شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۱۰/۰۷/۱۳۹۹
دوشنبه، 11th آگوست 2014
5:41 ب.ظ

مرداد، فصل تغییرات در دانشگاه ازاد سقز

 فصل داغ تغییرات در دانشگاه آزاد سقز فرا رسیده و با توجه به وضعیت بلاتکلیف رئیس فعلی دانشگاه که چند سالی است بدون حکم این واحد را اداره می کند، احتمال تغییر در مدیریت آن زیاد است. شایعات و اخبار پیرامون این دانشگاه نشان می دهد با چند گزینه مصاحبه شده و تغییر در ریاست قطعی است

بررسی های شارنیوز نشان می دهد چند سالی است، توسعه ی این دانشگاه متوقف شده و برخی تصمیمات غیرکارشناسی منایع مالی این واحد را _که می توانست صرف توسعه دانشگاه شود_ بلوکه کرده است.تصمیماتی چون صرف 800 میلیون تومان در پروژه ی ساخت خوابگاه دانشجویی، در صورتی که با توجه به خواست دانشگاه مبنی بر عدم پذیرش دانشجویان دختر غیربومی در این واحد، ساخت این خوابگاه بلاموضوع و از مصداق های بارز اقدامات غیر ضرروری و غیر کارشناسی است.

  بر اساس اطلاعات شارنیوز در پی صرف این هزینه و با توجه به این که دانشجویان غیر بومی دانشگاه در حال حاضر انگشت شمار هستند، دانشگاه آزاد  ناگزیر شده، این ساختمان 4 طبقه را _که در نزدیکی دانشگاه ساخته است_ تبدیل به کودکستان و دبستان کند تا مکانی که بخش غیر قابل چشم پوشی از بودجه ی دانشگاه را به خود اختصاص داده، بی استفاده نماند.

علاوه بر مسائل مالی، روند توسعه و درجه بندی دانشگاه نیز چند سالی است تغییری نکرده و حتی در قیاس با واحد ایلام _که همزمان با واحد سقز افتتاح شد_ عقب مانده است. چرا که واحد ایلام اکنون به واحد “بسیار بزرگ”  تغییر یافته  و واحد سقز همچنان “متوسط مشروط” باقی مانده است. 

 در مقایسه با دانشگاه بناب، که همچون سایر شهرهای همجوار سقز نقش پررنگ تری در پرورش قشر تحصیل کرده ی سقز، ایفا می کند هم اوضاع چندان به سامان نیست. این واحد  اکنون یکی از کانون های مقطع کارشناسی ارشد در منطقه به شمار می اید  و تعداد زیادی از دانشجویان سقزی در این مقطع و مقاطع پایین تر در آن تحصیل می کنند، در حالیکه واحد سقز هنوز نتوانسته در هیچ رشته ای مجوز مقطع کارشناسی ارشد را اخد کند و چند  دستاورد کوچک مانند ارتقا مقطع در چند رشته  از کاردانی به کارشناسی حتی بخش کوچکی از انتظارات را پوشش نمی دهد.

علاوه بر ان، وضعیت سقزی ها در هیات علمی دانشگاه آزاد واحد سقز هم چندان جالب نیست و آنچنان که باید از نخبگان سقزی در هیات علمی استفاده نشده، به شکلی که تعداد آنها به نسبت کسانی که از شهرهای دیگر جذب شده اند کاملا در اقلیت قرار دارد. اگرچه سایر اعضای هیات علمی اغلب از شهرهای اطراف هستند و به دلیل وضعیت جغرافیایی و ارتباطی این شهرها اطلاق گزینه ی غیربومی چندان هم صحیح نیست اما مسئله اینجاست که سقزی ها به همان نسبت در هیات علمی دانشگاه های این شهرها جذب نشده و از پتاسیل دانش اموخته گان سقزی  به درستی استفاده نشده است.

باری فصل تغییرات در دانشگاه آزاد مرداد ماه امسال است  و دو گزینه به نام های شافعی و محسنی برای ریاست این دانشگاه،  بر روی میز هستند! قرعه به نام هر کدام بیفتد، باید با مشکلات زیادی دست پنجه نرم کند که ضمن مواردی که به آن اشاره شد، چند دسته گی موجود در بین پرسنل اداری و علمی هم در صدر آن ها  قرار دارد.

 

کد خبر: 9775


۴۶ دیدگاه

  • شهاب
    شهاب: 8-12-2014 . 12:00 ق.ظ :

    این رشته سر دراز دارد!! تا به امروز کدام رئس دانشگاه لایق این پست بوده؟ هرکه اومد گند زدو رفت.. بحث تأسیس دانشگاه سقز همزمان بود با تأسیس دانشگاه مهاباد که به دلایلی مورد تایید قرار نگرفت بعد از تاسیس دانشگاه هم که رییس وقت یه بلایی سر دانشگاه ودانشجویان در آورد که تا به امروز اثرات مخرب این فاجعه همچنان خودنمایی میکند.
    حال حرفهای یکی مثل من که حرف دل اکثر سقزیهای دلسوز است دردی رو دوا نمیکنه وا باید فقط امیدوار باشیم زمانی یک نفر بیاید و این دانشگاه رو در خور شهر باستانی ومتمدن سقز احیا کند!
    ما لیاقتمون خیلی بیشتر از این حرفاست اقلا دنشگاه سراسری و……… و افسوس

    پاسخ دهید

    • عبدالحسین وهاب زاده
      عبدالحسین وهاب زاده: 8-12-2014 . 12:32 ق.ظ :

      پیشرفت دانشگاه آزاد سقز برای رییس فعلی هیچ اولویتی نداره چون خودش مهابادیه و در استخدام دانشگاه آزاد سنندج! قطعاْ براش مهم نیست آینده سقز چه میشه چون هیچ نوع تعلقی به سقز نداره.
      لااقل این دو نفر که شما اعلام کردید(محسنی و شافعی) سقزی هستند. بلکه دلشون برای سقز و دانشگاهش بسوزد. ممنون

      پاسخ دهید

      • فره ویژ
        فره ویژ: 8-12-2014 . 8:40 ق.ظ :

        واقعاً بسیار جالب وضعیت را تشریح کردید.واقعیتهایی را گفتید که بر تارک این شهر نمایان است و هر از چند گاهی باید چون پتکی بر پیشانی مسئولین نمای این شهر و استان کوبید.

        پاسخ دهید

        • دانش آموخته
          دانش آموخته: 8-12-2014 . 5:22 ب.ظ :

          – ایکاش در گزارشتان هم می گفتید که چقدر کیفیت آموزش و دانش آموختگی دانشجویان این دانشگاه بدلیل جذب اعضای هیئت علمی … و بعضا هم دانشجو ترم آخری که با توصیه و سفارش همین روسا بجای نیرو های دلسوز و فعال سقزی وقبلی دانشگاه که همه را به نحوی در سالیان گذشته دست به سر کردند،تنزل پیدا کرده و …

          پاسخ دهید

          • شاهد زنده
            شاهد زنده: 8-12-2014 . 7:33 ب.ظ :

            پيشرفت جاي خود چرا از ………..هيچي بابا پشيمان شدم از ذكر برخي مسايل.زبان سرخم رارنگ ديگري زدم

            پاسخ دهید

            • دلسوز
              دلسوز: 8-13-2014 . 12:01 ق.ظ :

              چرا دانشگاه ازاد؟ چرا دانشكده هاي دولتي افزايش نيابد؟ چرا تحصيلات تكميلي را خواهان نشويم؟

              پاسخ دهید

              • شاهد زنده دیگر
                شاهد زنده دیگر: 8-13-2014 . 12:02 ق.ظ :

                دوستان عزیز
                حلقه گمشده این مساله در جای دیگری است. یک سوال ساده! الان دقیقا دو ساله که رییس واحد سقز حکم نداره، رییسی که حکم هم نداشته باشه انگیزه نداره، چه برسه به آقای پاساری که وقتی حکم هم داشت انگیزه کافی نداشت…
                پس کجایند مسئولان و نخبگان شهرستان؟!
                چرا تا الان به فکر نبودند؟
                اگر رییس دانشگاه مهابادی و از دانشگاه سنندج آمده، معاونین اش که سقزی اند، به نظر شما آنها مسئول نیستند؟!
                تو این چند سال نمی توانستند در مقابل تصمیمات غیرکارشناسی رییس واحد اعتراض کنند؟!
                اونا هم فقط به فکر خودشون بودند و هستند…

                پاسخ دهید

              • دانشجو
                دانشجو: 8-13-2014 . 7:46 ق.ظ :

                اعضای هیئت علمی بی سواد و بی تجربه

                پاسخ دهید

                • دانشجوی فنی
                  دانشجوی فنی: 8-14-2014 . 12:56 ب.ظ :

                  حضرات شار نیوز چرا در مورد وضعیت نابسامان و هزار فامیل بازی آموزشکده فنی هیچ گزارشی تهیه نمی کنید؟

                  پاسخ دهید

                  • کارمند دانشگاه
                    کارمند دانشگاه: 8-20-2014 . 1:52 ب.ظ :

                    دانشگاه ازاد هم هزار فامیل است مگر دو معاون از یک فامیل و خانواده نیستند؟!

                    پاسخ دهید

                    • محمد
                      محمد: 9-16-2014 . 10:55 ب.ظ :

                      ای کاش کاردان و لایق بودند
                      ای کاش چشم و دل پاک و صالح بودند
                      ای کاش عادل و با منطق بودند
                      که اگر بودند چه اشکال داشت که دو برادر معاون یا مدیر باشند

                      پاسخ دهید

                  • دانشجوی دانشکده
                    دانشجوی دانشکده: 8-14-2014 . 1:02 ب.ظ :

                    شار نیوز چرا در مورد هزار فامیل بازی و وضعیت نابسامان آموزشکده فنی هیچ گزارشی تهیه نمی کنید؟ گناه ما که دستمان به جابی نمی رسد تا فریادمان را به گوشش برسانیم چیست؟

                    پاسخ دهید

                    • صلاح
                      صلاح: 8-14-2014 . 10:53 ب.ظ :

                      ما که هر چقدر رزمه ی این آقایان (شافعی و محسنی) را نگاه کردیم چیز دندان گیری برای دانشگاه آزاد سقز از وجود آنها گیرمان نیامد. البته این هم در سال های اخیر به روندی متداول تبدیل شده …

                      پاسخ دهید

                      • شاهدی دیگر
                        شاهدی دیگر: 8-15-2014 . 9:54 ق.ظ :

                        نویسنده محترم مقاله نوشته اند که:”وضعیت سقزی ها در هیات علمی دانشگاه آزاد واحد سقز هم چندان جالب نیست و آنچنان که باید از نخبگان سقزی در هیات علمی استفاده نشده، به شکلی که تعداد آنها به نسبت کسانی که از شهرهای دیگر جذب شده اند کاملا در اقلیت قرار دارد…» بنده میگویم نه تنها جالب نیست بلکه افتضاح و توهین آمیز است. تعداد سقزی ها در هیات علمی دانشگاه آزاد سقز نسبه به غیر سقزیها به یک سوم هم نمیرسد. آنهایی هم که هستند هر روز به بهانه هایی کم کم در حال اخراج شدن هستند. جالب است بدانید با مدرک همین «اخراجیها» رشته تصویب میکنند و بعد از اینکه بکمک همانها رشته مذکور رو روال افتاد و خرشان از پل گذشت، اخراجشان میکنند (میتوانم نمونه هایی ذکر کنم، مانند آقایان …).
                        تعداد زیادی از نخبگان این شهر هر ساله از مقاطع تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل میشوند ولی متأسفانه بعلت تنگ نظریها و سوء مدیریتها، در دانشگاه شهر خودشان برایشان جایگاهی وجود ندارد. برخورد تحقیرآمیز و توهین آمیز مسول گزینش دانشگاه با اساتید و مدرسان حق التدریس هم بماند که خود قصه ای دراز است…

                        پاسخ دهید

                      • عضو هیات علمی
                        عضو هیات علمی: 8-16-2014 . 1:43 ب.ظ :

                        با شناختی که از سابقه مدیریتی آقای دکتر محسنی دارم مطمئنم که گزینه مناسبی برای ریاست دانشگاه آزاد سقز نیست. ایشان به هیچ عنوان چهره محبوبی در شهرستان نیستند.
                        اما فکر می کنم دکتر شافعی گزینه مناسبی باشد چون ایشان هم جوان و پر تلاش و انسان سالمی هستند و هم سابقه مدیریتی درخشان تری دارند.
                        انشاالله اوضاع طوری رقم بخورد که دانشگاه آزاد سقز از این وضعیت اسفناک خارج گردد.

                        پاسخ دهید

                        • ناشناس
                          ناشناس: 8-16-2014 . 10:48 ب.ظ :

                          هیات علمی دقبقا برخلاف فرمایش تان آقای شافعی کم تجربه هستند و حتی یک روز تجربه مدیریتی را در کارنامه ندارند البته آقای محسنی هم آش دهن سوزی نیستند.

                          پاسخ دهید

                          • عضو هیات علمی
                            عضو هیات علمی: 8-17-2014 . 11:03 ق.ظ :

                            متاسفانه دوستان بدون شناخت دقیق، اظهار نظر می کنند. دکتر شافعی سابقه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات کردستان را در کارنامه خود دارند در حالی که سابقه مدیریتی دکتر محسنی از ریاست دانشکده بالاتر نبوده است. جهت استحضار

                            پاسخ دهید

                            • محمد
                              محمد: 9-16-2014 . 10:51 ب.ظ :

                              این سوال در ذهن بسیاری از دوستان است که چرا بعد از 5 سال نباید یکی از اعضای هیأت علمی خود واحد سقز سکان ریاست را بدست بگیرد. واقعا از ماست که بر ماست… آنقدر گزارش و پیغام و پسغام علیه این اعضای علمی دانشگاه در سطح گزینش استان و سازمان مرکزی دانشگاه رد وبدل شده که مطمئن باشید سالها رییسی از میان آنان انتخاب نخواهد شد.

                              پاسخ دهید

                        • دانشجوی دانشگاه آزاد !
                          دانشجوی دانشگاه آزاد !: 8-16-2014 . 4:55 ب.ظ :

                          سکون و خمودی، ضعف و ناتوانی علمی، سر درگمی و روزمرگی، تبدیل فضای با نشاط نقد و نظر به محفل خفیه نویسی منهیان و خفیه نویسان و …. این است روایت دانشگاه آزاد سقز

                          پاسخ دهید

                          • ناشناس
                            ناشناس: 8-17-2014 . 5:00 ب.ظ :

                            هاوکارانی به ریز ئاغای شافعی له وانه یه که ناهیلیت قُلی ته ر بیت که سایه تی ئاوا شایانی ئه وه نیه کاری ئه و توی پی بسپیریت. به ریوه بردنی زانسگا ئازاد ئه بی له ریگای هه لبژاردنی هه یئه تی علمی و شورای زانسگای ئازادی سه قز به ریوه بچیت که له نزیکو گیروگرفته کانی ئه بینین

                            پاسخ دهید

                            • سه قزی
                              سه قزی: 8-22-2014 . 10:47 ب.ظ :

                              برای به ریز، ده توانم سویند بخوم که خاس ئاغای شافعی ناناسیت ئه ینا ئاوا له باره ی ئه و قه زاوه تت ناکرد. من که ده یان ناسم ئه زانم قه سه کانت درووست نیه. دکتور شافعی هه م ته وانایه، هه م دلسوزی شاره که یه، هه م ئه گه ر بیت ده توانیت به رگری زیاده خوازی بریک له و فو رسه ت ته له با نه ی زانکو بگری و شایسته سالاری له وی به رقه رار بکات.
                              بین با ئینساف فیدای به رژه وه ندی خومان نه که ین….

                              پاسخ دهید

                              • ناشناس
                                ناشناس: 8-27-2014 . 11:01 ق.ظ :

                                دوستی ئازیز سویند پیناسه بو سرینه وه ی ئه و نیه که له سه رو ئاماژه م پی کردوه. به باوه ری من ئه گه ر ئاغای شافیعی وا بیت که ئیوه ئه فه رمون نه ی ئه توانی ببیت به گزینه ی ریاسه تی دانشگا ئازاد . خویشتان ئه زانن که ئه گه ر که سیک له لایه نی جورواجورو تایید نه کریت قه ت بو جیگائیکی ئاوا پیشنیار ناکریت ده ی هه ر به و بونه وا آغای شافیعیش له لایه نه تایبه ته کان پالپشتی لی کرات.

                                پاسخ دهید

                                • سه قزی
                                  سه قزی: 8-29-2014 . 11:35 ق.ظ :

                                  کاکه گیان، نازانم بو ئیمه هه موو شتیک ره شی موتله ق یان سپی موتله ق ئه بینین؟ بو به ینا به ین به شته کان ناروانین؟ بو هه موو که سیک و هه موو شتیک وه ک یه ک ده بینین؟ قسه ی ئیوه درووسته که که سیک بو پوستی ئاوا پیشنیار ئه کریت که له لایه نی جورواجورو تایید بکریت. ئه ی بو ئاوا بیر ناکه ینو که ئه و که سه که تایید ئه کریت شاید له به ر ئه وه بیت که ئینسانیکی درووست و سالمه؟!؟ شاید له به ر توانایی ئه و و بی حاشیه بوونی بیت که پیشنیار ئه کریت؟!؟
                                  بو ئاوا بیر ئه که ینو که بیژیی چی بی( به دیدی مه نفی) که فلانی بو فلان جیگا پیشنیار کراوه؟!!!!
                                  بو ئاوا بیر ناکه ینو که شاید فلانی له به ر چه ند خالیکی مووسبه ت که هه یه تی، پیشنیار کراوه؟؟؟
                                  من پیم وایه ته واوی ئه و که سانه ی وا خدمه ت ئه که ن خراپ نین، به لکوو ئینسانی خاس و به وییژدانیشیان زور تی دایه.
                                  سوپاس بو ئیوه ی به ریز.

                                  پاسخ دهید

                                  • صلاحی
                                    صلاحی: 9-3-2014 . 9:38 ب.ظ :

                                    برای به ریزم بریا وا بوبایت که ئه و ئه رکا نه یان به که سانی پسپور و شاره زا بدایت به لام ئه گه ر توانایی و لی زانینی که سیک پیناسه ی هه لبژاردنه کان بیبوایت، که سانی پسپور و زور تواناترمان له به ریز شافیعی هه یه به لام چون له هیچ لایه نیک پشتگیریان لی ناکریت ناتوانن له و پوستانه دا پیشنیار بکرین .

                                    پاسخ دهید

                            • دانشجو: 8-18-2014 . 6:37 ب.ظ :

                              باسلام.
                              باشناختی که از دکتر شافعی دارم ایشان را با وجود داشتن سابقه مدیریتی کم،انسانی پر تلاش وجدی در انجام مسولیتشان میدانم وجودنیروی جوان وپر تلاشی چون ایشان گره گشای وضعیت نابسامان دانشگاه است.

                              پاسخ دهید

                              • دانشجوی آزاد
                                دانشجوی آزاد: 8-27-2014 . 10:53 ق.ظ :

                                دوست عزیز میشه برای ما هم روشن فرمایید که دکتر شافعی با این سابقه ی مدیریتی کم چگونه می توانند گره گشای وضعیت نابسامان دانشگاه باشند؟

                                پاسخ دهید

                              • هیات علمی
                                هیات علمی: 8-18-2014 . 11:48 ب.ظ :

                                در این که آقای شافعی چون تحصیل کرده ی دانشگاه آزاد است پس در حد همان دانشگاه آزاد هم توان دارد شکی نیست اما ای کاش یک کم انتظارات مان را بالا می بردیم

                                پاسخ دهید

                                • فارغ التحصیل دانشگاه دولتی
                                  فارغ التحصیل دانشگاه دولتی: 8-24-2014 . 11:03 ب.ظ :

                                  حالا کسانی که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هستند چه گلی به سر خود و جامعه زده اند!!
                                  در ضمن آقای شافعی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در بهترین دانشگاههای دولتی بوده حالا اگر به دلایلی مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد بوده است دلیل بر عدم توانایی او نیست!!!!

                                  پاسخ دهید

                                  • ناشناس
                                    ناشناس: 8-27-2014 . 10:32 ق.ظ :

                                    خودت که داری حرف منو اثبات می کنی که میگی آقای شافعی دوره های کارشناسی و ارشد را در بهترین دانشگاه های دولتی گذرانده! این یک واقعیت است که اگر کسی دستش به دانشگاه های دولتی که تنها 15 درصد داوطلبان می توانند در آن پذیرش شوند، نرسد به ناچار و پس از این که در آزمون های دانشگاه های دولتی قبول نشود راهی دانشگاه های دیگر همانند آزاد، غیر انتفاعی و پیام نور و …. می شود.

                                    پاسخ دهید

                                    • احمدی
                                      احمدی: 8-27-2014 . 11:13 ب.ظ :

                                      برادر عزیز (دست نرسیدن را خوب آمدی) (دست نرسیدن به دلیل؛ عدم پذیرش دانشجوی دکتری در یک رشته خاص در سالی که شما امتحان می دهید، داشتن مشکل نظام وظیفه و ناتوانی در شرکت در آزمون سال بعدش و …)
                                      وقتی از مشکلات دیگران خبر نداری قضاوت غیر منصفانه نکن.
                                      آقای دکتر شافعی از دوستان بنده است، وی مدتی بعد از پذیرش در مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات در آزمون دکتری دانشگاه خوارزمی تهران(تربیت معلم) (همان دانشگاه دولتی که شما می فرمایید) پذیرفته شد اما به دلیل بورسیه بودن ناچار تحصیل در علوم و تحقیقات را به پایان رساند.
                                      هر چند به اعتقاد من این بحثها همش بی خوده، فرد باید در تخصص خودش خبره باشه، اینکه تحصیلات کجا بوده اصلا مهم نیست.
                                      چه بسا کسانی هستند که مقاطع کارشناسی و ارشد خود را در دانشگاه آزاد و پیام نور بوده اند ولی در رشته خود بسیار صاحب نظر و توانا هستند.
                                      این هم جهت اطلاع حضرت عالی…

                                      پاسخ دهید

                                      • فریدون
                                        فریدون: 8-29-2014 . 9:44 ق.ظ :

                                        آقای اسعدی! دکتر شافعی در هیچکدام از دانشگاه های دولتی در سال هایی که در آزمون های آن شرکت نمودند قبول نشدند. بنده در همان سال در دانشگاه اصفهان تحصیل می کردم و از نزدیک شاهد این ماجرا بودم ایشان حتی در آزمون دکتری دانشگاه اصفهان که آن زمان تنها دانشگاهی بود که آزمون ها را به صورت تستی برگزار می کرد و از این لحاظ پذیرش در آن سهل الوصول تر بود موفق به کسب نمره ی قبولی نگردید در آزمون دانشگاه تبریز هم به همین نحو . حال چه برسد به قبولی در دانشگاه های تهران که شما از آن اسم برده اید.

                                        پاسخ دهید

                                        • احمدی
                                          احمدی: 8-31-2014 . 9:51 ق.ظ :

                                          فریدون آقا اطاعاتت ناقص است.
                                          اولا: گروه تاریخ دانشگاه اصفهان قبل از آنکه کنکور دکتری به سازمان سنجش واگذار بشود هیچگاه کنکور تستی در مقطع دکتری برگزار ننموده است. البته حرف شما در مورد برخی از رشته مانند جامعه شناسی صحیح است که آزمون آن از قبل در دانشگاه اصفهان تستی بود.
                                          ثانیا: ایشان در آزمون دکتری دانشگاه اصفهان از لحاظ علمی جزو نفرات اصلی حایز شرایط دعوت به مصاحبه بودند، اما به دلیل مشکل و ایرادی که در روند برگزاری امتحان توسط گروه تاریخ پیش آمد به همراه سه نفر دیگر که آنان نیز نمره علمی لازم را کسب کرده بودند، توسط گروه تاریخ(برای سر پوش گذاشتن بر ایراد به وجود آمده) به مصاحبه دعوت نشدند، درحالی که کارنامه آزمون آن سال شاهد است که ایشان جزو قبولی های قطعی بودند.
                                          ثالثا: دانشگاه تبریز اساسا در آن سال هیچ کس را در این رشته نپذیرفت.
                                          این اطلاعات را به این خاطر خدمتتان عرض کردم که ثابت کنم ایشان را از نزدیک می شناسم و به توانایی او اطمینان دارم.

                                        • احمدی
                                          احمدی: 9-2-2014 . 7:38 ب.ظ :

                                          … فریدون آقا اطاعاتت ناقص است.
                                          اولا: گروه تاریخ دانشگاه اصفهان قبل از آنکه کنکور دکتری به سازمان سنجش واگذار بشود هیچگاه کنکور تستی در مقطع دکتری برگزار ننموده است. البته حرف شما در مورد برخی از رشته مانند جامعه شناسی صحیح است که آزمون آن از قبل در دانشگاه اصفهان تستی بود.
                                          ثانیا: ایشان در آزمون دکتری دانشگاه اصفهان از لحاظ علمی جزو نفرات اصلی حایز شرایط دعوت به مصاحبه بودند، اما به دلیل مشکل و ایرادی که در روند برگزاری امتحان توسط گروه تاریخ پیش آمد به همراه سه نفر دیگر که آنان نیز نمره علمی لازم را کسب کرده بودند، توسط گروه تاریخ(برای سر پوش گذاشتن بر ایراد به وجود آمده) به مصاحبه دعوت نشدند، درحالی که کارنامه آزمون آن سال شاهد است که ایشان جزو قبولی های قطعی بودند.
                                          ثالثا: دانشگاه تبریز اساسا در آن سال هیچ کس را در این رشته نپذیرفت.
                                          این اطلاعات را به این خاطر خدمتتان عرض کردم که ثابت کنم ایشان را از نزدیک می شناسم و به توانایی او اطمینان دارم

                                  • آزاد
                                    آزاد: 8-27-2014 . 10:39 ق.ظ :

                                    من که هر دو دانشگاه دولتی و غیر دولتی را در دوران تحصیلاتم تجربه نموده ام شاهد تفاوت کیفی و کمّی فاحش میان دانشگاه های دولتی با سایرین هستم، هم در نحوه ی پذیرش که با رقبایی بسیار قوی روبرو هستی و هم در پذیرش محدود در دانشگاه های دولتی امری که در دانشگاه های پولی همچون آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی اساساً وجود خارجی ندارد.

                                    پاسخ دهید

                                    • هیات علمی
                                      هیات علمی: 8-27-2014 . 10:48 ق.ظ :

                                      حتماً منظورتان از این که آقای شافعی در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد بودند این است که ایشان پس از دو سال شرکت در آزمون های دانشگاه های دولتی و عدم موفقیت در آن ها به ناچار برای ادامه تحصیل به دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران رفتند.

                                      پاسخ دهید

                                      • حسینی
                                        حسینی: 8-27-2014 . 10:52 ب.ظ :

                                        عزیز جان گذشت آن دوران که بحث دانشگاه دولتی و غیر دولتی مطرح بود. الان چند ساله که دانشگاههای دولتی هر سال بیش از 12000 نفر فقط در دوره روزانه پذیرش می کنن، حالا شبانه و به شرط بورس بماند…
                                        در ضمن دانشگاه علوم و تحقیقات از خیلی از دانشگاههای دولتی شهرستانها بهتر و رتبه علمی بالاتری دارد و قبولی در آن به همین راحتی ها هم نیست. تمامی اساتید آن نیز از بهترین اساتید دانشگاههای تهران، شهید بهشتی، مدرس و … هستند.

                                        پاسخ دهید

                                        • مبینا
                                          مبینا: 8-29-2014 . 9:55 ق.ظ :

                                          حسینی جان مثل این که تو باغ نیستی این دوستان بحث شان در مورد پذیرش در مورد پذیرش در دوره های دکترا است نه کنکور دوره ی کارشناسی. در ضمن هر ساله دانشگاه دولتی آزمون برگزار می کنند و چنان که خودت اشاره کرده ای از خیل عظیم کنکوری ها که در رشته ی علوم تجربی بیش از چهارصد و پنجاه هزار نفر تنها در حدود 30 هزار نفر و در علوم انسانی با داوطلبان بیش از 300 هزار نفر تنها 12000 نفر پذیرش می گردند. و این در حالی است که دانشگاه های آزاد و پیام نور چند صباحی است بدون آزمون و با هر شرایطی دانشجو پذیرش می کنند.

                                          پاسخ دهید

                                          • حسینی
                                            حسینی: 8-31-2014 . 1:13 ب.ظ :

                                            مبینا جان بهت حق می دهم که با دیدن عدد ۱۲۰۰۰ نفر فکر کرده ای منظور من کنکور کارشناسی است!!!!
                                            ظاهرا خودتان در باغ نیستید چون دقیقا منظور من کنکور دکترای تخصصی است که ظرفیت پذیرش آن اینقدر وحشتناک شده است.
                                            ۱۲۰۰۰ نفر پذیرش در کنکور دکترای تخصصی دانشگاههای دولتی….

                                          • حسینی
                                            حسینی: 9-2-2014 . 7:39 ب.ظ :

                                            مبینا جان بهت حق می دهم که با دیدن عدد ۱۲۰۰۰ نفر فکر کرده ای منظور من کنکور کارشناسی است!!!!
                                            ظاهرا خودتان در باغ نیستید چون دقیقا منظور من کنکور دکترای تخصصی است که ظرفیت پذیرش آن اینقدر وحشتناک شده است.
                                            ۱۲۰۰۰ نفر پذیرش در کنکور دکترای تخصصی دانشگاههای دولتی

                                          • صلاحی
                                            صلاحی: 9-3-2014 . 9:29 ب.ظ :

                                            آقای حسینی محترم یا از مسایل مطلع نیستی و یا تجاهل العارف می کنی؟! تمام ظرفیت پذیرفته شدگان رشته های علوم انسانی در دوره دکتری سال 1393 در حدود 1200 نفر است .فکر کنم 1200 را با 12000 اشتباه گرفته ای!؟ لطفاً قبل از اظهار نظر در مورد این مسأله با مراجعه به دفترچه کنکور دکتری 1393 و اطلاعات مندرج در آن، در مورد صحت و سقم آنچه که در صدد بیان آن هستید تأمل بیشتری بفرمایید .

                                • دانشجو
                                  دانشجو: 8-22-2014 . 4:02 ب.ظ :

                                  چرا باید بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واستادانش غیرسقزی باشند …….چرا…….

                                  پاسخ دهید

                                  • محمد
                                    محمد: 9-16-2014 . 10:56 ب.ظ :

                                    چون رییس قبلی و رییس قبلش هم سقزی نبودند مانند دیگر مدیران شهرمان … مانند اعضای شورای شهرمان….

                                    پاسخ دهید

                                  • ققنوس
                                    ققنوس: 8-23-2014 . 2:28 ب.ظ :

                                    دکتور شافعی خاسترین گزینه بوو بو ریاسه تی زانسگای سه قز به لام ئه مرو به حمایه تی بیگله ری ئه وه ی وا نه ده بوا بکری کراو و مو حسنی بوو به ره ییس.
                                    به راستی زانسگای ئازادی سه قز ده به ی فاتحه ی خوی بخوینی. هه لبه ت له سایه ی سه ری بیگله ریه وه.

                                    پاسخ دهید

                                    • بی نام و نشان
                                      بی نام و نشان: 8-25-2014 . 9:37 ق.ظ :

                                      دوستان گزینه های پیشنهادی برای دانشگاه آزاد هر چند هم که توانا باشند به اندازه یک نیم توانا ولی از خود واحد سقز نمیتوانند مثمر ثمر باشند این اقایان به واسطه دستهای توانا توانستند به عنوان گزینه مطرح گردند. 1 سال طول میکشد مسیر دانشگاه را یاد بگیرند چه برسه به اینکه فرصت طلبان را شناخته و چاره ای بیندیشند. بهر حال دوستان خودتان را خسته نکنید ( راستی از توانموندیهای نماینده مجلس هم بگویید زورش به تغییر دو رییس رسید پس کجاست آن وعده هاااااا) من حرفم ایسنت که……

                                      پاسخ دهید