شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۲۲/۰۷/۱۳۹۸
جمعه، ۲۳ام خرداد ۱۳۹۳
۹:۲۱ ب.ظ
طنز

نصف عروس نصف داماد ؟-شهربان

دست اندر کاران شارنیوز سعی داشتند (شهربان)را به مقام ” حذف کننده ی خبر بعد از فشار” ترفیع دهند که با مقاومت شدید روبرو شدند . ولی چون از همان ابتدا مسئولان شارنیوز به فضای باز خبری اعتقاد داشتند و شهربان هم آستانه ی شل شدنش پایین است بنده را با حفظ سمت به عنوان بلال فروش در پارک شهر منصوب نمودند تا در هوای آزاد به امر خطیر خبر رسانی مشغول شوم و همزمان با ترویج فرهنگ بلال خوری و بلال فروشی برای سایت مستقلمان کسب درامد کنم. قرار بر این شد هر روز از میان مردم خبر جمع آوری کنم و در ازایش به آنها بلال بفروشم.

در اولین روز کاریم لای درخت ها داشتم استراحت قبل از شروع کار را انجام می دادم که ناگهان یک فیلم بردار بالای سرم ظاهر شد. ابتدا فکر کردم برای مستند راز بقا دارد فیلم می گیرد و من را با خرس غیر قطبی اشتباه گرفته است. برای اینکه ثابت کنم خرس نیستم  پرسیدم : کی پخش میشه؟

فیلم بردار زیر لب گفت : مزاحم نشو فیلم عروسیه!

گفتم : ما خودمون آخر سریال های عالمیم داداش دوربین مخفیه؟

فیلمبردار :گفتم که ! من فیلمبردار عروسی هستم. الان هم مشغول کارم!

گفتم: عروسی اجنه؟! عروس و داماد کو؟

فیلمبردار با نگاهی عالمانه گفت: خیلی شوتی! طرح تفکیک جنسیتی اجرا شده از این به بعد نباید از عروس و داماد کنار هم فیلم بگیریم. به جای نشان دادن اونها در حال قدم زدن  باید ازمنظره و گل و حیوانات فیلمبرداری می کنیم. فهمیدی؟

گفتم :بله!

بر گشتم بساط منتقل و زغال را آماده کنم.ولی حرف های آقای فیلمبردار حسابی باعث کنجکاویم شده بود.

 به دوستی که در زمینه عروسی و ازدواج ناموفق تبحر دارد پیامک فرستام و پرسیدم: جریان این تفکیک جنسیتی عروسی ها چیه؟

جواب داد : تالار های عروسی را ازوسط نصف کرده اند .بدبخت شدم! دارم دنبال زن حیاط دار می گردم!  

عصر که شد .کاروبار بلال هم پر رونق شد. هی بلال می فروختم و هی از مشتری ها اطلاعات جمع می کردم. آخر شب با دستانی تاول زده و صورتی مشکین  خبر را برای سردبیر ارسال کردم.

متن خبر ارسالی برای سردبیر:

سردبیر بزرگ شارنیوز ، سلام

 

با توجه به اطلاعات زیادی که با استفاده از شم قوی خبرنگاری خویش جمع نموده ام گویا تالار های عروسی را نصف کرده اند . زیرا مسئولان معتقدند اگر در عروسی ها دختر ها و پسر ها مدام در جلوی دید هم باشند از هم خسته می شوند. و از آن جایی که خستگی یکی از عوامل کاهش جمعیت است، برای کمک به افزایش جمعیت تالار ها باید جدا باشد تا جوان ها بتوانند با اشتیاق در کوه و باغ و خانه ی خالی همدیگر را ببیند و انشالله که جمعیت زیاد می شود.

لازم به ذکر است از این به بعد باید تفکیک جنسیتی میان میوه ها هم باید رعایت شود و صاحبان تالار حق ندارند موز و هلو را در یک سینی کنار هم بچینند تا خدای ناکرده گناهی اتفاق نیافتد. 

البته آستین همت مسئولان در این زمینه به حدی بالا رفته است که گویا قرار بر این است به زودی طرح ممنوعیت سرو مخلوط بستنی و فالوده هم در کافی شاپ ها صادر شود. مسئولان عزیز با بررسی همه جانبه در آیین و فرهنگ و سنن ملت های مختلف و با توجه به اشعاف کاملشان بر خصوصیات بشری در حال حاضر موضوع هویج بستنی را در دست بررسی دارند و با نیم نگاهی بر سایر مخلوط های موجود با آرزوی تفکیک شهر ها با توجه به تفاوتهای جنسیتی شب ها تا صبح سر بر بالین می گذارند ولی خوابشان نمی گیرد.

پایان خبر

شهربان . خبرنگاربلالی شارنیوز مستقردر پارک شهر

کد خبر: 8751






۱۶ دیدگاه

  • هه لو
    هه لو: ۳-۲۴-۱۳۹۳ . ۷:۲۵ ق.ظ :

    سلام.
    متن زیبایی بود.
    می دونین كه شهر همجوار به زیركی شهره اند. حقا كه حقشونه.
    می دونید كه در شهر مذكور تالار های ساخته شده اند كه آنقد شیكند كه برق از كله می پرونن و سرویس خیلی خوبی میدن.
    آیا می دونید كه مجمع صنفی تالارها شهر مذكور در حال دست یابی به بازارها و مشتریان جدید است.
    من فقط می خوام بدونم اون آدمای زرنگ در فصل اوج جفت گیری چقد به اداره بوق شهرستان ویژه سقز لطف داشته اند كه كاروان های عروسی را سركیسه كنند.
    عزیزان بخشنامه رو ول كنیند مایه رو بچسبید!!

    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

    • مامه‌ خه‌مه‌
      مامه‌ خه‌مه‌: ۳-۲۴-۱۳۹۳ . ۹:۴۵ ق.ظ :

      هه‌ر بژیت، شاره‌بان.كوشتنت!

      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

      • نرگس
        • میلاد
          میلاد: ۳-۲۴-۱۳۹۳ . ۱۰:۱۵ ب.ظ :

          من از بچگی دوست داشتم واسه عروسیم یه جشن بگیرم در حد لالیگا
          ولی متاسفانه با این قانون جدید هوس زن گرفتن از کلم پرید چون مراسمش میشه شبیه به ختم
          بعد مراسمم مشکلات شروع میشه…
          اجاره خونه-اقساط بانک-تامین خرج زن و بچه و…
          پس بیخی عروسی و زن گرفتن
          مجردی رو عشقه،البته اگه بابام نندازدم بیرون

          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

          • اشنا
            اشنا: ۳-۲۵-۱۳۹۳ . ۱۲:۵۳ ق.ظ :

            با سلام

            دوست عزیز جناب اقای بلالی

            باور کن این خبر مایل به خاطره ات در اوج طنز بودنش کلی پر معنا و مفهوم بود امیدوارم عزیزان اداره ی بوق هم متن را بخوانند که البته حتما میخوانند ولی ای کاش بهش لبخند نمیزدند یا به قول خودمون ریچ نمیشدند و کمی به کارشون فکر میکردند ، من به شخصه از این قلم زیبای تون متشکرم …

            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

            • حآج ن
              حآج ن: ۳-۲۷-۱۳۹۳ . ۶:۰۴ ب.ظ :

              همه ملت ترس عجیبی دارند هیچ کس جرات نمیکند پیگیر مسائل بسیار مهم هم باشند. آیا این موضوع نشان دهنده چیست؟ بسیار روشن است یا مطمئن هستیم کسی پاسخگو نیست ، یا این که عواقب بدی در انتظاراست. موقع انتخابات همه یک صدا پآی صندوق های رای در حال خنثی کردن نقشه دشمنان کشورمان هستیم . به شورای شهر رای میدهیم تا برای شهر تصمیم بگیرند اما نه به قیمت نابودی فرهنگ و آداب و رسوم اعضای شورا شما از چه سکوت کردید مگر شماها هم همشهریان ما نیستید و همگی یک فرهنگ و زبان نداریم قانون شرم آور تفکیک جنسیتی به اجرا درآمد در حالی که شما…. اقای بیگلری نمی دانم از کدام وعده حرف بزنم اما تنها چیزی ک در مدت سمت شما دیده شده عوض کردن تابلو سر در فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه سقز بود. هیچ چیزی از شما نمی‌خواهیم و همه… نوش جانتان فقط ابروی فرهنگ و رسوم شهر و دیار مان را حفظ کنید. هیچ شهروند این شهر رازی ب این قانون نیست و در مراسمات.عروسی همه خواهر و برادر و از اقوام هم هستند ب امید حفظ فرهنگ باور کنید این خبر هارا شنیدم ب حال شهرم گریم گرفت. تنها امید ما شار نیوز

              عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

              • آری
                آری: ۳-۳۰-۱۳۹۳ . ۶:۱۵ ب.ظ :

                ده س خوش!
                له عینی طنزا گریانی هه یه به خوا !!!

                عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                • سقزی
                  سقزی: ۳-۳۱-۱۳۹۳ . ۷:۱۹ ق.ظ :

                  با گفته حاج ن كاملاً موافقم.
                  بیگلری فقط شعار دارد و برخی رسانه ها هم دارند مدام تنورشو داغ می كنن.
                  چرا تو بوكان این تفكیك نیس اما تو سقز هست.
                  لابد اونجا یه كشور دیگه س….

                  عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                  • شهروند
                    شهروند: ۴-۱-۱۳۹۳ . ۴:۲۰ ب.ظ :

                    این کار مخالف قرآن و سنت است کاری به این ندارم که چه سازمانی این کار را انجام می دهدبا شریعت در تضاداست
                    می فرماید: «وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی» [الأحزاب-33]

                    « و در خانه های خود بمانید و چون زینت نمایی [عصر] جاهلیت پیشین زینت ننمایید»

                    عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                    • شهروند
                      شهروند: ۴-۱-۱۳۹۳ . ۴:۲۱ ب.ظ :

                      ابو هریره از پیامبر صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ روایت می کند که فرمود:« العَیْنَانِ زِنَاهُمَا النَّظَرُ، وَالأُذُنَانِ زِنَاهُمَا الاسْتِمَاعُ، وَاللِّسَانُ زِناهُ الکَلاَمُ، وَالیَدُ زِنَاهَا البَطْشُ، وَالرِّجْلُ زِنَاهَا الخُطَا » (چشم ها زنا می کنند و زنایشان نگاه کردن به نامحرم است و زنای گوشها گوش دادن است و زنای زبان سخن گفتن است و زنای دست ها دست زدن است و زنای پاها رفتن است ) بخاری (6612،6243) مسلم (2657)

                      عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                      • شهروند
                        شهروند: ۴-۱-۱۳۹۳ . ۴:۲۵ ب.ظ :

                        البته این رو برای کسایی گفتم که دین اسلام برایشان مقدس و دارای ارزش است

                        عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                        • مامه‌ خه‌مه‌: ۴-۳-۱۳۹۳ . ۴:۴۶ ب.ظ :

                          ئه‌مه‌م بۆ بابه‌تی(خه‌به‌ری جودا كردنه‌وه‌ی ته‌لاره‌كان) نووسیبوو، به‌ڵام بۆ جوابی ئێوه‌ش ده‌بێت، شه‌هروه‌ند گیان:
                          له‌ پێشدا بڵێم من خۆم زۆر به‌ موسوڵمانتر ده‌زانم له‌و كه‌سانه‌ی به‌ ناوی موسوڵمانه‌تییه‌وه‌ كامێنتیان داناوه‌ و گوتوویانه‌( ئه‌گه‌ر پێتان قه‌بووڵ ناكرێ،« زه‌وی خودا پان و به‌رینه‌» وڵات بۆ ئێمه‌ به‌ جێ بێڵن)!!
                          من ئینسانم، كوردم،موسوڵمانم.
                          موسوڵمانه‌تي له‌ ئاخره‌وه‌یه‌، نه‌ك له‌به‌ر كه‌م بایه‌ختر بوونی، به‌ڵكوو چون هه‌تا ئینسان نه‌بم، ئه‌گه‌ر موسوڵمانیش بم ده‌بمه‌ ئابڕووبه‌ره‌ی ئیسلامیش و وه‌ك سه‌له‌فی و عه‌له‌فییه‌كان ده‌بمه‌ دڕنده‌یه‌كی به‌ره‌مێژوویي كه‌ ئینسان له‌ هه‌رچی بیر و باوه‌ڕه‌ بێزار ده‌كات!
                          دوای ئینسان بوون، كوردم، چونكه خودا منی له‌سه‌ر ئه‌و زبان و ڕه‌گه‌زه‌ خولقاندووه‌ و هیچ كحه‌متریش له‌ عه‌ره‌ب و فارس و … نیم كه‌واته كوردم و چون له‌ ڕووی دڵ و عه‌قڵه‌وه‌، ئیسلامیشم «به‌ باشترین ڕێگای ژیان» زانیوه‌، شانازي پێوه‌ ده‌كه‌م. به‌ڵام ئیسلامی موحه‌ممه‌دێك كه له‌گه‌ڵ قاتڵی جه‌رگخۆری مامی خۆی، ڕه‌فتاری وه‌ك مڕۆڤێكی «ڕه‌حمه‌تون لیلعاله‌مین» بوو نه‌ك ئه‌و نائیسلامه‌ی داعش و ماعش به‌ دنیای ده‌ناسێنن.
                          له‌ وڵامی ئه‌و كوردانه‌شدا وا گوتوویانه‌ كورد زه‌رده‌شتییه‌، ده‌ڵێم نا، منی كورد زه‌رده‌شتی بووم و به‌وه‌ش شانازی ده‌كه‌م، به‌ڵام ته‌نیا به‌وه‌ی ١٥٠٠ ساڵ له‌وه‌ پێش ئه‌جدادی من زه‌رده‌شتی بوون نابێته‌ هۆی ئه‌وه‌ی منیش خۆم به‌وه‌ بزانم ئه‌دی خۆ، زیاتر له‌ هه‌زار ساڵه‌ موسوڵمانین، و ئه‌و كاتیش له‌وانه‌یه‌ كورد ماوه‌یه‌كی كه‌متر له‌ هه‌زار ساڵ زه‌رده‌شتی بووبێت، ئه‌وه‌ش بزرانین تۆزێك پێش هاتنی ئیسلام دینی زه‌رده‌شتیش له‌ ژێر ده‌ست تێوه‌ردان و ته‌حریف و مفته‌خۆری شازاده‌كان و موغه‌كاندا به‌ لاڕێ چوبوو و ده‌یناڵاند و خه‌ڵكی ئێران ڕوویان له‌ مه‌سیحییه‌ت و دینه‌كانی تر كرد، كه پاشان به‌ هاتنی ئیسلام زۆربه‌یان ( به‌ ئیشتیا و خواستی خۆیان) ئیسلامیان هه‌ڵبژارد نه‌ك ته‌نیا به‌ زۆره‌ملی.
                          پاشان كاكی خۆ به‌ موسوڵمان زان ئه‌گه‌ر تۆ ڕێگایه‌كی چاكترت پێ شك دێت بۆ ژیان( و نه‌ بۆ مه‌رگ)، ئه‌وه‌ ده‌بێت به‌ ڕه‌فتاری جوان و وتاری نه‌رم و نیان خه‌ڵك ڕاكێشی بۆ لای خۆت چونكا ( خه‌ڵك به‌ زۆره‌ملی ڕاناكێشرێن بۆ به‌هه‌شت!!)
                          و ئه‌وه‌ش كه (ئه‌ڕزوڵڵاهی واسعه‌تون) مه‌عناكه‌ی ئه‌وه‌یه‌ ئه‌گه‌ر جه‌نابت ئێره‌ت وه‌به‌ر دڵان نه‌كه‌وت هیجره‌ت بفه‌رمووی بۆ لای ئه‌و شێخه‌ عه‌ره‌به‌ زگ زلانه‌ی نێریش له‌ خۆیان ماره‌ ده‌كه‌ن چ بگات به‌ كه‌نیز و حه‌ره‌مسه‌را!
                          له‌وانه‌یه‌ منیش پێم خۆش نه‌بێت له‌ زه‌ماوه‌ندا، به‌ هۆی ئاره‌ق خواردنه‌وه‌ و لاتیگه‌ری و بێنامووسی هه‌ندێكه‌وه‌، شادی ببێته‌ ماته‌م و هه‌ڵپه‌ڕكێ ببێته‌ سه‌ره‌تای چه‌قۆكێشي، به‌ڵام پێم وایه‌ هه‌ڵپه‌ڕكێ فه‌رهه‌نگی ئێمه‌یه‌ و ته‌نانه‌ت ڕه‌شبه‌ڵیكیش له‌ شێوه‌یه‌كی ئاو له‌ ئاوه‌ڕۆ ده‌رنه‌كرێت هیچ زه‌ره‌رێكی بۆ په‌ز نابێت!
                          له‌ ته‌واوی ئه‌و هه‌موو ئه‌حكامه جوانه‌ی ئیسلامیشدا ته‌نیا و ته‌نیا داكۆكی ده‌كه‌یته‌ سه‌ر (نامووس پارێزی) ئه‌ویش به‌و شێوه‌ی كه خۆت لێی حاڵي بووی! بۆچی؟ ئایا كوشتنی بنیاده‌م به‌ سووك و ئاسان زانین، گوناح نییه‌؟!! مه‌گه‌ر ئایه‌تی قورئان نییه‌ كه ( ئه‌گه‌ر یه‌ك نه‌فه‌ر به‌ ناهه‌ق بكوژیت، وه‌ك ئه‌وه‌ وایه‌ ته‌واوی دنیات كوشتبێت) ؟
                          ئایا به‌ زۆر داسه‌پاندنی بیر و باوه‌ڕ، زه‌ربه‌ له‌ مرۆڤایه‌تی و ئیسلامیش نادات؟ ئه‌ی كوانێ ( لا ئیكڕاهه‌ فیددین)!!!
                          ئایا ڕیا، درۆ، دزی، به‌رتیل، و هه‌زاران گوناح و نه‌خۆشینی تر له‌ وڵاتدا نییه‌ كه ئێوه‌ ته‌نیا و ته‌نیا و ته‌نیا حیجاب و ڕووبه‌ند ده‌بینن؟!
                          ئایا زوڵم قه‌بووڵ كردن و پشتیوانی له‌ زاڵم و چه‌وساندنه‌وه‌ی خه‌ڵك به‌ ده‌ستی بێگانه‌ی زاڵم، ختیلكتان نادات بۆ جه‌هاد و تێكۆشان؟
                          ئایا جه‌هاد، مه‌عنای ته‌نیا شه‌ڕ و كوشتنه یان له‌ بنه‌ڕه‌تدا ( تێكۆشان بۆ به‌رزی دین و بڕوای جوانه‌) ئایا پێغه‌مبه‌ر كه بۆ نه‌جاتی خه‌ڵك له‌ نه‌زانین، به‌ پیاده‌ ده‌چوو بۆ تایف و به‌ پێی خوێناوی ده‌گه‌ڕاوه‌، ئه‌وه‌ جه‌هاد و تێكۆشان نه‌بوو؟!
                          ئایا ته‌نانه‌ت شه‌ڕ و جه‌نگه‌كانی پێغه‌مبه‌ر؛ هه‌مووی دیفاعي نه‌بوون؟
                          ئایا ئه‌گه‌ر جه‌نابت بۆ پێش خستنی وڵاته‌كه‌ت له‌ لایه‌ن فه‌رهه‌نگی و ئابووریدا تێكۆشان كه‌یت جیهاد نییه‌، به‌ڵام به‌ وره‌ملی ژن و كچی خه‌ڵك له‌ مه‌دره‌سه‌كان بڕفێنیت و قورئانیان پێ له‌به‌ر بكه‌ی ئه‌وه‌ جه‌هاده‌؟
                          بۆتان به‌ داخه‌وه‌م وا، ئابڕووی خۆتان و دینه‌كه‌شتان بردووه‌!!!!!!!!!!!!!!!
                          (شه‌هربان) له‌و وتاره‌ ته‌نزه‌یدا له‌ ژێر ناوی « نیوه‌ بووك و نیوه‌ زاوا»، باشی فه‌رمووبوو، كه ئه‌گه‌ر له‌ لایه‌كه‌وه‌ به‌رگری بكرێت له‌ هه‌ر جۆره‌ دیتنی كچ و كوڕ و مه‌جال پێدان به‌ لاوان بۆ ده‌ربڕینی هه‌ندێك له‌ شه‌وق و هه‌ست و ئینێڕژي جه‌وانی، به‌ شێوه‌یه‌كی لانیكه‌م چاوه‌دێری عموومی و ڕه‌سمییه‌تی عورف و داب و نه‌ریتیشی له‌ پشته‌( واته‌ له‌ زه‌ماوه‌نده‌كاندا) به‌ڵام له‌ لایه‌كی تره‌وه‌ له‌ هه‌زاران شوێنی نادیار و بێ چاوه‌دێری ده‌رفه‌تی هه‌مووو كارێك ببێت ئه‌وه‌ زه‌ره‌ری زیاتره‌.

                          عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]

                          • مسعود
                            مسعود: ۴-۴-۱۳۹۳ . ۱۰:۰۵ ق.ظ :

                            من به خدا و اسلام اعتقاد دارم ولی اگه اسلام گفته باشه این مراسم ها جایز نیست دیگه قید اسلام رو میزنم چون من حرف اسلام رو نمیتونم قبول کنم…چون برام قابل هضم نیست ….یعنی چی اخه تو هر چیزی زن و مرد میکنند اونقدر این کارها رو میکنند(جدایی زن ومرد تو تالار عروسی) که نسل به نسل عقده ای تر از دیروز میشیم….من که اصلا نظر علما برام مهم نیست….این چیزا رو اسلام نگفته این علما هستن که از روی بیسوادی خودشون یه ایه ای رو از قران در میارن و به این موضوع ربط میدن , در حالی که اصلا هیچ ربطی نداره

                            عضو شويد تا بتوانيد نظر دهيد. ]