شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۸/۱۰/۱۳۹۹
پنج‌شنبه، 12th ژوئن 2014
9:07 ب.ظ

صالح سوزنی و دفاع از شاعران نوپرداز

انجمن فرهنگی- ادبی «په‌یف» سقز روز چهارشنبه نشستی را برای محمدصالح سوزنی شاعر نوپرداز کُرد در محل مجتمع فرهنگی پارک مولوی کُرد با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و علاقمندان به شعر و ادبیات برگزار کرد. در این نشست که عنوان آن در فراخوان انجمن «بحران ابدی میان متن و مخاطب» اعلام شده بود محمدصالح سوزنی به تشریح فرآیند تاریخی، فلسفی و ادبی مشکلاتی پرداخت که بخش نسبتاً گسترده‌ای از مخاطبان آثار هنری و متون ادبی آن را عدم فهم یا عدم ارتباط با آثار تولید شده‌ی جدید می‌خوانند. این شاعر سقزی که تاکنون چندین مجموعه شعر به چاپ رسانده و مقالات زیادی نیز در زمینه‌ی بررسی و نقد ادبیات کُردی در مجلات مختلف داخلی و خارجی منتشر کرده‌است ضمن بازخوانی ویژگی‌های شعری نسل خود به دسته‌بندی خوانندگان متون ادبی و شعری پرداخت و فعال بودن و آگاهی از زمینه‌های فکری،تاریخی و ادبی این گونه‌ی شعری را جهت برقراری ارتباط دقیق‌تر با آن ضروری خواند.

sozani

در ادامه‌ی این نشست تعدادی از حاضرین ضمن ارائه‌ی نظرات خود سئوالاتی را در زمینه‌ی مباحث ارائه شده از سوی این چهره‌ی ادبی مطرح کردند. لازم به ذکر است که در جلسات گذشته‌ی انجمن ادبی په‌یف که سه جلسه‌ از آن به موضوع «هویت» اختصاص داشت اشاراتی انتقادی به شعر برخی از شاعران نوپرداز کُرد از جمله محمدصالح سوزنی صورت گرفته بود که این شاعر سقزی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص این جریان شعری برای تشریح و نقد مباحث مطرح شده به این نشست دعوت شده‌بود.  

کد خبر: 8717






۳۲ دیدگاه

  • مامه‌ خه‌مه‌
    مامه‌ خه‌مه‌: 6-13-2014 . 11:46 ق.ظ :

    من پێم وایه‌ ئه‌گه‌ر هه‌موو ئیزم و فه‌لسه‌فه‌كانی دنیا بخه‌ینه‌ كار بۆ ئه‌وه‌ی شتێكی بێمانا و بێمه‌به‌ست به‌ مانادار بنوێنین، ناتوانین و بشتوانین ئه‌وه ده‌بێته‌ چه‌واشه‌كاري و قربۆق به‌ قه‌ناري فرۆشتن. ئه‌وا گرتمان هه‌موو مانای هیچ ده‌قێك‌ ته‌نیا به‌ خۆیه‌وه‌ نه‌به‌ستراوه‌ته‌وه‌ و هیچ ده‌قێك« خاوه‌نی مانایێکی سه‌ربه‌خۆ نییه» و بۆ تێگه‌یشتن له‌ هه‌ر ده‌قێك پێویست بێ كه هه‌موو ده‌قه‌كانی پێوه‌ندیدار بخوێنینه‌وه‌ و چونكه ئه‌م كاره‌ لوانی نییه‌ ، كه‌وابێت هیچ ده‌قێك به‌ ته‌واوی فام ناكرێت و هه‌تا هه‌تایه‌ مانای زیاتر و ڕه‌نگاوڕه‌نگتری بۆ په‌یدا ده‌بێت ته‌نیا دڵخۆشی ئێمه‌ ده‌توانێ ئه‌وه‌ بێت ئێمه‌ش به‌شێك بین له‌ ته‌ونی پڕ گرێی مانای نێوان ده‌قه‌كان. ته‌نانه‌ت هه‌موو ئه‌م قسانه‌ش دروست بێت هێشتا نابێته‌ هۆی ئه‌وه‌ی كه‌سێك شێعرێك بڵێت كه خۆی هیچ مانایه‌كی ڕوونی چوارچێوه‌داری مه‌نتیقی له‌ دڵ و زه‌یندا نه‌بێت‌ و بڵێت:« من ده‌قم خولقاندووه‌ و ئێوه‌ خوێنه‌رێكی چالاك بن و خۆتان مانای لێهه‌ڵكرێنن، دروسته كه ڕه‌نگه من له‌گه‌ڵ چه‌ندین نه‌وع خوێندنه‌وه‌كانی فڵان كه‌س و به‌همان كه‌سدا نه‌بم به‌ڵام ئافه‌ریم بۆ ئه‌وان وا چالاكانه، مانایان بۆ شێعره‌كه‌ی من دۆزیوه‌ته‌وه‌ و داڕزێن ئه‌و خوێنه‌ره‌ ئاسایي و ته‌مبه‌ڵی حازرخۆرانه وا به‌ هیوان به‌ بێ خوێندنه‌وه‌ی هه‌موو دیوانه‌كانی من و هه‌موو دیوانه‌كانی عاله‌م و هه‌موو نه‌قده‌كانی… له‌ شێعری جه‌نابم حاڵی ببن! من حافز و نالییه‌كم كه نه‌وه‌كانی داهاتوو لێم تێده‌گه‌ن!»( گێڕانه‌وه‌ به‌ مه‌عنای قسه‌كانی كاك ساڵح له‌ كۆڕی ئه‌نجومه‌نی په‌یڤی سه‌قز،جۆزه‌ردانی٩٣)
    من باوه‌ڕم هه‌یه‌ كه ده‌لوێت، له‌ هه‌ر زه‌مانێكدا كه‌سێكی تازه‌ بێت و شه‌رح و خوێندنه‌وه‌یه‌كی نوێی ببێت له‌سه‌ر ده‌قێكی كۆن. كه‌ ئه‌میش ده‌لوێ دوو حاڵه‌تی بێت: ئه‌لف) ئه‌م كه‌سه‌ یارمه‌تیمانی داوه‌ مه‌به‌ستێكی شاردراوه‌ یان ئاڵۆزی نووسه‌ری ده‌قه‌كه‌ تێبگه‌ین كه‌ تا ئێسته‌ كه‌سمان به‌م مه‌به‌سته‌ی نووسه‌رمان نه‌زانیبوو. ب) ئه‌م بیردۆزه‌ نوێیه‌ به‌ لێكدانه‌وه‌یه‌كی نوێ، مانایه‌كی هه‌ڵكڕاندووه‌ له‌ وشه‌كانی ده‌قه‌ كۆنه‌كه‌ كه‌ ته‌نانه‌ت خودی نووسه‌ریش له‌‌ كاتی خولقاندنی ده‌قدا نه‌یزانیوه‌ ئه‌م وشانه‌ی ئه‌و ده‌توانێ هه‌ڵگری واتایه‌كی وه‌ها بن. به‌ڵێ ئه‌مه‌ش ده‌كرێ و سه‌یر نییه‌ و پێم وابێ هه‌ر ئه‌م قسه‌یه‌ وا ناویان لێ ناوه،‌ بیرۆكه‌ی «مه‌رگی نووسه‌ر» واته‌ دوای نووسین ئیدی شه‌رح و مه‌به‌ستی نووسه‌ر ده‌مرێت و له‌وانه‌یه‌ مانا و كاریگه‌رییه‌ك وا له‌ نووسراوه‌كه‌ی ئه‌و له‌ دنیادا بڵاو ده‌بێته‌وه‌ ته‌واو دژبه‌ری مه‌به‌ست و ئامانجی ئه‌و بووبێت و وه‌كوو داهێنانی دینامیت و نۆبێلی لێ بێت كه كابراش له‌ داهێنانه‌كه‌ی په‌شیمان كاته‌وه‌، به‌ڵام من بۆم قه‌بووڵ ناكرێ ئه‌م نووسه‌ره‌ به‌ڕێزه‌ هه‌وه‌ڵجار كه خه‌ریكی خولقاندنی ده‌قه‌كه‌یه‌تی، ئامانج، مه‌به‌ست،مانا، بیر و ئه‌ندێشه‌یه‌كی پته‌و و داڕێژراو و چوارچێوه‌داری نه‌بێت.
    «خۆم به‌ گوریسی زماندا شۆڕ كردووه‌ته‌وه‌ و ئێستا گه‌مه‌یه‌كی سه‌یرم ده‌ست پێ كردووه‌ و به‌ ته‌مام یاسا و ڕێسای گه‌مه‌كانی پێشوو بشێوێنم و «له‌ تۆپێك بسره‌وێنم» كه خۆشم نه‌زانم له‌ كوێدا دێته‌وه‌ سه‌ر زه‌وی و جیهانی واقیع به‌شێك له‌ وته‌كانی سووزه‌نی له‌ ڕامانی ژ١٦٧-٢٠١١ »
    به‌ڵكوو ته‌نیا بوومه‌‌لێڵی «فه‌زا»یه‌كی ته‌ماوي بخولقێنی و خۆی مه‌ڵاس بدا، بزانێ خوێنه‌ران چ ماناگه‌لێكی بۆ ده‌دۆزنه‌وه‌ و گه‌لێكیش خۆی به‌ داهێنه‌ر و نوێترخواز بزانێ وا هێنده‌ سنووری به‌زاندووه‌ و كایه‌ی به‌ زمان كردووه‌! جا ئه‌گه‌ر قه‌رار بێت به‌ بیانووی ئه‌وه‌ی كه « هیچ ده‌قێك، به‌ ته‌واوی فام ناكرێت»، ئێمه‌ نه‌توانین دیفاع له‌ پته‌وی و دروستی كار و قسه‌كانمان بكه‌ین ئه‌وه‌ دنیا هیچ به‌ره‌و باشتربوون ناچێت و هیچ هزرێكی باشیش ناخولقێت. و ئه‌گه‌ر به‌م بیانووه‌ زه‌حمه‌تی ماناداڕشتن له‌ خۆمان سووك كه‌ین، هیچ هونه‌ر نییه‌ و ئه‌و مانایانه‌ش وا خوێنه‌ره‌ چالاكه‌كان( عه‌وداڵه‌كان به‌ شوێن نه‌ختاڵه‌ مانایه‌ك)، بۆمانی ده‌خولقێنن، ده‌لیل به‌ دروستی كاری ئێمه‌ نییه‌ و وه‌ك تێستی ڕۆڕشاخ وایه‌ كه‌ هه‌ر كه‌س له‌ نه‌خش و نیگاری لكه‌ جه‌وهه‌ره‌كه‌ به‌ پێی زانست و ته‌جروبه‌ و ڕابردووی خۆی لێكدانه‌وه‌یه‌كی جیاوازی ده‌بێت ئایا ئه‌مه‌ ده‌بێته‌ ده‌لیل كه بڵێین چونكا ئه‌م بینه‌ره‌، ئاوا جوان باسی له‌ نه‌خشی ئه‌و لكه جه‌وهه‌ره‌ی سه‌ر كاغه‌زه‌كه‌ كرد حه‌تمه‌ن هونه‌ر‌مه‌ندێكی نه‌ققاشی لێهاتوو كێشاویه‌تی؟(یان وه‌ك په‌ڵه‌ هه‌وری ئاسمان كه هه‌ر كه‌س به‌ شتێكی ده‌شوبهێنێت).
    وه‌ك ئه‌م شێعره‌ی كاك ساڵح:
    « … شار هه‌ر دێ و منیش هه‌ر با ده‌ڵێمه‌وه‌ و هیچ ئه‌ڵێمه‌وه‌ با نه‌مخۆن ن قه‌رزار و به‌رده‌وامم و هه‌رچی به‌ باڵاتا رشامه‌وه‌ شێعره‌ و تۆ هه‌ ر به‌ مێعری بزانه‌ نه‌فام ان یاساته‌ و قۆڕه‌قۆڕ بێ سه‌واد
    قه‌واره‌ و شتی وا یانی قورت و نیویشت دوو باقییه‌ و نازانی
    گڤه‌ی زمان به‌ تۆوه‌ خۆشتره‌ ناحاڵی ] چاوت لێیه‌، له‌ ناو شێعره‌كه‌شیدا هه‌ڕه‌شه‌ ده‌كات ئه‌گه‌ر، كراسه‌كه‌م نه‌بینن، گه‌وجن؛ ده‌نا من باشترین و جوانترین كراسم له‌به‌ردایه‌! [
    که‌ ترازا ده‌ترازێ و تا هه‌تایه‌ ده‌روا و ده‌زمانێ لێسه‌ لێس دووزمان زه‌مانه‌ ناناسێ زه‌مه‌ن با زێڕه‌ی بێ به‌ زێ و زااا
    به‌م زمانمان تێکه‌ڵ و پێکه‌ڵه‌ زۆله‌ زۆل ئه‌ترسم بمگرن بۆ نایێ
    که‌رێکبه ده‌وری سه‌ریه‌وه‌ .. ده‌فڕی (…) و منیش شیتترترینتر له‌ تر ساعیر(ش)
    ئه‌ترسای بتگرنبۆمنکه‌پێشترگیرابوومبۆتۆ
    – که‌ره‌که‌ر که‌ڕه‌ که‌ره‌ی چی با بای بێ و نه‌یێ هه‌ر ده‌تکه‌م به‌ شیر و شیربرینجی ماشی سه‌رمه‌وه‌
    (ئاهوو) هه‌ر مه‌ڕێکه‌ به‌ حینجه‌ و زینجه‌وه
    – ‌ عه‌یب نه‌بێ وا مه‌ڵی عینجه‌ وا نانووسرێ و فینجه‌ کوا زێی هه‌یه‌ چه‌تیو
    – باسی که‌ڵت ده‌کرد و تیکه‌ڵبوویت
    – تێکه‌ تێکه‌ گه‌مه‌یه‌ک بوو بۆ تێهه‌ڵدانی هه‌موومان به‌ ده‌ست خۆمانخوارد ئیتر تا که‌ی؟
    قه‌شه‌ی چی حه‌وه‌زی! (ع) ماسه‌ ماس نه‌ ترشه‌و نه‌ هیچێ.. مه‌یجاوه‌ حاباکه‌م(ع) مڵچه‌ت دێ
    شارێکه‌ و رێ ناداهیچ بڵێم؛ شاری چی شاحه‌باس دوو ددانی دانابوو و هه‌ردووکیان بوون به‌ دان بۆ ئێمه‌ی نه‌گبه‌تی خه‌ڵکی شار
    – مامووریش تا هه‌تایه‌ که‌م “بوون یان نه‌بوون کێشه‌که‌ ئه‌وه‌یه”‌ مه‌سحه‌ره‌(خ) دان یان نه‌دانی چی؟ به‌ په‌نای چاوته‌وه‌ ده‌بیستی و له‌ گۆشه‌ی گوێته‌وه‌ ده‌بینی که‌ که‌س هیچ نابینێ و بابیشی گه‌لێ زاڵمینه‌
    – نامداته‌ کوڕه‌شارییان ئه‌ڵی وان زۆر دووره‌
    – “ده‌ستی خۆ به‌ کیژان” سارد ده‌که‌نه‌وه‌ نا گه‌رم
    – که‌نتئه‌که‌م هاا دار مه‌که‌ به‌مارا و کونی چی له‌ شارا به‌e mail
    – Kwre cyran myzm di u Sharysh zor shewe u bawkm bzani detgi ha ] تۆ بڵێی پی عه‌یب بووبێت به‌ ڕێنووسی كوردي بنووسێ:«ده‌تگێ»؟! [
    – ئه‌وانه‌ نازنم ئه‌وه‌م دێ و ئه‌ترسم تۆ هه‌رچی ئالۆشه‌ شینم که‌! شینی چی کیژۆلان هه‌ڵه‌م کرد.. ئه‌وه‌ی تر باوکیشت ده‌زانێ به‌ توون و ته‌ته‌ر و ئه‌وه‌ی تر مه‌عوول نا(غ)
    به‌ دووکه‌ڵی کاکێشان به‌شانی کچ و کوڕ چ خۆشه‌ پێکه‌وه‌ن له‌ پاساهاها
    شارمان ده‌برده‌ بان و ده‌م له‌ ناو ده‌م بی و ڕان بێ له‌ سه‌ر پا نتر ده‌ترسم بمگرنمان
    – شاری چی بڵێ گووی سه‌گ به‌ هه‌رچی مێترۆ پۆلیس س س
    – عینجه‌ی دێ برا فینجه‌ی دێ.. ده‌نگی پاوانه‌کانی(صدای زنجیر میومد) با نه‌ڵێن دزیوته‌(شاملوو) تۆ بڵێ شاری چی!
    – ……
    – ….
    – ..
    – ؟» (سێکس نا6)ساڵح سووزه‌نی-سه‌قز

    پێم خۆشه‌ بزانم به‌ڕێزتان بێجگه له‌ به‌ڕه‌ڵایي زمان و ناده‌ربه‌ستبوون به‌ مه‌عنا و هه‌ڵیت و په‌ڵیت چ لێكدانه‌وه‌یه‌ك ده‌چه‌سپێنن به‌م مێعرانه‌وه‌؟ ئایا ئه‌م جۆره‌ زمان شێواندنه‌ خزمه‌ت به‌ هزر ده‌كات یان زمان یان نه‌ته‌وه‌ یان كۆمه‌ڵگا؟؟ هیوادارم ئێوه‌، ڕێخۆشكه‌ر و هانده‌ری خولقاندنی ئاوه‌ها ده‌قگه‌لێك له‌ زمانی بێناز و نه‌ته‌وه‌ی كه‌مده‌ره‌تانی كورددا نه‌بن.به‌ سپاسه‌وه‌

    پاسخ دهید

    • تاسه‌.م
      تاسه‌.م: 6-13-2014 . 12:42 ب.ظ :

      ئاغای سووزه‌نی ده‌فه‌رمێ: خه‌ڵك تێم ناگه‌ن و مانا له‌ شێعری مندا نابینن خه‌تا له‌وانه‌وه‌یه‌ و ئه‌وان ناچالاك و بێسه‌واد و ناحاڵین. ده‌نا من فره‌ پڕمانام . جودا له‌وه‌ی ئه‌مه‌ هیچ هونه‌رمه‌ندانه‌ نییه‌ كه خۆمان هاوار بكه‌ین بۆ مانادار بوون و نوێترخوازی و پڕمانابوونی كاری خۆمان(مۆشك ئان ئه‌ست كێ خۆد بێبوویه‌د…) به‌ڵام له‌وه‌ گرینگتر ئه‌وه‌ی كه، كاك ساڵح ده‌فه‌رمێت: «كێ ده‌ڵێ من خوێنه‌ر و كاریگه‌ریم له‌ سه‌ر ئه‌ده‌بی كوردي نه‌بووه‌؟! ئه‌دی ئه‌و هه‌موو باس و خه‌به‌ر و جنێو و تانه‌ و ته‌شه‌ره‌ چییه‌ لێم ده‌ده‌ن؟ دروسته كه جنێوم پێ ده‌ده‌ن و ده‌ڵێن خه‌یانه‌تت به‌ زمان و نه‌ته‌وه‌ كردووه‌ به‌ڵام هه‌ر ئه‌وه‌ی كه بۆیان گرینگه له‌سه‌ری بێنه‌ جواب خۆی یانی ئه‌وه‌ی من و باسه‌كانم گرینگین ن ن ن » منیش ده‌ڵێم چاوه‌كه‌م! ئاخر خۆ به‌رد گرتنه ماڵی ده‌وڵه‌مه‌ند و كاری بیلعه‌ت و ناشیرین كردن و سه‌رنجی جه‌ماوه‌ر ڕاكێشان خۆ زۆر ئاسانه‌ و هیچ هونه‌رێكی تێدا نییه‌! شێتێكیش ده‌توانێت له‌سه‌ر خیابان هه‌ڵمیزێت و سه‌رنجی خه‌ڵك بۆ لای خۆی ڕاكێشێت. به‌ڵام كوانێ ئامانج و مه‌به‌ست و دڵسۆزي و خزمه‌ت به‌ زمان و نه‌ته‌وه‌؟!

      پاسخ دهید

      • سردار اردلان
        سردار اردلان: 6-13-2014 . 1:25 ب.ظ :

        مثل اینکه جناب آقای مامه خه مه علاوه بر سیاست در امور ادبی و شعر هم صاحب نظر هستند.

        پاسخ دهید

        • مجنون 258
          مجنون 258: 6-13-2014 . 8:24 ب.ظ :

          اولاً- سردارجان مگر شما از كي و چندوقته “مامه خه مه” راميشناسي؟!
          دوماً- سلام خدمت استاد “محمدصالح سوزني”
          سردارجان لطفاً توجه بفرما:
          احتمالاً سن شما قد نميده و يادت نيست ولي ميتواني از پدرومادروبزرگان عزيزت سؤال بكني كه تقريباًسي سال پيش “مامه خه مه سقزي” چه شعرهايي را سروده اند و چه هنرمندان بزرگي دركردستان مثل استادمحمدجزأ و استادشهرام ناظري و استادناصررزازي و …. چه آهنگهاي ملّي را بر روي شعرهاي “مامه خه مه سقزي” اجراء نموده اند؟!
          ازهمه مهمتر اينكه:
          كامنت مغرضانه اول كه به نام “مامه خه مه” درج گرديده يقيناً مربوط به ارسلان بهرامي(مامه خه مه سقزي) نميباشد چون نظرايشان درمورداستاد”محمدصالح سوزني” بسيارمتفاوت بوده و مطمئناً امروزه بسياركساني هستند كه براحتي خودشان را “مامه خه مه” مينامند غيراز شخص “مامه خه مه سقزي”، زيرا بارها شنيده ايد و شنيده ايم كه “مامه خه مه” ميگويند:
          اگر معني مامه خه مه “دلسوزوغمخوارهمه مردم” باشد من هيچگاه خودم را لايق و شايسته اين نام بزرگ نميبينم.

          پاسخ دهید

          • مامه‌ خه‌مه‌
            مامه‌ خه‌مه‌: 6-14-2014 . 8:38 ق.ظ :

            سڵاو بۆ مه‌جنون258- من كاك ئه‌رسه‌لان به‌هرامی نیم، به‌ڵام كامێنته‌كه‌شم موغریزانه‌ نییه‌ و ته‌نیا غه‌ره‌زم هه‌ر دڵسۆزییه‌، جا ئێوه‌ ده‌توانن باوه‌ڕ نه‌كه‌ن. بۆ كاك ساڵحیش ڕێزی تایبه‌تم هه‌یه‌ و بۆ ڕابردووی تێكۆشه‌رانه‌ و هه‌موو ئه‌و شێعره‌ جوانانه‌ی وا (شێواندنی زمان و فڕێ دانی مه‌عنایان بۆ چه‌ند ساڵی نووری ئه‌ولاتر) تێدا نییه‌. ڕه‌نگه‌ منیش شیاوی ناوی مامه‌ خه‌مه‌ نه‌بم؛ به‌ڵام به‌ سه‌ری ئێوه‌ خه‌می ورد و درشتی ئه‌و شار و وڵاته‌م له‌ لا خه‌رمانه‌ بووه‌!

            پاسخ دهید

            • سردار اردلان
              سردار اردلان: 6-14-2014 . 6:12 ب.ظ :

              مجنون گرامی

              جناب مامه خه مه ای که بنده گفتم صاحب نظر در تمامی امور از سیاست گرفته تا اقتصاد و روانشناسی و ژنتیک و ادبیات و …. می باشند و ظاهرا حوزه عملشان حتی بسیار از اینها فراتر میرود البته 90 درصد موارد هم برخلاف خواستها مردم ایده میدهند .
              فعالیتشان بسیار گسترده و تمامی حوزه مجازی مربوط به سقز را شامل میشود.
              منظور من هم این مامه خه مه بود.

              پاسخ دهید

              • مامه خه‌مه‌
                مامه خه‌مه‌: 6-15-2014 . 8:59 ق.ظ :

                كاك سه‌ردار، باوه‌ڕم پێ بكه‌ من به‌ پێچه‌وانه‌ی ه‌جنون۲۵۸، هه‌ر یه‌كه‌م جار تێگه‌یشتم كه تاریفه‌كه‌ی تۆ به‌ توانجه‌وه‌یه‌! هیچ قه‌یدی نییه‌ به‌ڵام من تا ێسته‌ نه‌ له‌ ئیقتساد و نه‌ له‌ ( روانشناسی و ژنتیک و ….) خۆم هه‌ڵنه‌قورتاندووه‌ و ئه‌و باسه‌شم له‌و ڕووه‌وه‌ نه‌نووسیوه كه‌ «خۆم به‌ پسپۆڕی شێعر و ئه‌ده‌بیات بزانم»، به‌ڵام وه‌ك خوێنه‌رێك هه‌قم هه‌یه‌ ڕه‌خنه‌ بگرم و ئیهانه‌تیش به‌ كه‌س ناكه‌م و به‌ڕێز كاك ساڵحیش هه‌قی هه‌یه‌ چی پێ باشه‌ بیڵێت و وه‌ك تێكۆشه‌رێك و نووسه‌رێك و هاوشارییه‌ك خۆشم ده‌وێت و ده‌ستیشی ماچ ده‌كه‌م. به‌ڵام به‌ڕاستی ئه‌م قسانه‌ هه‌قی كه‌س نییه‌ كه بڵێت : (حتی بسیار از اینها فراتر میرود البته ۹۰ درصد موارد هم برخلاف خواستها مردم ایده میدهند .
                فعالیتشان بسیار گسترده و تمامی حوزه مجازی مربوط به سقز را شامل میشود.)‌
                ئه‌گه‌ر قسه‌كانم نابه‌جێن به‌ ده‌لیل ڕه‌تیان كه‌وه‌، ئیدی بوختان بۆچی؟! من كه‌ی فه‌عالییه‌تی گوسته‌رده‌م بووه‌؟ ڕه‌نگه مامه‌خه‌مه‌یه‌كی تر بووبێت! شوكر خه‌مخۆرمان زۆره‌. كامه‌ بیر و ڕام نه‌وه‌د له‌ سه‌ددا پێچه‌وانه‌ی ڕای گشتییه‌؟ئه‌م ئامارانه‌ت له‌ كوێ بوو؟ با تۆزێك مه‌نتیقی بین. سپاس بۆ هه‌مووان

                پاسخ دهید

              • فرهاد
                فرهاد: 6-17-2014 . 12:28 ق.ظ :

                سلاو بؤ هه لبه ست واني كورد مامه خه مه ي سه قزي
                سلاو بؤ گؤرانيه ميلليه كاني كورد وه كوو:
                هؤكاكي پ………….
                مه رؤ مه رؤ بابه مه رؤ …………

                پاسخ دهید

              • مجنون 258
                مجنون 258: 6-13-2014 . 8:45 ب.ظ :

                اولاً- سردارجان مگر شما از کی و چندوقته “مامه خه مه” رامیشناسی؟!
                دوماً- سلام خدمت استاد “محمدصالح سوزنی”
                سردارجان لطفاً توجه بفرما:
                + + احتمالاً سن شما قد نمیده و یادت نیست ولی میتوانی از پدرومادروبزرگان عزیزت سؤال بکنی که تقریباًسی سال پیش “مامه خه مه سقزی” چه شعرهایی را سروده اند و چه هنرمندان بزرگی درکردستان مثل استادمحمدجزأ و استادشهرام ناظری و استادناصررزازی و قادرالیاسی و …. چه آهنگهای ملّی را بر روی شعرهای “مامه خه مه سقزی” اجراء نموده اند؟!
                ازهمه مهمتر اینکه:
                + + کامنت انتقادی اول که به نام “مامه خه مه” درج گردیده یقیناً مربوط به ارسلان بهرامی(مامه خه مه سقزی) نمیباشد چون نظرایشان درمورداستاد”محمدصالح سوزنی” بسیارمتفاوت بوده و مطمئناً امروزه بسیارکسانی هستند که براحتی خودشان را “مامه خه مه” مینامند غیراز شخص “مامه خه مه سقزی”، زیرا بارها شنیده اید و شنیده ایم که “مامه خه مه” میگویند:
                اگر معنی مامه خه مه “دلسوزوغمخوارهمه مردم” باشد من هیچگاه خودم را لایق و شایسته این نام بزرگ نمیبینم

                پاسخ دهید

                • مجنون 258
                  مجنون 258: 6-13-2014 . 8:46 ب.ظ :

                  اولاً- سردارجان مگر شما از کی و چندوقته “مامه خه مه” رامیشناسی؟!
                  دوماً- سلام خدمت استاد “محمدصالح سوزنی”
                  سردارجان لطفاً توجه بفرما:
                  + + احتمالاً سن شما قد نمیده و یادت نیست ولی میتوانی از پدرومادروبزرگان عزیزت سؤال بکنی که تقریباًسی سال پیش “مامه خه مه سقزی” چه شعرهایی را سروده اند و چه هنرمندان بزرگی درکردستان مثل استادمحمدجزأ و استادشهرام ناظری و استادناصررزازی و قادرالیاسی و …. چه آهنگهای ملّی را بر روی شعرهای “مامه خه مه سقزی” اجراء نموده اند؟!
                  ازهمه مهمتر اینکه:
                  + + کامنت انتقادی اول که به نام “مامه خه مه” درج گردیده یقیناً مربوط به ارسلان بهرامی(مامه خه مه سقزی) نمیباشد چون نظرایشان درمورداستاد”محمدصالح سوزنی” بسیارمتفاوت بوده و مطمئناً امروزه بسیارکسانی هستند که براحتی خودشان را “مامه خه مه” مینامند غیراز شخص “مامه خه مه سقزی”، زیرا بارها شنیده اید و شنیده ایم که “مامه خه مه” میگویند:
                  اگرمعنی مامه خه مه “دلسوزوغمخوارهمه مردم” باشد من هیچگاه خودم را لایق و شایسته این نام بزرگ نمیبینم.

                  پاسخ دهید

                • مجنون 258
                  مجنون 258: 6-13-2014 . 8:43 ب.ظ :

                  اولاً- سردارجان مگر شما از کی و چندوقته “مامه خه مه” رامیشناسی؟!
                  دوماً- سلام خدمت استاد “محمدصالح سوزنی”
                  سردارجان لطفاً توجه بفرما:
                  + + احتمالاً سن شما قد نمیده و یادت نیست ولی میتوانی از پدرومادروبزرگان عزیزت سؤال بکنی که تقریباًسی سال پیش “مامه خه مه سقزی” چه شعرهایی را سروده اند و چه هنرمندان بزرگی درکردستان مثل استادمحمدجزأ و استادشهرام ناظری و استادناصررزازی و قادرالیاسی و …. چه آهنگهای ملّی را بر روی شعرهای “مامه خه مه سقزی” اجراء نموده اند؟!
                  ازهمه مهمتر اینکه:
                  + + کامنت انتقادی اول که به نام “مامه خه مه” درج گردیده یقیناً مربوط به ارسلان بهرامی(مامه خه مه سقزی) نمیباشد چون نظرایشان درمورداستاد”محمدصالح سوزنی” بسیارمتفاوت بوده و مطمئناً امروزه بسیارکسانی هستند که براحتی خودشان را “مامه خه مه” مینامند غیراز شخص “مامه خه مه سقزی”، زیرا بارها شنیده اید و شنیده ایم که “مامه خه مه” میگویند:
                  اگر معنی مامه خه مه “دلسوزوغمخوارهمه مردم” باشد من هیچگاه خودم را لایق و شایسته این نام بزرگ نمیبینم.

                  پاسخ دهید

                  • رسول عباس زاده
                    رسول عباس زاده: 6-14-2014 . 10:13 ق.ظ :

                    شه‌رته‌ له‌ سه‌قز نه‌بێ له‌ هیچ شوێنێ ئاوا سووکایه‌تی به‌ هونه‌رمه‌ندان ناکرێ، بۆ له‌ بۆکان ئه‌م ده‌مه‌قڕانه‌ نییه‌؟ بۆ له‌وێ کاک یونس شیعری شێت ناهۆنێته‌وه‌؟ به‌ڵام ئاوا هێرش ناکه‌نه‌ سه‌ری، دیاره‌ به‌س بۆ ته‌سویه‌حیسابی شه‌خسی و بیروشکییه‌، ئه‌گینا له‌ هه‌ر شوێنێک بیر و رای جیاواز هه‌یه‌ و کاری جیاوازیش ئه‌کرێ، شیعری کاک ساڵحیش به‌رده‌نگی تایبه‌تی خۆی هه‌یه‌، ئه‌گه‌ر پێوه‌ندی به‌ شیعری ئه‌مرۆ نه‌بوایه‌ و ئه‌گه‌ر به‌رده‌نگی نه‌بوایه‌ له‌ هه‌ر رۆژنامه‌ و گۆڤاره‌که‌ندا ئاوا ره‌خنه‌ و راڤه‌یان له‌سه‌ر شیعری کاک ساڵح نه‌ده‌کرد و چه‌ندین چاوپێکه‌وتن له‌م دیو و له‌ودیوه‌ی وڵات له‌گه‌ڵی نه‌ده‌کرا، ئه‌گه‌ر کارتێکردنی له‌سه‌ر ره‌وتی شیعردا نه‌بوایه‌ حه‌تم ته‌ریک ده‌کرا و باسی نه‌بوو، به‌ڵام له‌ کۆڕ و کۆبوونه‌وه‌کاندا باسی شیعری کاک ساڵحه‌ و له‌و چه‌ند ره‌خنه‌گره‌ که‌ له‌ کوردستانی ئێران دا هه‌مانه‌ به‌ ته‌واوی له‌سه‌ر شیعری نووسیویانه‌ و قه‌بووڵیانه‌، جا له‌م چه‌شنه‌ بۆچوونانه‌ی “مامه‌خه‌مه‌”ش نه‌بێ ئه‌ی خه‌ڵکی سه‌قز چی بکه‌ن؟! من له‌ ئه‌و کۆبوونه‌وه‌ له‌ هه‌واڵه‌که‌یتان داناوه‌ حازر بووم، کاک خالید عه‌لی زاده‌ ده‌یگووت من له‌ شیعره‌ کاک ساڵح حاڵی نابم. کاک ساڵح له‌ وڵامدا ووتی جه‌نابت کام دیوانه‌ شیعری منت خوێندووته‌وه‌؟ کاک خالید وتی: هیچ! به‌س یه‌ک دێر شیعری ئێوه‌م له‌ شوێنێک دیوه‌! جا ئه‌گه‌ر قه‌رار به‌وه‌ بێت چه‌ندین ته‌ک به‌یت و دێڕی مامۆستا نالی هه‌یه‌ که‌م که‌س لێی حاڵی ده‌بن یان هه‌ر حاڵی نابن که‌وابێ نالی ش شیعره‌کانی بێمانایه‌! به‌ڵام خوێندنه‌وه‌ی شێعر له‌ به‌ستێنی شێعردا ده‌کرێ نه‌ک یه‌ک دێر بێنیت و بڵێی ئه‌مه‌ چییه‌؟کام گروپ و کام ئه‌نجومه‌نیان هێشتووته‌وه‌ که‌ له‌ناو یه‌کا خراپیان نه‌کردبێ؟ بۆ له‌ سه‌قز به‌س یه‌ک گرووپی موسیقای سوننه‌تی مان نییه‌؟ بۆ ئه‌بێ گرووپه‌کانی شانۆ له‌ژێره‌وه‌ خه‌ریکی خراپ کردنی ئه‌وانی دیکه‌ بن؟ بۆ هه‌ر له‌ سه‌قز وایه‌؟ کاک ساڵح چه‌ندین به‌رهه‌می پێشکه‌ش به‌ کتێبخانه‌ی کوردی کردووه‌ حه‌یفه‌ که‌ ئاوا به‌رهه‌ڵستی ده‌وه‌ستن. با ئیزن بده‌ین نووسه‌ران داهێنانی خۆیان بکه‌ن جون هیچ کاتێک ناکرێ به‌ زۆر چێژ ببخشیته‌ خوێنه‌ر، به‌ سپاسه‌وه‌

                    پاسخ دهید

                    • بێ لایه‌ن
                      بێ لایه‌ن: 6-14-2014 . 7:53 ب.ظ :

                      برا به‌ینی و به‌ینه‌ڵڵا، منیش له‌و كۆڕه‌دا بووم و كاك خالیدی عه‌لیزاده‌ ئائای نه‌گوت وا ئێوه‌ نووسیوتانه:«هیچ! به‌س یه‌ک دێر شیعری ئێوه‌م له‌ شوێنێک دیوه‌!»، زۆر جوان سه‌رنجم دا و له‌بیرمه‌ كاك خالید وای نه‌گوت به‌ڵام شوعله‌ خانم كه ئیتفاقه‌ن له‌ لایه‌نگرانی كاك ساڵحه و دیاری كۆڕه‌كه‌ش پاشان هه‌ر ئه‌و پێشكه‌شی كاك ساڵحی كرد ئاوای گوت: « من هه‌موو دیوان و به‌رهه‌مه‌كانی كاك ساڵحم خوێندۆته‌وه‌ و ته‌نانه‌ت ئه‌وانه‌ش وا چاپ نه‌كراون و ته‌نیا له‌سه‌ر نه‌واری زه‌بت به‌ ده‌نگی خۆت خوێندراونه‌ته‌وه‌، به‌ڵام له‌ هیچی حاڵی نه‌بووم! ته‌نیا له‌ گه‌ڵ یه‌ك شیعری جه‌نابت په‌یوه‌ندیم وه‌رگرتووه‌ ئه‌ویش له‌ شێعره‌كانی ده‌یه‌ی شه‌ست و له‌و شێعرانه‌ی وا به‌ ده‌نگ خوێندووتنه‌وه‌ و له‌م ڕێبازه‌ نوێیانه‌تدا ئیدی شێعری وا ناڵێی ته‌نیا له‌وه‌ حاڵی بووم. ته‌نانه‌ت شێعری«به‌ عینجه و فینجه‌»م هه‌شت جار خوێندۆته‌وه‌ و هیچی لێ تێناگه‌م و هه‌ده‌فیشم ڕه‌خنه‌ گرتن نییه‌ له‌ قسه‌كانم» جا كه‌سی به‌ ئینسافم ده‌وێ بێته‌ جواب ئایا شوعله‌ خان وای نه‌گوت؟» به‌ینه‌ڵڵا ئه‌وه‌شی گوت كه :«دروسته كه من له‌ شێعره‌كانت تێناگه‌م به‌ڵام هه‌ر ئه‌وه‌ی هه‌شت جار ده‌یخوێنمه‌وه‌ نیشانه‌ی ئه‌وه‌یه‌ له‌زه‌تی لێده‌به‌م». ئێسته‌ ئێمه‌ كارمان به‌وه‌ نه‌داوه‌ كه كێ له‌ شێعری بێمانا و تێنه‌گه‌ییو له‌زه‌ت ده‌با و ئایا كاریگه‌ري دانان و بڵاو بوونه‌وه‌ی وه‌ها شێعرگه‌لێك باشن یان نا، به‌ڵام ئه‌وه‌ بێشك دروسته‌ كه :
                      ئێوه‌ ئه‌گه‌ر له‌سه‌ر كاك ساڵح دێنه‌ جواب و لایه‌نگری لێ ده‌كه‌ن نابێت به درۆ هه‌ڵبه‌ستن بۆ یه‌كی دیكه‌ ئه‌و كاره‌ بكه‌ن چون خۆی ده‌بێته‌، ده‌لیل بۆ ڕه‌تكردنه‌وه‌تان

                      پاسخ دهید

                      • لقمان پرورده
                        لقمان پرورده: 6-17-2014 . 7:42 ق.ظ :

                        ده‌ کاکی بێلایه‌ن منیش له‌و کۆره‌ بووم! کا خالید وای وت، کاکه‌ خۆ یه‌زد دووره‌ گه‌ز نزیکه‌ بچۆ لێی بپرسه‌!

                        پاسخ دهید

                        • بێلایه‌ن
                          بێلایه‌ن: 6-22-2014 . 9:19 ب.ظ :

                          لێم پرسی و هه‌روه‌ك خۆشم جوانم له‌ بیره‌ ئه‌ویش داكۆكی كرد كه وام نه‌گوتووه‌ و ئه‌وه‌شی زیاد كرد كه پاش پرسیاره‌كه‌ی كاك ساڵح، من(واته‌ خالید عه‌لیزاده‌) گوتم ببووره‌ جوابم نه‌داوه‌ وه‌مزانی له‌ ئه‌و دۆسته‌ی دیكه‌ت پرسی، چونكا تماشای ئه‌ولاتان كرد، و بڕێك پێكه‌نین و پاشان ئه‌و خانمه هاته قسه‌ و ئیدی پرسیار بێ وه‌ڵام مایه‌وه‌) واته‌ دیسان به‌ دڵنیاییه‌وه‌ ده‌ڵێم(كاك خالید وای نه‌گوت) به‌ فه‌رمایشتی خۆت: کاکه‌ خۆ یه‌زد دووره‌ گه‌ز نزیکه‌ بچۆ لێی بپرسه‌!

                          پاسخ دهید

                    • سقزی
                      سقزی: 6-15-2014 . 10:00 ق.ظ :

                      باید از سایت شارنیوز ممنون و سپاسگزار باشیم كه در راستای اطلاع رسانی و ایجاد فضای نقد و نقادی و توسعه‌ی فرهنگی شهرمان قدم بر میدارد و این سپاسگذاری زمانی می تواند عملی شود كه :
                      ١- ظرفیت تحمل همدیگر را داشته باشیم و به صرف موافق نبودن دیگران با نظراتمان بدنبال هتك حیثیت و پاپوش و بهتان نباشیم
                      ٢- در بیان نظرات خودمان به جای احساسات و بیان گزاره‌های خبری بدون دلیل از استدلال منطقی استفاده كنیم
                      در این كامنتها هر چند از لحن تند انتقادی مامه‌خه‌مه‌ چندان راضی نیستم اما به هر حال ایشان با مثال و تشبیه به فهم موضوع پرداخته و با دلیل و برهان سخن می گوید اما سخن كاك رسول بیشتر از آنكه برهان باشد نوعی ترساندن از نقادی و برچسپ زدن است(حساب شخصی و …) بدون دلیل و آنچه به عنوان دفاع بیان كرده‌ بیشتر از برهان و دلیل نوعی تبلیغات و احساسات است.( اینكه بگوییم طرفداران این نوع شعر زیاد است و…)
                      یكی از بزرگترین ترفندهای پروپاگندا این است كه به مردم بقبولانیم كه ( همه‌ی مردم با ما موافق هستند) و ( تعداد خریداران ما، بیشتر از همه‌ی رقیبانمان است)
                      با تشكر

                      پاسخ دهید

                      • عه‌بدولخالقی ڕه‌حماني
                        عه‌بدولخالقی ڕه‌حماني: 6-15-2014 . 10:06 ق.ظ :

                        سه‌لام و هیوای سه‌ركه‌وتن بۆ هه‌موو چالاكانی بواره‌ هونه‌رییه‌كان و خوێنه‌رانی به‌ڕێزی شارنیووز.
                        وه‌ك هاوشارییه‌ك له‌گه‌ڵ به‌ڕێز كاك ساڵح و به‌رهه‌مه‌كانی ناسیاویم هه‌یه‌. ئه‌و به‌ڕێزه‌، ڕێبازێكی بۆ ده‌ربڕینی هزر و ئه‌ندێشه‌كانی خۆی دۆزیوه‌ته‌وه‌ كه زۆر به‌ربڵاوه‌ و ده‌توانی تا ورده‌ ده‌ماره‌كانی مرۆڤ و كۆمه‌ڵگا بچێ و هه‌رچی بۆ باس نابێ و بڤه‌یه‌، به‌و داهێنانه‌ ده‌یبێژێ. نه‌ یار و نه،‌ نه‌یار تێیناگه‌ن، به‌ ته‌واوی و به‌رپرسیاري ئه‌وتۆی نییه‌ و له‌وانه‌یه‌ بۆ په‌ز زه‌ره‌ری نه‌بێ!
                        به‌ڵام له‌ باری تێكدانی پێكهاته‌ی زمانه‌وه‌، بۆ داهاتووی زمانی كوردي به‌ ڕووداوێكی جێگه‌ی ترسی ده‌زانم. ئه‌وه‌ش ده‌ڵێم: چون ده‌قه‌كانی كه‌متر هه‌ست بزوێنن و زیاتر گه‌مه‌ی زمانیان پێوه‌ دیاره‌ به‌ شێعریان نازانم و زیاتر په‌خشانن به‌ شێوازی خۆی و له‌ ته‌واوی كه‌ره‌سته شێعرییه‌كانی كلاسیك وه‌ستایانه له‌و په‌خشانه‌یدا كه‌ڵكی وه‌رگرتووه‌. به‌ هیوام لێم عاجز نه‌بێت و به‌رده‌وام بێت له‌ خزمه‌ت كردن به‌ زمان. ڕه‌نگ بێت ڕۆژێك بێ و منیش ئه‌م بۆچوونه‌م بگۆڕم! ڕه‌وتی زه‌مان و پێگه‌یشتنی كۆمه‌ڵگا دیاری ده‌كات كه مێژووی ئه‌ده‌بی كوردی و بیری جه‌ماوه‌ر چی به‌ شێعر تۆمار ده‌كات.

                        پاسخ دهید

                        • عه بدولخالقی ره حمانی
                          عه بدولخالقی ره حمانی: 6-15-2014 . 9:38 ب.ظ :

                          سه‌لام و هیوای سه‌ركه‌وتن بۆ هه‌موو چالاكانی بواره‌ هونه‌رییه‌كان و خوێنه‌رانی به‌ڕێزی شارنیووز.
                          وه‌ك هاوشارییه‌ك له‌گه‌ڵ به‌ڕێز كاك ساڵح و به‌رهه‌مه‌كانی ناسیاویم هه‌یه‌. ئه‌و به‌ڕێزه‌، ڕێبازێكی بۆ ده‌ربڕینی هزر و ئه‌ندێشه‌كانی خۆی دۆزیوه‌ته‌وه‌ كه زۆر به‌ربڵاوه‌ و ده‌توانی تا ورده‌ ده‌ماره‌كانی مرۆڤ و كۆمه‌ڵگا بچێ و هه‌رچی بۆ باس نابێ و بڤه‌یه‌، به‌و داهێنانه‌ ده‌یبێژێ. نه‌ یار و نه،‌ نه‌یار تێیناگه‌ن، به‌ ته‌واوی و به‌رپرسیاري ئه‌وتۆی نییه‌ و له‌وانه‌یه‌ بۆ په‌ز زه‌ره‌ری نه‌بێ!
                          به‌ڵام له‌ باری تێكدانی پێكهاته‌ی زمانه‌وه‌، بۆ داهاتووی زمانی كوردي به‌ ڕووداوێكی جێگه‌ی ترسی ده‌زانم. ئه‌وه‌ش ده‌ڵێم: چون ده‌قه‌كانی كه‌متر هه‌ست بزوێنن و زیاتر گه‌مه‌ی زمانیان پێوه‌ دیاره‌ به‌ شێعریان نازانم و زیاتر په‌خشانن به‌ شێوازی خۆی و له‌ ته‌واوی كه‌ره‌سته شێعرییه‌كانی كلاسیك وه‌ستایانه له‌و په‌خشانه‌یدا كه‌ڵكی وه‌رگرتووه‌. به‌ هیوام لێم عاجز نه‌بێت و به‌رده‌وام بێت له‌ خزمه‌ت كردن به‌ زمان. ڕه‌نگ بێت ڕۆژێك بێ و منیش ئه‌م بۆچوونه‌م بگۆڕم! ڕه‌وتی زه‌مان و پێگه‌یشتنی كۆمه‌ڵگا دیاری ده‌كات كه مێژووی ئه‌ده‌بی كوردی و بیری جه‌ماوه‌ر چی به‌ شێعر تۆمار ده‌كات.

                          پاسخ دهید

                          • خواننده
                            خواننده: 6-15-2014 . 9:40 ب.ظ :

                            : به‌ نظر من (املای نانوشته غلط ندارد) و هنرمند و نویسنده‌ باید فرصت امتحان داشته باشد و كسی حق ندارد با توهین و تهدید و فشار او را از یك تكنیك جدید منع كند! اما از آنطرف هیچ نویسنده یا طرفداری هم نباید از نقد بترسد یا با انگ نفهمی زدن و جوسازی دیگران را وادار به (به‌ به‌ و چه‌ چه‌ گویی) بدون فهم موضوع نماید.
                            دوما اینكه چرا بزرگترین دلیل مدافعان این شیوه‌ی آنارشیزم زبانی و شیوه‌های پست مدرن در این خلاصه‌ می شود كه ( ئه‌گه‌ر پێوه‌ندی به‌ شیعری ئه‌مرۆ نه‌بوایه‌ و ئه‌گه‌ر به‌رده‌نگی نه‌بوایه‌ له‌ هه‌ر رۆژنامه‌ و گۆڤاره‌که‌ندا ئاوا ره‌خنه‌ و راڤه‌یان له‌سه‌ر شیعری کاک ساڵح نه‌ده‌کرد و چه‌ندین چاوپێکه‌وتن له‌م دیو و له‌ودیوه‌ی وڵات له‌گه‌ڵی نه‌ده‌کرا،) آیا همین كه یك موضوع در جامعه شایع شود و مورد بحث قرار گیرد دلیل بر درستی و سودمندیش است؟! اگر اینطور بود چه‌ غمی داشتیم از مد شدن اخلاق نامناسب و جایگیر شدن فرهنگ غلط! ممكن است یك مشكل و معضل بزرگ تا مدتها محور بحث و فحص قرار گیرد. خواهش می كنم دلیل منطقی تری بیاورید.

                            پاسخ دهید

                            • مامه خه مه
                              مامه خه مه: 6-15-2014 . 9:42 ب.ظ :

                              سڵاو و ڕێز بۆ گشت كه‌س، زۆرم پێ ناخۆشه‌ كه كاك ڕه‌سووڵ، باسه‌كه‌ی من به‌ (ته‌سویه‌حیسابی شه‌خسی) حیساب كردووه‌، دڵنیا بن كه من هیچ حیسابێكم له‌گه‌ڵ ڕێزدار سووزه‌نیدا نییه‌ و ناشمناسێت و منیش خۆشم ده‌وێت و قه‌زای ده‌خه‌م له‌ زۆر زڕه‌كورد یان كوردی خه‌تووی هیچ نه‌كردووش. به‌ڵام پێم وابێ منیش هه‌قم بێت وه‌ك خوێنه‌رێك بیر و ڕای خۆم ده‌رببڕم! فه‌رمووتانه ( قسه‌كانم، بیروشكییه‌). ئه‌گه‌ر چاوه‌ڕوانی (مه‌عنایه‌كی پته‌وی چوارچێوه‌دار له‌ زه‌ینی شاعیر – نه‌وه‌ك حه‌تمه‌ن له‌ زه‌ینی خوێنه‌ریش-)دا، بیروشكی بێت قه‌یدی ناكا با من به‌ بیروشك بزانیت. به‌ڵام هیوادارم له‌ ڕووی عه‌قڵانییه‌ت و تێفكرینه‌وه‌ جارێكی تر بڕوانیته‌ نووسراوه‌كه‌ی خۆت و وڵامه‌كه‌ی من بۆ فه‌رمایشته‌كانت، جا بڕیار بده‌ی بزانی كاممان به‌ هه‌ڵه‌دا چووین:
                              ١- فه‌رمووته‌:( له‌ سه‌قز نه‌بێ .. ئاوا سووکایه‌تی به‌ هونه‌رمه‌ندان ناکرێ ) كامه‌ شوێن له‌ قسه‌كانی من سووكایه‌تی به‌ هونه‌رمه‌ندان بوو؟ من مه‌به‌ستم سووكایه‌تی نه‌بووه‌ و كاك ساڵحیش له‌ لام گه‌وره‌ و گرانه.
                              ٢- فه‌رمووته‌:( بۆ له‌ بۆکان ئه‌م ده‌مه‌قڕانه‌ نییه‌؟ )، كاك ڕه‌سووڵ گیان خۆ تۆ فه‌رمووته‌ من له‌و كۆبوونه‌وه‌دا بووم ئه‌دی خۆت گوێت تێوه‌ بوو كه كاك ساڵح گێڕایه‌وه‌، له‌ بۆكان له‌ پاش خوێندنه‌وه‌ی شێعری «نازدارم گا» بۆی هه‌ستاون و جنێویان داوه‌تێ و… ته‌نانه‌ت كاك ساڵح مه‌گه‌ر ئه‌وه‌شی نه‌گوت كه: «هه‌رچه‌نده‌ شێعره‌كه‌ دوو سێ ده‌قیقه‌ بووه‌ و من پێنج ده‌قیقه‌ له‌ پێش خوێندنه‌وه‌دا باسی ده‌لیل و هۆكاره‌كانی هۆندنه‌وه‌ی ئه‌م شیعره‌شم كردووه‌ به‌ڵام خه‌ڵكه‌كه‌ لێی تێنه‌گه‌ییون و بۆم هه‌ستاون!».
                              ٣- فه‌رمووته‌:( ؟ بۆ له‌وێ کاک یونس شیعری شێت ناهۆنێته‌وه‌؟ )، برای شیرینم، له‌ كوێدا من ناوی «شێت»م بردووه‌؟ بۆ بوختان ده‌كه‌ی؟ ئه‌مجار كاك یوونس و كاك ساڵح و گشت نووسه‌ر و شاعیرێكیش نابێت له‌ ڕه‌خنه‌ گرتن بترسن و چاوه‌ڕان بن هه‌رچییان گوت به‌بێ سێ و دوو بۆیان له‌ چه‌پڵه‌ ده‌ن! ئایا شێعر و هه‌موو نووسراوه‌یه‌كی فكری، غه‌زای ڕۆح نییه‌؟ ئایا دروسته‌ ئێمه‌ ئه‌و هه‌قه‌ به‌ خۆمان بده‌ین هه‌رچی «نه‌خوارده‌مه‌نییه‌» بیخه‌ینه‌ سه‌ر «سفره‌ی عموومی خه‌ڵك» و كه‌سیش هه‌قی نه‌بێت بڵێ له‌ل؟! نه‌خێر براكه‌م، زمان «موڵكی موشاع»ی گشت خه‌ڵكه‌ و كه‌سیش هه‌قی شێواندنی زمانی نییه‌ و هه‌ركه‌س ناتوانی له‌ ته‌نیشت خۆیه‌وه‌ كه‌شتییه‌كه‌ كون كات و بڵێت:« به‌ ئێوه‌ چی ئه‌مه‌ جێگای خۆمه‌ و تۆ بڕۆ له‌و لاوه‌ دانیشه‌!»
                              ٤- فه‌رمووته‌:( له‌ هه‌ر شوێنێک بیر و رای جیاواز هه‌یه‌ و کاری جیاوازیش ئه‌کرێ) منیش له‌گه‌ڵ ئه‌م فه‌رمایشته‌دام و پێم وایه‌ ئێمه‌ ده‌بێت ته‌مرینی گوتار و ڕه‌خنه‌ و ته‌حه‌موللی یه‌كتری وه‌ك كه‌سانی جیاواز بكه‌ین له‌ عه‌ینی ئه‌وه‌یدا كه بیر و ڕای خۆمان ده‌رده‌بڕین، وه‌ك جه‌نابت ده‌فه‌رمووی كه (شیعری کاک ساڵحیش به‌رده‌نگی تایبه‌تی خۆی هه‌یه‌)، منیش هه‌قمه – دروست بێ یان هه‌ڵه‌- ئه‌م جۆره‌ شێعره‌م پێ خراپ بێت و ته‌نانه‌ت ئه‌گه‌ر به‌رده‌نگیشی هه‌بێ زیاتر هه‌قمه‌ خه‌مم بێت له‌ كاریگه‌رییه‌ خراپه‌كانی!
                              ٥- فه‌رمووته‌:( ئه‌گه‌ر پێوه‌ندی به‌ شیعری ئه‌مرۆ نه‌بوایه‌ و ئه‌گه‌ر به‌رده‌نگی نه‌بوایه‌ له‌ هه‌ر رۆژنامه‌ و گۆڤاره‌که‌ندا ئاوا ره‌خنه‌ و راڤه‌یان له‌سه‌ر شیعری کاک ساڵح نه‌ده‌کرد و چه‌ندین چاوپێکه‌وتن له‌م دیو و له‌ودیوه‌ی وڵات له‌گه‌ڵی نه‌ده‌کرا، ئه‌گه‌ر کارتێکردنی له‌سه‌ر ره‌وتی شیعردا نه‌بوایه‌ حه‌تم ته‌ریک ده‌کرا و باسی نه‌بوو، به‌ڵام له‌ کۆڕ و کۆبوونه‌وه‌کاندا باسی شیعری کاک ساڵحه‌ و له‌و چه‌ند ره‌خنه‌گره‌ که‌ له‌ کوردستانی ئێران دا هه‌مانه‌ به‌ ته‌واوی له‌سه‌ر شیعری نووسیویانه‌ و قه‌بووڵیانه‌،)ئه‌وه‌تا، ئائه‌مه‌ ته‌نیا ده‌لیلی لایه‌نگران و خودی ئه‌م شاعیره‌ نوێترخوازانه‌یه‌، یه‌كه‌م ئه‌وه‌ی كه كاك ساڵح خۆی فه‌رمووی زۆرتری كۆڕ و باسه‌كانی كه سه‌باره‌ت به‌و شێوه‌ شێعرییه‌ ده‌كرێت زیاتر له‌وه‌ی (قه‌بووڵ كردن) بێت، (ڕه‌خنه‌ و پرسیار و گومان و ته‌نانه‌ت به‌ وته‌ی خودی كاك ساڵح «جنێو»)ن! دووهه‌م، براكه‌م ئایا هه‌رچی بكه‌وێته‌ به‌ر باس و لێكۆڵینه‌وه‌، نیشانه‌ی چاكی و ڕاستییه‌تی؟ ده‌ی خۆ منیش باسی لێوه‌ ده‌كه‌م ئه‌دی ئێوه‌ بۆچی پێی قه‌ڵسن؟!
                              ٦- فه‌رمووته‌:( من له‌ ئه‌و کۆبوونه‌وه‌دا حازر بووم، کاک خالید عه‌لی زاده‌ ده‌یگووت من له‌ شیعره‌ کاک ساڵح حاڵی نابم. کاک ساڵح له‌ وڵامدا ووتی جه‌نابت کام دیوانه‌ شیعری منت خوێندووته‌وه‌؟ کاک خالید وتی: هیچ! به‌س یه‌ک دێر شیعری ئێوه‌م له‌ شوێنێک دیوه‌! ) به‌ ڕاستی لێره‌دا وێڕای ڕێزم بۆ جه‌نابتان ده‌بێ بڵێم ئه‌م قسه،‌ یان له‌ ڕووی «له‌ بیرچوونه‌وه‌» و «كه‌م زه‌ینی»یه‌وه‌یه؛‌ یان «درۆ»یه‌كی زله‌. یه‌زد دووره‌ خۆ گه‌ز نزیكه‌. ئه‌وه‌ هه‌موو ئاماده‌بووانی دانیشتنه‌كه‌ و خودی كاك خالیدیش، پرسیار بكه بزانه‌ شتی وا له‌ ده‌می ده‌رهات؟!!!! ڕاستی ئه‌وه‌ چۆنه‌ وا شتێك كه به‌ قازانجتانه هه‌رچه‌ند نه‌شگوترابێت ده‌یبیستن! به‌ڵام ئه‌و قسه‌ی كه گوتراویشه‌، ئه‌گه‌ر پێچه‌وانه‌ی ڕای ئێوه‌ بێت نایبیستن، یان فه‌رامۆشی ده‌كه‌ن؟!! ئایا ئێوه‌ كه خۆتان ده‌فه‌رموون له‌وێ بوون نه‌تانبیست ئه‌و خانمه كه لایه‌نگه‌ریش بوو چی گوت؟ ئایا نه‌یگوت كه من هه‌موو به‌رهه‌مه‌كانتانم خوێندۆته‌وه‌؟ ئایا كاك ساڵح له‌ به‌ینی قسه‌ی ئه‌و خانمه‌دا نه‌یگوت:«ده‌ی تۆ هه‌رچی بڵێی هه‌قته»؟ و پاشان خانمه‌كه‌ گوتی: « من له‌ هیچ كام له‌ شێعره‌كانت حاڵی نه‌بووم بێجگه‌ له‌ چه‌ند دێڕ له‌ شێعره‌ قه‌دیمییه‌كانتان»
                              ٧- فه‌رمووته‌:( خوێندنه‌وه‌ی شێعر له‌ به‌ستێنی شێعردا ده‌کرێ نه‌ک یه‌ک دێر ) منیش ده‌ڵێم ڕاستت فه‌رمووه‌. به‌ڵام هه‌ر ئه‌و نالییه‌ی ناوت بردووه‌ و شێعره‌كانی له‌ چه‌ند مانایی و ئاڵۆزی و سه‌ختیدا نموونه‌ن و مامۆستا هه‌ژار و چروستانی پێكه‌وه‌ داده‌نیشتن به‌شكم چاكتر لێی تێبگه‌ن و هه‌ر ئه‌و نالییه‌ی وا كاك ساڵح به‌ كینایه‌ گه‌یاندی كه «منیش وه‌ك نالی وام و دوایی تێم ده‌گه‌ن» هه‌ر ئه‌و نالییه‌، له‌ تاك تاكی شێعره‌كانیدا بێجگه‌ له‌و موعه‌مما و مانا شاردراوانه، لانیكه‌م یه‌ك مه‌عنای دیكه‌شی له‌ ڕواڵه‌تدا داناوه‌ و ئه‌گه‌ریش هه‌موو مه‌عناكه شاردراوه‌ بێت دیسانه‌وه‌ له‌ ڕێزمان و به‌یانی وشه‌كاندا ته‌كووزی و پوختییه‌ك هه‌یه‌ و هه‌موو كه‌س ده‌زانێت كه (مه‌عنایه‌ك هه‌یه‌ و من تێی ناگه‌م) نه‌وه‌ك هه‌موو كه‌س بڵێت( ئه‌مانه زمان شێواندنه و هیچ مه‌عنایه‌ك له‌ حه‌وت فرسه‌ق ئه‌ولاتریشدا نییه!)
                              ٨- فه‌رمووته‌:( بۆ هه‌ر له‌ سه‌قز وایه‌؟) و باسی ناكۆكی و به‌رد خستنه‌ سه‌ر ڕێی گرووهه‌ هونه‌رییه‌كانت له‌ لایه‌ن یه‌كترینه‌وه‌ كردووه‌ لێره‌دا منیش له‌گه‌ڵ جه‌نابتم. به‌ڵام باوه‌ڕ فه‌رموو من له‌ هیچ گرووهێكدا نیم و مه‌به‌ستیشم زه‌ربه‌ لێدان له‌ كه‌س نه‌بووه‌ و ته‌نانه‌ت خۆشم له‌ (پێداهه‌ڵخوێنان)ێك كه هیچیش له‌ كاك ساڵح نه‌گه‌یشتوون، به‌ دڵسۆزتر ده‌زانم سه‌باره‌ت به‌ كاك ساڵحی خۆشه‌ویست.
                              ٩- فه‌رمووته‌:(كاك ساڵح چه‌ند به‌رهه‌می پێشكه‌ش كردووه‌ و حه‌یفه‌ که‌ ئاوا به‌رهه‌ڵستی ده‌وه‌ستن ) منیش ڕێزم هه‌یه‌ بۆ زه‌حمه‌ته‌كانی كاك ساڵح و چونكه‌ پێم خۆشه‌ ئه‌و زه‌حمه‌تانه، به‌هره‌داریش بن به‌ هه‌قی خۆم ده‌زانم ڕه‌خنه‌گر بم. «به‌رهه‌ڵستیش» ناوه‌ستم، به‌ڵام پێم وابێت كه‌سێك كه له‌ به‌رهه‌مێك تێناگا، به‌ڵام پێیدا هه‌ڵده‌خوێنێ؛ ئه‌وه‌ خه‌یانه‌تی كردووه‌. له‌پێشدا به‌ شاعیره‌كه‌ و پاشان به‌ خۆی و ئه‌وجار به‌ فه‌رهه‌نگی گشتي و نه‌ته‌وه‌ش.
                              بابه‌تێكیش كه‌ جه‌نابت نه‌تفه‌رموو به‌ڵام به‌ڕێز كاك ساڵح و ئه‌و دۆسته‌ هاوسه‌نگه‌ره‌ دێرینه‌ی ئیشاره‌یان پێكرد ئه‌وه‌یه‌ كه ده‌فه‌رموون:( «كێ ده‌ڵێ ئه‌م «كوردستان به‌ ماچێك فرۆشتنه‌» و ئه‌م «كایه‌ به‌ زمان كردنه‌و زمان تێكدانه‌» خه‌یانه‌ته‌ ؟ ئه‌دی ئێوه‌ی خوێنه‌ر، بۆچی ڕابردووی زیندان و تێكۆشانی كاك ساڵحتان له‌ بیر نییه‌؟) به‌ڕاستی ئه‌م قسه‌م پێ جوان نییه‌، ئاخر ئایا ئه‌مه‌ خه‌رج كردنی ڕابردوو، بۆ ئێستایه‌كی جیاواز نییه‌؟ ئایا كاك ساڵح له‌سه‌ر ئه‌م جۆره‌ شێعرانه‌ چووته‌ به‌ندیخانه‌ی گه‌وهه‌رده‌شت؟ یا … ئه‌گه‌ر ڕه‌خنه‌گران به‌ هه‌ڵه‌دا چوون به‌ ده‌لیل به‌رپه‌رچیان ده‌نه‌وه‌ ده‌نا ئه‌وه‌ مه‌غڵه‌ته‌یه‌ له‌ جوابدا ته‌نیا دووپات و چه‌ندپاته‌ هه‌ر بێژین:« ئه‌ی مه‌گه‌ر كاك ساڵح شێعری جارانی نه‌ده‌بوو به‌ گۆرانی؟ ئه‌دی ئه‌گه‌ر موهیم نییه‌ بۆ تۆ باسی لێوه‌ ده‌كه‌ی؟» به‌ڵێ ، شێعری باشی ده‌گوت، به‌ڵام جاران، موهیمه‌ به‌ڵام خه‌ته‌رێكی موهیم!
                              له‌ كامێنتێكدا دۆستێك ئیشاره‌ی به‌و شێعرانه‌ی كاك ساڵح كردووه‌ وا حه‌مه‌جه‌زا و ڕه‌زازی و نازری كردوویانه‌ به‌ گۆراني- خودی كاك ساڵحیش له‌ كۆڕه‌كه‌دا ئاماژه‌ی پێ كرد-، ده‌ی دۆستی خۆشه‌ویست خۆت ئه‌و شێعرانه‌ تماشا كه بزانه‌ كامه‌ شێعر له‌ دڵی خه‌ڵكدا ده‌مێنێ و ده‌بێته‌ گۆرانی و ئاهه‌نگ؟ئایا له‌م تێكه‌ڵ پێكه‌ڵانه‌ بوون یا له‌ شێعره‌كانی ده‌یه‌ی شه‌ست ، ئه‌ویش له‌ ژێر كاریگه‌ری فه‌زای ئه‌و كاته‌دا بوون؟
                              ١٠- فه‌رمووته‌:( ناکرێ به‌ زۆر چێژ ببه‌خشیته‌ خوێنه‌ر). ده‌ك ده‌مت خۆش بێت خۆ منیش هه‌ر وا ده‌ڵێم. برا، هه‌موو شیركه‌ته‌ ته‌ولیدییه‌ سه‌ركه‌وتووه‌كانی دنیا مه‌منوونی به‌كارهێنه‌رانی به‌رهه‌مه‌كانیان ده‌بن كه (لایه‌نی لاواز) و (نوقسان) و (ناڕاستي)یه‌كانی ئه‌و به‌رهه‌مانه‌یان به‌ دیاری بۆ بنێرنه‌وه‌ با ئیسڵاحی بكه‌ن، نازانم بۆچی جه‌نابت واده‌زانی من حیسابی شه‌خسیم له‌گه‌ڵ خۆشه‌ویست كاك ساڵحدا هه‌یه‌! پێم خۆشه‌ كاك ساڵحیش ئه‌م قسانه‌ی من وه‌ك به‌ دیاری هێنانه‌وه‌ی عه‌یبه‌كان له‌ لایه‌ن دۆستێكه‌وه‌، حیساب بكات. ئیتر سپاس

                              پاسخ دهید

                              • مجنون 258
                                مجنون 258: 6-19-2014 . 6:39 ب.ظ :

                                جناب آقای محترم
                                من عرض نمودم سروده های سی سال پیش ارسلان بهرامی “مامه خه مه سقزی” را هنرمندان بزرگی همچون استادمحمدجزأ و استادشهرام ناظری وقادرالیاسی و …. در آهنگهای معروف وماندگاری به اجرأ در آورده اند که در اذهان تمام کُردهای کردستان و همسایگان حکاکی گردیده، ولی شما برعکس و تعمداً سخن بنده را به سروده های کاک صالح منتصب میکنی که متأسفانه دلیلی بر دلایل بسیاری از بلاهت گری و نفهمی گری تعمدی شماست!!!!!!
                                میشه بفرمونی اصلاً کدام اثر یا سروده کاک صالح به آهنگ یا ترانه تبدیل گردیده؟؟؟؟!!!!!!
                                راستی جریان چیه که حضرتعالی کاملاً فرمایشاتت را قاطی پاتی و درهم و برهم میفرمانی؟؟؟؟!!!!!!
                                یه وقت فکرنکنی متوجه اوضاع سخن پَرانی ات نیستیم ومثل خودت سر در برف نموده و فرمایشات چندوجهی میپَرانیم!!!!!!!!
                                متاسفانه غرض ورزی ظاهری و شاید ساختگی شما که حکایت از چهره ای چندشخصیتی درپشت نقابتان مینماید با کاک صالح سوزنی باعث شده که چشم وگوش بسته اید و زیپ تان را بازنموده و دهان دردست گرفته، سخن به هرطرف میپاشانید!!!!!!!!!
                                زیرا با دستپاچگی قُلابی وعصبیّت جعلی، رشته کلامتان ازهم پاشیده و اوضاع طبیعی را “ترمال” فرموده و در نهایت وقاحت می ترمالید!!!!!!!!
                                لازمه یادآوری کنم که لطفاً یه کم یواش تر، زیرا همگان را در این فضای خفقانتان، خفه فرموندی!!!!!!!!!
                                براستی پف از این همه روده درازی شما!!!!!!!

                                پاسخ دهید

                                • مامه‌ خه‌مه‌
                                  مامه‌ خه‌مه‌: 6-24-2014 . 5:12 ب.ظ :

                                  جناب مجنون 258-خوشحالم كه در پاسخ به انتقاد و دلایل منطقی من، هیچ حرف مستدلی پیدا نكرده‌اید و صرفا فحاشی نموده‌اید و فرموده‌اید(متأسفانه دلیلی بر دلایل بسیاری از بلاهت گری و نفهمی گری تعمدی شماست!!!!!!
                                  میشه بفرمونی اصلاً کدام اثر یا سروده کاک صالح به آهنگ یا ترانه تبدیل گردیده؟؟؟؟!!!!!)
                                  مجنون جان! دیگران را به بلاهت گری و نفهمی خطاب كردن، دلیل دانایی نیست!
                                  در ضمن نوشته‌ شما آنقدر پراكنده‌ گویی داشت كه اگر من نیز به اشتباه متوجه شده‌ باشم جای تعجب نیست كه آیا شما (مامه‌ خه‌مه‌ سقزی) را فقط كاك ارسلان بهرامی دانسته‌اید یا آقای سوزنی نیز، هر چند استدلال من پا بر جاست زیرا كاك محمد صالح سوزنی خود در جلسه‌ی مذكور اشاره‌ داشتند به (سروده‌هایی از خود كه هنرمندان بزرگ كرد بر روی آن آهنگ اجرا نموده‌اند) و این مطلب را در دفاع در برابر انتقاد از بعضی از شعرهای جدید خود كه بی تفاوت یا متضاد با افكار ملی گرایانه، فهم شده‌اند؛ بیان كردند مبنی بر اینكه ( چرا شعرهای ملی گرایانه‌ی قبلی و سابقه‌ی زندان مرا نیز در كنار این سروده‌های جدید، در نظر نمی گیرید و صرفا با دیدن یك جمله در فلان شعر، قضاوت می كنید كه ، سوزنی، به آرمانهای ملی پشت كرده‌ است؟) این استدلال آقای سوزنی بود و من نیز آن را نقد كرده‌ ام و ربطی به فرافكنی ها و دشنام گوییهای مجنون، ندارد.
                                  متاسفم برای ، كاك صالح كه طرفدارانی چون شما داشته باشد
                                  با سپاس

                                  پاسخ دهید

                              • سقزی
                                سقزی: 6-15-2014 . 9:45 ب.ظ :

                                باید از سایت شارنیوز ممنون و سپاسگزار باشیم كه در راستای اطلاع رسانی و ایجاد فضای نقد و نقادی و توسعه‌ی فرهنگی شهرمان قدم بر میدارد و این سپاسگذاری زمانی می تواند عملی شود كه :
                                ١- ظرفیت تحمل همدیگر را داشته باشیم و به صرف موافق نبودن دیگران با نظراتمان بدنبال هتك حیثیت و پاپوش و بهتان نباشیم
                                ٢- در بیان نظرات خودمان به جای احساسات و بیان گزاره‌های خبری بدون دلیل از استدلال منطقی استفاده كنیم
                                در این كامنتها هر چند از لحن تند انتقادی مامه‌خه‌مه‌ چندان راضی نیستم اما به هر حال ایشان با مثال و تشبیه به فهم موضوع پرداخته و با دلیل و برهان سخن می گوید اما سخن كاك رسول بیشتر از آنكه برهان باشد نوعی ترساندن از نقادی و برچسپ زدن است(حساب شخصی و …) بدون دلیل و آنچه به عنوان دفاع بیان كرده‌ بیشتر از برهان و دلیل نوعی تبلیغات و احساسات است.( اینكه بگوییم طرفداران این نوع شعر زیاد است و…)
                                یكی از بزرگترین ترفندهای پروپاگندا این است كه به مردم بقبولانیم كه ( همه‌ی مردم با ما موافق هستند) و ( تعداد خریداران ما، بیشتر از همه‌ی رقیبانمان است)
                                با تشكر

                                پاسخ دهید

                                • خوێنه‌رێ: 6-18-2014 . 5:43 ق.ظ :

                                  مامه‌ خه‌مه‌ی به‌ڕێز (دێــــــــــــــــــــــڕ) کۆمه‌ڵه‌ شێعرێکه‌ له‌ شاعیرانی به‌ ناو جیاواز که‌ شێعرێکی کاک حه‌مه‌ساڵه‌شی تێدایه‌ کاک خالید وتی وه‌کوو کتێب شێعره‌کانت نه‌که‌وتوه‌ته‌ به‌رده‌سمان نه‌ ئه‌وه‌ی که‌ هیچی نه‌خوێندبێته‌وه‌

                                  پاسخ دهید

                                  • سوزني
                                    سوزني: 6-19-2014 . 6:36 ب.ظ :

                                    زور باشه

                                    پاسخ دهید

                                    • مامه‌ خه‌مه‌
                                      مامه‌ خه‌مه‌: 6-21-2014 . 10:25 ق.ظ :

                                      سڵاو و ڕێز بۆ (خوێنه‌رێ)، خۆشه‌ویست، منیش هه‌ر قسه‌ی جه‌نابتم كردووه‌ و گوتوومه كاك خالید نه‌یگوت:(هیچ! به‌س یه‌ک دێر شیعری ئێوه‌م له‌ شوێنێک دیوه‌! ) و ئه‌م وته قسه‌ی ئاغای عه‌باس زاده‌یه‌، كه ناڕاستیشه‌.

                                      پاسخ دهید

                                      • مامه‌خه‌مه‌
                                        مامه‌خه‌مه‌: 6-21-2014 . 5:05 ب.ظ :

                                        سڵاوت لێ بێ «خوێنه‌ر»گیان، منیش هه‌ر قسه‌ی جه‌نابتم كردووه و گتوومه كاك خالید ئاوای نه‌گوتووه‌(: هیچ! به‌س یه‌ک دێر شیعری ئێوه‌م له‌ شوێنێک دیوه‌! ) ئه‌مه‌ قسه‌ی ئاغای ڕه‌سووڵ زاده‌یه‌ و مه‌به‌ستیشی له‌ «دێڕ» هه‌ر «به‌یت یان ڕسته‌» بووه‌ و به‌ڵام شایه‌تییه‌كه‌ی ناڕاست بوو و كا خالید وای نه‌گوت.

                                        پاسخ دهید

                                        • براییم شه‌وقی
                                          براییم شه‌وقی: 6-27-2014 . 2:27 ق.ظ :

                                          سڵاو و ماندوو نه‌بوونی بۆ هه‌موو لایه‌ک.
                                          1.له‌م کۆڕ و دانیشتنه‌ دا که‌ به‌ڕێز سووزه‌نی وتاری پێشکه‌ش کرد ،له‌ کۆتاییدا زۆرترین پرسیار له‌ لایه‌ن ئه‌و که‌سانه‌وه‌ کرا که‌ دژ به‌ م جۆره‌ شێعره‌ بوون و بینیمان ئه‌وانه‌ی وا له‌و کۆڕه‌ دا له‌ بابه‌ت تیۆرییه‌وه‌ میته‌یان پێ نه‌ما لیره‌دا گزه‌ ئه‌ده‌ن و به‌ نازناوی جۆراوجۆره‌وه‌ تیر ده‌هاوێژن و شیر و شمشێر ده‌کێشن و تۆڵه‌ ده‌که‌نه‌وه‌. به‌ نازناوی مامه‌ خه‌مه‌ و تاسه‌ و …بابه‌ت نووسین له‌م سه‌رده‌مه‌دا هیچ مانایه‌ک نادات جگه‌ له‌ خۆ شاردنه‌وه‌ له‌ پشت ده‌مامکی ساخته‌وه‌ نه‌بێت وبه‌س. بۆ ناوی ڕاسته‌قینه‌ی خۆتان نادرکێنن تا بزانین نووسه‌رن؟شاعیرن؟ڕه‌خنه‌گرن؟وتار و کتێب و به‌رهه‌م تان هه‌ یه‌؟ .ئه‌م چاوشارکێ و قه‌را قه‌را تا که‌ی؟؟؟؟؟ ئه‌م که‌سانه‌ خۆیان کردوه‌ به‌ پاسه‌وانی زمانی کوردی بێ ئه‌وه‌ی له‌ رووی زمانه‌وانییه‌وه‌ سه‌یری زمان بکه‌ن به‌ڵکوو ته‌نیا ئایدۆلۆژیای به‌رته‌سکی خۆیان داسه‌پاندوه‌ به‌ سه‌ر زماندا و هه‌ر که‌س وه‌ک ئه‌وان بیر نه‌کاته‌وه‌و نه‌ نووسێت به‌ توندی هێرش ئه‌که‌نه‌ سه‌ری.له‌م دواییانه‌دا وتارێکی “به‌ختیار عه‌لی” به‌ ناوی “زمان زانین’ له‌ سیروان بڵاو بوه‌ته‌وه‌ بیخوێننه‌وه‌ هیچتان لێ که‌م نابێته‌وه‌ به‌ڵکوو زیادیش ئه‌بێ و بزانن گه‌شه‌ کردنی زمان یانی چی؟به‌ چی ئه‌ڵێن زیاد کردنی ڕووبه‌ری مانا و ته‌عبیر له‌ زماندا؟؟
                                          2.گه‌لی خزم و براده‌رینه‌ نه‌چوه‌ بچێ وا دیمانه‌ی مانگی پووشپه‌ڕی ئه‌نجومه‌نی مه‌وله‌وی ته‌رخان کراوه‌ بۆ رێزدارکاک حه‌مه‌ساڵه‌ی سووزه‌نی‌،چی له‌ تواناتاندا هه‌یه‌ هه‌ڵیرێژنه‌ ناو وتارێکی ره‌خنه‌ییه‌وه‌ وپێشکه‌ش به‌ گوێگرانی بکه‌ن.تا ئه‌و رۆژه‌ که‌ پڕ تاو دێت چاوه‌ڕوان ده‌بین.
                                          3.ئه‌ مه‌ ش ده‌قی ئاگاداری دیمانه‌که‌ یه‌ که‌ له‌ وێبلاگی http://dymaneymewlewy.blogfa.com/دانراوه‌:
                                          ” میوانداری دیمانه‌ی ئه‌مجاره‌مان،(سێ شه‌ممه‌ی 31ی پووشپه‌ڕی 1393) رێزدارکاک حه‌مه‌ساڵه‌ی سووزه‌نی‌یه‌. هه‌موو میوانانی ئازیز بۆیان هه‌یه‌ رخنه‌ و تێبینی خۆیان سه‌باره‌ت به‌و به‌رهه‌مه‌ی که‌ لێره‌دا ده‌یبینن ئاراسته‌ی میواندار و میوانان بکه‌ن. به‌و مه‌رجه‌ی هه‌تا دوا کاتی رۆژی سێ شه‌ممه‌،رێکه‌وتی 24/4/1393 نووسراوه‌که‌یان به‌ یه‌کێ له‌و دوو ناونیشانه‌ی خواره‌وه‌ بۆکۆڕی مه‌وله‌وی کورد به‌ڕێ بکه‌ن.
                                          mawlawy.kurd@gmail.com

                                          mewlewykurd@yahoo.com

                                          پاسخ دهید

                                          • براییم شه وقی
                                            براییم شه وقی: 7-1-2014 . 12:56 ب.ظ :

                                            سڵاو و ماندوو نه‌بوونی بۆ هه‌موو لایه‌ک.
                                            1.له‌م کۆڕ و دانیشتنه‌ دا که‌ به‌ڕێز سووزه‌نی وتاری پێشکه‌ش کرد ،له‌ کۆتاییدا زۆرترین پرسیار له‌ لایه‌ن ئه‌و که‌سانه‌وه‌ کرا که‌ دژ به‌ م جۆره‌ شێعره‌ بوون و بینیمان ئه‌وانه‌ی وا له‌ بابه‌ت تیۆرییه‌وه‌ میته‌یان پێ نه‌ما لیره‌دا گزه‌ ئه‌ده‌ن و به‌ نازناوی جۆراوجۆره‌وه‌ تیر ده‌هاوێژن و شیر و شمشێر ده‌کێشن و تۆڵه‌ ده‌که‌نه‌وه‌. به‌ نازناوی مامه‌ خه‌مه‌ و تاسه‌ و …بابه‌ت نووسین له‌م سه‌رده‌مه‌دا هیچ مانایه‌ک نادات جگه‌ له‌ خۆ شاردنه‌وه‌ له‌ پشت ده‌مامکی ساخته‌وه‌ نه‌بێت وبه‌س. بۆ ناوی ڕاسته‌قینه‌ی خۆتان نادرکێنن تا بزانین نووسه‌رن؟شاعیرن؟ڕه‌خنه‌گرن؟وتار و کتێب و به‌رهه‌م تان هه‌ یه‌؟ .ئه‌م چاوشارکێ و قه‌را قه‌را تا که‌ی؟؟؟؟؟ ئه‌م که‌سانه‌ خۆیان کردوه‌ به‌ پاسه‌وانی زمانی کوردی بێ ئه‌وه‌ی له‌ رووی زمانه‌وانییه‌وه‌ سه‌یری زمان بکه‌ن به‌ڵکوو ته‌نیا ئایدۆلۆژیای به‌رته‌سکی خۆیان دائه‌سه‌پێنن‌ به‌ سه‌ر زماندا و هه‌ر که‌س وه‌ک ئه‌وان بیر نه‌کاته‌وه‌و نه‌ نووسێت به‌ توندی هێرش ئه‌که‌نه‌ سه‌ری.له‌م دواییانه‌دا وتارێکی “به‌ختیار عه‌لی” به‌ ناوی “زمان زانین’ له‌ سیروان دا بڵاو بوه‌ته‌وه‌ بیخوێننه‌وه‌ هیچتان لێ که‌م نابێته‌وه‌ به‌ڵکوو زیادیش ئه‌بێ و بزانن گه‌شه‌ کردنی زمان یانی چی؟به‌ چی ئه‌ڵین زیاد کردنی ڕووبه‌ری مانا وته‌عبیر له‌ زماندا؟؟
                                            2.گه‌لی خزم و براده‌رینه‌ نه‌چوه‌ بچێ وا دیمانه‌ی مانگی پووشپه‌ڕی ئه‌نجومه‌نی مه‌وله‌وی ته‌رخان کراوه‌ بۆ رێزدارکاک حه‌مه‌ساڵه‌ی سووزه‌نی‌،چی له‌ تواناتاندا هه‌یه‌ هه‌ڵیرێژنه‌ ناو وتارێکی ره‌خنه‌ییه‌وه‌ وپێشکه‌ش به‌ گوێگرانی بکه‌ن.تا ئه‌و رۆژه‌ که‌ پڕ تاو دێت چاوه‌ڕوان ئه‌بین.
                                            3.ئه‌ مه‌ ش ده‌قی ئاگاداری دیمانه‌که‌ یه‌ که‌ له‌ وێبلاگی http://dymaneymewlewy.blogfa.com/ دانراوه‌:
                                            ” میوانداری دیمانه‌ی ئه‌مجاره‌مان،(سێ شه‌ممه‌ی 31ی پووشپه‌ڕی 1393) رێزدارکاک حه‌مه‌ساڵه‌ی سووزه‌نی‌یه‌. هه‌موو میوانانی ئازیز بۆیان هه‌یه‌ رخنه‌ و تێبینی خۆیان سه‌باره‌ت به‌و به‌رهه‌مه‌ی که‌ لێره‌دا ده‌یبینن ئاراسته‌ی میواندار و میوانان بکه‌ن. به‌و مه‌رجه‌ی هه‌تا دوا کاتی رۆژی سێ شه‌ممه‌،رێکه‌وتی 24/4/1393 نووسراوه‌که‌یان به‌ یه‌کێ له‌و دوو ناونیشانه‌ی خواره‌وه‌ بۆکۆڕی مه‌وله‌وی کورد به‌ڕێ بکه‌ن.”
                                            mawlawy.kurd@gmail.com
                                            mewlewykurd@yahoo.com

                                            پاسخ دهید

                                            • سمكوي لاو
                                              سمكوي لاو: 7-10-2014 . 10:23 ق.ظ :

                                              / سمكوی لاو /
                                              بي مزد بود و منت هر خدمتي كه كردي
                                              يارب مباد كس را مخدوم بي عنايت

                                              ما همچنان عاشق كلام شيوای شماييم استاد

                                              پاسخ دهید

                                              • شوعله
                                                شوعله: 7-19-2014 . 12:18 ب.ظ :

                                                کاکی برام ماندوو نه بن ئه ری برا من که ی گوتم له زت له شیعری بی تام ده به م ئه گه رله بیرتان بی من گوتم کیشه له سه ر حالی نه بوونی من نییه چوون من تاراده یه ک خوم به ب زپرسی ئه وزمانه ده زانم که پیی ده په یفم .من له روانگه یه کی خه سار ناسییه وه پرسیارم پیشکه شی کاک ساله کرد که ئاخو به م شه رایه ته وه تاچه ند ده توانی ئه دیب وزمان حالی نت

                                                پاسخ دهید

                                                • شوعله
                                                  شوعله: 7-20-2014 . 10:29 ق.ظ :

                                                  نه ته وه که ی بی من قسه م له خه سار به رامبه ر ئه وزمانه یه ئاخیوه ران ته نانه ت مافی فیربوون و نووسینیان نییه ئه مجارقسه م له وه کرد چه ن که س حازرن هه شت جار عینجه وفینجه بخوینه وه تاشتیکی لی هه لکرینن کا ک ساله ش فه رموی گرینگ نیییه منیش له پزشکی سه ر ده رناهینم…..من هه رئه وکاته جوابی خوم وه رگرت.من عه رزمکرد پیوندی وه رگرتن له گه ل شیعریکی ده هه ی شه ستی ئیوه بو من ئاسانتره تا هونراویکی ئیستاتان فه رمویان داهاتوان زیاتری ده رک ده که ن .من خوینه رم نه لایه نگری کاک ساله وکه سیتر قسه له سه رئه وه یه ئیمه سالهایه قسه مان له کردارمان زلتره .

                                                  پاسخ دهید