شارنيوز- اخبار سقز

امروز ۰۹/۰۷/۱۳۹۹
پنج‌شنبه، 14th آگوست 2014
9:12 ب.ظ
به همت شهروندان و با همراهی هلال احمر

چادرهای کمک به آوارگان کردستان عراق برپاشد/نوبت مردم است

چادر های کمک به آوارگان شنگال و  سایر کردهای در جنگ با داعش از ظهر امروز در سقز همچون چند شهر دیگر کردستان برپا شد و فضای شهر را به کلی دگرگون کرد. 

به گزارش شارنیوز از ساعت 12 ظهر روزپنجشنبه به همت جمعی از فعالین مدنی و علاقمند ان به یاری رساندن به کردهای عراق،  چادرهایی در نقاط مختلف شهر برپا شد و از همان ساعات اولیه شروع کمپین کمک رسانی به شنگال، سیل کمک های مردم روانه این چادرها شد و مردم سقز بار دیگرنشان دادند، همچون سال های دور که با آغوش باز همزبانان رانده شده از دیار خود را بر سر سفره های خود نشانده بودند، این بار نیز همراه دردهای آنان هستند.

چادرهای دریافت کمک های مردمی در میادین و محله های”هه لو”، “قدس”، “بانه”، “موکریان”، “استقلال”، “شاناز(شهدا)”،”،صالح اباد”؛ ” پلیس راه”، به همت هلال احمر سقز برپا شده و قرار است فردا  صندوق های سیار یا چادرهای موقتی در محل برگزاری نماز جمعه های “تازآباد” و “قه وخ” برپا شود تا کمک های این بخش ها  هم جمع آوری شود. در ضمن تمهیدات ویژه  ای برای دریافت کمک های نمازگزاران سقزی در محل مسجد جامع سقز اندیشیده شده است.

از بانه هم خبر می رسد امروز چادر کمک رسانی به شنگال در میدان “مروتی” برپا شده است.

saqezshangal

با توجه به اطلاعات دریافتی از وضعیت آوارگان شنگال، نیاز شدید به این اقلام احساس می شود:

بیسکویت، انواع کنسرو و غذاهای آماده ای که نیاز به پختن نداشته باشد، آب معدنی، آب میوه، شیرخشک، لباس، نوار بهداشتی، پوشک بچه، دستمال مرطوب، روغن، خشکبار، قند، پتو … 

 هر چیزی که برای کودکان زیر 5 سال و مخصوصا نوزادان لازم باشد به شدت مورد نیاز است و باید در اولویت کمک ها قرار بگیرد.

saqezshangal1

کد خبر: 9827




    مطالب مرتبط:


۱۷ دیدگاه

  • مختاراصغری
    مختاراصغری: 8-14-2014 . 9:36 ب.ظ :

    باسلام وتشکر از مردم غیور وبا اراده سقز وتمام مردم کُرد استان وتمام ایرانیان وملت عزیزیمان که باز توانستند به همه مردم دنیا ثابت کنند که در برابر هیچ قدرتی عقب نخواهیم نشست وما در امر کمک به همنوعانمان می ایستیم با هر چه در توان داریم. بنده هم از طرف هیات اتومبیلرانی وموتور سواری شهرستان سقز و هلال احمر در میدان شهداسازماندهی شدیم که دراین جا با استقبال خوب مردم عزیزروبه روشدیم که واقعا ازشون ممنونیم .وبا کمک بچه های هیات که واقعا دست مریزاد میگم که از هرگونه کمک باهزینه خود چه در زمستان ،آتش سوزی مراتع وکمک های دیگر به این مرد دریغ نکرده خسته نباشید میگم .که تا 1شب این کمکها را دسته بندی وبرای ارسال به عراق آمادهمی کنند ممنونیم

    پاسخ دهید

    • امیر
      امیر: 8-14-2014 . 10:47 ب.ظ :

      مردم مظلوم و رنج کشیده ی شنگال که زیر چرخ فاجعه ی باز تولید شده ی خفاشان تشنه به خون گرفتار آمده اند، چشم به راه یاری و همراهی آدمیان متنفر از این ددمنشی ناجوانمردان سده ی بیست و یکم اند. یاری و کمک های ما به این بندگان بی پناه کمترین بهایی است که برای انسان بودن خود می پردازیم.

      پاسخ دهید

      • دیاکو
        دیاکو: 8-15-2014 . 12:58 ق.ظ :

        آخه اینجوری که نمیشه مواثر کمک کرد.
        راه درست کمک مالی به یک انجمن غیر انتفاعی و قابل اعتماده که اونا برن و موارد ضروری رو در مقدار زیاد و باهزینه ی پایینتر خرید کنن و بفرستن.
        اینطوری میشه این رو درست تقسیم کرد وگرنه واقعا آب در هاون کوبیدن میشه. چه از نظر بسته بندی ، حمل و نقل و تقسیم این کار بازدهی خیلی پایینی داره.
        کسی نیست که قبل از دعوت مردم به این کار خیر کمی بیشتر در مورد راه حل منطقی این نوع کمک رسانی فکر کنه؟
        همه چیزمون باید مدل جهان سومی باشه. خب پیشرف رو باید از فکر خودمون شروع کنیم.

        پاسخ دهید

        • باانصاف
          باانصاف: 8-15-2014 . 12:59 ب.ظ :

          دیاکو جان اینکه هر کس کاری کرد وما بگوییم احتمال داره بدست حق دار نرسه پس باید حرفی نزد و ضمن قدر دانی از زحمتان عزیزان ممنونشان باشیم و اینقدر شکاک باشیم به هیج جا نمی رسیم لطفا از بدگمانی بی مورد پرهیز کنیم تو نیکی کن در دجله انداز

          پاسخ دهید

        • سردار اردلان
          سردار اردلان: 8-15-2014 . 9:12 ق.ظ :

          ضمانت رساندن این کمک ها بدست این مردم درمانده چیست ؟!!!

          پاسخ دهید

          • مسلمان
            مسلمان: 8-15-2014 . 12:38 ب.ظ :

            واقعا برای مردم شهر سقز متاسفم که مسولینی بومی خیلی بی خیالی داریم …
            منظور نظرم نماینده شهرمان در مجلس و امام جمعه و شورای محترم شهرمان است. دستشان برای این همه فعالیت و اقدامات فرهنگی در این راستا درد نکند!

            پاسخ دهید

            • دانشجوی دانشکده
              دانشجوی دانشکده: 8-16-2014 . 9:47 ب.ظ :

              آقای نماینده کجا تشریف دارین؟ شما که برای معرفی دوستان خود در پستهای جورواجور شهر هر روز در هر جایی که لازم باشد مسیر تهران – سقز را در طرفه العینی طی می کنید حال برای دفاع انسانی از این مظلومان خدا اثری از وجود مبارکتان دیده نمی شود!؟

              پاسخ دهید

            • عرفان
              عرفان: 8-15-2014 . 1:43 ب.ظ :

              دستان خوش بی.راستی کاریکی پیروزه.هر سه ر کوتو بن

              پاسخ دهید

              • حاجی نوید
                حاجی نوید: 8-15-2014 . 4:21 ب.ظ :

                شاری مه ن شاری کوردانی مه رده

                پاسخ دهید

                • ماردین
                  ماردین: 8-15-2014 . 6:46 ب.ظ :

                  پس کجا هستند آن حاجی فلان و آن آغا فیسان که حس ریا کاری در روزهایی خاص وادارشان میکرد که چه کارهایی بکنند. نفرت بر آدمهای ریا کار و بی غم

                  پاسخ دهید

                  • مجنون 258
                    مجنون 258: 8-16-2014 . 12:47 ب.ظ :

                    درود بر شرافت سقز و همه سقزيان
                    براستيكه سقز لانه عقابهاي كوهستان است و بس.
                    ماردين جان گوش كن:
                    مردم از اقشار مختلف سرمايه دار و كارمند و كارگر و كاسب فقير همگي و هر كسي در حد توان خودشان كمك كرده و ميكنند.
                    پس بيخود … نزن و لطفاً با اين حركات و سخنان مشكوكتان مردم را دلسرد و سرخورده نكنيد!!!!!!!!!!!!!
                    ماردين جان امثال شما خيلي وقته كشف و شناخته شده ايد و ديگر حنايتان بي رنگ بي رنگ است!!!!!!!!!!!!!!!
                    آفرين بر شارنيوز و آفرين بر سقز

                    پاسخ دهید

                  • فوئاد
                    فوئاد: 8-16-2014 . 12:07 ق.ظ :

                    تکایه با به ته وجیهی ئه وه که مه علووم نیه بگاته ده س ئه و برا و خوشکه ئاوارانه مان خومان نه دین له خه و و مونفه عێل نه بین
                    کاره که کارێکی مروڤ دوستانه یه و NGOکان رێیان خسته و پێوندی به که سی تره وه نیه و من بڕوام وایه سه دی سه د ئه گاته ده سیان
                    بویه تکا ده کم با جیا له یارمه تیه کانی خومان خه ڵکی تریش هان بدین به یارمه تی دان و ره ش بین نه بین

                    پاسخ دهید

                    • زاهد
                      زاهد: 8-16-2014 . 7:42 ق.ظ :

                      ده ستان خوش بیت به هیوای ژیانیکی خوش بو ئاواراه کان

                      پاسخ دهید

                      • هیوا عزیزپور
                        هیوا عزیزپور: 8-17-2014 . 1:02 ب.ظ :

                        با تشکر وسپاس از نهادهای مختلف مردمی و هلال احمر که این کار خداپسندانه و بشردوستانه رو انجام دادن و بر همه ی کردها و انسانهای ازاده ی روی زمین واجب است که دست همنوعان و انسانهای نیازمند را به نام انسان و بشریت بگیرند واز کمکهای خودشان هرچند کوچک دریغ ننمایند
                        با تشکر از اهالی خوب سقز و تمام کردستان

                        پاسخ دهید

                        • احه
                          احه: 8-18-2014 . 2:05 ب.ظ :

                          مارتينك هستى ياهرچى ادب داشته باش كمهكاى مردمى سقز درهمه زمينه ها چشمكير است همان حاجيهاى كه شما درباره انهاقضاوت مى فرماييد چندين ميليون تومان كمك كرده است دربابه. ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءلطفا سايت شارنيوز هم اجازهندهدهركسى هرجه دلش خواست بنويسد

                          پاسخ دهید

                          • ناشناس
                            ناشناس: 8-19-2014 . 11:26 ب.ظ :

                            سلام من خودم عضو هلال احمر هستم .من فقط یک روز سر چادر میدان هه لو بودم و خیلی از مردم دلسوز شهرمان دست خوشی می کنم که وظیفه ی خودشان را با دل و جان انجام دادند.

                            پاسخ دهید

                            • کیان سالمی
                              کیان سالمی: 8-19-2014 . 11:38 ب.ظ :

                              سلام من خودم عضو هلال احمر هستم .من فقط یک روز سر چادر میدان جمهوری بودم که مردم دلسوز شهرم(سقز) با دل و جان انجام وظیفه کردند منتها انها مردم شنگال را جوری تصور می کردند که انگار برادر و خواهرشان بودند.

                              پاسخ دهید