شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۵/۰۳/۱۳۹۸
شنبه، ۲۸ام تیر ۱۳۹۳
۲:۰۳ ب.ظ

نۆهه‌مین ساڵیادی کۆچی دوایی مامۆستا میرزاده‌ به‌رز ڕاگیرا+وێنه

ڕۆژی پێنجشه‌ممه‌ ڕێکه‌وتی 26/4/93 له‌ شاری سه‌قز له‌لایه‌ن فه‌رهه‌نگسه‌رای نه‌که‌رۆز یادی مۆسیقاری بلیمه‌تی کورد مامۆستا موجته‌با میرزاده‌ کرایه‌وه‌ و به‌ ئاماده‌ بونی ده‌یان که‌س ساڵیادی کۆچی دوایی ئه‌م هونه‌رمه‌نده‌ به‌رزڕاگیرا.

له‌م کۆریاده‌دا  له‌ لایه‌ن مامۆستا عه‌لی عابدی و موهه‌ندس دڵزار عابدی و خاتو سۆما بادامی خوێندکاری ڕشته‌ی ئاهه‌نگسازی دانشگای تاران چه‌ندین وتار له‌سه‌ر توانا و به‌رهه‌م و کاریگه‌ری مامۆستا میرزاده‌ خوێندرایه‌وه‌و به‌شێوه‌یه‌کی عیلمی و ئاکادمیک که‌سایه‌تی و ڕۆڵی هونه‌ری مامۆستا میرزاده‌ خرایه‌ به‌ر تیشکی لێکدانه‌وه‌ و چه‌ند به‌رهه‌مێکی ئه‌م به‌رێزه‌ به‌ شێوه‌ی پڕۆژێکشێن له‌ گۆشه‌ نیگای جیاوازه‌وه‌ هه‌ڵسه‌نگاندنی بۆکرا. له‌ کۆتایی ئه‌م کۆڕ یاده‌دا داوا له‌ دڵسوزان و به‌رپرسانی فه‌رهه‌نگی کورد کرا یارمه‌تیده‌ر بن تاوه‌کوو له‌ ساڵانی داهاتوو به‌ شێوه‌یه‌کی شیاوترو مه‌زنتر مامۆستا میرزاده‌ و به‌رهه‌مه‌کانی بۆ جه‌ماوه‌ری کوردو غه‌یره‌ کورد پێناسه‌ بکرێت. جێگای ئاماژه‌یه‌ بۆ جاری پێنجه‌مه‌ که‌ مامۆستا عه‌لی عابدی له‌ سه‌ر ئه‌رکی خۆی ئه‌م کۆڕیاده‌ ده‌کاته‌وه‌.

 

nakarooz (2)

nakarooz (1)

nakarooz (3)

nakarooz (4)

کد خبر: 9406


۱۶ دیدگاه

  • سقزی
    سقزی: ۴-۲۹-۱۳۹۳ . ۱۰:۵۰ ق.ظ :

    خوب که چی ؟!!
    آیا هزاران و بلکه میلیونها آدم کاسب و زحمتکش که صادقانه و شرافتمندانه نان رنج و مشقت خود را با هنرزیبا و حقیقی صداقت مشقت تلاش و شرافت به خانه میبرند هنرمند نیستند و فقط چهار تا آدم که مثلا” تنها تواناییشان شعر گفتن یا آواز خواندن یا “فیلم بازی کردن” که تنها نوعی تظاهر است هنرمند باید بحساب بیایند؟!!!!!!!!
    آیا آن کارگری که از شیره جانش مایه میگذارد تا 8 ساعت مدام ملات تهیه کند و عرق راست راستی از پیشانیش جاری میشود هنرمند تر است یا فلان هنرپیشه سینما که در یک سکانس 2 دقیقه ای ادای همان کارگر را در می آورد ؟!

    پاسخ دهید

    • هاوشاری (اونم از نوع راه دور)
      هاوشاری (اونم از نوع راه دور): ۴-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۲:۳۹ ق.ظ :

      الان اینایی که فرمودی به کجای ماجرا ربط داشت
      آدم از هرچی که دلش پر باشه نمیاد که به زمین و زمان گیر بده
      هرکس نان توانایش را می خورد
      قطعا جبر روزگار می تواند ویران کننده باشد اما یقینا هرکس مسئول رفتار اعمال و تصمیمات خودش هست و خواهد بود کسی اگر کارگر شد و نیاز به دادن نان 8 نفر از اولش باید به توانایی های مالیش فکر می کرد که 8 نفر را چگونه باید نان داد البته منکر شرایط و تاثیرات محیط نمی توان شد ولی کم نیستند کسانی که از همین قشر زحمت کش به جاهای خیلی خوبی رسیده اند مثلا می شناسم جوانی را که استاد دانشگاه پیام نور همین شهر سقزمان است و هزینه هایش را زمانی با کارگری به دست می آورد.
      به هر حال هر دوی این قشر جای احترامند و توهین به هیچکدامشان به هیچ دلیلی جایز نیست
      آقای عابدی هم با توجه به وظیفه شان برنامه کوچکی با کمترین امکانات ظاهرا ترتیب داده اند که دین خود را به ایشان که افتخار شاگردیش را داشته اند ادا کنند .
      من به نوبه خودم باید از زحمات آقای عابدی تشکر می کنم فارغ از توانایی های و شخصیتشان و درگیری های همواره با بقیه جماعت موسیقی سقز گاه به حق و ناحق کاش همه قدر استاد می دانستند و به وفاداری ایشان بودند. کاش همه بخضی از تلاشان برای کمک به همنوعانشان بود و همه چیز را در مسائل مادی نمی دیدند به هر حال کم نیستند همشهریانی که به همشهری بودند با ایشان افتخار کنند .
      یاد و خاطره استاد میرزاده هم بخیر خدایش بیامرزد.

      پاسخ دهید

    • گوران
      گوران: ۴-۲۹-۱۳۹۳ . ۹:۲۹ ب.ظ :

      والله چه بگویم از مراسمی که نه اطلاع رسانی شده ونه عامه مردم دران شرکت نمودن وفقط با حضور افرادی خاص یاتفکری یکجانبه برگزار شده گرچه کار جناب اقای عابدی مورد تقدیر است اما اینگونه اقدامات در این سطح کمکی به اعتلای فرهنگ وهنر کردی نخواهد کرد

      پاسخ دهید

      • بی خیال
        بی خیال: ۴-۳۰-۱۳۹۳ . ۱۲:۴۹ ق.ظ :

        نمیدانم چگونه شروع کنم ایا بجز آقای عابدی در این شهر هیچ هنر مند دیگه ای وجود ندارد که تو این جلسه وجود نداشتن یا اینه این هم باز یکی از تکرویی های آقای عابدی است که میخواهند سری بالاتر از سران خودرانشان دهند.
        این قابل باور نیست که این کار از روی دل سوزی یا قدر استاد دانستن باشد . چون اگر بحث احترام و یادمان باشد باید از سایرین هم رسمن دعوت به عمل میاوردن
        بهر حال ایشان در طول این چند سالی که در این شهر زندگی میکنن بجز تکرویی و خود بینی و یکطرفه قزاوت کردن پیز دیگری دیده نشده حتی دریغ از یک هنرجوی خوب .
        آقای عابدی بهتر است دست ازین کارهایتهان بکشدی این در شان یک هنر مند نیس این باندو گروه بازی رو کنار بگزارید . در سقز از این خبرهانیست همه موزیسنهای سقزی همه با هم دوست هستن ولی شما با همه دشمن البته شما که سقزی نیستی
        نمیدانم باید به کدام یک از خواسته های شما جوب داد چون هرکدام خودش یک مملکت میخواد برای براورده کردن این خواسته ها
        خواهشن کم همه چیز رو به نفع خودتون قزاوت کنید

        پاسخ دهید

        • میلاد
          میلاد: ۶-۶-۱۳۹۳ . ۷:۰۲ ب.ظ :

          بی خیال بی خورد وبدون هیچ نظری از آقای علی عابدی حرف نزن هر وقت تونستی هنر و موسیقی کردی رو درک کنی اون وقت بیا نقد و انتقاد کن

          پاسخ دهید

        • سامان: ۴-۳۱-۱۳۹۳ . ۹:۰۴ ق.ظ :

          ئه م مامۆستا زۆرن
          دانه یتر له وانه ماموستا هه ژاره

          پاسخ دهید

          • سامان: ۴-۳۱-۱۳۹۳ . ۹:۰۴ ق.ظ :

            مامۆستا هه ژار

            پاسخ دهید

            • هنرجوی استاد عابدی
              هنرجوی استاد عابدی: ۵-۲-۱۳۹۳ . ۶:۳۲ ب.ظ :

              باسلام و خسته نباشید خدمت کارکنان شارنیوز
              در پاسخ به جناب بی خیال ، همانطور که از اسمشان پیداست هم بی خیال و هم بی خبر از همه چیز
              جناب اولاً این برنامه با همت و بضاعت مالی ناچیز استاد علی عابدی فقط صرف یادمانی برای استادگرانقدر مجتبی میرزاده و شناساندن شخصیت و کار هنری چندین ساله این استاد بزرگ به هنرجویان استاد عابدی بود و برای عموم نبود. در ضمن جناب بی خیال و بی خبر و مغرز استاد علی عابدی در طول این چندساله بعد از رفتن استاد رشید فیض نژاد تنها کسی بود که بنیان و ریشه موسیقی سقز را حفظ و در جهت ارتقای آن تلاشها ی زیادی کرده اند و در به تحقق رسیدن آن رنجها و ناملایمات بسیاری را متحمل شده است. نمونه بارز آن را در این چند ساله دیده ایم اجرا برنامه های متعددی چون : قدردانی از تلاش های استاد رشید فیض نژاد، برگزاری کلاس های تئوری موسیقی در سالهای گذشته، یادمان برای استاد میرزاده، تحقیق و پژوهش درزمینه موسیقی کردستان، حمایت و تشویق از افراد با استعداد و بی بضاعت،تآسیس اولین استودیو ضبط موسیقی، چاپ چندین کتاب در زمینه موسیقی (به‌ته‌نیا جێم مه‌هێڵن، له‌ دڵمایه‌، ژیلان، زایه‌ڵه‌)، خلق و اجرای ده ها قطعه موسیقی برای هنرمندان سقز و دیگر شهرهای کردستان، تشکیل گروه موسیقی از همه مهتر خلق قطعه زیباو به یاد ماندنی {حماسه } که مورد استقبال مخاطبین کُرد و فارس قرار گرفت و تاریخ ساز شد. در ضمن جناب استاد علی عابدی تنها شخصیته هنری این شهر است که کلاشهایش مورد استقبال زیادی قرار گرفته است ایشان نه تنها در سقز بلکه از دیگر شهرهای اطراف هنرجویان زیاد دارند. واقعا متآسفم برای شهری که در آن زندگی میکنم به جای اینکه قدر بنهند و از زحمات استاد قدردانی بکنند به هرشیوه ممکن در صدد تخریب این انسان فرهمند و خلاق قدم بر میدارند. البته تمامی این حرفاها و غرزها از دهن آنهایی بیرون می آید که خود هیچ خلاقیت و نوع آوری ندارند در نتیجه در جهت تخریب انسانهای خلاق قدم برمیدارند. در آخر باید گفت (( ده‌ریا به‌ ده‌می سه‌گ پیس نابێت))

              پاسخ دهید

              • بی خیال
                بی خیال: ۵-۵-۱۳۹۳ . ۱:۵۶ ق.ظ :

                جناب هنرجوی استاااااااد عابدی
                بار به دوش کشیدن استادی با مغرزی به مقصد نمیرسه جناب برتمامی جامه موسیقی سقز معلومه که کی مغرزه و باهیچ کس سر سازش ندارد.
                ببینم آقای عابدی در طول این چند سال فعالیت در سقز آیا توانسته اند خروجی خوبی داشته باشند (از لحاظ هنرجو) لطفا باذکر نام . آیا توانسته اند ارتباط کاری با دیگر هنرمندان سقز برقرار کنن . اخلاق و ادب شرط اول هنرمند بودنه ایشان بغیر از خودشان هیچ کس دیگه ای رو از جامعه موسیقی این شهر قبول ندارن البته ای از سر مغرزی و خودبینی و سایر موارد دیگر ایشان میباشد
                اگر این بزرگوار بعداز رفتن آقای فیض نزاد تنها کسی بودن که توانستهاند بنیان و ریشه موسیقی این شهر را نگه دارن چرا دوری میکنن چرا درجلسات انجمن موسیقی شرکت نمیکنن چرا باهیچ کدام از هنرمندان جامعه موسیقی سقز فعالیت نمیکنن . چرا همه نوازندگان دست پروردهافکار وایدهای ایشان هستن که هیچ کدام حتی نمیتونن برای ادامه به خدمت کسان دیگری برون آیا این دلیلش ضعفی ست که ایشان در پرورده کردن هنرجو دارن آنهم به دلیل اینکه خدای نکرده ناتوانی های ایشان برملا نشوند .
                دربحث برپایی استدیو خانگی که ایشان دارند باید عرض کنم که ایشان باز هم هیچ تخصصی در ضمینه صدا برداری ندارن چون نمونه کارهای ضبط شده ایشان را شنیده ایم . ایا اینهم از سر غرور و تکبر ایشان نیست که در جایی دیگر با امکاناتی بهتر کارهایشان را ضبط نمی کنند . هنرجوی آقای عابدی بایک دست نمیتوان دوتاهندوانه برداشت ایشان معلوم نیست صدابردار هستن نوازنده هستن خواننده هستن مربی موسیقی هستن (تدریس سازهای ویلن و دیوان و عود کیبرد و….)
                ایشان خودشان تخریب شده هستن لزومی نیست که من بخوام تخریبشان کنم . اینم جمله آخرو بی ادبی شما راهم میگذارم به پای آموزشهایی که از این استااااااااد به تمام معنا دیده ای چون ایشان هم هروقت کم میارن شروع میکنن به فحاشی کردن . امیدوارم که ایشان زودتر به همان اصالت خودشان برگردن که درسالهایی نچندان دور در سازمان تبلیغات سردشت فعالیت داشتن و دست از سر این شهر و جامعه موسیقی و خدمت به خلق کرد بردارند .

                پاسخ دهید

                • سوران
                  سوران: ۵-۷-۱۳۹۳ . ۴:۳۰ ب.ظ :

                  جناب بی خیال . شما بفرما توی عالم بیخیالی خودت .شما نمی خواد از هنر برای استاد عابدی سخنرانی کنید.فرهنگ حرفه ای توی جماعتی که شما هنرمند خطاب میکنید چیز غریبه ای امروز فعالیت هنری نیازی به رفاقت و خاله زنک بازی و حاشیه بافی نداره.شما به جای اینکه بشنید از دیگران ایراد بگیرید و به بزرگان توهین کنید برید فعالیت خودتونو بدون حاشیه پیگیر بشید. هنرجویان زیاد یا شاگرد تربیت کردن مایه افتخار هیچ هنرمندی نیست بلکه مایه افتخار آثاریه که ار هنرمند به جای میمونه.هنرمندایی که شما میگید جز برنامه سحنه ای سطح پایین و شاگرد و شاگرد بازی چی بلدن و چی کار کردند؟؟؟ تحقیقات اتنوموزیکولوژی دارن؟ پارتیتوریسیون انجام دادن نشر کردن؟ تنظیم؟ آهنگسازی؟ضبط؟ چی؟ فقط دو تا کتاب مقدماتی بلدن بزنن که دوباره همونارو به شاگرداشون اونم ناقص تدریس میکنن.ا اگه شما از آقای عابدی عقده نداری چرا این همه به اشیون حساسی؟!؟!؟برای همینه که مجبوری خودتو به عالم بی خیالی بزنی . برو داداش بی خیال . بی خیال .

                  هم پروازشدن با کلاغ عا برای عقاب ها ننگ است. وقتی کلاغ ها نمی توانند پا به پای عقاب ها پرواز کنند از عقده ی خویش کاری جز قار قار کردن از دستشان بر نمی آید.

                  پاسخ دهید

                  • هنرجوی استاد عابدی
                    هنرجوی استاد عابدی: ۵-۷-۱۳۹۳ . ۸:۴۵ ب.ظ :

                    جه‌نابی بێ خه‌یاڵ !!! ته‌واوی ئه‌م قسانه‌ گشتی له‌ ده‌م که‌سێکی نه‌زۆک و بێ هونه‌رو ئوقده‌ییه‌ دێته‌ده‌ره‌وه‌. مامۆستا عه‌لی عابدی هونه‌رمه‌ندێکی کوردستانیه‌وه‌ ته‌نیا تایبه‌ت به‌شارێک نییه ئه‌م مامۆستایه‌ له‌ هونه‌ری موزیکدا مه‌رزه‌کانی تێپه‌راندوه‌و که‌ سێکی پسپۆر و خاوه‌ن ئستایلێکی تایبه‌ته‌، هه‌ڵسه‌نگاندن و ته‌حلیلی به‌رهه‌مووکه‌سایه‌تیی هونه‌ری ئه‌م مامۆستایه‌ له‌ ده‌ستی هه‌رکه‌سێک به‌رنایێت .ده‌بێت که‌سی پسپۆرو توانا له‌سه‌ر بابه‌ت و هونه‌رو که‌سایه‌تی ئه‌م مامۆستایه‌ قسه‌ بکات نه‌ک جه‌نابتان که‌ هیچێک له‌ هونه‌رو ئه‌ده‌بی هونه‌ری نازانن !!! به‌م قسه‌ هیچ و بێ بنه‌مایانه‌ هیچ کات شان و شه‌وکه‌تی هونه‌رمه‌ندێک که‌ له‌ ناو دڵی کۆمه‌ڵگاکه‌یا جێی گرتووه‌و ناو و به‌رهه‌مه‌کانی چووته‌ نا کتێبخانه‌ و مێژووی موسیقای کوردستانه‌وه‌ نزم نابێته‌وه‌. ئه‌و بێ ئه‌ده‌بیانه‌شتان ته‌واوی نیشانه‌ی فه‌قری فه‌رهه‌نگی و زه‌عه‌فی شه‌خسیه‌تیه‌. (کاروان ئه‌رواو سه‌گ ئه‌ورێ)

                    پاسخ دهید

                • سوران
                  سوران: ۵-۲-۱۳۹۳ . ۸:۲۶ ب.ظ :

                  کامنت های بالا بیشتر از نقد به باد شکم شبیه هستند. اخلاق نقد دارای یک سری اصول و دیسیپلین است که با انتقاد های بالا تمایز دارد. اما اخلاق بادشکم دارای اصول و چهارچوب منطقی پیشبینی شده ای نیست بلکه به شکلی است که در صورت عدم ابراز آن به گره و عقده های کوتاه مدت و بلند مدت تبدیل خواهد شد. پس در نتیجه در جواب چنین بیاناتی فقط چند نقطه به نشانه ی سکوت می گذارم. …………………………….

                  پاسخ دهید

                  • مهسا
                    مهسا: ۵-۲-۱۳۹۳ . ۹:۱۸ ب.ظ :

                    واقعا آقای عابدی اول شما را بە خاطر کار مقدستان کە ارج نهادن از استاد است را گرامی میدارم چون در سقز چنین چیزی هنوز جزو فرهنگ محسوب نمیشود و دومین تحسینم بە خاطر صبر و پشتکار فراوانتان است کە توانستە اید با چنین نقادانی هنوز امیدوارانە بە کار فرهنگیتان ادامە دهید و ناامید نشوید.چون نە کارگر نە استاد دانشگاه پیام نور نە ماموستا هە ژار هیچ ربطی بە بزرگداشت شما نداشتەاند.چون بی سوادانی چنین واقعا انسان را دچار نا امیدی میکند.همچنان موفق و سرزندە باشید

                    پاسخ دهید

                    • طوفان
                      طوفان: ۵-۸-۱۳۹۳ . ۱۲:۰۱ ق.ظ :

                      آقای عابدی گوشه گیری بس است.
                      این سقز هنرپرور فقط شما و هنرجویانتان را دارد واقعا؟

                      پاسخ دهید

                      • هنرجو
                        هنرجو: ۵-۸-۱۳۹۳ . ۱۲:۳۸ ب.ظ :

                        سلام با همه تون هستم یکی بیاد به من بگه استاد عابدی باید با کدوم هنرمند این شهر رابطه داشته باشن میشه اسم ببرین کیا منظورتونه؟
                        شمایی که میگین استاد از لحاظ هنرجو خروجی نداشتن میشه خروجیه هم کاری و هم هنرجویی همون به اصطلاح هنرمندان رو اسم ببرین کاملا مشخصه شما و اطرافیانتون نشیمنگاهتون بد جور داره از حسادت و پوچی خودتون و از فعالیتهای این استاد گرانقدر میسوووووووووووووووووووزه اگه سقز فقط این استاد رو نداره کی بدش میاد بسم الله بیاین وسط یه چیزیم از شما ببینیم

                        پاسخ دهید

                        • هه وراز
                          هه وراز: ۴-۸-۱۳۹۴ . ۶:۰۶ ب.ظ :

                          بقول بزرگ مردان:همیشه رخداد واقعی از انسانهای واقعی سرمیدهد،استادخودش هم بالاتر از اونای هست که بخواهندنقدش کنندو بنظرهیچ حساسیتی نیست چون انسانهای بزرگ همه جا سرسبزند.واین و باید بدانیم که اساتید هستند که مشکل جامعه رادرک میکنند نه بی خیالهای که از حودش هم خبر ندارد.غم نباشد استاد بزرگ،امروز مغزهای جامعه لبریزازاشغالهای محترمی هست که برای خودشون تنها قابل هضم است.

                          پاسخ دهید