدام شده در حالی روزهای اول با کمترین مزایا هم حاضر به کار بود بعد از گذشت چند سال سعی در ساخت حق و حقوق برای خودش می کند اصلا باور می کند که حق و حقوقش پایمال شده که شاید هم اینچنین باشد. برای نمونه آخرین گروه در شهرداری در امتحان استخدامی شرکت داده شدن که بعدا استخدام شوند به جرات می توان گفت این امتحان صرفا برای موجه کردن این روال مضحک وزارت کشور که شهرداری نیز زیر مجموعه آن است می باشد . فقط مانده بود سئوال های مطرحه به نیروها داده شود که شاید هم داده شد ما خبر نداریم. نتیجه اش حضور نیروهای بسیار ناکارآمد در شهرداری ها که هر مدیری را با مشکلات عدیده مواجه می کنند می باشند.
                              در مطلبی که به بحث نیروهای ناکارآمد شهرداری توسط اقای نعمانی اشاره شده بود به تفصیل توضیح دادم که تا زمانی که فکری به حال سروسامان دادن به این روال نکند نیروی کارآمدی آنچنانی در اختیار نخواهد داشت. و عفونت به وجود آمده در دستگاه شهرداری روز به روز بزرگتر می شود غافل از اینکه ایشان عفونت را به سرطان دارند تبدیل می کنند.
                              اما متاسفم برای شخصی با توانایی های ایشان و سطح شعورشان که تن به این خفت و ننگ ادامه دار دادند هم ظلم در حق خود هم فرد استخدام شده هم مردم شهرش کردند.
                              هر کسی که برای منصب قدرتی تلاش می کند قطعا هم به منافع شخصی هم به منافع جمعی فکر می کند خوش به حال مدیری که منافع جمعی بیشتر مد نظرش هست باورش برایم سخت است که با شناختی که از جناب نعمانی و بعضا از اعضای تیم شورا داشتم آنها هم منافع شخصی برایشان در اولویت است که زیر بار فشارهای ارگان های دیگر بروند ! و یا برای رضای خدا در ارگانشان نیرو استخدام کنند!
                              از گنداب داخل شهرداری حرف برای گفتن زیاد است اما کو گوش شنوا کجا دلسوزی برای حل آن . تمامی سیستم اداری شهرمان دچار بی مدیریتی و پاچه خواری , خوش خدمتی برای منافع شخصی شده است به کجا می رویم …
                              متاسفم که در دورانی زندگی می کنم که بسیار سخت است پیدا کردن کسانی که بشود باورشان کرد …
                              و اینچنین است که انسانم آرزوست …

                              پاسخ دهید

                              • وه نه وشه
                                وه نه وشه: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱۰:۲۱ ق.ظ :

                                هر اقدامی که در راستای شفاف سازی امور و نامحرم فرض نکردن مردم باشد شایسته تقدیر است. افکار عمومی بی صبرانه منتظر پاسخگویی به ابهامات بسیاری است که مدت هاست پیرامون نحوه ی عملکرد شورا و شهرداری دوره ی قبل مطرح است. چرا اعضای شورای فعلی گزارش مکتوب و مستندی را در این مورد به افکار عمومی ارائه نمی دهند؟!

                                پاسخ دهید

                                • شهروند
                                  شهروند: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۵ ق.ظ :

                                  می خواستم بگم که این پرسش ها جنگ زرگری ونوعی بده یستان میان شهردار و اعضای آن است شاید شهردار افراد مورد نظر شورا را به کار نگرفته این مساله پیش آمده وگرنه اگر به فکر حل مشکلات مردم هستند سری به مسکن های مهر پشت دادگستری بزنند که از سطل زباله خبری است نه از رفتگر . لازم به ذکر است که قبلا شهردار گفته بود وشهرداری از نظر اعتبار با مشکل مواجه است و حال بو وجود مشکلات مالی استخدام افراد جای سوال دارد.

                                  پاسخ دهید

                                  • متحیر
                                    متحیر: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱۱:۵۷ ق.ظ :

                                    چه جالب شورای شهر ،در مقابل اعتراف شهردار محترم شهرمان !به قبول سفارش چند نفری ،قانع شدند!!!!!!

                                    پاسخ دهید

                                    • کدکنی
                                      کدکنی: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۹ ب.ظ :

                                      تو اگر از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی !
                                      برسان سلام ما را به شکوفه ها به باران!

                                      پاسخ دهید

                                      • راستگو
                                        راستگو: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۱:۲۷ ب.ظ :

                                        11 نفر شورا قانع نشدن فقط 6 نفر رای دهنده به شهردار قانع شدن غفاری ودوغی وکیانی وباغبانی ونعمانی وشاهی اونهایی که همه تصمیمات شورا رو خودشان میگیرن وبقیه هم بی اطلاعن

                                        پاسخ دهید

                                        • بهروان
                                          بهروان: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۸:۵۱ ب.ظ :

                                          یعنی آنکه برادرزاده اش را به استخدام شهرداری درآورده قانع نشده؟! و آن یکی هم که در جریان انتقال پول راضی نشد که پول شهرداری را از یک موسسه خصوصی (که درصد سود کمتری میدهد) دراورند و به بانکی ببرند که درصد سود بالاتری میدهد. او هم قانع نشد؟

                                          پاسخ دهید

                                          • د ه هاتی
                                            د ه هاتی: ۳-۱۸-۱۳۹۳ . ۹:۳۵ ب.ظ :

                                            برادر بقیه اصلا” سوال هم نکردن .کجای کاری؟

                                            پاسخ دهید

                                          • شهروند
                                            شهروند: ۳-۱۶-۱۳۹۳ . ۲:۱۹ ب.ظ :

                                            سوال پرسیدن و زود قانع شدن اعضای شورا بیشتر به یک سناریو شبیه است تا واقعیت. بالاخره ما نفهمیدیم این نود نفر استخدام شدن یا نه اگه نشدن این آمار از کجا اومده؟ اگه صحت داره که توضیحات شهردار شامل ده نفرشون هم نشده. پس بقیه چی؟

                                            پاسخ دهید

                                            • سرخورده از انتخابات
                                              سرخورده از انتخابات: ۳-۱۷-۱۳۹۳ . ۲:۰۹ ق.ظ :

                                              همشهریان عزیز از این شورا چه انتظاری میتوان داشت:

                                              در تبلیغاتشان بسیار خوشرو و پاسخگو جلوه میکردند یکی از آنها سخن از جلسات هفتگی با مردم میکرد حال که عده ای از دلسوزان موثر در انتخابات خواهان جلسه پرسش وپاسخ بودند گفتند که ابتدا باید تقاظای کتبی دهند.

                                              در انتخاب شهردار بسیار ناشیانه عمل شد مگر میشود با حضور برادر شهردار در شورا و آنیکی برادر با سوابق درخشان روابط خانوادگی بر استخدامها موثر نباشد.

                                              اگر این چند نفر حامی شهردار هستند از نفرات دیگر هم انتظار چندانی نداشته باشید , اغلب بفکر تضمین آینده شغلی خود بوده ودر تصمیمات شورا مواظب هستند که مبادا دل دوستانشان در مراتب بالاتر خدشه دار شود و حتی بدهکاریهای …… طبیعی جلوه داده مبادا در آینده از الطاف دوستانشان بی بهره شوند.جتی در انتقال حساب شهرداری از بانکی به بانک دیگر فکر ضرر وزیان خیلی جاهای دیگر را دارند غیر از شهر وشهرداری.
                                              البته که اعضای شورا جوان و پر انرژی هستند آنقدر پر انرژی که در تبلیغاتشان با 24سال سن سوابق کاری ارایه داده بودندکه حداقل نیاز به 50سال عمر داشت.
                                              آقای غفاری بسیار انسان مودبی هستند آنقدر مودب که حاضر نیستند دل کسی را برنجانند وحتی ازعوامل شهرداری گذشته در یک مکان رسمی انتقادی بکنند چه برسد به شهردار جدید , انشاالله در تبلیغاتی که برای نمایندگی مجلس در رقابت احتمالی با شهردار قدیم و جدید خواهند داشت اگر مصلحت باشد شاهد ارایه اسنادی خواهیم بود, اگر مصلحت باشد؟

                                              پاسخ دهید

                                              • دانشجو بیام نور
                                                دانشجو بیام نور: ۳-۲۱-۱۳۹۳ . ۳:۵۶ ب.ظ :

                                                بنده خودم در نشست هم اندیشی شورا و دانشگاه بیام نور بودم اقای اف.ع گفت سقز فاقد هر گونه جازبه تاریخی فرهنگی و اقلیمی و هوویتی است حالا این اظهار نظر ناشیانه به کنار بعد دو روز در روزنامه کوشا کاملا برعکس این اظهارات را داده بود چاب کرده بودن.از این شورا چشم من هم آب نمی خوره

                                                پاسخ دهید

                                                • دانشجوی وقعی پیام نور
                                                  دانشجوی وقعی پیام نور: ۳-۲۲-۱۳۹۳ . ۱:۵۷ ق.ظ :

                                                  آقای مثلاً دکتر ، من خودم اونجا حضور داشتم و از خود شهردار هم سوالاتی کردم ، ایشان گفتند نیاز به هویت سازی و نماد سازی داریم که کاملاً منطقی بوده و هست ، اینکه زیویه 3000 سال قدمت داره به سقز ربطی نداره ، با امثال … که فقط تنگ نظری و دیدگاه های مغرضانه نسبت به مسائل دارند ، امیدی به موافقین شهردار و علی الخصوص شما نیست،بهتر نیست بازنگری در شخصیت و طرز فکرتان بکنید؟؟؟

                                                  پاسخ دهید

                                              • شهروند2
                                                شهروند2: ۳-۱۷-۱۳۹۳ . ۱۲:۵۵ ب.ظ :

                                                من در عجبم که مسئولین شهر هر از چندگاهی از نبود اعتبار و کمبود اعتبار در شهرداری سخن می‌گویند ، ولی با این حال 90 نفر نیروی جدید استخدام کرده‌اند که با یک حساب سرانگشتی حقوق این افراد در یکسال رقمی برابر با یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان بدون احتساب عیدی و پاداش و … خواهد شد که اگر سری به شهرداری و واحدهای تابعه‌ی آن بزنید خواهید دید که بسیاری از این افراد کاری برای انجام دادن ندارند!!!!!!!

                                                پاسخ دهید

                                                • کارمند شهرداری
                                                  کارمند شهرداری: ۳-۱۷-۱۳۹۳ . ۱:۱۷ ب.ظ :

                                                  اگه بخوام راستش رو خدمت همشهریا م بگم اونهایی که با آزمون استخدام شدن به سی نفر هم نمیرسه ولی انقد نیرو اضافه شده که اگه صبح ساعت شیش نیایم سر کار ، جابرای نشستن پیدا نمیکنی .

                                                  پاسخ دهید

                                                  • شهروند
                                                    شهروند: ۳-۱۷-۱۳۹۳ . ۵:۳۵ ب.ظ :

                                                    اكثر اعضاي شورا قبل از انتخابات در تبليغاتشان قول جلسات هفتگي و ماهانه در محلات شهر وديدارنزديك با شهروندان مي دادند كه انتظار سه ماه وشش ماه هم پذيرفته شد. اما گويا همه فقط تبليغات بود وبس، وطبق معمول خرشون كه از آب گذشت بي خيال شدند.اين كه جاي خود دارد ويادآوري بود. اما آقاي شهردار محترم هم از مازاد نيرو در حد دويست نفر گله داشتند واينكه بابت حقوق آنها بودجه هدر مي رود.پس اين به كارگيري آن هم به اين شيوه چه توجيه منطقي دارد؟ همه هم كه متخصص نيستند!

                                                    پاسخ دهید

                                                    • بهزاد بایزیدی
                                                      بهزاد بایزیدی: ۳-۱۷-۱۳۹۳ . ۱۱:۰۹ ب.ظ :

                                                      باسلام.از اعضای شورای شهر و شهردار محترم تشکر و قدردانی مینماییم.با توجه به اینکه در سال گذشته اماری از سوی کمپ ترک اعتیاد طلوع پاکی گرفته شد مشخص گردید دلیل بازگشت 60 درصد از معتادان به مصرف موادمخدر بیکاری اعلام شد.لذا از شورای محترم اسلامی و شهردار محترم خواهشمندیم حداقل از ان 90 نفر استخدام شده تعدادی از معتادان بهبودیافته را مشغول به کار نمایند تا این بیماران بهبود پیدا کنند و به عضوی قابل قبول ،مسول و سازنده تبدیل شوند.امیدوارم تمام مسولین برای این معضل بزرگ اجتماعی تلاش کنند.یادمان نرود نجات یک معتاد نجات یک اجتماع است.(بهزادبایزیدی مدیرعامل کمپ ترک اعتیاد طلوع پاکی سقز)

                                                      پاسخ دهید

                                                      • همشهری
                                                        همشهری: ۳-۱۸-۱۳۹۳ . ۷:۱۵ ق.ظ :

                                                        باسلام تمام این هیا هو ها برای این است که آقای شهردار می خواهد کسانی راکه در زمان شهردار قبل مفت می خوردند رسوا کند وگرنه چرا این عزیزان در زمان شهردار قبل این قدر صدایشان رسا نبود و اصلا کجا بودند وقتی که شهردار وشورای شهر هرکاری می خواستند می کردند وکسی هم معترض ویا خواهان شفاف سازی نبود

                                                        پاسخ دهید

                                                        • شهروند
                                                          شهروند: ۳-۱۸-۱۳۹۳ . ۸:۳۶ ب.ظ :

                                                          با سلام لازم است به عرض شهردار محترم واعضای شورای شهر برسانم بنده یک سال گزینش شدم اما هربار مراجعه میکنم جواب تکراری مجوز نداریم یا خودمون خبرت میکنیم میشنوم از آقایان محترم سوال دارم اگه نیاز به بنده نبود چرا بنده را گزینش کردن لطفأ جواب اینجانب بدید ممنون میشم .

                                                          پاسخ دهید

                                                          • هیوا
                                                            هیوا: ۳-۱۸-۱۳۹۳ . ۱۱:۱۵ ب.ظ :

                                                            با تشکر از آقای دوغی به خاطر صداقت وحساسیتشان در پیگیری مطالبات مردم، اقدام ایشان قدمی-هر چند ناکافی اما- مثبت و شایسته ی تقدیر است.
                                                            از بقیه ی اعضا نیز، چنین انتظار می رود. لطفا به پیگیری و شفاف سازی و وادار کردن مسئولین به پاسخگویی ادامه دهید.

                                                            پاسخ دهید

                                                            • کارنه زان
                                                              کارنه زان: ۳-۲۲-۱۳۹۳ . ۱:۴۳ ق.ظ :

                                                              جالبه برام این همه مانور و کامنت در مورد این استخدامی و سوال آقای دوغی ، جالبه من پیگیر شدم که این اولین بار نبوده که از آقای شهردار سوال شده و برای بار دوم است ، این همه هم رسانه ای نشده ، مشکل از یه جای دیگه ست
                                                              به اعتقاد من یه نفر به این اقای دوغی با صداقت و حساس شما ، قانون شوراها رو یاد بده
                                                              ماده 74 – شوراها يا هر يك از اعضاء آنها حق ندارند در نصب‌و عزل كاركنان شهرداري‌ها و يا شركتها و مؤسسات وابسته به آنها دخالت‌نمايند ، اصلاً من به جای شهردار محترم بودم می گفتم به شما ربطی ندارد،رفتار عاقلانه و منطقی سایر اعضا در این مورد ، بیشتر مورد پسندم بود تا رفتار نامناسب آقای دوغی و بعد آن جوابیه و تحلیل آقای غفاری

                                                              پاسخ دهید

                                                              • محمود
                                                                محمود: ۳-۲۳-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۲ ق.ظ :

                                                                با نظر هیوا کاملا موافقم. برخی از اعضا واقعا صادق و پرتلاشند.

                                                                پاسخ دهید

                                                              • saghziii
                                                                saghziii: ۳-۱۹-۱۳۹۳ . ۲:۴۴ ب.ظ :

                                                                باسلام
                                                                تغیر و جابجایی پست های شهرداری از جمله مدیر عامل آتش نشانی بسیار به جا بوده و شایان تشکر از شهردار و شورا می باشد
                                                                ولی در مورد استخدام شفاف سازی نشده و قانع کننده نیست .امید است آقای غفاری فرهنگی معتمد و مومن واقعیت قضیه را برملا سازد

                                                                پاسخ دهید